Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A czy mogę bez płukania silnika wylać ten Lotos 15W-40 zalać np. 5W-40 przejechać około 100 km i jeszcze raz zalać silnik tym olejem 5W-40 ?

czyli pierwszy raz użyję 5W-40 do przepłukania a za drugim razem już pozostawię do następnej wymiany.

chodzi o to że boje się czy te specyfiki do płukania nie rozszczelnią tego silnika i skończy się na remoncie lub przeszczepie innego używanego.

mam też obawy czy na żadszym oleju silnik nie zacznie głośno pracować i się trzaskać bo to będą objawy jego końca.

plukanka obowiazkowo. najlepiej Amsoil Engine Flush - jest jest duzo i jest wydajna. potem syntetyk.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Zamieściłem to samo pytanie w temacie o oleju Motul, ale myślę że tutaj bardziej pasuje. (tam nie wiem jak usunąć żeby nie powielać)

Troche się zadtanawiam nad wlaniem tego oleju 5W-40 Motul 8100 x-cess lub Motul 8100 x- clean c3

nigdzie na jego opisie nie ma napisu informującego że jest do silników z turbodoładowaniem czyli TDI :(

na większości innych produktach jest taki napis np. na

Lotos diesel 15W-40 jest napis "do silników wysokoprężnych z turbodoładowaniem" to może jest to dobry olej ?

Opublikowano

Jak nie jest napisane:) Karta np. X-Cess 5W40 - http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/52/8100%20X-cess%205W-40%20(GB).pdf?1323967709

"High performance 100% synthetic lubricant specifically designed for powerful and recent cars fitted with large displacement engines, Gasoline and direct injection turbo Diesel"

A to X-Clean - http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/53/8100%20X-clean%205W-40%20(GB).pdf?1323964063

To tak że jest napisane:) A należy też pamiętać że pisanie na Lotosie 15W40 takich informacji to bardziej marketing niż to że się nadaje:)

Olej dobieraj po normach i aprobatach oleju, zaleceniach producenta co to lepkości a nie tym co piszę na opakowaniu producent:)

Ty masz silnik na pompowtryskach czy na pompie??

---------- Post dopisany at 17:35 ---------- Poprzedni post napisany at 17:34 ----------

A 15W40 do auta z turbo to nie jest dobry olej :)

Opublikowano

teoretycznie to tego lotosa można stosować, wcale bym się nie zdziwił jakby gościu który sprzedawał Ci autko miał 70 lat;) to właśnie to stare myślenie, 200 najechane, lejemy 10W40 lub 15W40. Z wielu względów jednak ten olej powinien być zmieniony na przynajmniej 10W40 a najlepiej 5W40. Zima ma w tym roku być bardzo wcześnie, radzę pozbyć się tego cuda z silnika i zalać oliwkę z normą 505.00(czyli generalnie wszystkie dostępne) i lepkości 5w40. Zimą bardzo ulżysz silniczkowi.

Opublikowano

Autko mam A4B5 1.9 TDI silnik AHH na zwykłej pompie i turbo ze zmienną geometrią łopatek

myślałem też o oleju

Mobil 1 5W-50 podobno rewelacyjny

lub Mobil 1 0W-40

Opublikowano

Az tak nie musisz cudowac

wlej plukanke a potem X-cessa

Opublikowano

Koledzy planuje zmienic olej w mojej a4 1,9tdi afn. wczesniej byl lany mobil 2000 10w40, a chcialbym teraz wlac MOTUL 8100 x-cess 5w40. dodam ze mam 310tys przebiegu. czy moge bez obaw zrobic taka zmiane

Opublikowano
Koledzy planuje zmienic olej w mojej a4 1,9tdi afn. wczesniej byl lany mobil 2000 10w40, a chcialbym teraz wlac MOTUL 8100 x-cess 5w40. dodam ze mam 310tys przebiegu. czy moge bez obaw zrobic taka zmiane

Kolego, nie przesadzaj. To pytanie powtarza się w co trzecim poście. :facepalm:

W benzyniaku zrobiłem coś takiego bez płukanki - narazie OK.

Opublikowano

Możesz ale zrób płukankę:) Turbina podziękuje. Silnik tak samo bo jakość mobila pozostawia dużo do życzenia ( jeśli chodzi o 10W40)

Tylko przed wymianą obejrzyj czy nie masz jakiś wycieków bo szkoda żeby wyciekał droższy olej:)

Opublikowano
Możesz ale zrób płukankę:) Turbina podziękuje. Silnik tak samo bo jakość mobila pozostawia dużo do życzenia ( jeśli chodzi o 10W40)

Tylko przed wymianą obejrzyj czy nie masz jakiś wycieków bo szkoda żeby wyciekał droższy olej:)

Jak nie ma plam pod autem rano, to po zmianie oleju na pewno też ich nie będzie.

Opublikowano

No tak ale chodzi mi żeby sprawdzić przed zmianą na olej 5WXX czy coś nie cieknie.

Ewentualnie pierw uszczelnił co trzeba a potem zmieniał na 5WXX:)

Opublikowano
teoretycznie to tego lotosa można stosować, wcale bym się nie zdziwił jakby gościu który sprzedawał Ci autko miał 70 lat;)

Oj sprawa wygląda inaczej.

Gościu ma około 35 lat i po sprzedaży urwał ze mną kontakt, nie odbiera telefonów, nie odpisuje na maile, nie odpisuje na sms !

Jak powiadomiłem go że mam podejrzenie że sprzedał mi pojazd z uszkodzonym silnikiem i że nie czekam 15000 do kolejnej wymiany oleju tylko zmieniam na właściwy dla tego silnika TDI to napisał mi tak "Prosze sie wstrzymac z wymiana oleju. Skontaktuje sie z panem."

Chciałem odstąpić od umowy kupna lecz sprzedający powiadomił mnie że "widziały gały co brały, zapłaciłeś auto jest twoje"

I teraz problem bo dwa warsztaty poinformowały mnie że sprzedający wlewając gęsty olej Lotos 15W-40 chciał zatuszować wycieki i głośną pracę silnika typu stukanie jego podzespołów.

Ten olej jest tak gęsty że nie cieknie z bagnetu, nie odrywa od bagnetu żadna kropla, wygląda jak jakieś mazidło i jest go około 4mm ponad stan.

Nie wiem już co mam robić bo ekspertza silnika i jego przebiegu w warsztacie ASO to duże pieniądze, a myślę o rozstrzygnięciu tej sprawy w sądzie.

Opublikowano

każdy olej nawet mineralny powinien być płynny więc chyba bida coś ogólnie z tym "serduchem" i sprzedający nadaje się do :baseball::baseball::baseball:

Opublikowano
A czy mogę bez płukania silnika wylać ten Lotos 15W-40 zalać np. 5W-40 przejechać około 100 km i jeszcze raz zalać silnik tym olejem 5W-40 ?

czyli pierwszy raz użyję 5W-40 do przepłukania a za drugim razem już pozostawię do następnej wymiany.

chodzi o to że boje się czy te specyfiki do płukania nie rozszczelnią tego silnika i skończy się na remoncie lub przeszczepie innego używanego.

mam też obawy czy na żadszym oleju silnik nie zacznie głośno pracować i się trzaskać bo to będą objawy jego końca.

plukanka obowiazkowo. najlepiej Amsoil Engine Flush - jest jest duzo i jest wydajna. potem syntetyk.

Panowie co wy tak z tymi płukankami czyżby słabo się sprzedawały? Obecne oleje są mieszalne oraz maja dodatki myjące i sami producenci zalecają jedynie skrócić okres eksploatacji w przypadku zalania innego oleju. Z tego co obserwuje ten specyfik staje się pomału następnym po ceramizerze "mitem".

Opublikowano
A czy mogę bez płukania silnika wylać ten Lotos 15W-40 zalać np. 5W-40 przejechać około 100 km i jeszcze raz zalać silnik tym olejem 5W-40 ?

czyli pierwszy raz użyję 5W-40 do przepłukania a za drugim razem już pozostawię do następnej wymiany.

chodzi o to że boje się czy te specyfiki do płukania nie rozszczelnią tego silnika i skończy się na remoncie lub przeszczepie innego używanego.

mam też obawy czy na żadszym oleju silnik nie zacznie głośno pracować i się trzaskać bo to będą objawy jego końca.

plukanka obowiazkowo. najlepiej Amsoil Engine Flush - jest jest duzo i jest wydajna. potem syntetyk.

Panowie co wy tak z tymi płukankami czyżby słabo się sprzedawały? Obecne oleje są mieszalne oraz maja dodatki myjące i sami producenci zalecają jedynie skrócić okres eksploatacji w przypadku zalania innego oleju. Z tego co obserwuje ten specyfik staje się pomału następnym po ceramizerze "mitem".

kolego - jesli stosujesz dobrej jakosci oleje - oczywiscie ze plukanki stosowac nie trzeba (choc ja stosuje co kazda wymiane - szczegolnie w dieslu). jesli natomist zmieniasz z polsynt lub minerala jak kolega Janek - wtedy plukanka to obowiazek.

Opublikowano

Nie no z płukankami chodzi o to że przy zmianie np. z półsyntetyka na syntetyk przydaje się taka płukanka. Już piszę czemu. Jak sam zauważyłeś oleje mają dodatki czyszczące myjące itd. Tylko że oleje syntetyczne same w sobie lepiej czyszczą i mniej syfu zostawiają w silniku. Dlatego przy zmianie z półsyntetyka warto zalać płukankę i zlać większość syfu z silnika ze starym olejem. A dlaczego? A dlatego że gdyby nie wyczyścić silnika płukanką to zrobił by to nowo wlany olej i cały ten syf by latał po silniku przez 15 tys. A to zapewne pozytywne by nie było:) Przy zmianie z syntetyka na syntetyk taka płukanka już nie jest konieczna.

Opublikowano

No i stało się !

Jestem umówiony na jutro tj. 28.08.2012 wtorek na godzinę 08:00 na wymianę oleju w profesjonalnym warsztacie

1. Zleją olej ten który mam Lotos 15W-40

2. Wymienią filtr na jakiś tani

3. Zaleją olejem Mobil 10W-40 który posiada bardzo dobre właściwości płuczące - autko popracuje 20 minut

4. Zleją tego Mobila 10W-40

5. Wymienią filtr na Mann

6. Zaleją olejem Mobil Super 3000 x1 5W-40

Będę cały czas trzymał kciuki za mojego wozika :)

Liczę po cichu że silnik będzie zdrowiutki - oby tak było.

Opublikowano

3. Zaleją olejem Mobil 15W-40 który posiada bardzo dobre właściwości płuczące - autko popracuje 20 minut

:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

Matko Boska, kto Ci nagadał takich głupot ?????

Opublikowano

no tak mi doradzili w warsztacie

odradzili mi płukanie kategorycznie bo auto jeżdzi na Lotos 15W-40 - nie wiadmo jak długo i nie wiadomo czy do oleju nie dolano "doktora" :(

mówili że może się rozszczelnić i płukanka narobi więcej szkody niż pożytku a olej Mobil wypłucze to co zostawił Lotos

o łał pomyliłem się do płukania zaleją Mobil 10W-40 :doh: - poprawiam wyżej posta !

Opublikowano

:facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:

nie wiem czy sie smiać czy płakać

wlej płukanke, zlej syf, zalej dobry olej i po temacie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...