Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

zawsze mozna lac mineralny, ponoc lepiej trzyma sie tłoków :naughty:

mysle ze 50% osób z forum jezdzi na Motulu :good:

:decayed:

Podobno kujawski jeszcze lepiej się trzyma, przy okazji można frytki usmażyć. Mnie też straszyli przed wymianą na 5w40, bo się silnik rozszczelni albo wydmucha uszczelkę pod głowicą :decayed:. Olałem to ciepłym moczem i zapodałem Liqui Moly 5w40 i powiem tyle - bajka. Oczywiście do 1.9.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- łatwiejszy rozruch w zimie

- silnik pracuje ciszej

- odporność na utlenianie w wysokiej temperaturze (turbo) i o wiele lepsza ochrona przed tarciem

- olej dłużej zachowuje swoje właściwości

To tylko kilka przykładów, nie będę tutaj pisał wypracowania a decyzję podejmiesz sam. Nie mniej jednak zachęcam do pełnego syntetyka.

Jak się boisz o uszczelnienia to je wymień, trudno żeby guma zachowywała swoje właściwości po x-nastu latach a zwłaszcza na mrozie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki/ ajaki olej polecasz?

Przeczytaj chociaż ostatnie 15 stron i się dużo dowiesz na temat oleju.

Dobre polecane oleje to np:

LM SYNTHOIL LONGTIME 0W30

Motul X-lite 0W30

Millers XFD 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a na który olej byście stawiali do 2.5 TDI AFB 99r. Obecnie jeździ na Mobil 1 New Life 0w40 Turbo Diesel, jak się ma przy nim Liqui Moly Synthoil Energy 0w40 ?? Chodzi mi tylko o te dwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a na który olej byście stawiali do 2.5 TDI AFB 99r. Obecnie jeździ na Mobil 1 New Life 0w40 Turbo Diesel, jak się ma przy nim Liqui Moly Synthoil Energy 0w40 ?? Chodzi mi tylko o te dwa.

ta sama liga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra a na który olej byście stawiali do 2.5 TDI AFB 99r. Obecnie jeździ na Mobil 1 New Life 0w40 Turbo Diesel, jak się ma przy nim Liqui Moly Synthoil Energy 0w40 ?? Chodzi mi tylko o te dwa.

tyle ze latwiej trafic na podrobke mobila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdziłem na 10w 40 też odradzali zmiany na rzadszy ale mimo to wlałem castrola 5w40 przed programem i tak jezdziłem z czasem popękały mi popychacze (z jakiego powodu tego nie wiem ) jednego kawałek znalazł się w misce na szczęście nic się nie pokrzywiło ale po robocie fachowcy wlali mi 10w40 znowu, wqurwiłem się i pytam dlaczego itp oni że silnik stary przebieg duży itp puki co jeżdżę ale planuję przy następnej wymianie znowu 5w40 lub 5w30 wlać , ostatnio w salonie vw i audi w lublinie pytam przy okazji gościa co auta do serwisu przyjmuje co sądzi o takiej zmianie na połowy na syntetyk, uśmiechnął się i powiedział że tak się nie robi bo duże ryzyko , szkoda że nie spotkałem jeszcze mechanika który by to potwierdził że jednak można :confused4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jezdziłem na 10w 40 też odradzali zmiany na rzadszy ale mimo to wlałem castrola 5w40 przed programem i tak jezdziłem z czasem popękały mi popychacze (z jakiego powodu tego nie wiem ) jednego kawałek znalazł się w misce na szczęście nic się nie pokrzywiło ale po robocie fachowcy wlali mi 10w40 znowu, wqurwiłem się i pytam dlaczego itp oni że silnik stary przebieg duży itp puki co jeżdżę ale planuję przy następnej wymianie znowu 5w40 lub 5w30 wlać , ostatnio w salonie vw i audi w lublinie pytam przy okazji gościa co auta do serwisu przyjmuje co sądzi o takiej zmianie na połowy na syntetyk, uśmiechnął się i powiedział że tak się nie robi bo duże ryzyko , szkoda że nie spotkałem jeszcze mechanika który by to potwierdził że jednak można :confused4:

mi tez wszyscy polecali półsyntetyk 10w40 ale olałem system i zażyczyłem sobie a raczej dałem do ręki bańkę z Mobilem 1 0W40 i kazałem wlać :decayed:

Nikt mi nie będzie się wpieprzał do tego co ja leje do silnika :decayed:[br]Dopisany: 14 Luty 2012, 20:11_________________________________________________chociarz zastanawiam sie czy nie wlac Mobil 1 5W50 :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0w40 moze byc ciutke za rzadki do afna ale jesli byl szczelny to da sobie z tym rade bez problemu moze go najwyzej wiecej spalac ale to obczaisz przy jezdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0w40 moze byc ciutke za rzadki do afna ale jesli byl szczelny to da sobie z tym rade bez problemu moze go najwyzej wiecej spalac ale to obczaisz przy jezdzie

w sumie dolałem go prawie literek na 15tys wiec może faktycznie wrzuce mu ten 5w50.

Wiecie coś o tym oleju Mobil 1 Peak Life 5W-50 ? Norme ma odpowiednią wiec sie nie boje tylko jakies opinie o nim? Chyba że coś tańszego bo za tego wychodzi koło 160zł za 4l. Będe kupował w InterCarsie dzisiaj jak coś :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam takiego oleju ale nie starczy Ci normlany 5w40? te wyzsze indeksy sa do samochodow rajdowych wysokoobrotowych aa diesel tego nie ma :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam takiego oleju ale nie starczy Ci normlany 5w40? te wyzsze indeksy sa do samochodow rajdowych wysokoobrotowych aa diesel tego nie ma :))

nie chodzi mi o te wysokie indeksy.

Interesowałem sie w sumie do tej pory tylko Mobil 1.

A do wyboru mamy z syntetyków:

1) Mobil 1 New Life 0W-40

2) Mobil 1 Peak Life 5W-50

3) Mobil 1 ESP 0W-40

4) Mobil 1 ESP Formula 5W-30

5) Mobil 1 Fuel Economy 0W-30

6) Mobil 1 Turbo Diesel 0W-40

3) i 4) odpuszczam bo nie mają odpowiednich norm,

teraz jeżdze na 1) i zastanawiam sie czy zostać przy nim czy jednak zmienic np na 2) lub 6) :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje B5 od 2 lat lata na tym Mobilu 5W50 i jest ok, też przeszedłem z OW40 ale na wiosnę planuje wlać coś z tych 3:

LM SYNTHOIL LONGTIME 0W30

Motul X-lite 0W30

Millers XFD 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja chyba zrobie głupi wist i jak będe w sklepie to powiem żeby mi dali coś najtańszego z full syntetyków własnie Mobila, LM, Motul i zobaczymy co mi zaproponują :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym miał sluchać i kupować to co mi proponują w sklepach to na mineralnym castrolu bym musiał jeździć :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym miał sluchać i kupować to co mi proponują w sklepach to na mineralnym castrolu bym musiał jeździć :>

swój rozum mam :decayed: Mówiąc o propozycjach miałem na mysli propozycje cenowe :wink4: A co do castrola to nawet za darmo bym nie wlał. Miałem w starym golfie 2. Poprzedni własciciel zalewał go jakimś niemieckim olejem na którym jeździło u niego wszystko od samochodów po maszyny rolnicze. Samochód chodził na nim super. Podkusiło mnie żeby zalać własnie castrola jakiegos minerała własnie wtedy wlałem i się zaczeło. Brał troche oleju, pozatym kopcił na niebiesko przy odpalaniu. Przejeździłem sezon i wróciłem do tego poprzedniego oleju (kupiłem od znajomego) i jak ręka odjął. Dlatego powiedziałem nigdy więcej Castrol :decayed:

Stąd tez jak kupiłem Audi od razu wycelowałem w tego Mobila i zero problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec z czystym sumieniem polecacie zalac starego 1z dobrym olejem 0w30??

Na pokladzie nalatane okolo 300 tyś. jak nie wiecej, i nic nie przeczysci ten olej? Nie narobi szkod?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...