Musashi Opublikowano 5 Marca 2012 Opublikowano 5 Marca 2012 Witam. Od niedawna jestem szczesliwym posiadaczem Audi A4 B7 1.9 TDI 116km silnik BKE bez PDF. Nie wiem jaki byl olej wczesniej lany a koniecznie musze wymienic olej. Mieszkam w Belgi i czy zastosowanie olejow z odpowiednimi normami takich marek jak Texaco, Q8, Liqui moly bedzie dobrym wyborem? Jesli macie jakies wiadomosci co do jakosci tych olejow prosze o odpowiedz. I czy ewentualnie moglbym zalac silnik olejem Castrol Edge 5W30 507.00?? czy to naprawde takie skomplikowane, troche poczytac? http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?9726-ALL-TDI-Jaki-olej-do-TDI - pierwszy post
Adam boechout Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 Czytalem ale z tego co widze co kazdy sie wypowiada to inna opinia. Jedni odradzaja drudzy zalecaja ,,jakis tam,, olej. A ze nie ma mnie w kraju musze lac to co tutejszy rynek oferuje. Wiec mysle ze komentarz zbedny. Pozdrawiam
daniels Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 co myślicie o Valvoline 5W30 MST do PD http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower/cid(1831)/synpower_mst_5w-30
mathieusz1989 Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 To ja się podzielę swoją historią z olejem. 1.9 AJM 276 tys Kupując autko znalazłem takie nalepki z wymianą oleju. wszystkie od 110 tys do ostatniej wymiany. Jeździło na: - TOTAL QUARZT ENERGY 9000 5W30 (na str producenta nic nie pisze o normie VW) - później ktoś wlał przez dwie wymiany półsyntetyk Total 10W40 (VW 501.01/505.00) - i ostatnie dwie wymiany Total Quartz Ineo 504/507 5W30 (tu już się normy zgadzają 505.01 gdyż to olej tylko do VW "niby" ) I podjąłem decyzje że kupie i wleje to co było czyli Total Quartz Ineo 504/507 P.S przy zakupie w sklepie zapytałem sprzedawce czy Total to dobry olej a on zapytał mnie... Czy auto pochodzi z francji? Odpowiedziałem ze tak. On powiedział: No to widzi Pan jakby było z Niemiec to by przyjechał na castrolu albo mobilu a ze jest od Żabojadów to jest na Totalu. Ale powiedział że to tak samo bdb olej jak inne...
Duras Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 co myślicie o Valvoline 5W30 MST do PD http://www.valvolineeurope.com/polish/products/engine_oils/synpower/cid(1831)/synpower_mst_5w-30 Valvoline to wysokiej jakości oleje. Jeśli chodzi o ten produkt to też dobrze się prezentuje. Ma dobre parametry lepkości w 40 i 100 stopniach, temperatura krzepnięcia też niska. Na pewno godny uwagi produkt. Pozdrawiam:)
Dev Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 To ja się podzielę swoją historią z olejem.1.9 AJM 276 tys Kupując autko znalazłem takie nalepki z wymianą oleju. wszystkie od 110 tys do ostatniej wymiany. Jeździło na: - TOTAL QUARZT ENERGY 9000 5W30 (na str producenta nic nie pisze o normie VW) - później ktoś wlał przez dwie wymiany półsyntetyk Total 10W40 (VW 501.01/505.00) - i ostatnie dwie wymiany Total Quartz Ineo 504/507 5W30 (tu już się normy zgadzają 505.01 gdyż to olej tylko do VW "niby" ) ten olej ma norme 505.01, nie ma zmartwien Total to bardzo dobra marka
Musashi Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 Czytalem ale z tego co widze co kazdy sie wypowiada to inna opinia. Jedni odradzaja drudzy zalecaja ,,jakis tam,, olej. A ze nie ma mnie w kraju musze lac to co tutejszy rynek oferuje. Wiec mysle ze komentarz zbedny. Pozdrawiam nie doczytalem. inna marka oleju i tak sprowadza do tego samego, przedewszystkim dobierasz norme oleju, i w miare mozliwosci pelen syntetyk. sadze ze w belgii nie ma problemu z podrobkami. tego nalezy seiw wystrzegac.
mathieusz1989 Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 To ja się podzielę swoją historią z olejem.1.9 AJM 276 tys Kupując autko znalazłem takie nalepki z wymianą oleju. wszystkie od 110 tys do ostatniej wymiany. Jeździło na: - TOTAL QUARZT ENERGY 9000 5W30 (na str producenta nic nie pisze o normie VW) - później ktoś wlał przez dwie wymiany półsyntetyk Total 10W40 (VW 501.01/505.00) - i ostatnie dwie wymiany Total Quartz Ineo 504/507 5W30 (tu już się normy zgadzają 505.01 gdyż to olej tylko do VW "niby" ) ten olej ma norme 505.01, nie ma zmartwien Total to bardzo dobra marka no ten quartz ineo 504/507 już spełnia tą normę także jest ok:) chodziło mi tu o to że przez blisko 200tys audi jeździło na olejach które nie spełniają normy 505.01 a ma taki dopiero od 3 wymian licząc moją jako ostatnią
Dev Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 tego Ci nikt nie powie, czas pokaże, albo bedzie hulał, albo cos klęknie to loteria
Musashi Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 nie ma mnie w kraju musze lac to co tutejszy rynek oferuje. Q8 Formula M Long Life SAE 5W-40 bdb oleje Q8 Formula Excel SAE 5W-40
daniels Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 To ja się podzielę swoją historią z olejem.1.9 AJM 276 tys Kupując autko znalazłem takie nalepki z wymianą oleju. wszystkie od 110 tys do ostatniej wymiany. Jeździło na: - TOTAL QUARZT ENERGY 9000 5W30 (na str producenta nic nie pisze o normie VW) - później ktoś wlał przez dwie wymiany półsyntetyk Total 10W40 (VW 501.01/505.00) - i ostatnie dwie wymiany Total Quartz Ineo 504/507 5W30 (tu już się normy zgadzają 505.01 gdyż to olej tylko do VW "niby" ) ten olej ma norme 505.01, nie ma zmartwien Total to bardzo dobra marka no ten quartz ineo 504/507 już spełnia tą normę także jest ok:) chodziło mi tu o to że przez blisko 200tys audi jeździło na olejach które nie spełniają normy 505.01 a ma taki dopiero od 3 wymian licząc moją jako ostatnią Kiedyś miałem a4 b5 AJM 115PS,jakiś mądryjął jeździł na Lotosie 15w40 przez 50tys. ja zrobiłem 30tys. na właściwym oleju i nic się nie działo
Carlos* Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 tego Ci nikt nie powie, czas pokaże, albo bedzie hulał, albo cos klęknieto loteria No , ale co może klęknąć...... przecież norma 505.01 to nie jakaś kosmiczna technologia skoro zastępuje ją pro ekologiczna norma 504/507. Najwięcej korzyści z wprowadzenia takich norm ma VAG, oczywiście finansowych wiadomo z jakiego powodu.
Musashi Opublikowano 6 Marca 2012 Opublikowano 6 Marca 2012 nie tylko ekologia, low saps, to mniej popiolow rowneiz w komorze spalania, a wiec na gladziach i gniazdach zaworowych
Carlos* Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 Przede wszystkim ekologia, low saps to również gorsze smarowanie naturalne przez brak możliwości zastosowania dodatków przeciwzużyciowych itp. w celu spełnienia określonej normy. Najwięcej popiołów w komorze spalania, powstaje na skutek spalania zasiarczonego ON, chodź jak zapewne wiesz siarka ma bardzo dobre właściwości smarne, lecz na skutek jej spalania powstaje zakwaszenie oleju itp...... Więc porównując dwie normy 505.01 i 504/507 widać od razu ,że nie ma najmniejszej potrzeby stosować normy wyższej 504/507 tam gdzie jest wymagana norma niższa 505.01 Na odwrót , może być inaczej, bo na oleju z normą 505.01 możesz mieć problem ze spełnieniem wyśrubowanych norm emisji spalin na ,które UE wywiera bardzo duży nacisk. Może mieć również wpływ na gorszą pracę DPF , lecz nie musi, wiem z własnego doświadczenia , bo sam jeżdżę na oleju który nie spełnia żadnej normy VAGA i mam w D... , że mam minimalne większe spalanie, ale za to pewność bardzo dobrego zabezpieczenia i ochrony wnętrza silnika.
mathieusz1989 Opublikowano 7 Marca 2012 Opublikowano 7 Marca 2012 Mi tam jakoś specjalnie nie zależy na emisji spalin i tego co UE każe Czyli mówicie że to "wsio ryba" czy wleje ten Total ineo 504/507 co spełnia wszystkie dotychczasowe normy czy np.Total Quartz MC3 5W4O który spełnia cytat "VW 502.00 / 505.00 / 505.01 (pompowtryskiwacze)" chociaż ten też ma to Low Saps jak patrze na str producenta
Musashi Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 a jaki wplyw na sklad spalin ma norma oleju? IMHO znikomy. normy low saps oraz mid saps wprowadzono z innego powodu. dla ograniczenia emisji zanieczyszczen stosowane sa jak wiadomo katalizatory oraz filtry czastek stalych, ktorych zadaniem jest zatrzymywanie lub dopalanie wewnatrz szkodliwych produktow spalania. zarowno katalizatory jak i DPFy sa bardzo drogie, wiec nalezy zabezpieczac je przed przedwczesnym zuzyciem. low saps, to zabezpieczenie DPF oraz nowoczesnych katalizatorow przed ich zapelnianiem popiolem, ktorego rzecz jasna nie mozna juz wypalic ( chociaz sa plukanki do ich usuwania ) podobna rola mid saps dla starszych katalizatorow. poza tym, rezygnacja z jednych skladnikow uszlachetniajacych, wymusila wprowadzenie innych. co do TBN. normy ograniczajace zawartosc siarki w paliwie, skutkuja mniejsza kwasowoscia produktow spalania, a wiec i przedmuchow,a przez to i mniejsze zakwaszanie oleju. dodatkowo oleje low saps, rowniez zmiejsza zakwaszanie oleju, a wiec i mniejsza koniecznosc neutralizacji. stad nizsza TBN.
Carlos* Opublikowano 8 Marca 2012 Opublikowano 8 Marca 2012 Z tym się zgodzę ,że low saps i mid saps dbają bardziej o DPF, ale nie o silnik. Odnośnie norm emisji spalin, to powiedz mi proszę w takim razie w jaki sposób VAG przeszedł z EURO 3 na EURO 4 bodajże w 2004 roku nie stosując DPF ? Zaznaczam ,że chodzi mi o te same silniki produkowane w 2003 i 2004 r. np. AWX , AVF .
Musashi Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 silniki AWX, AVF, AVB maja norme EU3. EU4 spelnia BKE ktory w B6 pojawil sie faktyczne w 2004 roku i stosowany byl rowniez obok BRB w B7. Pojawilo sie B7 z nowa gama silnikow tj. 2.0 tdi, jeden 8V z filtrem DPF a drugi 16 V z nowym rodzajem pompowtryskiwaczy, zmodernizowanym ukladem EGR z chlodnica spalin, nowym ukladem swiec zarowych i nowym typem katalizatora. lacznie dalo to norme Eu4 bez koniecznosci stosowania DPF.
Carlos* Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 Musashi niektóre silniki w B6 AWX i AVF w 2004 roku także spełniały normę EURO 4 http://www.turbomaster.info/eng/search.php?input=717858&btnH=search&tipo=aplicaciones_referencia trochę małe OT się robi....
Musashi Opublikowano 9 Marca 2012 Opublikowano 9 Marca 2012 Musashi niektóre silniki w B6 AWX i AVF w 2004 roku także spełniały normę EURO 4 http://www.turbomaster.info/eng/search.php?input=717858&btnH=search&tipo=aplicaciones_referencia trochę małe OT się robi.... tak, tylko EU4 w AVF,AWX,AVB uzyskano poprzez doposazanie ich w niesystemowy ( niekontrolowany przez ECU) DPF... to nie OT. wciaz, dyskusja nt. olejow normy 507.00.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się