Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

:mysli: 5w40 półsyntetyk... Pierwsze słyszę. Gdzieś w warsztacie słyszałem rozmowę mechanika

durablend.jpg

jakies pytania? :cool1:

SynPower™ XL III 5W30 jest na syntetycznej bazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

:mysli: 5w40 półsyntetyk... Pierwsze słyszę. Gdzieś w warsztacie słyszałem rozmowę mechanika

durablend.jpg

jakies pytania? :cool1:

SynPower™ XL III 5W30 jest na syntetycznej bazie

No też już doszedłem że to półsyntetyk. :hi: A chodzi ogólnie jak wypada firma Valvoline na tle Motula :gwizdanie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy używał ktoś oleju "Motul 300 V 4T Factory Line 5W-40"

do czego ten olej chcialbys użyć :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem duuużo wcześniej o znakomitym 5w40 Millersa - XFE-PD z aprobatą VW 505.01 - oleju półsyntetycznym. A teraz widzę opisy - 5w40 półsyntetyk - pierwsze słyszę... Pisałem o tym, że oleje w pełni syntetyczne millersa to oleje 100% PAO, co zostało uznane jako wadę, bo Motul ma estry... Tylko nikt nie zauważył, że oleje Motula competition double ester to HC+ PAO + Estry (zostało to udowodnione na podst. kart MSDS np. na forum subaru) a Millers to w seriii Motorsport to tylko PAO + estry (bez HC). Tak samo jest z olejami w pełni syntetycznymi bez estrów - czyli np. olejach do tdi - np. motul ma dużej mierze oleje na bazie HC + PAO, które można zupełnie legalnie nazywać full synthetic, i Motul to robi (powtarzam, to nie jest żaden przekręt), ale są też oleje tylko PAO takie jak Millers. A co do półsyntetyka 5w40 VW 505.01 to baza HC + PAO: Valvoline i Millers, a do niedawna także Motul nazywały go olejem półsyntetycznym, jednak ze względu na wątpliwości klientów (5w40 półsyntetyk??) Motul nawiązał do praktyki marek takich jak Castrol czy Mobil i nazwał olej 505.01 100% synthetic (jest to olej HC + PAO, a więc znacznie lepiej niż np. oleje synthetic (nie full) które moga być np. tylko HC bez domieszki PAO). Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej częsci syntetyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy używał ktoś oleju "Motul 300 V 4T Factory Line 5W-40"

do czego ten olej chcialbys użyć :mysli:

Nie nadaje się do auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy używał ktoś oleju "Motul 300 V 4T Factory Line 5W-40"

do czego ten olej chcialbys użyć :mysli:

Nie nadaje się do auta?

Przecież to jest olej do wyczynowych, rajdowych aut. A nie do diesla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem duuużo wcześniej o znakomitym 5w40 Millersa - XFE-PD z aprobatą VW 505.01 - oleju półsyntetycznym. A teraz widzę opisy - 5w40 półsyntetyk - pierwsze słyszę... Pisałem o tym, że oleje w pełni syntetyczne millersa to oleje 100% PAO, co zostało uznane jako wadę, bo Motul ma estry... Tylko nikt nie zauważył, że oleje Motula competition double ester to HC+ PAO + Estry (zostało to udowodnione na podst. kart MSDS np. na forum subaru) a Millers to w seriii Motorsport to tylko PAO + estry (bez HC). Tak samo jest z olejami w pełni syntetycznymi bez estrów - czyli np. olejach do tdi - np. motul ma dużej mierze oleje na bazie HC + PAO, które można zupełnie legalnie nazywać full synthetic, i Motul to robi (powtarzam, to nie jest żaden przekręt), ale są też oleje tylko PAO takie jak Millers. A co do półsyntetyka 5w40 VW 505.01 to baza HC + PAO: Valvoline i Millers, a do niedawna także Motul nazywały go olejem półsyntetycznym, jednak ze względu na wątpliwości klientów (5w40 półsyntetyk??) Motul nawiązał do praktyki marek takich jak Castrol czy Mobil i nazwał olej 505.01 100% synthetic (jest to olej HC + PAO, a więc znacznie lepiej niż np. oleje synthetic (nie full) które moga być np. tylko HC bez domieszki PAO). Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej częsci syntetyczne.

Calkiem ciekawie sie czyta sie takie informacje... :good:

Czyli sugerujesz, ze Millers jest lepszy od Motula bo jest wiekszosci na Bazie PAO a Motul jest HC + PAO (w wolnym tłumaczeniu)...

Wlasnie sie zastanawiam czy pozostac z Specific 505 01 czy przejsc na

MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40. Oba w takiej samej cenie do nabycia i oba spelniaja 505 01.

Zima zapasem wiec chyba zapodam C3 co wy na to? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej częsci syntetyczne.

Patrząc na stronkę LM czy valvo to zaden 100% synt nie spełnia normy 505.01 wiec pewnie jest to prawda.

Moze ktoś chętny do skomentowania papierowych danych,bo coś nie widzę tu żadnej przewagi motula,nie wspomnę ze chał mi do 2razy wiecej niz LM,dlatego dawno z niego zrezygnowałem.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=167292.msg1956629#msg1956629

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej częsci syntetyczne.

Patrząc na stronkę LM czy valvo to zaden 100% synt nie spełnia normy 505.01 wiec pewnie jest to prawda.

Moze ktoś chętny do skomentowania papierowych danych,bo coś nie widzę tu żadnej przewagi motula,nie wspomnę ze chał mi do 2razy wiecej niz LM,dlatego dawno z niego zrezygnowałem.

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=167292.msg1956629#msg1956629

Liqui Moly 5W-40 Top Tec 4100 jest moim zdaniem najlepszym olejem do TDI z VW 505.00.

Silnik ładnie na nim pyka i kosztuje 27,5 Euro na niemieckim e-bayu czyli 110 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie sorry za offtpic ale podsunie mi ktoś namiar na sprawdzonego sprzedawce oleju Motul specific 5W40 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wątek wreszcie nabiera właściwych rumieńców :good:

czyli - pojawiły się jakieś konkretne informacje nt. rzeczywistych właściwości oraz składów olejów syntetycznych.

bardzo bym prosił o wskazanie źródeł informacji z których możnaby wywnioskować wyższośc jednych olejów nad innymi.

uruchomiłem wątek z kartami katalogowymi. możnaby tam zrobić ciekawą baze z której wnioski będą płyneły same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że wszystko jest lepsze od castrola

nie obrazaj castrola moje pudlo smigalo na castrolu lepiej jak na liqui molly !

moze nie jest idealny ale nie jest taki znow zly ten castrol!

oczywiscie sa oleje lepsze ale lm do nich nie nalezy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to polsyntetyk :cool1

Valvoline jak i LM wychodzi na to ze sa polsyntetykami a parametry maja lepsze niż motul niby ful syntetyk.

Motul jest moim zdaniem przereklamowany,pije o 2 razy więcej niż LM,mogę sie tylko domyślać ze porostu paruje.

Mam od pewnego dostawcy valvolina durablend 505.01 będzie testowany.

Cena jest bardzo dobra chce ktos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znac jak wypadnie ten Valvo Durablend 505 01 bo cenowo wyglada lepiej niz Motul i parametry tez widze, ze ma lepsze przynajmniej flashpoint i pourpoint jedyne co troszeczke odpycha to to, ze napisali oficjalnie "semi-syntetic".

A to czlowieka kluje w oczy :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakiej cenie? Ja bym łyknął i sprawdził. Miał bym porównanie do Motula bo od 60tys km jeżdżę na Motulu - najpierw SPECIFIC VW 505.01 a teraz już 2 wymiany na SPECIFIC VW 507.00.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...