Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

olej ma byc świezy, z odpowiednia normą i parametrami

marką nie ma co sie przejmowac

można zapodac jakąś płukanke przed wymianą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja będę olej wymieniał sam, mógłbyś mi powiedzieć na czym ta płukanka by miała polegać? bede miał cały dzień do dyspozycji kanał w garażu więc jeśli to by miało pomóc to z chęcią zrobie tą płukanke, tylko nigdyy tego nie robiłem i nie wiem na czym to polega:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupujesz płukanke

http://img196.imageshack.us/img196/2619/78907232.jpg

wlewasz na goracyb silnik, który pracuje jeszcze przez 10 minut

a potem zlewasz i to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlewasz na goracy silnik, który pracuje jeszcze przez 10 minut

a potem zlewasz i to wszystko

Zwróc uwage na to aby w silniku nie bylo za duzo oleju...

Tak przynajmniej mowi instrukcja. Bo dolac musisz 300 g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlewasz na goracy silnik, który pracuje jeszcze przez 10 minut

a potem zlewasz i to wszystko

Zwróc uwage na to aby w silniku nie bylo za duzo oleju...

Tak przynajmniej mowi instrukcja. Bo dolac musisz 300 g.

nawet jak bedzie max - nic sie nie stanie przez 15 minut pracy po dolaniu 300 ml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet jak jest max na stanie to 300ml nic nie zrobi

silnik pracuje na wolnych obrotach tylko przez 10 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlewasz na goracy silnik, który pracuje jeszcze przez 10 minut

a potem zlewasz i to wszystko

Zwróc uwage na to aby w silniku nie bylo za duzo oleju...

Tak przynajmniej mowi instrukcja. Bo dolac musisz 300 g.

nawet jak bedzie max - nic sie nie stanie przez 15 minut pracy po dolaniu 300 ml.

No niby racja, wkoncu jezdził nim nie bedzie.

Napisałam co proponuje instrukcja. Bo moze ma wlasnie pół stanu, a przyjdzie mu do głowy dolac.

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlewasz na goracy silnik, który pracuje jeszcze przez 10 minut

a potem zlewasz i to wszystko

Zwróc uwage na to aby w silniku nie bylo za duzo oleju...

Tak przynajmniej mowi instrukcja. Bo dolac musisz 300 g.

nawet jak bedzie max - nic sie nie stanie przez 15 minut pracy po dolaniu 300 ml.

No niby racja, wkoncu jezdził nim nie bedzie.

Napisałam co proponuje instrukcja. Bo moze ma wlasnie pół stanu, a przyjdzie mu do głowy dolac.

Pozdrawiam :wink:

Danu44 tuż przed wymiana nie widzę sensu dolewać jeśli stan jest pomiędzy min a max :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, tak się właśnie zastanawiam czy Mobil 1 5w50 nie byłby lepszy. Też pełny syntetyk, w teorii lepiej powinien się zachowywać w wyższych temperaturkach.

Być może przy wyższych obrotach silnik mniej by go pobierał, ponieważ 5w50 lepiej zachowuje swoje właściwości przy wysokich temperaturach niż 5w40?

Tak sobie głośno myślę i się nad tym zastanawiam... Wydaje mi się, że silnik łyka olej przy wysokich obrotach, a jeżdżę dosyć ostro, lecz z głową, bez nadmiernego pałowania.

Autko dodatkowo ma zmodzony soft, a niedługo wymiana wtrysków na 0.216 i kolektorka na kolektorek z AWX + korekta softu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej pali Ci przez uszczelniacze na zaworach

i w tym przypadku zmiana oleju nic nie poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sie troche napracowac żeby wymienic uszczelniacze

bez zdejmowania beretu

jezeli przyjdzie Ci to robic to pamietaj aby

przed montażem wałka wycisnąc olej z popychaczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej sam tego nie będę robił, ale rada się przyda, bo na pewno będę patrzył na rączki mechanikom, którzy to robić będą. Im więcej będę wiedzieć tym lepiej dla mnie.

Na razie zostawię to w spokoju, 100-150ml/1000km to niewiele, akurat po wymianie oleju w bańce motulka zostaje prawie 1,5L. Na dolewki starczy jak ulał. Zmieniam co 12.000km.

Dzięki za radę.

Co do mobila 5w50 to chciałem tylko poznać wasze opinie o tym oleju, słyszałem sporo pochlebnych opinii na żywo, ale wertowałem ten temat już dawno od pierwszych stron i nie dopatrzyłem się za bardzo opinii o tej oliwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Skode Octavie I 1.9TDi AHF 110KM i z tego co widzę to jeździła ona na Mobil 1 5W50, Mobil 1 15W50, Castrol 5W30, Castrol Edge 5W40 ( taka mu lali w ASO Skody WIMAR w Warszawie) i obecnie jeździ na Mobil 1 super 3000 XE 5W30. Zastanawiam się jakim następnym olejem zalać? Czy może sobie wlać sobie Motul X-cess 8100 5W40 czy lać ten co teraz jest? Czy to wsio ryba byle syntetyk?

[h=1][/h]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. dołąncze sie do tematu zbliża się wymiana oleju wczesniej lany był jakiś mobil 10 w 40 a teraz jaki zalać żeby było dobrze z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...