olejowiec Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 endriuu Millers Oils nie stosuje tylko bazy PAO, ale także PAO + ESTRY w serii olei Motorsport i jeśli wchodzimy w szczegóły to w odróżnieniu od Motula nie jest to Double Ester, a Triple Ester. Samo PAO bez HC jest stosowane w olejach serii Premium, i jeśli uważasz że świadczy to o zacofaniu, to się grubo mylisz - "olej HC to olej mineralny, jednak poddany zaawansowanej obróbce (hydrocracking). Swoimi właściwościami zbliża się do niektórych olei syntetycznych, ale z chemicznego punktu widzenia jest on dalej olejem pochodzenia mineralnego (baza z grupy III ...). Hydosyntetyczny to nie jest olej syntetyczny" jest to info z magazynu MOTOR - link na stronie millersa: http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2010/01/motor-oleje-003.jpg oraz tutaj http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2010/01/motor-oleje.jpg Wynika z tego jasno, że najlepszy olej to 100% PAO lub PAO + ESTER bez HC i dlatego m.in. kupuję tylko millersa. Wprowadzenie HC ma tylko podłoże ekonomiczne i nikt mi nie wmówi że jest lepsze od oleju w pełni syntetycznego. Aha, co do zacofania Millersa: http://www.millersoils.pl/produkty/motorsport/karting/world-motorsport-forum/ To ciekawe, że "ZACOFANA" firma ma w ofercie coś - olej z nanotechnologią, czego nie ma nikt inny i coś co zostało docenione w świecie motorsportu bardziej niż KERS w F1. Ale co tam... Więcej się nie odzywam. I żeby nie było: nie mówię, że motul jest zły, ale na Motulu świat sę nie kończy
endriuu Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 endriuu Millers Oils nie stosuje tylko bazy PAO, ale także PAO + ESTRY w serii olei Motorsport i jeśli wchodzimy w szczegóły to w odróżnieniu od Motula nie jest to Double Ester, a Triple Ester. Samo PAO bez HC jest stosowane w olejach serii Premium, i jeśli uważasz że świadczy to o zacofaniu, to się grubo mylisz - "olej HC to olej mineralny, jednak poddany zaawansowanej obróbce (hydrocracking). Swoimi właściwościami zbliża się do niektórych olei syntetycznych, ale z chemicznego punktu widzenia jest on dalej olejem pochodzenia mineralnego (baza z grupy III ...). Hydosyntetyczny to nie jest olej syntetyczny" jest to info z magazynu MOTOR - link na stronie millersa: http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2010/01/motor-oleje-003.jpg oraz tutaj http://www.millersoils.pl/wp-content/uploads/2010/01/motor-oleje.jpg Wynika z tego jasno, że najlepszy olej to 100% PAO lub PAO + ESTER bez HC i dlatego m.in. kupuję tylko millersa. Wprowadzenie HC ma tylko podłoże ekonomiczne i nikt mi nie wmówi że jest lepsze od oleju w pełni syntetycznego. Aha, co do zacofania Millersa: http://www.millersoils.pl/produkty/motorsport/karting/world-motorsport-forum/ To ciekawe, że "ZACOFANA" firma ma w ofercie coś - olej z nanotechnologią, czego nie ma nikt inny i coś co zostało docenione w świecie motorsportu bardziej niż KERS w F1. Ale co tam... Więcej się nie odzywam. I żeby nie było: nie mówię, że motul jest zły, ale na Motulu świat sę nie kończy mój Kokpit Spray tez ma Nanotechnologię :cwaniak1:
Pawlo 2004 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Dobra pany takie pytanko Jaką oliwke do 3.0 TDI ASB polecacie i gdzie najlepiej kupić?? Tzn. zawsze do 1.9 TDI wlewam Motul specific 5W/40 Ale czy do 3.0 TDI musi być inny bo tam jest DPF więc musiałby mieć formułe 507 tak więc jaki polecacie: * MOTUL SPECIFIC VW 507.00 * MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 który z nich bedzie lepszy i jaka jest ich cena za 5 litrowa bańkę?? Zawsze robię zakupy u TOM77 i domniemam, że sprzedaje ori oliwe Czekam na info
Piechol Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Dobra pany takie pytanko Jaką oliwke do 3.0 TDI ASB polecacie i gdzie najlepiej kupić?? Tzn. zawsze do 1.9 TDI wlewam Motul specific 5W/40 ale czy do 3.0 TDI musi być jakis inny bo tam jest DPF więc musiałbym wiedzieć. Zawsze robię zakupy u TOM77 i domniemam, że sprzedaje ori oliwe Czekam na info no kto jak kto ale taki forumowy wyjadacz mógłby przeczytać podwieszony post
Dev Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Dobra pany takie pytanko Jaką oliwke do 3.0 TDI ASB polecacie i gdzie najlepiej kupić?? Tzn. zawsze do 1.9 TDI wlewam Motul specific 5W/40 ale czy do 3.0 TDI musi być jakis inny bo tam jest DPF więc musiałbym wiedzieć. Zawsze robię zakupy u TOM77 i domniemam, że sprzedaje ori oliwe Czekam na info Dzizasssssssssssssss :wallbash: :wallbash: 507.00
Pawlo 2004 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Opublikowano 28 Kwietnia 2011 Przeczytałem i zmieniłem Ale tak i tak potrzebowałbym jakiejś opini który z nich wybrać, albo może wybrać Castrola albo Mobila??
A4-Tomek Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Opublikowano 29 Kwietnia 2011 ja tam już bym nie bawił się w żadnego Mobila czy Castrola pozostaje przy Motulu
Pawlo 2004 Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Juz wszystko wiem, Dzik/Marcin wszystko mi wyjasnił i biore Motula od niego bo to pewne źródło
dwwasyl Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Witam Mam wlany olej Valvoline 5W40 (na takim kupiłem auto). Chciałbym dolać trochę oleju (bo już jest na min). Kupiłem cały baniak na wymianę MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40. Jako, że do wymiany jeszcze 5 tkm, chciałbym się upewnić, iż mogę zmieszać te oleje (to jest dolać trochę tego motula, tak aby bagnet wskazywał połowe (teraz jest przy dolnej części tej kratki na bagnecie) ?
skrab Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Opublikowano 29 Kwietnia 2011 Witam Mam wlany olej Valvoline 5W40 (na takim kupiłem auto). Chciałbym dolać trochę oleju (bo już jest na min). Kupiłem cały baniak na wymianę MOTUL 8100 x-Clean C3 5W40. Jako, że do wymiany jeszcze 5 tkm, chciałbym się upewnić, iż mogę zmieszać te oleje (to jest dolać trochę tego motula, tak aby bagnet wskazywał połowe (teraz jest przy dolnej części tej kratki na bagnecie) ? Kolego wymień na motula którego kupiłeś i jest sprawa załatwiona a nie mieszaj nie ucz się tego bo i tak cie wymiana czeka a nie lepiej zalać tego MOTUL SPECIFIC VW 505.01 :mysli:ale skoro kypiłeś to lej MOTUL 8100 x-Clean C3
SkOs Opublikowano 4 Maja 2011 Opublikowano 4 Maja 2011 Dobra szybkie pytanie bede zmieniac w tym tyg olej 267 tys przebiegu AFN dieselek // nie chce lac motula co polecacie ? zaznaczam ze lany byl Elf 15W40 z nieznanych mi dotad przyczyn
endriuu Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Dobra szybkie pytanie bede zmieniac w tym tyg olej 267 tys przebiegu AFN dieselek // nie chce lac motula co polecacie ? zaznaczam ze lany byl Elf 15W40 z nieznanych mi dotad przyczyn 1 post na górze.
kograman Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Ok wszyscy polecają olej syntetyczny, a co jeżeli chcę zalać 10W40 ? wtedy też tylko i wyłącznie polecacie motula ? Castrol odpada ?
rikardo Opublikowano 6 Maja 2011 Opublikowano 6 Maja 2011 Ok wszyscy polecają olej syntetyczny, a co jeżeli chcę zalać 10W40 ? wtedy też tylko i wyłącznie polecacie motula ? Castrol odpada ? Twoja sprawa ale to duży błąd liczba 0, 5, 10, 15 przed literką W dotyczy lepkości oleju przy zimnym starcie. Wówczas następuje największe zużycie silnika i wskazane jest aby olej znalazł się w najdalszym punkcie jak najszybciej. Jeździłem na półsyntetyku i po przejściu na 5W40 zauważyłem, że użytkowanie na półsyntetyku było błędem.
kograman Opublikowano 7 Maja 2011 Opublikowano 7 Maja 2011 Osobiście zalano mi Castrola 10W40 (auto sprowadzone i nie wiem co było lane) ale chyba przejdę na Shell-a 5w40 dokładnie takiego jakiego lałem do A6.
hubtychy Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 A co powiecie o oleju Castrol Edge 5W40 bo takowym jest zalana moja niunia.Z racji tego że autko świeżo kupione to zamierzam od razu powymieniać wszystkie filtry no i oczywiście olej.Dlatego pytam czy zalewać silnik Castrolem czy zmienić na Motula.Jeżeli na Motula to jaki wybrać ? Mam 1.9 TD-I Quattro 115KM z 2000roku ( jeszcze nie doszedłem jaki to kod silnika )
manny90 Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 A co powiecie o oleju Castrol Edge 5W40 bo takowym jest zalana moja niunia.Z racji tego że autko świeżo kupione to zamierzam od razu powymieniać wszystkie filtry no i oczywiście olej.Dlatego pytam czy zalewać silnik Castrolem czy zmienić na Motula.Jeżeli na Motula to jaki wybrać ? Mam 1.9 TD-I Quattro 115KM z 2000roku ( jeszcze nie doszedłem jaki to kod silnika ) Kolego, wlepa w bagżniku w miejscu koła zapasowego...
SkOs Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 ja mam 1996 AFN i wlalem mobila 1 i nie narzekam naprawde
A4-Tomek Opublikowano 8 Maja 2011 Opublikowano 8 Maja 2011 A co powiecie o oleju Castrol Edge 5W40 bo takowym jest zalana moja niunia.Z racji tego że autko świeżo kupione to zamierzam od razu powymieniać wszystkie filtry no i oczywiście olej.Dlatego pytam czy zalewać silnik Castrolem czy zmienić na Motula.Jeżeli na Motula to jaki wybrać ? Mam 1.9 TD-I Quattro 115KM z 2000roku ( jeszcze nie doszedłem jaki to kod silnika ) Mój ojciec leje Full Syntetyka Castrol Edge do Skody Octavii 1.9 TDI 90KM z 2002 i wszystko ok tyle że to auto od nowości na pełnym syntetyku śmiga i tak pozostanie. Na tym Edge wydaje mi się że lepiej jeździ jak na Mobil1 Ja zalałem Motula 8100 X-Cess i przy nim zostane
hubtychy Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 A co powiecie o oleju Castrol Edge 5W40 bo takowym jest zalana moja niunia.Z racji tego że autko świeżo kupione to zamierzam od razu powymieniać wszystkie filtry no i oczywiście olej.Dlatego pytam czy zalewać silnik Castrolem czy zmienić na Motula.Jeżeli na Motula to jaki wybrać ? Mam 1.9 TD-I Quattro 115KM z 2000roku ( jeszcze nie doszedłem jaki to kod silnika ) Kolego, wlepa w bagżniku w miejscu koła zapasowego... Wlepa jest rzeczywiście we wnęce koła zapasowego :> nie zwracałem na nią wcześniej uwagi. Według niej mam ATJ
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się