Musashi Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Witam mam audi a4 b5 1.9tdi silnik 1Z przebieg 330000. jaki polecacie olej do takiego przebiegu ??? teraz mam zalany olej SHELL HELIX PLUS HX7 10W40. Czy dalej go zalewać czy dać coś lepszego dla swojej niuni. zgodnie z pierwszym postem http://a4-klub.pl/vb/showthread.php?9726-ALL-TDI-Jaki-olej-do-TDI
Patryś Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Musashi kupiłem po wymianie. Motul Specific 505.01 5w-40 już czeka w domu w PL ale muszę dojechać a kontrolka się zaświeciła i auto stoi bo nie wiem czy mogę bez problemu dolewać. A jak tak to ile powinienem dolać? No i jak myślicie czy to możliwe żeby tyle oleju zjadł. Wiem że diesel lubi coś tam zjeść oleju ale bez przesady. To mój pierwszy D zawsze jeździłem Pb więc się nie dziwcie że tak pytam
Musashi Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 byc moze ktos nalal do minimum. zuzycie do 1 L/10000km to nie problem. dolej ok 200 ml Okresl sie czy jestes kobieta czy mezczyzna profil dotyczy kobiety....
Patryś Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 A no też mogło tak być. Dzięki za rady. Co to tego to nic nie zauważyłem w ustawieniach profilu albo mi umknęło hehe
STASIU227 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 mozesz ten sam zalac po co silnik zamulac mineralnym... lejesz 10W to niech lata dalej na 10W... Valvoline maxlive 10W40 tani dobry godny polecenia... osobiscie do swojego AFN'a 240kkm leje Valvoline SYNpower 5W40. i nie przychodzi mi nawet do głowy aby zamulać motor czymś gęstszym... jestem jedynie ciekaw olei Millers... to zrobić zmiane nie zaszkodzi mu ta 5W40 jak by nie paczyć to troche ma najechane ta moja niunia
Musashi Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 przeczytaj dokladnie pierwszy post, to doswiadczenia tysiecy osób, nie tylko z tego forum. osobiście uzytkowalem a4 AFN z przebiegiem 400.000 km eksploatowany na syntetyku.
rookie Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 mozesz ten sam zalac po co silnik zamulac mineralnym... lejesz 10W to niech lata dalej na 10W... Valvoline maxlive 10W40 tani dobry godny polecenia... osobiscie do swojego AFN'a 240kkm leje Valvoline SYNpower 5W40. i nie przychodzi mi nawet do głowy aby zamulać motor czymś gęstszym... jestem jedynie ciekaw olei Millers... to zrobić zmiane nie zaszkodzi mu ta 5W40 jak by nie paczyć to troche ma najechane ta moja niunia Shell jest dobrym olejem, zmień mu na 5W-40. Rzadki olej to 5W-30 i tego nie zalewaj.
STASIU227 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 mozesz ten sam zalac po co silnik zamulac mineralnym... lejesz 10W to niech lata dalej na 10W... Valvoline maxlive 10W40 tani dobry godny polecenia... osobiscie do swojego AFN'a 240kkm leje Valvoline SYNpower 5W40. i nie przychodzi mi nawet do głowy aby zamulać motor czymś gęstszym... jestem jedynie ciekaw olei Millers... to zrobić zmiane nie zaszkodzi mu ta 5W40 jak by nie paczyć to troche ma najechane ta moja niunia Shell jest dobrym olejem, zmień mu na 5W-40. Rzadki olej to 5W-30 i tego nie zalewaj. kolego myślałem o tym oleju http://allegro.pl/valvoline-maxlife-5w40-4l-5w-40-myslowice-i2181061114.html
rookie Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Ten olej nie posiada twojej normy VW 505.00. Ja śmigam na Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 i ten olej też ci polecam.
Spidan Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Ja bym zalał syntetyk Motul X-cess 5W40, zmiana po 5 tys km a potem już normalnie 12-15 tys zmiana. Kolego a nie troche za rzadki?? ten olej Nie,spokojnie możesz zalać tak jak pisałem,bańka 2l kosztuje 50zł więc za 100zł masz 4 litry porządnego oleju.Ten przebieg co masz to nic wielkiego dla tego silnika.
danu44 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 A ja mam pytanie takiej kwestii. Nie wiem jaki olej był zalany wcześniej do mojego auta a zaświeciła mi się kontrolka oleju. Czy jak doleje inny olej oczywiście spełniający normy do mojego 1.9 awx stanie się coś? Mozesz dolac, nic sie nie stanie. Generalnie nowoczesne oleje sa ze soba mieszalne, a juz napewno w tej samej normie. Nie mozesz sie dowiedziec jaki byl zalany olej? I co mogło byc powodem zaświecenia kontrolki? Niby olej zmieniany 7 tys temu i co zjadłby tyle oleju? Bo nigdzie nie cieknie. Zaswiecenie sie kontroli swiadczy miedzy innymi o zamalym stanie oleju. Nie wiadomo czy olej jest jeszcze na miarce czy juz nie. To ze olej zmieniany byl 7 tys. kilometrow temu o niczym jeszcze nie swiadczy. Stan oleju w starych autach najlepiej sprawdzac co 1000 kilometrow. Na forum sa watki gdzie koledzy pisza ze po 1000 kilometrow znikna olej z miarki. To ze nie cieknie tez o niczym nie swiadczy. Jest jeszcze cos takiego jak turbo. Kup 1 litry oleju (firma obojetna) o tej samej normie ktory masz w domu i bedziesz wymienial. Dolej olej na zimnym silniku, tak jak pisze moderator 200ml, a potem sprawdz stan. Jesli wystarczy mozesz jechac, jesli nie to dolej do stanu 80 % miarki. Oczywiscie miedzy min. a max. Po przjechaniu 1000 kilometrow na trasie, sprawdz stan oleju. Jak bedzie potrzeba to dolej. Jesli nie to zostanie Ci na pozniejsze dolewki. Staraj sie nie zamocno gazowac na Niemieckich autostradach. Bo jesli olej znik w ciagu 7 tys. to cos jest nie tak. Oczywiscie przed wymiana oleju juz w Polsce, bylo by dobrze nalac srodek czyszczacy do silnika i dopiero potem wymieniac. Mysle ze napisalam wszystko jasno i zrozumiale. Pozdrawiam PS. Dla zaawansowanych uzytkownikow sa to wszystko oczywisce sprawy. Ale kolega Patryś wyglada na nowego i nie zabardzo obeznanego jeszcze w sprawach motoryzacji. Wiec dlatego napisalam tak dokladnie. Nich kolega Patryk dojedzie szczesliwie do domu na Swieta.
Patryś Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź która w pełni mnie satysfakcjonuje. To mój pierwszy diesel i też pierwsza turbina. Cały czas jeździłem wolnossacymi benzynami i nie miałem takich problemów stąd moje pytania. Teraz już wszystko wiem co i jak mam zrobić. Dzięki jeszcze raz
Patryś Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Qwa gdzie to zmienić bo nie widzę. Już ślepne
rookie Opublikowano 2 Kwietnia 2012 Opublikowano 2 Kwietnia 2012 A ja mam pytanie takiej kwestii. Nie wiem jaki olej był zalany wcześniej do mojego auta a zaświeciła mi się kontrolka oleju. Czy jak doleje inny olej oczywiście spełniający normy do mojego 1.9 awx stanie się coś? Mozesz dolac, nic sie nie stanie. Generalnie nowoczesne oleje sa ze soba mieszalne, a juz napewno w tej samej normie. Nie mozesz sie dowiedziec jaki byl zalany olej? I co mogło byc powodem zaświecenia kontrolki? Niby olej zmieniany 7 tys temu i co zjadłby tyle oleju? Bo nigdzie nie cieknie. Zaswiecenie sie kontroli swiadczy miedzy innymi o zamalym stanie oleju. Nie wiadomo czy olej jest jeszcze na miarce czy juz nie. To ze olej zmieniany byl 7 tys. kilometrow temu o niczym jeszcze nie swiadczy. Stan oleju w starych autach najlepiej sprawdzac co 1000 kilometrow. Na forum sa watki gdzie koledzy pisza ze po 1000 kilometrow znikna olej z miarki. To ze nie cieknie tez o niczym nie swiadczy. Jest jeszcze cos takiego jak turbo. Kup 1 litry oleju (firma obojetna) o tej samej normie ktory masz w domu i bedziesz wymienial. Dolej olej na zimnym silniku, tak jak pisze moderator 200ml, a potem sprawdz stan. Jesli wystarczy mozesz jechac, jesli nie to dolej do stanu 80 % miarki. Oczywiscie miedzy min. a max. Po przjechaniu 1000 kilometrow na trasie, sprawdz stan oleju. Jak bedzie potrzeba to dolej. Jesli nie to zostanie Ci na pozniejsze dolewki. Staraj sie nie zamocno gazowac na Niemieckich autostradach. Bo jesli olej znik w ciagu 7 tys. to cos jest nie tak. Oczywiscie przed wymiana oleju juz w Polsce, bylo by dobrze nalac srodek czyszczacy do silnika i dopiero potem wymieniac. Mysle ze napisalam wszystko jasno i zrozumiale. Pozdrawiam PS. Dla zaawansowanych uzytkownikow sa to wszystko oczywisce sprawy. Ale kolega Patryś wyglada na nowego i nie zabardzo obeznanego jeszcze w sprawach motoryzacji. Wiec dlatego napisalam tak dokladnie. Nich kolega Patryk dojedzie szczesliwie do domu na Swieta. Z drugiej strony jak daje mu w palnik na autostradach powyżej 3000 obr. to nie dziwota, że łyknie oleju. Poza tym jak olej jest stary to jego zużycie wzrasta. Pozdrawiam
dziako Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 A ja mam pytanie takiej kwestii. Nie wiem jaki olej był zalany wcześniej do mojego auta a zaświeciła mi się kontrolka oleju. Czy jak doleje inny olej oczywiście spełniający normy do mojego 1.9 awx stanie się coś? Mozesz dolac, nic sie nie stanie. Generalnie nowoczesne oleje sa ze soba mieszalne, a juz napewno w tej samej normie. Nie mozesz sie dowiedziec jaki byl zalany olej? I co mogło byc powodem zaświecenia kontrolki? Niby olej zmieniany 7 tys temu i co zjadłby tyle oleju? Bo nigdzie nie cieknie. Zaswiecenie sie kontroli swiadczy miedzy innymi o zamalym stanie oleju. Nie wiadomo czy olej jest jeszcze na miarce czy juz nie. To ze olej zmieniany byl 7 tys. kilometrow temu o niczym jeszcze nie swiadczy. Stan oleju w starych autach najlepiej sprawdzac co 1000 kilometrow. Na forum sa watki gdzie koledzy pisza ze po 1000 kilometrow znikna olej z miarki. To ze nie cieknie tez o niczym nie swiadczy. Jest jeszcze cos takiego jak turbo. Kup 1 litry oleju (firma obojetna) o tej samej normie ktory masz w domu i bedziesz wymienial. Dolej olej na zimnym silniku, tak jak pisze moderator 200ml, a potem sprawdz stan. Jesli wystarczy mozesz jechac, jesli nie to dolej do stanu 80 % miarki. Oczywiscie miedzy min. a max. Po przjechaniu 1000 kilometrow na trasie, sprawdz stan oleju. Jak bedzie potrzeba to dolej. Jesli nie to zostanie Ci na pozniejsze dolewki. Staraj sie nie zamocno gazowac na Niemieckich autostradach. Bo jesli olej znik w ciagu 7 tys. to cos jest nie tak. Oczywiscie przed wymiana oleju juz w Polsce, bylo by dobrze nalac srodek czyszczacy do silnika i dopiero potem wymieniac. Mysle ze napisalam wszystko jasno i zrozumiale. Pozdrawiam PS. Dla zaawansowanych uzytkownikow sa to wszystko oczywisce sprawy. Ale kolega Patryś wyglada na nowego i nie zabardzo obeznanego jeszcze w sprawach motoryzacji. Wiec dlatego napisalam tak dokladnie. Nich kolega Patryk dojedzie szczesliwie do domu na Swieta. taka dokładna instrukcja niejednemu się przyda. Fajnie, że są tacy co rozumieją niewtajemniczonych i nie odsyłają do czytania 200-stu stron wcześniej jak niektórzy (). Jak ktoś ma czas i cierpliwość to poszuka i znajdzie i nie musi się pytać.
Musashi Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Opublikowano 3 Kwietnia 2012 taka dokładna instrukcja niejednemu się przyda. Fajnie, że są tacy co rozumieją niewtajemniczonych i nie odsyłają do czytania 200-stu stron wcześniej jak niektórzy (). Jak ktoś ma czas i cierpliwość to poszuka i znajdzie i nie musi się pytać. tyle, że ta instrukcja za kilkanaście postów zniknie... a kolejne takie same pytania i te same odpowiedzi spowodują że stron będzie 400... i jeszcze trudniej bedzie wyłapać istotę tego wątku.
aborygen Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Witam. Wczoraj napisałem wątek dotyczący oleju do silnika ale że napisałem chyba nie fachowo to został skasowany Mam obecnie olej castrol 5W40 Niedługo jadę na program i mam pytanie do osób znających się na olejach itp : - zalać go tym samym czy np.MOTUL SPECIFIC VW 505.01, MOTUL SPECIFIC VW 506.01 dziękuję za odpowiedzi
Spidan Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Jeśli masz PD to również polecam Motul 5W40 Specific 505.01
aborygen Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 mam a4 b6 silnik awx więc motul jak najbardziej będzie ok bez obawy że coś nie będzie halo
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się