Madas Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 zobacz to http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/EUXXPLPVLMOMobilSyntSSpecialV5W40.asp[br]Dopisany: 07 Styczeń 2009, 20:41_________________________________________________przeczytaj dokładnie jaki olej przytoczyłes w swojej wypowiedzi a do jakiego dałeś link
WiesiekM Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 Fakt. Zasugerowałem się opisem "syntetyczny" w odniesieniu do Synt S 5W-40, w przeciwieństwie do olejów Syst S Special V 5W-30 i Synt S Special V 5w-40 które w opisie są "olejami silnikowymi opracowanymi w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil".
Madas Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 spoko zgupieć czasem można z tymi nazwami
WiesiekM Opublikowano 7 Stycznia 2009 Opublikowano 7 Stycznia 2009 W takim razie, wracając do wypowiedzi Marekg... Czym (oprócz lepkości) różnią się Syst S Special V 5W-30 i Synt S Special V 5w-40 które i jeden, i drugi opisane są jako "oleje silnikowe opracowane w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil"? Synt jest syntetykiem a Syst nie?
marekg Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Syst S Special V 5W30 "Mobil Syst S Special V jest olejem silnikowym opracowanym w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil" Synt S Special V 5W40 "Najwyższej jakości, syntetyczny olej silnikowy spełniający najsurowsze wymagania stawiane przez nowoczesne silniki benzynowe i wysokoprężne" Zacytowane z polskiej strony Mobila. Mimo tego i tak do końca nie jest jasne o co chodzi ponieważ jak doczytać głębiej to oba oleje są opisywane jako mieszanka olejów syntetycznych. I bądź tu mądry...
WiesiekM Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Ale opis "Najwyższej jakości, syntetyczny olej silnikowy" odnosi się do oleju Synt S 5W-40, a nie Synt S Special V 5W40.
lesand Opublikowano 8 Stycznia 2009 Opublikowano 8 Stycznia 2009 Słyszałem że w pełni syntetyczne oleje Mobil mają w nazwie 1, np. Mobil 1 0W-40, jeśli jej nie ma to pomimo że są one opisywane jako syntetyczne to produkowane są w oparciu o technologię syntetyczną.
Waldek1 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Audi A4 1.9 2004 r. AVF znalazłem taki olej Shell Helix Ultra Extra 5W-30, na forum nikt nie wypowiada się o shellu ??? http://www.shell.com/home/Framework?siteId=pl-pl&FC2=/pl-pl/html/iwgen/shell_for_motorists/zzz_lhn.html&FC3=/pl-pl/tailored/shell_for_motorists/oils_lubricants/helix_new/media_ga_0312.html
gzrybol Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witam Czy można silnik z PD zalać olejem Mobil super synt 5w50?
lesand Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witam Czy można silnik z PD zalać olejem Mobil super synt 5w50? Przeczytałeś chociaż ten wątek? Jeśli masz na myśli olej Mobil1 5W-50 z dodatkami "SuperSyn" to nie, jeśli Mobil Syst S Special V 5W-30 to tak: http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/EUXXPLPVLMOMobil_Syst_S_Special_V_5W-30.asp
dymmek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 ale tylko 5W30 ma napisane Przeznaczony głównie do silników diesla Volkswagena z pompowtryskiwaczami, które wymagają użycia zatwierdzonych według specyfikacji Volkswagena olejów VW 505 01.na przykład 5 W 40 ma norme 505.00. CZyli chyba ten pierwszy jest właściwszy??
Madas Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 5W30 spełnia wszelkie normy do PD ale 5W40 Mobil Syst S Special V spełnia norme 505.01 do PD
dymmek Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 czyli który właściwszy? te 30 a 40 ma duże znaczenie?
Madas Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 do Twojego 5W40 z normą 505.01 zupełnie dobry.....
lesand Opublikowano 12 Stycznia 2009 Opublikowano 12 Stycznia 2009 5W30 spełnia wszelkie normy do PD ale 5W40 Mobil Syst S Special V spełnia norme 505.01 do PD Mobil Synt S Special V 5W-40 tak http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/EUXXPLPVLMOMobilSyntSSpecialV5W40.asp Mobil Synt S 5W40 nie http://www.mobil.com/Poland-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil_Synt_S_5W-40.asp swoją drogą ciekawe czemu S Special V 5W-30 ma w nazwie Syst, a S Special V 5W-40 Synt, zgłupieć można
gzrybol Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/EUXXPLPVLMOMobilSyntSSpecialV5W40.asp http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil1_5W-50.asp A czym one sie tak wogule róznią? Kupujecie oliwe bo napisali żejest przeznaczona do silników z PD. Ja osobiście nie spotkalem sie z 4-litrową banka oleju S Special V już kilku mechaników powiedziało że wcale nie trzaba lać oliwy z normą 505.01 w zupełności wystarczy 505.00 z resztą ostatnio zalałem olejem super synt 5w40 zrobiłem 14 tyś i wszytko działa. Parametry mają bardzo zbiżone a nawet ten 5W50 ma lebsze.
NYNA Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 A co niby by Ci sie miało stać odrazu? Ale spoko z czasem się przekonasz że jest różnica. Jak byś trochę poczytał a nie słuchał mechaników z ubiegłej epoki to byś wiedział. Skoro producent zaleca do tego silnika olej z taką normą to raczej ma ku temu powody ale oczywiście Polacy są mądrzejsi i wiedzą lepiej a później narzekania jakie to te auta są chu...we ciągle się psują.
gzrybol Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Ok producent dużo rzczy zaleca i co robi sie zgodnie z jego zaleceniami? Wole czasami tych mechaników z ubiegłej epoki posłuchać niż ludzi z serwisu. Co niby miało by sie stać w PD jak sie leje dobre paliwo, przeciez sie nie zatrą bo właściwości smarujące ma lebsze, lebsza lebkośc i temp płynięcia.
marekg Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Ok producent dużo rzczy zaleca i co robi sie zgodnie z jego zaleceniami? Wole czasami tych mechaników z ubiegłej epoki posłuchać niż ludzi z serwisu. Co niby miało by sie stać w PD jak sie leje dobre paliwo, przeciez sie nie zatrą bo właściwości smarujące ma lebsze, lebsza lebkośc i temp płynięcia. Ale oleje zgodne z 505.01 mają dodatki dzięki którym PD nie zuzywa się tak szybko. Skoro ty i twoi "mechanicy wiecie" lepiej to po kiego grzyba siedzisz na forum? PD są smarowane i paliwem i olejem więc wbrew tym bredniom, które wypisujesz norma 505.01 nie została wymyslona bez powodu. Może ci twoi pożal się Boże mechanicy nawet nie wiedzą czy masz auto na PD czy na pompie... bo tam faktycznie nie ma sensu 505.01. I żebyś wiedział, że robi się to co producent zaleca, dlaczego? a dlatego żeby się cieszyć z bezproblemowej i długiej eksplotacji. Jak szukałes swojej niuniu to się założę, że szukałeś takied dbanej i serwosowanej regularnie. A tak na marginesie, to jest istotna różnica w cenie oleju 505.01 a tego 505.00 ? bo nie zauważyłem na tyle dużej różnicy żeby warto było ryzykować.
gzrybol Opublikowano 13 Stycznia 2009 Opublikowano 13 Stycznia 2009 Słuchaj nie robie auta u byle dziadów co w stodole mają warsztat jak mogą sie zuzywać szybciej przy lebszym oleju skąd wiesz jakie dodatki mają? najważniejsze parametry to lebkośc kinematyczna, tem. płynięcia temp zapłonu, reszta to mopgą być dodstki przeciwpienne, przeciwkorozyjne. A skoro ten ma lebsze parametry to jak może im zaszkodzić.[br]Dopisany: 13 Styczeń 2009, 08:35_________________________________________________Różnicy w cenie nie ma, co do regularnego smarowania to jak kupujesz auto z zagranicy i ma historię przez 5 a potem przez dwa lata w serwisie nie ma to i tak nie wiesz jak koleś tym jezdził a czasy w których niemcy i inni dbali niewiadomo jak o auta minęły, oni już liczą bardziej niz my. Pozatym autem zrobiłem 50 tyś od kąd go mam. Kupiłem go to juz miał wirusa i nogę mam ciężką.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się