robert92717 Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 tak też myślałem ale chciałem sie upewnić Dzięki. Pozdrawiam
ROBERT Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 A który będzie lepszym wyborem dla [AVF] LM TT4600 5W30 czy LM TT4100 5W40 Zapewne w zimie lepiej spisze się TT4600 ( 5W30 ) ale da radę w ciepłe dni
endriuu Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 A który będzie lepszym wyborem dla [AVF] LM TT4600 5W30 czy LM TT4100 5W40 Zapewne w zimie lepiej spisze się TT4600 ( 5W30 ) ale da radę w ciepłe dni to zalezy jak jezdzisz - rzeczywiscie w zimie na krotkich odc. lepiej spisze sie 5W-30 ale jesli jezdzisz trasy - szczegolnie z predkosciami powyzej 120 - tu lepiej spisze sie sie 5W-40 NAWET W ZIME.
Carlos* Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 5W30 spokojnie wystarczy nawet przy prędkościach autostradowych, nie ma potrzeby zalewać 5W40
ROBERT Opublikowano 22 Listopada 2011 Opublikowano 22 Listopada 2011 to zalezy jak jezdzisz - rzeczywiscie w zimie na krotkich odc. lepiej spisze sie 5W-30 ale jesli jezdzisz trasy - szczegolnie z predkosciami powyzej 120 - tu lepiej spisze sie sie 5W-40 NAWET W ZIME. Główni odcinki 10-15 km , ale raz , dwa razy w miesiącu zdarzają się także kilkuset kilometrowe Może teraz pójdzie TT4600 a na lato TT4100 ( albo coś z 0W30 na zimę ) , olej wymieniany co 10 kkm [br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 22:11_________________________________________________ 5W30 spokojnie wystarczy nawet na prędkości autostradowe, nie ma potrzeby zalewać 5W40 Też tak myślałem , w końcu wg. fabryki moja motorownia powinna latać na VW 506.01 a to tylko oleje 0W30 ( takie w DE zalewają , przynajmniej zalewali zanim pojawiła się norma VW507.00 , a wiadomo jak tam się jeździ na autobahnach )
rakud29 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 koledzy a gdzie kupie pewny ten olej Motul 8100 x-Clean C3 5W40 mam jedna aukcje co o niej myslicie http://allegro.onet.pl/motul-8100-x-clean-c3-5w40-5l-oryginal-france-i1929005184.html moze gdzies indziej dostane
rikardo Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Zalałem Motul 505.01 5w40 silnik lepiej kręci - o wiele płynniej, zauważyłem tylko jedno że szybciej po wyłączeniu silnik traci swoją temperaturę, nie wiem czy mam się niepokoić? Olej tu chyba nie ma znaczenia może czujnik już zaczyna szwankować to zalezy jak jezdzisz - rzeczywiscie w zimie na krotkich odc. lepiej spisze sie 5W-30 ale jesli jezdzisz trasy - szczegolnie z predkosciami powyzej 120 - tu lepiej spisze sie sie 5W-40 NAWET W ZIME. Główni odcinki 10-15 km , ale raz , dwa razy w miesiącu zdarzają się także kilkuset kilometrowe Może teraz pójdzie TT4600 a na lato TT4100 ( albo coś z 0W30 na zimę ) , olej wymieniany co 10 kkm [br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 22:11_________________________________________________ 5W30 spokojnie wystarczy nawet na prędkości autostradowe, nie ma potrzeby zalewać 5W40 Też tak myślałem , w końcu wg. fabryki moja motorownia powinna latać na VW 506.01 a to tylko oleje 0W30 ( takie w DE zalewają , przynajmniej zalewali zanim pojawiła się norma VW507.00 , a wiadomo jak tam się jeździ na autobahnach ) Olej o lepkości 5W30 wprowadzono ponieważ w teorii silnik miał mniej zużywać paliwa a w rzeczywistości różnice pomiędzy lepkością 5W30 a 5W40 w tym zakresie jest nieznaczna. W żadnym serwisie w PL czy też w D innego oleju jak 5W30 nie zalewają ponieważ taka jest polityka w tym zakresie chyba, że przyjedziesz ze swoim. Wydaje mi się, że lepiej zastosować olej o lepkości 5W40. Moglem obserwować octavie eksploatowana na oleju Mobil ESP 5W30 gdzie silnik go trochę zużywał oraz głośno pracował. Obecnie jeździ na specyfiku 5W40 i porównując jego kulturę pracy z nową octavia siostry z przebiegiem 20 tkm, praca silnika na oleju 5W30 jest wyraźnie głośniejsza.
endriuu Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Olej o lepkości 5W30 wprowadzono ponieważ w teorii silnik miał mniej zużywać paliwa a w rzeczywistości różnice pomiędzy lepkością 5W30 a 5W40 w tym zakresie jest nieznaczna. W żadnym serwisie w PL czy też w D innego oleju jak 5W30 nie zalewają ponieważ taka jest polityka w tym zakresie chyba, że przyjedziesz ze swoim. Wydaje mi się, że lepiej zastosować olej o lepkości 5W40. Moglem obserwować octavie eksploatowana na oleju Mobil ESP 5W30 gdzie silnik go trochę zużywał oraz głośno pracował. Obecnie jeździ na specyfiku 5W40 i porównując jego kulturę pracy z nową octavia siostry z przebiegiem 20 tkm, praca silnika na oleju 5W30 jest wyraźnie głośniejsza. ale oczywiscie, ze tak. 5W-30 maja najczesciej norme 507.00 i sa olejami LL. jak taki olej moze dobrze smarowac silnik. mniejsza zawartosc siarki i fosforu dobrze chroni DPF ale juz nie sam silnik te oleje to kompromis pomiedzy dbaniem o srodowisko a dbaniem o silnik. jesli tylko nie masz DPFa - unikaj stosowania 5W-30 i zmieniaj olej co 15 tys.
ROBERT Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 ale oczywiscie, ze tak. 5W-30 maja najczesciej norme 507.00 i sa olejami LL. jak taki olej moze dobrze smarowac silnik. mniejsza zawartosc siarki i fosforu dobrze chroni DPF ale juz nie sam silnik te oleje to kompromis pomiedzy dbaniem o srodowisko a dbaniem o silnik. jesli tylko nie masz DPFa - unikaj stosowania 5W-30 i zmieniaj olej co 15 tys. Przykładowo "LM TT4600 5W30" nie ma normy 507.00 tylko 505.01 , ale pisze jak byk , że jest to olej do aut z DPF , z drugiej strony to olej "MID Saps" tak samo jak np. "Motul Specific 505.01" czy "X-clean C3 5W40" czyli też z średnią zawartością popiołów , siarki itp. ... Więc jak niby powyżej podany olej LM ma mniej chronić silnik od np. X-clean'a , ten i ten to "Mid saps" - unikaj stosowania 5W-30 i zmieniaj olej co 15 tys. Olej wraz z filtrami jest zmieniany co 10 kkm
endriuu Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 tak tylko zauwaz, ze Mid SAPS Mid SAPSowi nierowny. sprawdz zawartosc siarki i fosforu w 5W-40 z norma 505.01 oraz w 5W-30 z norma 507.00
ROBERT Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 tak tylko zauwaz, ze Mid SAPS Mid SAPSowi nie rowny. sprawdz zawartosc siarki i fosforu w 5W-40 z norma 505.01 oraz w 5W-30 z norma 507.00 Ale piszę , że akurat LM TT 4600 nie ma normy 507.00 ( tą akurat ma TT 4200 ) TT 4600 C3-08 X-clean C3-04 Jakie są różnice ?
endriuu Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 z 4600 byla cala afera przeciez. kiedys mial norme 507.00 - potem nie chcieli wydawac kasy i oficjalnie nie spelnia tej normy ale nieoficjalnie ja spelnia
ROBERT Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 z 4600 byla cala afera przeciez. kiedys mial norme 507.00 - potem nie chcieli wydawac kasy i oficjalnie nie spelnia tej normy ale nieoficjalnie ja spelnia Wiem , że tak było ale raczej chodziło o normę 505.01 w oleju LM TT 4100
audiomaniak Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 koledzy a gdzie kupie pewny ten olej Motul 8100 x-Clean C3 5W40 mam jedna aukcje co o niej myslicie http://allegro.onet.pl/motul-8100-x-clean-c3-5w40-5l-oryginal-france-i1929005184.html moze gdzies indziej dostane omijaj allegro szerokim łukiem jeśli chodzi o olej
Brysio Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 tez tak mowie olej z allegro gowno wart
danu44 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 A wiesz ze na allegro, sprzedaja nie tylko " mali " ale rowniez najwieksi dystrybutorzy Motula, ktorzy maja nalezec do tak zwanych zaufanych sprzedawcow... :gwizdanie: W innym watku u mnie, jest link z forum skoda, gdzie kolega pisze ze kupil u dystrybutora LM falszywy olej... I nie moze nic zrobic bo dystrybutor LM... gra z nim w... o kurcze zapomnialam jak to sie mowi, ale chyba w warcaby.
NYNA Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Nie ma się co oszukiwiać bo ryzyko kupna podróbki jest zawsze tylko może być mniejsze (oficjalny importer, sprawdzona firma lub sprzedawca) lub większe (zakupy u sprzedawców no name z allegro), ale trafić podóbkę można wszędzie bo nie wiadomo kto i na jakim etapie coś pokombinował a w grę wchodzi duża kasa więc chętnych nie brakuje. Ja do Audi i do Fordów leję Mobila do Renówek Elfa z intercarsu i nie wpadam w paranoje jak słyszę że Mobila podrabiają i nie zmieniam odrazu oleju, wódkę też czasem się trafi felerną nawet kupując tą samą i w tym samym sklepie nawet z tej samej partii i co człowiek wypije źle się czuje na drugi dzień ale żyje Niektóre silniki u mnie mają po 500 tys. km przejechane i nic im nie jest. Ostatnio była głowica zrzucana(uszczelka poszła) w Masterze 2.2dci przy 400 tys.km który jeździ na elfie 10W40 i nic specjalnie widać nie było ani syfu jakiegoś ani zużycia też nie. Głowica poszła do sprawdzenia i planowania i auto jeździ dalej, ale ja wymiany robię co 15 tys km, a nie jak zalecają po 25 czy 30 tys.km.
Burrows Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 a ja polecę mało znaną markę, mianowicie amerykański olej ROYAL PURPLE rzekomo najlepszy olej na świecie, prawdziwy syntetyk z tego co o nim piszą w marcu bieżącego roku zalałem tymże olejem audiczke, i nie mam najmniejszego problemu 54zł/l
endriuu Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 prawdziwy syntetyk z tego co o nim piszą w dzisiejszych czasach jest to tak relatywne pojecie jak zadne inne. :gwizdanie:
Brysio Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 wlasnie to co w usa jest pelnym syntetkiem w niemczech jest semi np mobil esp jak dzwonilem do firmy ktorej juz nie lubie czyli Liqui molly to pan mi powiedzial ze motul nie moze robic pelnego synta tylko tez cracki bo pelny syntetyk bylby za drogi a w motulu mowia ze to pelny syntetyk a jak ma za hc dawac tyle kasy co za pelny wole pelny mialme tego lm ale jakos nie wiem nie przypadl mi do gustu lm top tec 4200 5w30 50700 kosztowal 58euro z wysylka a motul specific 5w30 50700 54e
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się