bouzuki Opublikowano 9 Czerwca 2012 Opublikowano 9 Czerwca 2012 :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:stron naj...ebane na ten temat az sie rzygać chce Chyba czas najwyższy zamknąć ten temat.tyle stron na temat oleju.Objętość jak "Kapitał" Marksa.
danu44 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Chyba czas najwyższy zamknąć ten temat.Tyle stron na temat oleju. Objętość jak "Kapitał" Marksa. Tematu zamknac nie mozna... Oleje to specificzna czesc motoryzacji w ktorej caly czas dzieje sie cos nowego. I dlatego temat "Jaki olej do TDI" musi wisiec na forum. Bylo juz pare razy na ten temat tu pisane. Pozdrawiam
bouzuki Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Chyba czas najwyższy zamknąć ten temat.Tyle stron na temat oleju. Objętość jak "Kapitał" Marksa. Tematu zamknac nie mozna... Oleje to specificzna czesc motoryzacji w ktorej caly czas dzieje sie cos nowego. I dlatego temat "Jakie oleje do TDI" musi wisiec na forum. Pozdrawiam Ja wiem,że cały czas się coś dzieje,ale czytając ostatnie kilkadziesiąt stron widać,że piszącym nie chce się przewertować kilku,czy kilkunastu ostatnich stron,aby znależć odpowiedż na swoje pytanie. Ile jest silników diesla w Audi? Ilu jest uznanych producentów oleju? A ile stron jest w tym wątku?
danu44 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Chyba czas najwyższy zamknąć ten temat.Tyle stron na temat oleju. Objętość jak "Kapitał" Marksa. Tematu zamknac nie mozna... Oleje to specificzna czesc motoryzacji w ktorej caly czas dzieje sie cos nowego. I dlatego temat "Jakie oleje do TDI" musi wisiec na forum. Pozdrawiam Ja wiem,że cały czas się coś dzieje,ale czytając ostatnie kilkadziesiąt stron widać,że piszącym nie chce się przewertować kilku,czy kilkunastu ostatnich stron,aby znależć odpowiedż na swoje pytanie. Ile jest silników diesla w Audi? Ilu jest uznanych producentów oleju? A ile stron jest w tym wątku? Oczywiscie masz jak najbardziej racje, ale... Niestety. Tyle tylko moge powiedziec. I teraz: Jesli duzo jezdzisz (30 tys rocznie) zmieniaj olej sezonowo: Zima 0W-30 506.01 - silnik bedzie mial lzej (Uwaga: te oleje sa drogie ale to same estry) 1. Motul Specific 506.01 2. Elfa EVOLUTION CRV 0W30 - bardzo dobry olej mimo tego, ze Elf nie robi rewelacyjnych olejów 3. Fuchs TITAN Supersyn SAE 0W-30 - tu bym uwazal - Fuchs jest produkowany w Polsce, a z tym jak wiemy roznie bywa... Lato 5W-40 505.01 1. Motul X-clean 5W-40 505.01 2. Liqui Moly TOP TEC 4100 505.01 (spelnia te norme nieoficjalnie) 3. Millers XFE-PD 5w40 505.01 Jesli zmieniasz raz w roku mozesz zalac zarowno 5W-40 jak i 5W-30 (ale te bez normy 507.00) 1. Motul X-clean 5W-40 505.01 2. Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 505.01 3. Millers XF Longlife 5w30 - cena miażdży 4. AMSOIL 5W-40 European Car Formula Motor Oil (AFL) Oczywiscie nie szukaj okazji na allegro... Pozdrawiam Zacytowalam post kolegi endriuu (ktorego serdecznie pozdrawiam) o olejach dla aut po 2000 roku z norma 505.01, z przed ponad 6-ciu miesiecy. Takich porad na tym watku jest mase, nalezy tylko poszukac.
endriuu Opublikowano 10 Czerwca 2012 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Zacytowalam post kolegi endriuu (ktorego serdecznie pozdrawiam) Ja ostatnio do firmowego PD zalalem wlasnie Millers XF Longlife 5w30 - świetnie sie silnik sprawuje. U kolegi Dzik jest po 260 jedynie... na hasło A4 Tu z kolei ma trochę drożej http://pro-choice.pl/xf-longlife-5w30-5l-p-304.html
daniels Opublikowano 12 Czerwca 2012 Opublikowano 12 Czerwca 2012 0W30/0W40 można stosować całorocznie, tabela ze strony liqui moly
endriuu Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 oczywiscie ze mozna - a kto powiedzial ze nie?
endriuu Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 nie rzadki tylko mniej lepki - to nie sa pojecia tozsame. a na zime wlasnie warto zalewac nizsza lepkosc. olej szybciej dociera do wezloow tarcia przy rozruchu.
baszmak7 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Opublikowano 13 Czerwca 2012 0W-20 nie na nasz klimata na czyj klimat? na Grenlandie?
Musashi Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Polskie wszystkie są Full..... Gdzies juz kiedys czytalam ze, aby rozwijac i umozliwic wplyw obcych kapitalow i firm w Polsce. Prawo w PL (przepisy) nie jest tak regorystyczne jak na zachodzie. Wiec wszystko co produkowane jest w technologi syntetycznej... mozna firmowac i nazywac jako FULL... A jak wiemy Mobil jest robiony w Polsce, i dotycza go przepisy prawne w naszym kraju. Na roznych forach ludzie juz od dawna o tym pisza. Synthetic Oil | Mobil 1 ESP Formula 5W-30 Mobil 1 ESP Formula 5W-30 ---------- Post dopisany at 12:34 ---------- Poprzedni post napisany at 12:31 ---------- ja polecam 0W20 do czego? ---------- Post dopisany at 12:35 ---------- Poprzedni post napisany at 12:34 ---------- nie rzadki tylko mniej lepki - to nie sa pojecia tozsame. a na zime wlasnie warto zalewac nizsza lepkosc. olej szybciej dociera do wezloow tarcia przy rozruchu. ....chyba o mniejszej lepkości... "lepkość" to wielkość fizyczna, nie tożsama ani z sprzymiotnikami rzadki czy lepki... chociaż potocznie bliżej jej jednak do rzadki
Musashi Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 :facepalm: kolejna merytoryczna wypowiedź... ---------- Post dopisany at 12:51 ---------- Poprzedni post napisany at 12:49 ---------- 0W-20 nie na nasz klimat a co ma klimat do rzeczy, w przypadku tego oleju?
Tommy Gun Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 No dobra jest to zdecydowanie rzadki olej ale czy jego film jest w stanie wytrzymać ostrą i agresywną jazdę ??
Musashi Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 to nie jest dobry wybor do silnikow VW. To jest olej o mniejszej klasie lepkosci w temperaturze roboczej, latwiej pompowalny, w przypadku wiekszyc luzow roboczych tj bardziej zuzytym silniku, bedzie zbyt niski cisnienie oleju w ukladzie smarowania. 0W20 znaczy ze jest pompowalny od temp zimnego oleju -35C ale jego lepkosc w tem 100C wynosi ponizej 9 cSt podczas gdy oleje 5w30 czy 5w40 maja powyzej 11,5 cSt. HTHS 0W20 jest również niższe. wiec ten olej bedzie mial probolem aby zapewnic dobre smarowanie w przypadku normalnej jazdy a co dopiero agresywnej. Natomiast sprawdzi sie np. w silnikach toyoty ktore sa kontrukcyjnie do takich lepkosci przygotowane.
danu44 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Polskie wszystkie są Full..... Gdzies juz kiedys czytalam ze, aby rozwijac i umozliwic wplyw obcych kapitalow i firm w Polsce. Prawo w PL (przepisy) nie jest tak regorystyczne jak na zachodzie. Wiec wszystko co produkowane jest w technologi syntetycznej... mozna firmowac i nazywac jako FULL... A jak wiemy Mobil jest robiony w Polsce, i dotycza go przepisy prawne w naszym kraju. Na roznych forach ludzie juz od dawna o tym pisza. Synthetic Oil | Mobil 1 ESP Formula 5W-30 Mobil 1 ESP Formula 5W-30 Witam Nie chcialabym polemizowac z naszym moderatorem, gdyz napewno zna sie na olejach znacznie lepiej niz ja... Ale tak jak napisalam, na roznych forach juz od dawna pisze sie ze olej produkowany w Polsce, i oznaczany jako Full... nim nie jest. Oczywiscie te dwa przyklady ktore dał moderator swiadcza o tym ze jednak to jest full syntetyk. Ale sa to strony amerykanskie... gdzie jest mozliwe ze ten olej tam jest Full... Ja podam dwa inne przyklady, jeden z forum Toyota. Dyskusja na temat powyzej omawianego oleju. Oraz podobna informacja jak ta z USA, tylko ze w moim przypadku z Deutschland. No i cena za Mobil 1 ESP Formula 5W-30... okolo 130 zl. Czyli tak jak za dobry polsyntetyk. Mobil 1 ESP Formula 5W-30 4L - Ceneo.pl - Olej silnikowy... - FORUM TOYOTA AVENSIS - Mobil 1 Deutschland | Produkte | Mobil 1 | ESP Formula 5W-30 | Mobil 1 A tu, jak komus malo jest naszych 200 stron, mozna jeszcze poczytac o oleju Fullsyntetyk vs. SHC AutoKącik.PL: Syntetyczny a technologia syntetyczna ?
Musashi Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 wyslalem linki aby pokazac ze nei tylko w Polsce jest reklamowany jako olej syntetyczny. Uzywalem tego oleju przez kilka kolejnych zmian, i po rozebraniu silnika podczas jego naprawy nie widzialem w nim ani grama szlamu czy innych tego typu niekorzystnych zjawisk. Obserwuje kilka innych silnikow eksploatowanych rowniez na tym mobilu. Jeżeli ktos mial problem raczej trafil na podrobke. Zreszta pisalem juz na ten temat nie raz. I jeszcze jedno, byc moze ze przez dlugi czas ten mobil byl faktycznie 100% syntetic, i w niektorych krajach wciaz jest, pracujac na zaufanie do produktu. natomiast w ramach kreatywnosci ekonimistow zatrudnianych masowo w fabrykach wszelkich, pomimo zachowania nazwy, esp formula, zawartosc ulegla zmianie.
endriuu Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 No dobra jest to zdecydowanie rzadki olej ale czy jego film jest w stanie wytrzymać ostrą i agresywną jazdę ?? chodza sluchy ze juz niedlugo do normy 507.00 dolacza oleje o lepkosci 0W-30. byc moze bedzie nowa norma 508.00 i vag nastawia sie w niej wlasnie na oleje 0W-30. tylko na plus dla silnikow. o jakim palowaniu moowisz? - bo chyba nie o diesla klekota? mowiac agresywna jazda - trzeba miec na wzgledzie jazde wyczynowa autem wyscigowym - tam rzeczywiscie film oleju o niskiej lepkosci moze sie zerwac.
Musashi Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 no ale z tego co kojarze, to wlaczenie oleju do normy 507.00 to kwestia nieprzekraczania zawartosci popiolow po spaleniu oraz utrzymanie HTHS w zakresie ok. 3,5 mPas.
alf Opublikowano 15 Czerwca 2012 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Chciałem dzisiaj sobie kupić w Austrii w sieci Forstinger Motula i lipa, nie ma. Za to plecali mi to to LIQUI MOLY - SYNTHOIL 5W-40 OLEJ SILNIKOWY DIESEL (2371099480) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. za 45 euro. Tylko że Motul u nas taniej wychodzi, 130 zeta. Czy ten LiQui Moly jest wart tej ceny ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się