Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A który będzie lepszym wyborem dla [AVF] LM TT4600 5W30 czy LM TT4100 5W40 :mysli:

Zapewne w zimie lepiej spisze się TT4600 ( 5W30 ) ale da radę w ciepłe dni :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A który będzie lepszym wyborem dla [AVF] LM TT4600 5W30 czy LM TT4100 5W40 :mysli:

Zapewne w zimie lepiej spisze się TT4600 ( 5W30 ) ale da radę w ciepłe dni :mysli:

to zalezy jak jezdzisz - rzeczywiscie w zimie na krotkich odc. lepiej spisze sie 5W-30 ale jesli jezdzisz trasy - szczegolnie z predkosciami powyzej 120 - tu lepiej spisze sie sie 5W-40 NAWET W ZIME.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W30 spokojnie wystarczy nawet przy prędkościach autostradowych, nie ma potrzeby zalewać 5W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zalezy jak jezdzisz - rzeczywiscie w zimie na krotkich odc. lepiej spisze sie 5W-30 ale jesli jezdzisz trasy - szczegolnie z predkosciami powyzej 120 - tu lepiej spisze sie sie 5W-40 NAWET W ZIME.

Główni odcinki 10-15 km , ale raz , dwa razy w miesiącu zdarzają się także kilkuset kilometrowe :mysli:

Może teraz pójdzie TT4600 a na lato TT4100 ( albo coś z 0W30 na zimę ) :mysli: , olej wymieniany co 10 kkm [br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 22:11_________________________________________________

5W30 spokojnie wystarczy nawet na prędkości autostradowe, nie ma potrzeby zalewać 5W40

Też tak myślałem , w końcu wg. fabryki moja motorownia powinna latać na VW 506.01 a to tylko oleje 0W30 ( takie w DE zalewają , przynajmniej zalewali zanim pojawiła się norma VW507.00 , a wiadomo jak tam się jeździ na autobahnach ) :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a gdzie kupie pewny ten olej Motul 8100 x-Clean C3 5W40 mam jedna aukcje co o niej myslicie http://allegro.onet.pl/motul-8100-x-clean-c3-5w40-5l-oryginal-france-i1929005184.html moze gdzies indziej dostane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:tongue4: Zalałem Motul 505.01 5w40 silnik lepiej kręci - o wiele płynniej, zauważyłem tylko jedno że szybciej po wyłączeniu silnik traci swoją temperaturę, nie wiem czy mam się niepokoić?

Olej tu chyba nie ma znaczenia może czujnik już zaczyna szwankować :mysli:

to zalezy jak jezdzisz - rzeczywiscie w zimie na krotkich odc. lepiej spisze sie 5W-30 ale jesli jezdzisz trasy - szczegolnie z predkosciami powyzej 120 - tu lepiej spisze sie sie 5W-40 NAWET W ZIME.

Główni odcinki 10-15 km , ale raz , dwa razy w miesiącu zdarzają się także kilkuset kilometrowe :mysli:

Może teraz pójdzie TT4600 a na lato TT4100 ( albo coś z 0W30 na zimę ) :mysli: , olej wymieniany co 10 kkm [br]Dopisany: 22 Listopad 2011, 22:11_________________________________________________

5W30 spokojnie wystarczy nawet na prędkości autostradowe, nie ma potrzeby zalewać 5W40

Też tak myślałem , w końcu wg. fabryki moja motorownia powinna latać na VW 506.01 a to tylko oleje 0W30 ( takie w DE zalewają , przynajmniej zalewali zanim pojawiła się norma VW507.00 , a wiadomo jak tam się jeździ na autobahnach ) :wink4:

Olej o lepkości 5W30 wprowadzono ponieważ w teorii silnik miał mniej zużywać paliwa a w rzeczywistości różnice pomiędzy lepkością 5W30 a 5W40 w tym zakresie jest nieznaczna. W żadnym serwisie w PL czy też w D innego oleju jak 5W30 nie zalewają ponieważ taka jest polityka w tym zakresie chyba, że przyjedziesz ze swoim. Wydaje mi się, że lepiej zastosować olej o lepkości 5W40. Moglem obserwować octavie eksploatowana na oleju Mobil ESP 5W30 gdzie silnik go trochę zużywał oraz głośno pracował. Obecnie jeździ na specyfiku 5W40 i porównując jego kulturę pracy z nową octavia siostry z przebiegiem 20 tkm, praca silnika na oleju 5W30 jest wyraźnie głośniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej o lepkości 5W30 wprowadzono ponieważ w teorii silnik miał mniej zużywać paliwa a w rzeczywistości różnice pomiędzy lepkością 5W30 a 5W40 w tym zakresie jest nieznaczna. W żadnym serwisie w PL czy też w D innego oleju jak 5W30 nie zalewają ponieważ taka jest polityka w tym zakresie chyba, że przyjedziesz ze swoim. Wydaje mi się, że lepiej zastosować olej o lepkości 5W40. Moglem obserwować octavie eksploatowana na oleju Mobil ESP 5W30 gdzie silnik go trochę zużywał oraz głośno pracował. Obecnie jeździ na specyfiku 5W40 i porównując jego kulturę pracy z nową octavia siostry z przebiegiem 20 tkm, praca silnika na oleju 5W30 jest wyraźnie głośniejsza.

ale oczywiscie, ze tak. 5W-30 maja najczesciej norme 507.00 i sa olejami LL. jak taki olej moze dobrze smarowac silnik. mniejsza zawartosc siarki i fosforu dobrze chroni DPF ale juz nie sam silnik te oleje to kompromis pomiedzy dbaniem o srodowisko a dbaniem o silnik. jesli tylko nie masz DPFa - unikaj stosowania 5W-30 i zmieniaj olej co 15 tys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale oczywiscie, ze tak. 5W-30 maja najczesciej norme 507.00 i sa olejami LL. jak taki olej moze dobrze smarowac silnik. mniejsza zawartosc siarki i fosforu dobrze chroni DPF ale juz nie sam silnik te oleje to kompromis pomiedzy dbaniem o srodowisko a dbaniem o silnik. jesli tylko nie masz DPFa - unikaj stosowania 5W-30 i zmieniaj olej co 15 tys.

Przykładowo "LM TT4600 5W30" nie ma normy 507.00 tylko 505.01 , ale pisze jak byk , że jest to olej do aut z DPF , z drugiej strony to olej "MID Saps" tak samo jak np. "Motul Specific 505.01" czy "X-clean C3 5W40" czyli też z średnią zawartością popiołów , siarki itp. ... Więc jak niby powyżej podany olej LM ma mniej chronić silnik od np. X-clean'a , ten i ten to "Mid saps" :mysli:

- unikaj stosowania 5W-30 i zmieniaj olej co 15 tys.

Olej wraz z filtrami jest zmieniany co 10 kkm :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko zauwaz, ze Mid SAPS Mid SAPSowi nierowny. sprawdz zawartosc siarki i fosforu w 5W-40 z norma 505.01 oraz w 5W-30 z norma 507.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak tylko zauwaz, ze Mid SAPS Mid SAPSowi nie rowny. sprawdz zawartosc siarki i fosforu w 5W-40 z norma 505.01 oraz w 5W-30 z norma 507.00

Ale piszę , że akurat LM TT 4600 nie ma normy 507.00 ( tą akurat ma TT 4200 )

TT 4600 C3-08

X-clean C3-04

Jakie są różnice ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 4600 byla cala afera przeciez. kiedys mial norme 507.00 - potem nie chcieli wydawac kasy i oficjalnie nie spelnia tej normy ale nieoficjalnie ja spelnia :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z 4600 byla cala afera przeciez. kiedys mial norme 507.00 - potem nie chcieli wydawac kasy i oficjalnie nie spelnia tej normy ale nieoficjalnie ja spelnia :cool1:

Wiem , że tak było ale raczej chodziło o normę 505.01 w oleju LM TT 4100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy a gdzie kupie pewny ten olej Motul 8100 x-Clean C3 5W40 mam jedna aukcje co o niej myslicie http://allegro.onet.pl/motul-8100-x-clean-c3-5w40-5l-oryginal-france-i1929005184.html moze gdzies indziej dostane

omijaj allegro szerokim łukiem jeśli chodzi o olej :confused4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiesz ze na allegro, sprzedaja nie tylko " mali " ale rowniez najwieksi dystrybutorzy Motula, ktorzy maja nalezec do tak zwanych zaufanych sprzedawcow... :gwizdanie:

W innym watku u mnie, jest link z forum skoda, gdzie kolega pisze ze kupil u dystrybutora LM falszywy olej...

I nie moze nic zrobic bo dystrybutor LM... gra z nim w... o kurcze zapomnialam jak to sie mowi, ale chyba w warcaby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co oszukiwiać bo ryzyko kupna podróbki jest zawsze tylko może być mniejsze (oficjalny importer, sprawdzona firma lub sprzedawca) lub większe (zakupy u sprzedawców no name z allegro), ale trafić podóbkę można wszędzie bo nie wiadomo kto i na jakim etapie coś pokombinował a w grę wchodzi duża kasa więc chętnych nie brakuje.

Ja do Audi i do Fordów leję Mobila do Renówek Elfa z intercarsu i nie wpadam w paranoje jak słyszę że Mobila podrabiają i nie zmieniam odrazu oleju, wódkę też czasem się trafi felerną nawet kupując tą samą i w tym samym sklepie nawet z tej samej partii i co człowiek wypije źle się czuje na drugi dzień ale żyje :tongue4: Niektóre silniki u mnie mają po 500 tys. km przejechane i nic im nie jest. Ostatnio była głowica zrzucana(uszczelka poszła) w Masterze 2.2dci przy 400 tys.km który jeździ na elfie 10W40 i nic specjalnie widać nie było ani syfu jakiegoś ani zużycia też nie. Głowica poszła do sprawdzenia i planowania i auto jeździ dalej, ale ja wymiany robię co 15 tys km, a nie jak zalecają po 25 czy 30 tys.km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja polecę mało znaną markę, mianowicie amerykański olej ROYAL PURPLE

rzekomo najlepszy olej na świecie, prawdziwy syntetyk z tego co o nim piszą

w marcu bieżącego roku zalałem tymże olejem audiczke, i nie mam najmniejszego problemu

54zł/l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdziwy syntetyk z tego co o nim piszą

w dzisiejszych czasach jest to tak relatywne pojecie jak zadne inne. :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie to co w usa jest pelnym syntetkiem w niemczech jest semi np mobil esp

jak dzwonilem do firmy ktorej juz nie lubie czyli Liqui molly to pan mi powiedzial ze motul nie moze robic pelnego synta tylko tez cracki bo pelny syntetyk bylby za drogi a w motulu mowia ze to pelny syntetyk

a jak ma za hc dawac tyle kasy co za pelny wole pelny mialme tego lm ale jakos nie wiem nie przypadl mi do gustu

lm top tec 4200 5w30 50700 kosztowal 58euro z wysylka

a motul specific 5w30 50700 54e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...