Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

witam ja tez zadam juz nie pierwsze pytanie dotyczace oleju ale mysle ze pierwsze i ostatnie jesli chodzi o mnie.

Mam 1.9 TDI 90KM 1995 285 000 km przebiegu troche oleju bierze ale nigdzie nie kapie i nie kopci mam najprawdopodobniej zalany 10w40 nosze sie z zamiarem zmiany oleju na syntetyk 5w40 tylko juz mam taki metlik w glowie ze masakra tu na forum pisza ze do TDI TYLKO 5W40 zas mechanicy sprzedawcy i inni fachowcy pisza ze przy tym przebiegu to tylko 10w40. Prosze jakiegos konkretnego uzytkownika a4 o pomoc bo musze zmienic olej a poki co zataczam kolo miedzy 10w40 a 5w40

Zmieniaj na 5W40 ponieważ pierwsza cyfra w określonej lepkości odpowiada za szybkość dotarcia oleju do najdalszego miejsca w silniku co jest ważne przy tzw. zimnym starcie silnika. Wówczas silnik się najbardziej zużywa i nie słuchaj tego typu opowieści.

Podstawowym parametrem, ktory mowi o tym jak olej szybko dotrze do najdalszych miejsc to CCS.

CCS przy -30 C to lepkośc strukturalna. Im mniejszy CCS przy -30C tym lepiej dobry/bardzo dobry olej 5W/40 czy 5W/30 ma CCS na poziomie od 4500 (lub nawet mniej) do +- 5700. Standardowy CCS to około 5800-6100. CCS powyżej 6200 to już lekko za dużo - oznacza że olej w tej temperaturze będzie pompowalny jak przymrożony miód.

Jeśli olej ma lepkość strukturalną ( CCS w -30°C mPa*s) od 6200 do 6600 ---> zdecydowanie wynik ten powinien być poniżej 6000 mPa*s – istnieje przypuszczenie że przy zimnym starcie w okresie jesień–zima silnik będzie przez pierwsze sekundy pracy słabo smarowany ze względu na fakt iż po uruchomieniu zimnego silnika, olej musi przebyć drogę przez całą magistralę smarowania do górnej części silnika - wszystkich węzłów tarcia, gdzie spływa z powrotem w dół. Olej musi przemieszczać się szybko a zbyt duża lepkość strukturalna w ujemnej temperaturze nie pozwoli mu na to). Proste - dlatego sama temeratura płynięcia i lepkość to nie wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam ja tez zadam juz nie pierwsze pytanie dotyczace oleju ale mysle ze pierwsze i ostatnie jesli chodzi o mnie.

Mam 1.9 TDI 90KM 1995 285 000 km przebiegu troche oleju bierze ale nigdzie nie kapie i nie kopci mam najprawdopodobniej zalany 10w40 nosze sie z zamiarem zmiany oleju na syntetyk 5w40 tylko juz mam taki metlik w glowie ze masakra tu na forum pisza ze do TDI TYLKO 5W40 zas mechanicy sprzedawcy i inni fachowcy pisza ze przy tym przebiegu to tylko 10w40. Prosze jakiegos konkretnego uzytkownika a4 o pomoc bo musze zmienic olej a poki co zataczam kolo miedzy 10w40 a 5w40

Zmieniaj na 5W40 ponieważ pierwsza cyfra w określonej lepkości odpowiada za szybkość dotarcia oleju do najdalszego miejsca w silniku co jest ważne przy tzw. zimnym starcie silnika. Wówczas silnik się najbardziej zużywa i nie słuchaj tego typu opowieści.

Podstawowym parametrem, ktory mowi o tym jak olej szybko dotrze do najdalszych miejsc to CCS.

CCS przy -30 C to lepkośc strukturalna. Im mniejszy CCS przy -30C tym lepiej dobry/bardzo dobry olej 5W/40 czy 5W/30 ma CCS na poziomie od 4500 (lub nawet mniej) do +- 5700. Standardowy CCS to około 5800-6100. CCS powyżej 6200 to już lekko za dużo - oznacza że olej w tej temperaturze będzie pompowalny jak przymrożony miód.

Jeśli olej ma lepkość strukturalną ( CCS w -30°C mPa*s) od 6200 do 6600 ---> zdecydowanie wynik ten powinien być poniżej 6000 mPa*s – istnieje przypuszczenie że przy zimnym starcie w okresie jesień–zima silnik będzie przez pierwsze sekundy pracy słabo smarowany ze względu na fakt iż po uruchomieniu zimnego silnika, olej musi przebyć drogę przez całą magistralę smarowania do górnej części silnika - wszystkich węzłów tarcia, gdzie spływa z powrotem w dół. Olej musi przemieszczać się szybko a zbyt duża lepkość strukturalna w ujemnej temperaturze nie pozwoli mu na to). Proste - dlatego sama temeratura płynięcia i lepkość to nie wszystko.

To jaki olej kupic w sklepie ? Wiem ze wielu uzytkownikow kupuje motul ale ja bym chcial kupic olej ktory jest ogolnie dostepny w sklepie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki olej kupic w sklepie ? Wiem ze wielu uzytkownikow kupuje motul ale ja bym chcial kupic olej ktory jest ogolnie dostepny w sklepie

Motul jest dostępny w np. IC :cool1: ale po co przepłacać :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak bedzie koledzy z moim pytankiem?? :pali:

poczytaj , dwa miliardy sto czterdzieści siedem tysięcy dwieście jedenaście razy już pojawiła się odpowiedź na Twoje pytanie :cool1::wallbash: :wallbash: :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak bedzie koledzy z moim pytankiem?? :pali:

po pierwsze sprawdź co miałeś lane prędzej tj. syntetyk czy półsyntetyk

na pewno wymień filtr oleju :naughty:

Filtra nie wymieniaj :polew: :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaki olej kupic w sklepie ? Wiem ze wielu uzytkownikow kupuje motul ale ja bym chcial kupic olej ktory jest ogolnie dostepny w sklepie

Motul jest dostępny w np. IC :cool1: ale po co przepłacać :mysli:

bylem dzisiaj w kilku sklepach nawet u znajomego co prowadzi sklep i ma a6 c5 sie radzilem i powiedzial stary ten rocznik i ten przebieg lej 10w40 i komu tu zaufac osobiscie bym zaryzykowal wlal jakis mobil1 full syntetyk 5w40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem dzisiaj w kilku sklepach nawet u znajomego co prowadzi sklep i ma a6 c5 sie radzilem i powiedzial stary ten rocznik i ten przebieg lej 10w40 i komu tu zaufac osobiscie bym zaryzykowal wlal jakis mobil1 full syntetyk 5w40

stary taki przebieg , gdzie tam 10W40 tylko i wyłącznie 15W40 :cool1:

:good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie martw się , motorkowi nic nie będzie:). Większość zaleca zalanie silnika olejem 5W30/ 5W40 w zależności od silnika, natomiast znam dużo osób które już jeżdżą bardzo długo na olejach 10W40/ 15W40 i nic im się nie dzieje. Najważniejsze żeby spełniał określoną normę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie nie. Moje auto na pewno nie jeździło na takim oleju jak chcesz wlać do swojego autka, w Niemczech był lany Castrol z tego co mówił poprzedni właściciel, co on wlał gdy do Polski go przywiózł nie mam pojęcia( twierdził , że Mobil 1, ale na słowo nie ma co wierzyć). Ja zalałem motulem specific 505.01 bo akurat taki był w sklepie). Przy każdej, kolejnej wymianie będę próbował innego oleju żeby porównać jak silnik pracuje lub czy np. nie będzie ubywać oleju:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jeśli moj samochod jezdzi od dluzszego czasu na 10W40 to jesli chce przejsc na 5W40 to nie ma zadnego problemu ??

Nie ma żadnego mój AFN trzy wymiany przejeździł na oleju 10W40 ale jak pojawiła się mroźna zima to obnażyła niedoskonałość oleju o tej lepkości. Wymieniłem na 5W40 motula jeszcze tej samej zimy i motorownia odżył dlatego się nie obawiaj. Kolega ostatnio kupił identyczną a4 jak Twoja i bez wnikania zalał motulem x-cessem 5W40 na którym z tego co mi ostatnio mówił przejechał już ok 5 tkm i nic mu oleju nie ubyło. Zrobisz jak uważasz ze swojej strony polecam motula 8100 x-cess 5W40 który jest sprawdzony przez użytkowników forum. Możesz go kupić na forum lub na allegro ja kupowałem u tego allegrowicza wielokrotnie http://allegro.pl/gdansk-motul-8100-x-cess-5w40-5l-gratis-i1750308116.html Co do jego jakości nigdy nie było żadnych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...