Gość Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 ja biorę oliwę od Dzika z Forum i jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 123miky Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 4600 byla cala afera przeciez. kiedys mial norme 507.00 - potem nie chcieli wydawac kasy i oficjalnie nie spelnia tej normy ale nieoficjalnie ja spelniaendriuu - nie obraź się, wiesz że "coś dzwoni ale nie wiesz w którym kościele" ... forum jest nie po to by pisać "bajki" ponieważ tak własnie powstają psuedo opowieści na różnych forach...potem przeklejane i powielane z błędami Po pierwsze Top Tec 4100 5W/40 MA NORMĘ ( Oil Quality Standard)VW 505.01 aktualną ale w USA ( sprzedawany Lubro Moly - nazwa LM w USA) - http://microsites.audiusa.com/ngw/09/media/downloads/pdfs/Audi_TechnicalServiceBulletin_1997-2012.pdf w Europie Liqui Moly zrezygnowało z ponownego płacenia VW/Audi za normę VW 505.01 przy TT 4100 5W/40....ponieważ oficjalną specyfikację VW 505.01 posiada Top Tec 4600 5W/30. Natomiast Top Tec 4200 5W/30 posiada normę VW 504.00/507.00 I jeszcze jedno TT 4600 NIGY nie miał normy VW 507.00 .... to by było idiotyczne produkować dwa oleje z takimi samymi normami ( TT 4600 5W/30 i TT4200 5W/30 ) ...i w końcu z czym była jakaś afera? ...bo nie wiem czy była i czy napewno była to afera....? i gdzie ta afera była na jakimś forum... może po prostu ktoś się nie doinformował i robi teraz "aferę" Następnym razem bym prosił o jakieś konkretne i rzetelne informacje a nie wprowadzanie w błąd i sianie paniki , tudziez robienie śmiesznej "afery" Nie wystarczy tylko poczytać na innych forach, nim się coś napisze warto samemu sprawdzić źródło danych i wiedzieć o czym się pisze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Następnym razem bym prosił o jakieś konkretne i rzetelne informacje a nie wprowadzanie w błąd i sianie paniki , tudziez robienie śmiesznej "afery" przepraszam guru - ja na razie afere to zasiałeś ty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość 123miky Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Motul - to nie jest full synthetic :gwizdanie: wiadomo to od dawna. Napis na opakowaniu 100% synthetic to marketing mający na celu zwrócenie uwagi klienta. Jest to zgodne z obecnie panującym trendem producentów olejów. Motul nie kłamie pisząc 100% synthetic - mieści się w definicji oleju syntetycznego. Tylko że definicja to jedno a bycie prawdziwym pełnosyntetycznym olejem to drugie. [br]Dopisany: 23 Listopad 2011, 22:17_________________________________________________ na razie afere to zasiałeś ty hmmm dziwne a zdawało mi się że to jednak Twój post jest u góry tej strony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos* Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Motul - to nie jest full synthetic :gwizdanie: wiadomo to od dawna. Napis na opakowaniu 100% synthetic to marketing mający na celu zwrócenie uwagi klienta. Jest to zgodne z obecnie panującym trendem producentów olejów. Motul nie kłamie pisząc 100% synthetic - mieści się w definicji oleju syntetycznego. Tylko że definicja to jedno a bycie prawdziwym pełnosyntetycznym olejem to drugie. Ja pisałem już o tym od dawna ,że większość olei Motul ma bazę HC , lecz wyznawcy Motula nie chcieli o tym słyszeć no bo jak to ich najlepszy na świecie olej ma bazę mineralną wysoko przetworzoną taką jak Mobil , Castrol itd.... Oczywiście do bazy HC stosują dodatki PAO, Estry co poprawia znacząco jakość produktów, lecz to nigdy nie będzie to samo co baza PAO + dodatki HC, estry.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dejf Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Motul - to nie jest full synthetic :gwizdanie: wiadomo to od dawna. Napis na opakowaniu 100% synthetic to marketing mający na celu zwrócenie uwagi klienta. Jest to zgodne z obecnie panującym trendem producentów olejów. Motul nie kłamie pisząc 100% synthetic - mieści się w definicji oleju syntetycznego. Tylko że definicja to jedno a bycie prawdziwym pełnosyntetycznym olejem to drugie. Ja pisałem już o tym od dawna ,że większość olei Motul ma bazę HC , lecz wyznawcy Motula nie chcieli o tym słyszeć no bo jak to ich najlepszy na świecie olej ma bazę mineralną wysoko przetworzoną taką jak Mobil , Castrol itd.... Oczywiście do bazy HC stosują dodatki PAO, Estry co poprawia znacząco jakość produktów, lecz to nigdy nie będzie to samo co baza PAO + dodatki HC, estry.... Okay... To w takim razie, czy znajduje się w Polsce dystrybucja oleju, który jest prawdziwym syntetykiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Chłopaki, bez obrazy ale spinacie się jakbyście jeździli Koenigseggiem Trevita za 2,2 mln dolców Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ROBERT Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Okay... To w takim razie, czy znajduje się w Polsce dystrybucja oleju, który jest prawdziwym syntetykiem? Do PD ciężko znaleźć taki ( np. norma 505.01 , 507.00 ) , ale z normą 505.00 jest już w czym wybierać Oczywiście nie wliczając w to olei z normą 506.01 ( 0W30 ) które są na estrach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Motul - to nie jest full synthetic :gwizdanie: wiadomo to od dawna. Napis na opakowaniu 100% synthetic to marketing mający na celu zwrócenie uwagi klienta. Jest to zgodne z obecnie panującym trendem producentów olejów. Motul nie kłamie pisząc 100% synthetic - mieści się w definicji oleju syntetycznego. Tylko że definicja to jedno a bycie prawdziwym pełnosyntetycznym olejem to drugie. Ja pisałem już o tym od dawna ,że większość olei Motul ma bazę HC , lecz wyznawcy Motula nie chcieli o tym słyszeć no bo jak to ich najlepszy na świecie olej ma bazę mineralną wysoko przetworzoną taką jak Mobil , Castrol itd.... Oczywiście do bazy HC stosują dodatki PAO, Estry co poprawia znacząco jakość produktów, lecz to nigdy nie będzie to samo co baza PAO + dodatki HC, estry.... nikt temu nie zaprzecza. sa firmy i "firmy". w jednych jest 80% HC i 20% PAO. w innych 50/50. Olej w dzisiejszch czasach musi byc optymalny - szczegolnie w dieslach z DPFami. MUsi chronic DPF kosztem ochrony silnika - wszystkie oleje Mid SAPS i Low SAPS. Musi byc zbudowany z roznych baz i dodatkow Np. PAO dadzą niskie temp. płynięcia, stabilną lepkość, Estry poprawią wł. wysokotemp., odparowalność, HC poprawią wytrzymałość i wyciszają - w konsekwencji mamy produkt idealny (w ogromnym uproszczeniu). Jesli chcesz być być uczciwy Carlos - badz uczciwy do konca. Z punktu widzenia chemicznego zarówno HC, PAO, Estry są syntetyczne czyli nie występują w środowisku naturalnym. PAO także można uznać za pochodną ropy naftowej więc nie rozumiem tłumaczenia że HC jako to samo (z punktu widzenia powyższego) nie może się nazywać syntetykiem. Uwzględniając jednak sam proces tworzenia: HC- zmiana struktury cząsteczek i przekształcanie ropy naftowej, PAO- Wyodrębnienie z ropy odpowiednich frakcji, kraking i polimeryzacja. Są to różne procesy i faktycznie można je traktować jako coś zupełnie innego ale oba są związkami syntetycznymi. Kwestia umowy jak będziemy je nazywać. Stąd i jedni i drudzy mają rację. 100% synthetic - to opis zgodny z prawdą. Co innego z V grupą. Nie ma obecnie olejow 100% PAO - Musi być dodatek do kilkunastu % bazy dobrze mieszalnej z dodatkami, nie reagujących z uszczelnieniami, lepiej neutralizujących związki starzenia. Nikt z nas nie zna dokładnej wartości poszczególnych związków w procesie blendowania, jest to tajemnica. Liczy się związek finalny. Gdzieś musi być kompromis. HC to oleje o b. dobrym wskaźniku cena/jakość. Tym bardziej, ze VAG rekomenduje oleje z dodatkiem HC np do PD i DPFow. Chcesz miec olej 100% z piatej estrowej grupy - zaplac za X-lite 0W-30 250 PLN lub jeszcze wiecej za 300V lub Millersa XF 507.00 - w ktorym tez do konca nie wiadomo co siedzi - millers nie udostepnia kart bezpieczenstwa, a parametrów (tez Ci to udowodnilem) nie ma rewelacyjnych - kosztuje 280 PLN... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
--Arkadia-- Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Ja ostatnio również stałem przed dylematem, której firmy olej wybrać oraz o jakich właściwościach. Po zakupie silnik był zalany minerałem - co jest zabójstwem dla turbiny, więc pierwsze co zrobiłem to wymieniłem olej na pełen syntetyk 5W30 Liquy Molly, dodatkowo też wymontowałem i uszczelniłem pompę bo była nieszczelna i ciekło. Mimo iż zmiana została dokonana minerał-->pełen syntetyk silnik jest suchutki i nie bierze oleju a zrobiłem do dziś 760km. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 24 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2011 Ja ostatnio również stałem przed dylematem, której firmy olej wybrać oraz o jakich właściwościach. Po zakupie silnik był zalany minerałem - co jest zabójstwem dla turbiny, więc pierwsze co zrobiłem to wymieniłem olej na pełen syntetyk 5W30 Liquy Molly, dodatkowo też wymontowałem i uszczelniłem pompę bo była nieszczelna i ciekło. Mimo iż zmiana została dokonana minerał-->pełen syntetyk silnik jest suchutki i nie bierze oleju a zrobiłem do dziś 760km. Pozdrawiam bo miales w dobrym stanie uszczelniacze i uszczelki - w tym cala tajemnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rookie Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Ja ostatnio również stałem przed dylematem, której firmy olej wybrać oraz o jakich właściwościach. Po zakupie silnik był zalany minerałem - co jest zabójstwem dla turbiny, więc pierwsze co zrobiłem to wymieniłem olej na pełen syntetyk 5W30 Liquy Molly, dodatkowo też wymontowałem i uszczelniłem pompę bo była nieszczelna i ciekło. Mimo iż zmiana została dokonana minerał-->pełen syntetyk silnik jest suchutki i nie bierze oleju a zrobiłem do dziś 760km. Pozdrawiam Dobry wybór. Nie handluję olejami, żebyście nie powiedzieli że kryptoreklamę sobie robię. Kupuję na niemieckim ebayu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos* Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Motul - to nie jest full synthetic :gwizdanie: wiadomo to od dawna. Napis na opakowaniu 100% synthetic to marketing mający na celu zwrócenie uwagi klienta. Jest to zgodne z obecnie panującym trendem producentów olejów. Motul nie kłamie pisząc 100% synthetic - mieści się w definicji oleju syntetycznego. Tylko że definicja to jedno a bycie prawdziwym pełnosyntetycznym olejem to drugie. Ja pisałem już o tym od dawna ,że większość olei Motul ma bazę HC , lecz wyznawcy Motula nie chcieli o tym słyszeć no bo jak to ich najlepszy na świecie olej ma bazę mineralną wysoko przetworzoną taką jak Mobil , Castrol itd.... Oczywiście do bazy HC stosują dodatki PAO, Estry co poprawia znacząco jakość produktów, lecz to nigdy nie będzie to samo co baza PAO + dodatki HC, estry.... nikt temu nie zaprzecza. sa firmy i "firmy". w jednych jest 80% HC i 20% PAO. w innych 50/50. Olej w dzisiejszch czasach musi byc optymalny - szczegolnie w dieslach z DPFami. MUsi chronic DPF kosztem ochrony silnika - wszystkie oleje Mid SAPS i Low SAPS. Musi byc zbudowany z roznych baz i dodatkow Np. PAO dadzą niskie temp. płynięcia, stabilną lepkość, Estry poprawią wł. wysokotemp., odparowalność, HC poprawią wytrzymałość i wyciszają - w konsekwencji mamy produkt idealny (w ogromnym uproszczeniu). Jesli chcesz być być uczciwy Carlos - badz uczciwy do konca. Z punktu widzenia chemicznego zarówno HC, PAO, Estry są syntetyczne czyli nie występują w środowisku naturalnym. PAO także można uznać za pochodną ropy naftowej więc nie rozumiem tłumaczenia że HC jako to samo (z punktu widzenia powyższego) nie może się nazywać syntetykiem. Uwzględniając jednak sam proces tworzenia: HC- zmiana struktury cząsteczek i przekształcanie ropy naftowej, PAO- Wyodrębnienie z ropy odpowiednich frakcji, kraking i polimeryzacja. Są to różne procesy i faktycznie można je traktować jako coś zupełnie innego ale oba są związkami syntetycznymi. Kwestia umowy jak będziemy je nazywać. Stąd i jedni i drudzy mają rację. 100% synthetic - to opis zgodny z prawdą. Co innego z V grupą. Nie ma obecnie olejow 100% PAO - Musi być dodatek do kilkunastu % bazy dobrze mieszalnej z dodatkami, nie reagujących z uszczelnieniami, lepiej neutralizujących związki starzenia. Nikt z nas nie zna dokładnej wartości poszczególnych związków w procesie blendowania, jest to tajemnica. Liczy się związek finalny. Gdzieś musi być kompromis. HC to oleje o b. dobrym wskaźniku cena/jakość. Tym bardziej, ze VAG rekomenduje oleje z dodatkiem HC np do PD i DPFow. Chcesz miec olej 100% z piatej estrowej grupy - zaplac za X-lite 0W-30 250 PLN lub jeszcze wiecej za 300V lub Millersa XF 507.00 - w ktorym tez do konca nie wiadomo co siedzi - millers nie udostepnia kart bezpieczenstwa, a parametrów (tez Ci to udowodnilem) nie ma rewelacyjnych - kosztuje 280 PLN... Endiuu po części piszesz prawdę , ale nie do końca. Po twojej wypowiedzi widzę ,że stawiasz prawie na równi oleje z bazą HC czyli gr. III z pełnymi syntetykami grupy IV i V. Nie prawdą jest natomiast ,że PAO jak piszesz wytwarzane jest z ropy naftowej jak HC. PAO jest z gazu ziemnego. Oleje na bazie HC + dodatki PAO, Estry maja bardzo dobre właściwości zbliżone do olei pełno syntetycznych , lecz ich degradacja przebiega dużo szybciej niż się Tobie wydaje.Proponuję Ci abyś kiedykolwiek przebadał olej typu HC po przebiegu 10 kkm oraz olej PAO w tym samym aucie i porównał wyniki. Gwarantuję Ci ,że ten wspomniany przez ciebie MIllers , który ma niby początkowe parametry gorsze na papierze niż nie jeden Motul HC po przejechaniu 10 kkm okazuję się dużo lepszy. Jak chcesz zorganizuje Ci przebadanie oleju na jakim aktualnie jeździsz , czyli MOTUL 0W30 X-lite vs MOTUL HC na którym jeździłeś wcześniej i sobie porównasz parametry oleju przepracowanego co jeszcze sobą reprezentuje oraz zużycie silnika. Wszystko na mój koszt. I tak jak wspomniałeś Endiuu nie ma co się łudzić , że za 120 - 150 zł kupi się olej pełno syntetyczny najwyżej dobry HC. Ps. jak chcesz podeślę Ci próbki do pobrania oleju a ewentualnie na PW opiszę dokładnie co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4-Tomek Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 tak żeście zapewniali że nie rozszczelni mi się 1Z po wlaniu full syntetyka Motula i co? Silnik kurde popuszcza i nie wiem gdzie wymieniłem uszczelkę nad chłodniczką oleju bo tam popuszał, teraz poszedłem sprawdzić to jeszcze a tu mała plama pod autem jade na kanał obadać jeszcze gdzie może lać ku**** zawsze wiatr w oczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martinus Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 tak żeście zapewniali że nie rozszczelni mi się 1Z po wlaniu full syntetyka Motula i co? Silnik kurde popuszcza i nie wiem gdzie wymieniłem uszczelkę nad chłodniczką oleju bo tam popuszał, teraz poszedłem sprawdzić to jeszcze a tu mała plama pod autem jade na kanał obadać jeszcze gdzie może lać ku**** zawsze wiatr w oczy Ale zanasz zasade i przyczyny ? bo chyba nie. Mianowicie raz, że późno wlałeś tego pełnego syntetyka dlatego, że zdążyły się zestarzeć zimeringi i oringi poprzez lanie dotychczas gorszego oleju, który ich nie utrzymywał w należytym stanie, a dwa , że 1Z wiekowo osiągnął zapewne ten stan gdzie pomimo dbania mogą być poszczególne podzespoły i detale narażone na zużycie bądź uszkodzenie i z tym należy się liczyć. Odnajdujesz przyczynę, eliminujesz i więcej się tam nie rozszczelni. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastaldo Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 tak żeście zapewniali że nie rozszczelni mi się 1Z po wlaniu full syntetyka Motula i co? Silnik kurde popuszcza i nie wiem gdzie wymieniłem uszczelkę nad chłodniczką oleju bo tam popuszał, teraz poszedłem sprawdzić to jeszcze a tu mała plama pod autem jade na kanał obadać jeszcze gdzie może lać ku**** zawsze wiatr w oczy a ile na tym full syntetyku zrobiłes kilometrów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4-Tomek Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 tak żeście zapewniali że nie rozszczelni mi się 1Z po wlaniu full syntetyka Motula i co? Silnik kurde popuszcza i nie wiem gdzie wymieniłem uszczelkę nad chłodniczką oleju bo tam popuszał, teraz poszedłem sprawdzić to jeszcze a tu mała plama pod autem jade na kanał obadać jeszcze gdzie może lać ku**** zawsze wiatr w oczy a ile na tym full syntetyku zrobiłes kilometrów? jakieś 7,5tys. wcześniej był wlany półsyntetyk Castrol Magnatec Diesel a jeszcze wcześniej któż to wie bo dopiero w lutym minie 2 lata od kupna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 tak żeście zapewniali że nie rozszczelni mi się 1Z po wlaniu full syntetyka Motula i co? Silnik kurde popuszcza i nie wiem gdzie wymieniłem uszczelkę nad chłodniczką oleju bo tam popuszał, teraz poszedłem sprawdzić to jeszcze a tu mała plama pod autem jade na kanał obadać jeszcze gdzie może lać ku**** zawsze wiatr w oczy nie przesadzaj żeby od zmiany oleju zaczęło ciec zbieg okolicznosci, audi to nie fiat czy polonez, nie ta jakośc uszczelek zlokalizuj nieszczelnosc, usun i po problemie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
endriuu Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 Motul - to nie jest full synthetic :gwizdanie: wiadomo to od dawna. Napis na opakowaniu 100% synthetic to marketing mający na celu zwrócenie uwagi klienta. Jest to zgodne z obecnie panującym trendem producentów olejów. Motul nie kłamie pisząc 100% synthetic - mieści się w definicji oleju syntetycznego. Tylko że definicja to jedno a bycie prawdziwym pełnosyntetycznym olejem to drugie. Ja pisałem już o tym od dawna ,że większość olei Motul ma bazę HC , lecz wyznawcy Motula nie chcieli o tym słyszeć no bo jak to ich najlepszy na świecie olej ma bazę mineralną wysoko przetworzoną taką jak Mobil , Castrol itd.... Oczywiście do bazy HC stosują dodatki PAO, Estry co poprawia znacząco jakość produktów, lecz to nigdy nie będzie to samo co baza PAO + dodatki HC, estry.... nikt temu nie zaprzecza. sa firmy i "firmy". w jednych jest 80% HC i 20% PAO. w innych 50/50. Olej w dzisiejszch czasach musi byc optymalny - szczegolnie w dieslach z DPFami. MUsi chronic DPF kosztem ochrony silnika - wszystkie oleje Mid SAPS i Low SAPS. Musi byc zbudowany z roznych baz i dodatkow Np. PAO dadzą niskie temp. płynięcia, stabilną lepkość, Estry poprawią wł. wysokotemp., odparowalność, HC poprawią wytrzymałość i wyciszają - w konsekwencji mamy produkt idealny (w ogromnym uproszczeniu). Jesli chcesz być być uczciwy Carlos - badz uczciwy do konca. Z punktu widzenia chemicznego zarówno HC, PAO, Estry są syntetyczne czyli nie występują w środowisku naturalnym. PAO także można uznać za pochodną ropy naftowej więc nie rozumiem tłumaczenia że HC jako to samo (z punktu widzenia powyższego) nie może się nazywać syntetykiem. Uwzględniając jednak sam proces tworzenia: HC- zmiana struktury cząsteczek i przekształcanie ropy naftowej, PAO- Wyodrębnienie z ropy odpowiednich frakcji, kraking i polimeryzacja. Są to różne procesy i faktycznie można je traktować jako coś zupełnie innego ale oba są związkami syntetycznymi. Kwestia umowy jak będziemy je nazywać. Stąd i jedni i drudzy mają rację. 100% synthetic - to opis zgodny z prawdą. Co innego z V grupą. Nie ma obecnie olejow 100% PAO - Musi być dodatek do kilkunastu % bazy dobrze mieszalnej z dodatkami, nie reagujących z uszczelnieniami, lepiej neutralizujących związki starzenia. Nikt z nas nie zna dokładnej wartości poszczególnych związków w procesie blendowania, jest to tajemnica. Liczy się związek finalny. Gdzieś musi być kompromis. HC to oleje o b. dobrym wskaźniku cena/jakość. Tym bardziej, ze VAG rekomenduje oleje z dodatkiem HC np do PD i DPFow. Chcesz miec olej 100% z piatej estrowej grupy - zaplac za X-lite 0W-30 250 PLN lub jeszcze wiecej za 300V lub Millersa XF 507.00 - w ktorym tez do konca nie wiadomo co siedzi - millers nie udostepnia kart bezpieczenstwa, a parametrów (tez Ci to udowodnilem) nie ma rewelacyjnych - kosztuje 280 PLN... Nie prawdą jest natomiast ,że PAO jak piszesz wytwarzane jest z ropy naftowej jak HC. PAO to m.in. ciekłe produkty polimeryzacji niżejcząsteczkowych alfa-olefin np. mieszanin etylenu, propylenu i butylenu czyli po prostu alkenów - produktów krakingu frakcji ropy naftowej. Pisalem wielekrotnie, ze prawdziwy ortodoks olejowy nie uzna PAO za syntetyka - chciaz zgodnie z przytoczona przeze mnie wyzej definicją - oczywiscie nim jest - jak HC. Def: "Z punktu widzenia chemicznego zarówno HC, PAO, Estry są syntetyczne czyli nie występują w środowisku naturalnym. PAO także można uznać za pochodną ropy naftowej więc nie rozumiem tłumaczenia że HC jako to samo (z punktu widzenia powyższego) nie może się nazywać syntetykiem." Określenie 100 % syntetyk wynika z tego, iż część HC dodana do części syntetycznej oleju również przechodzi rodzaj obróbki , która podnosi znacznie jakość owych HC. Wymieszanie PAO z dodatkami to niezwykle energochłonny i kosztowny proces, dodanie HC pomaga wszystko zoptymalizować i uzyskać jednorodną mieszaninę. PAO się ciężko miesza po prostu. Jest to powszechna praktyka firm olejowych podyktowana redukcją kosztów w stosunku do czystego PAO oraz wymogami niektórych producentów np. VAG. Zresztą jakość końcowego produktu dorównuje PAO. Nieuczciwość niektórych firm polega na tym, że stuprocentowym syntetykiem nazywają oleje z "czystym" HC. MOTULA, LM, Millersa, Fuchsa to nie dotyczy. tak żeście zapewniali że nie rozszczelni mi się 1Z po wlaniu full syntetyka Motula i co? Silnik kurde popuszcza i nie wiem gdzie wymieniłem uszczelkę nad chłodniczką oleju bo tam popuszał, teraz poszedłem sprawdzić to jeszcze a tu mała plama pod autem jade na kanał obadać jeszcze gdzie może lać ku**** zawsze wiatr w oczy Oleje takie jak Castrol, Mobil nie posiadaja (albo b.mało) dodatków, które utrzymuja uszczelki w nalezytym (elastycznym) stanie. Lepsze oleje chronia uszczelki od samego poczatku - uszczelki sie nie starzeją. Zalewajac Motula - stwardniale uszczelki naciagnely oleju i zaczely cieknac. Nie jest to kwestia wyplukiwania szlamu - bo to nie szlam uszczelnia silnik. Wystarczy zmienic uszczelki i siemeringi - to nie jest duzy koszt i dalej zalewac lepszy olej. Teoria z utrzymaniem uszczelek w elstycznosci przez dobre oleje to prawdziwa teoria tzw "rozszczelnien". Mialem podobny przypadek ostatnio z autem znajomej. jezdzila na jakims Elfie 10W-40 - po zastosowaniu Synergie musiala wymienic uszczelke pod pokrywa i siemeringi. koszt 100 zl. Po zabiegu leje Synergie i jest szczesliwa. Silnik odżył. Wszystko jest kwestia tego czy uszczelki byly wymieniane czy tez silnik jezdzi na nich od początku istnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
A4-Tomek Opublikowano 26 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2011 tak żeście zapewniali że nie rozszczelni mi się 1Z po wlaniu full syntetyka Motula i co? Silnik kurde popuszcza i nie wiem gdzie wymieniłem uszczelkę nad chłodniczką oleju bo tam popuszał, teraz poszedłem sprawdzić to jeszcze a tu mała plama pod autem jade na kanał obadać jeszcze gdzie może lać ku**** zawsze wiatr w oczy nie przesadzaj żeby od zmiany oleju zaczęło ciec zbieg okolicznosci, audi to nie fiat czy polonez, nie ta jakośc uszczelek zlokalizuj nieszczelnosc, usun i po problemie może i za bardzo się rozpędziłem zwracam honor wy tu się lepiej znacie na olejach powycierałem silnik tak jak mogłem najlepiej i zobacze rano czy będzie plama pod autem a jeśli nie to piernicze to bo z samego oleju jestem zadowolony bo przejsciu na fulla Motula silnik ma tak jakby lżej zwłaszcza przy rozruchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się