Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

ja powiem tak, ten dobry olej, który u konkretnej indywidualnej osoby się sprawdza,

ale nowości są jak najbardziej mile widziane, tandetna stronka tego Millers Oils

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ło matko ludzie jeszcze mecza ten temat..... :decayed:

Proponuję jeszcze bardziej wyróżnić pierwsze zdanie przyklejonego postu i dopisać tam na końcu"i dotychczas używany olej" Może liczba pytań się zmniejszy :polew:

A ja się niestety nie zgodzę. Klapki na oczy - i Motul najlepszy. Otóż nie do końca jest tak: Przekonywałem i będę przekonywał do Millers Oils - jeździłem na Motulu i nie powiem - jest to bardzo dobry olej, znacznie lepszy niż Mobil, Shell a zwłaszcza rozlewany gdzie popadnie Castrol, jednak na Millersie auto jest jeszcze bardziej ciche, spadło też do poziomu 0 zużycie oleju.

Co do ramki u góry, jest tam kilka nieścisłości: po pierwsze: nie ma tam wytłumaczonej różnicy pomiędzy olejami syntetycznymi a w pełni syntetycznymi (olej "synthetic" może być w 90% olejem mineralnym, musi być 100% lub Full Synthetic) - i np. taki polecany powyżej Mobil 1 ESP Formula nie jest olejem w pełni syntetycznym ( http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx ), po drugie stwierdzenie że olej 10w40 jest zabójcze dla turbiny jest średnio trafione..... Są przecież w pełni syntetyczne oleje 10w40, a także oleje półsyntetyczne z ACEA B4 10w40, które są znakomite do turbodiesli.

jezeli ktos jest tak dociekliwy aby poglebic wiedze nt olejow zapraszam do lektury calego watku. Sa w nim wyjasnione roznice pomiedzy olejami syntetycznymi, a hydrokrakowanymi. sa linki do stownych stron. ten post ma stanowic prosta odpowiedz dla uzytkownikow jaki olej mozna wlac bezpiecznie do samochodu.

-pomimo ze probujesz podjac temat, twoja wypowiedz wskazuje ze podszedles do niego pobieznie, ograniczajac sie do przeczytania podwieszonego posta.

-oleje ktore polecamy to oleje przetestowane, przeze mnie lub kolegow.

-to ze twoje doswiadczenia z malo znanym olejem sa pozytywne, nie stanowia jak na razie reguly. moze jestes importerem, moze sprzedawca? byc moze to dobre oleje jednak nie slyszalem o takiej firmie.

-zalecany do TDI olej zalezy od konstrukcji silnika, m.in. od cisnienia smarowania, szczelin roboczych smarowanych elementow, temperatury otoczenia w jakiej eksploatowany jest pojazd, dla jednego silnika 10w40 bedzie olejem bdb, dla innego nie bedzie sie nadawal.

-jezeli chcez aby twoja wypowiedz cos wniosla uzasadniaj precyzyjnie. jezeli mnie przekonasz bardzo chetnie zmienie poglady.

-w podwieszonym poscie nie ma ani slowa ze motul jest najlepszy, proponowanych jest kilku producentow olejow.

-kazdy olej bedzie dobry pod warunkiem, ze zawartosc opakowania bedzie zgodna ze specyfikacja techniczna a ta bedzie odpowiadala wymogom - normom producenta pojazdu.

-jako ze oleje stosujemy calorocznie, oleje 10w40 sa mniej korzystne w niskich temperaturach, poniewaz maja o wieksza lepkosc niz 5w40, co ma znaczenie przy rozruchu zimnego silnika, powoduje to gorsza pompowalnosc. nalezy pamietac, ze najbardziej niekorzytym momentem pracy silnika jest jego zimny rozruch i czas do osiagniecia temperatury roboczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytałem cały wątek (naprawdę :D ) - nie podszedłem do tego pobieżnie - nie rozumiem kilku rzeczy:

- polecany jest Mobil ESP - który jest produktem nieporównywalnie gorszym od również polecanego Motula

- oleje przetestowane przez Ciebie i kolegów, czyli jak to przetestowane? co najwyżej tak jak Millers przez mnie.

- zgadzam się, że "do TDI olej zalezy od konstrukcji silnika, m.in. od cisnienia smarowania, szczelin roboczych smarowanych elementow, temperatury otoczenia w jakiej eksploatowany jest pojazd, dla jednego silnika 10w40 bedzie olejem bdb, dla innego nie bedzie sie nadawal" stąd ciężko mi zrozumieć Twoją opinię, że "oleje 10w50 i 15w40 są zabójcze dla turbiny". 10w40 znakomicie sprawuje się np. w 1,9 TDI bez pompowtrysków. Idąc tokiem rozumowania, że 10w40 jest słaby przy rozruchu (to poniekąd prawda), dlaczego nikt nie podejmie tematu, że 5w30 jest słabiutki w wysokich temperaturach? (odp. znamy: bo bardzo ciężko znaleźć 5w40 504/507). Przecież w bardzo wysokiej temperaturze taki 10w40 jest znacznie lepszy niż 5w30.

- zgadza się, proponowanych jest kilku producentów oleju

- zgadzam się, że każdy olej będzie ok, jeśli spełnia wymogi producenta - 100% racji, różnice pojawią się dopiero przy dużym przebiegu

- co do tego czy jestem sprzedawcą/importerem - nie jestem, chociaż mam rabat w Millersie, ale z tego co czytałem, jest na tym forum kilka osób związanych z Motulem i oficjalnie go sprzedających

I jeszcze jedno: ten post, ani poprzednie nie powstał absolutnie po to, aby kogoś negować, czy się kłócić - jestesmy tu przecież po to, aby pogadać :)

Rookie: strona rzeczywiście słaba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- na mobilu jezdze aktualnie ja i nie tylko. boirac pod uwage lepkosc w 100C ma lepsze parametry niz motul z norma 507.00

- przetestowane tzn, brak przykrych nastepstw ich uzytkowania, brak osadow w misce olejowej itd. nas jest wielu ty z miller oils jestes jeden...

- dlaczego nikt nie podejmuje kwestii 5w30? podejmowal podejmowal, nie jeden. natomiast moje zdanie jest takie ze oleje docelowo przewidziane sa do pracy w temperaturze roboczej silnika czyli 90C. i skoro producent pojazdu dopuszcza oleje o klasie lepkosci 30 i 40 tzn ze uklad smarowania posiada zapas wydajnosci, ktory kompensuje nizsza lepkosc oleju zapewniajac zalozone cisnienie smarowania.

- najbardziej newralgicznym elementem w silnikach diesla jest turbina, i PD w silnikach w nie wyposazonych. wlasnie pod ich katem nalezy dobierac olej, nasze warunki klimatyczne wskazuja dla silnikow tdi zasadnosc uzytkowania wlasnie olejow 5w. chyba ze ktos zamierza wymieniac olej sezonowo.

- kiedys czytalem, ze zuzycie mechaniczne przy rozruchu zimnego silnika jest analogiczne do pokonania przebiegu 500 km.... i jest odwrotnie proporcjonalne do temperatury oleju w chwili rozruchu.

- odradzam uzytkowanie do tdi olejow mineralnych i polsyntetykow.

- generalnie jak najbardziej konstruktywne argumenty mile sa widziane, uwielbiam wszelka konstruktywna dyskusje ktora prowadzi do wnioskow mogacych poprawic warunki pracy naszych pojazdow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olejowiec piszesz że 5W30 jest gorszy niż 5W40 w wyższych temperaturach. Ale temperaturach czego? Przecież olej w silniku w trakcie pracy ma zawsze mniej więcej taką samą temperaturę niezależnie od temperatury zewnętrznej (ok 90 st.).

A norma 504/507 to olej 5W30 i żaden inny. Druga cyfra to lepkość w temp. pracy i tyle.

Musashi jeździsz na mobilu, a to niby nie do końca syntetyk i jednocześnie piszesz "odradzam uzytkowanie do tdi olejow mineralnych i polsyntetykow"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi

-- dodam tylko -->

- jako ze oleje stosujemy calorocznie, oleje 10w40 sa mniej korzystne w niskich temperaturach, poniewaz maja o wieksza lepkosc niz 5w40, co ma znaczenie przy rozruchu zimnego silnika, powoduje to gorsza pompowalnosc

pieknie napisane ale teraz na chlopski rozum -- lepkosc czyli gestosc oleju znaczy im wyzszy indeks poczatkowy oznaczenia oleju czyli 0W40, 5... 10... 15... tym wieksza gestosc a tym samym zle doprowadzenie oleju w niskich temperaturach do wszystkich czesci silnika a co najwazniejsze do turbawy

dlatego nie powinno sie stosowac mileralow lub polsyntetykow bo ich czas osiagniecia w zimie zadanej temperatury jest o wiele dluzszy od full syntetyka co za tym idzie auto pracuje zamiast 5sek np 25 sek na SUCHO!(a pracuje bo olej scieka i ta minimalna warstwa co na czesciach zostaje nie na dlugo wystarcza) czyli bez smarowania a to niestety jest gownym powodem zuzycia silnika i podzespolow smarowanych i jesli samochod jest uzywany do krotkich tras dostaje ostro po garach

czasem warto kupic auto z autostrady po przebiegu 150tkm niz z cyklu miejskiego po 50tkm

[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2010, 14:51_________________________________________________

olejowiec piszesz że 5W30 jest gorszy niż 5W40 w wyższych temperaturach. Ale temperaturach czego? Przecież olej w silniku w trakcie pracy ma zawsze mniej więcej taką samą temperaturę niezależnie od temperatury zewnętrznej (ok 90 st.).

A norma 504/507 to olej 5W30 i żaden inny. Druga cyfra to lepkość w temp. pracy i tyle.

Musashi jeździsz na mobilu, a to niby nie do końca syntetyk i jednocześnie piszesz "odradzam uzytkowanie do tdi olejow mineralnych i polsyntetykow"

yesfan kolego nie masz pojecia o czym piszesz

po pierwsze gdzie w silniku jest 90stopni? temperatura wody tyle ma to co widzisz na wskazniku a ile jest w komorze spalania czy smarowania gniazd zaworowych? tez 90? a tam musi byc olej dostarczany do smarowania tlokow srednia temperatura oleju w ukladzie ma okolo 100stopni i do tej temperatury z zadnym olejem nic sie nie dzieje nawet z 5w30 ale jesli temperatura wzrosnie o kilka stopni np 105 a tak sie dzieje w kazdym chipowanym aucie wtedy oleje slabej jakosci calkiem inaczej sie zachowuja tzn mineraly i polsyntetyki

do tego mobil 5w30 50700 nie jest full syntetykiem tylko HC ale 5w40 esp jest wiec jesli na takim jezdzi jezdzi na full syntetyku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi jeździsz na mobilu, a to niby nie do końca syntetyk i jednocześnie piszesz "odradzam uzytkowanie do tdi olejow mineralnych i polsyntetykow"

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx

tutaj printscreen mobil1h.jpg :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musashi jeździsz na mobilu, a to niby nie do końca syntetyk i jednocześnie piszesz "odradzam uzytkowanie do tdi olejow mineralnych i polsyntetykow"

http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Oils/Mobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx

tutaj printscreen mobil1h.jpg :cool1:

hm nie wiem gdzie to znalazles ale w szwabii wszytskie dostepne oleje mobil 1 5w30 sa SHC

a tutaj przykladowy link

http://cgi.ebay.de/Mobil-1-ESP-5W-30-1-Ltr-VW-504-00-507-00-Motorol-5W30-/360303522327?pt=Autopflege_Wartung&hash=item53e3c37217

poszukaj na ebayu same SHC nie ma full syntetica

i zobacz sobie na etykietki wsztykie maja shc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brysio - miałem na myśli że w warunkach klimatycznych naszego kraju, nawet w czasie letnich upałów stosowanie oleju 5W30 nie jest ryzykowne. Wyższość "40" ujawni się, jak sam przyznałeś, w bardziej ekstremalnych warunkach (np. chiptuning).

Ciekawe dlaczego oleje spełniające normę 504/507 to tylko 5w30. Ekologia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na ebayu same SHC nie ma full syntetica

:mysli: chyba musze zmienic zrodlo wiedzy :decayed:

[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2010, 22:15_________________________________________________z moich zrodel jedyne oleje HC w serii mobil one to Mobil Syst S Special V 5W-30 oraz Mobil Super 3000 X1 5W-40

jednak chetnie poczytam jezeli jest inaczej :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na ebayu same SHC nie ma full syntetica

:mysli: chyba musze zmienic zrodlo wiedzy :decayed:

[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2010, 22:15_________________________________________________z moich zrodel jedyne oleje HC w serii mobil one to Mobil Syst S Special V 5W-30 oraz Mobil Super 3000 X1 5W-40

jednak chetnie poczytam jezeli jest inaczej :good:

ciekawe ale na niemieckiej stronie to SHC

http://www.mobil-1.pl/cms/Mobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx

http://www.mobil-1.co.uk/cms/Mobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx

http://www.mobil1.fr/cms/Mobil-1-ESP-Formula-5W-30.aspx

http://mobil1.de/cms/Mobil_1_ESP_Formula_5W-30.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale na etykiecie butelki oleju masz wolami napisane fully synthetic motor oil

powolujecie sie na skrot SHC ktos moze przedstawic definicje, ale ze strony mobil?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem przed ponowną wymianą oleju. Od kilku wymian stosuje olej Motula 8100 X-CLEAN . Co mnie dzisiaj zaintrygowało to ceny olejów na allegro . Byłem dzisiaj sprawdzić w norauto i chcą za bańkę 5L 180 zł. W allegro ceny zaczynają się od 124zł , zobaczcie

http://allegro.pl/listing.php/search?category=18933&string=8100+X-CLEAN&order=p

Jak to możliwe ? Pewno część z nich nawet nie stała obok Motula :confused4: , ale jak je rozróżnić? Jaka jest najniższa cena za którą sprowadza się do nas olej ? Pozniżej jej to już na pewno podróbki, ale jak sie tego dowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Allegro to miejsce gdzie legalnie można sprzedawać podróbki :gwizdanie:

Najlepiej kupować od kogoś z forum. Jest kilku zaufanych sprzedawców.

Ja olej kupowałem od dzika, ale TOM77-a też można śmiało polecić :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez kupowalem od Dzika, ale skąd wiesz, że on nie jest również zalogowany na allegro i tam sprzedaje podróbek po 124zł ? :)

Nie powinienes nawet tak myśleć, a co dopiero mówić. Dzik to zaufanie i kompetencja przede wszystkim. Znam osobiście.

Allegro to miejsce gdzie legalnie można sprzedawać podróbki :gwizdanie:

Najlepiej kupować od kogoś z forum. Jest kilku zaufanych sprzedawców.

Ja olej kupowałem od dzika, ale TOM77-a też można śmiało polecić :good:

Uważać trzeba na podejrzanie tanie oleje Motula. To mogą być podróbki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie muszę zmienić olej i chciałem kupić motul 5w40 tak jak jest zamieszczone n początku w tym pośćie dodam że moje auto to audi a4 1.9 tdi 90km silnik 1z z 95r i nie mam pojecia pojęcia na jakim oleju silnik wczesniej latał jednak chiałem zalać go własnie 5w40 lecz spotkałem sie z opiniami w sklepie ze jak nie wiem na czym latal wczesniej to najpierw mam zlac 10w40 a wiec juz sam nie wiem. I tu pytanie czym mam go w końcu zalać 5w40 czy 10w40 Panowie zdaje se na was

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez kupowalem od Dzika, ale skąd wiesz, że on nie jest również zalogowany na allegro i tam sprzedaje podróbek po 124zł ? :)

Nie powinienes nawet tak myśleć, a co dopiero mówić. Dzik to zaufanie i kompetencja przede wszystkim. Znam osobiście.

Potwierdzam. Marcin (Dzik) to solidna firma. Nie dość, że towar wysokiej jakości to wysyłka w tempie błyskawicznym.

[br]Dopisany: 02 Październik 2010, 13:01_________________________________________________

Witam

Panowie muszę zmienić olej i chciałem kupić motul 5w40 tak jak jest zamieszczone n początku w tym pośćie dodam że moje auto to audi a4 1.9 tdi 90km silnik 1z z 95r i nie mam pojecia pojęcia na jakim oleju silnik wczesniej latał jednak chiałem zalać go własnie 5w40 lecz spotkałem sie z opiniami w sklepie ze jak nie wiem na czym latal wczesniej to najpierw mam zlac 10w40 a wiec juz sam nie wiem. I tu pytanie czym mam go w końcu zalać 5w40 czy 10w40 Panowie zdaje se na was

POZDRAWIAM

Każdy tutaj powie Tobie, że masz lać syntetyka tj. MOTUL serii 8100 ;P

Nie musisz używać żadnych cudów do czyszczenia silnika.

Ewentualnie wlej pósyntetyk, a po krótkim przebiegu (4k) zmień na full. Też takie metody ktoś tu stosował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...