Dev Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 ręce, cyce, fujara, powieki mi opadły nie mam juz siły nikomu udawadniac że sa w czarnej du...pie w temacie wiedzy o olejach silnikowych uszczelki, turbiny, silniki wałki sie wypie...rdalają od dobrego oleju a wszystko to na podstawie lat 80 ubiegłego stulecia, gdzie po wlaniu pseudo syntetyka siadały uszczelki w polonezach i fiatach 125p i qurwa siadały bo były robione z gumy na podeszwy do Relaxów z Nowego Targu Janek Janek mam dla Ciebie dobrą radę: wlej do silnika byle gó...wno i skasuj profil na forum albo odwrotnie, bo ode mnie nie otrzymasz żadnej pomocy Amen
endriuu Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 i qurwa siadały bo były robione z gumy na podeszwy do Relaxów z Nowego Targu wlej do silnika byle gó...wno i skasuj profil na forum albo odwrotnie, bo ode mnie nie otrzymasz żadnej pomocy Amen nie śpi
Musashi Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Prosze abys zapytal mechanika na jakiej podstawie twierdzi, ze turbina padnie po zmianie na full syntetyk. dobrze ze Devastation śpi bo bylaby juz tutaj jatka A mnie sie juz nie chce reagowac w sposob adekwatny do bzdur ktore mozna przeczytac. Wiec powiem tylko ech... ---------- Post dopisany at 08:55 ---------- Poprzedni post napisany at 08:46 ---------- ręce, cyce, fujara, powieki mi opadły nie mam juz siły nikomu udawadniac że sa w czarnej du...pie w temacie wiedzy o olejach silnikowych uszczelki, turbiny, silniki wałki sie wypie...rdalają od dobrego oleju a wszystko to na podstawie lat 80 ubiegłego stulecia, gdzie po wlaniu pseudo syntetyka siadały uszczelki w polonezach i fiatach 125p i qurwa siadały bo były robione z gumy na podeszwy do Relaxów z Nowego Targu Janek Janek mam dla Ciebie dobrą radę: wlej do silnika byle gó...wno i skasuj profil na forum albo odwrotnie, bo ode mnie nie otrzymasz żadnej pomocy Amen Ale to gowno prawda. Jezdzilem fiatem i po kilku latach jego eksploatacji na polskich ilejach typu selektol 20W40, dostal w koncu castrola syntetyka i nic sie nei dzialo. Tyle ze lepkosc oleju byla dobrana do wymagan silnika. A wracajac do meritum. Kretynstwa niedouczonych mechanikow, odradzajacych dobre oleje maja na celu ew. zwiekszenie czestosci wizyt i nie koniecznie od razu i nie koniecznie u "doradcy" i zawsze tak bylo. I w 100% zgadzam sie jezeli ktos zamierza sluchac tego typu, nie ma sensu aby korzystal z porad na forum. Nie bedzie przezywal rozterek a i nam oszczedzi emocji ---------- Post dopisany at 09:00 ---------- Poprzedni post napisany at 08:55 ---------- Prosze abys zapytal mechanika na jakiej podstawie twierdzi, ze turbina padnie po zmianie na full syntetyk. dobrze ze Devastation śpi bo bylaby juz tutaj jatka dokladnie, najlepiej niech dokladnie opisze proces fizyko-chemiczny, ktory doprowadzic ma do tej awarii..
Janek Janek Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 [/color] Prosze abys zapytal mechanika na jakiej podstawie twierdzi, ze turbina padnie po zmianie na full syntetyk. dobrze ze Devastation śpi bo bylaby juz tutaj jatka dokladnie, najlepiej niech dokladnie opisze proces fizyko-chemiczny, ktory doprowadzic ma do tej awarii.. Wszedłem na forum bo chce od was pomocy w prawidłowej eksploatacji swojego pieknego A4B5 1.9TDI AHH Chcę dbać o swoje autko nawet do przesady, dlatego moje dywagacje odnośnie oleju. Muszę komuś zaufać i myslę że raczej będzie to forum nie warsztaty samochodowe otwierane w przydomowych garażach. Mechanik powiedział że turbina i inne podzespoły silnika są przez zastosowanie wczesniej nieodpowiedniego oleju (Lotos 15W-40) już mocno wypracowane i powstały pomiędzy współpracującymi elementami luzy które np. olej Mobil 10W-40 jest w stanie zapełnić i odpowiednio smarować. Natomiast olej full syntetyk tworzy dużo cieńszy film smarowniczy pomiędzy pracującymi elementami turbiny i innych części silnika powodując to że nie są one "spasowane" tym filmem olejowym. Powiedział też że silnik zacznie mi brać olej. Nie znam się na tym i nie jestem mechanikiem, auto chciałbym by było jak najdłużej sprawne i nie wymagało napraw których będę ja przyczyną poprzez błędy w serwisowaniu i nieodpowiednią jazdę. Nie wiem co jest dla mnie większym ryzykiem - jeżdzić ma Mobil 10W-40 czy zmienić na full syntetyk.
endriuu Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Jesli turbina nadaje sie do regeneracji to i tak bedziesz musial ja zregenerowac. podobnie z uszczelnieniem silnika. nic do tego ma syntetyczny olej. Musashi proponuje zaktualizowac oleje w 1 poscie - bedzie moze mniej pytan: PD 505.01 polecane oleje: Motul 8100 X-clean C3 5w40 lub Motul Specyfic 505.01 5W/40 Amsoil AFL 5W/40 Liqui Moly Top tec 4600 5W/30 lub Top Tec 4100 5w40 Millers XFE PD 5W40 lub oleje 0W-30 506.01 Motul Specific 506.01 DPF Mid SAPS. 504.00/507.00 Motul Specyfic 504.00/507.00 5W-30 lub X-clean+ 5W-30 Amsoil 5W-30 AEL Millers XF LONGLIFE 5w30 Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30 VP 505.00 lub dobry syntetyk bez normy VW Motul 8100 X-cess 5W-40 lub X-max 0W-40 Amsoil 5W-40 DEO Millers XFD 5w40 lub XFS 0W40 Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 lub Synthoil Energy 0W-40 plus jakis castrol i mobil mozna zostawic dla zapalencow
trepek Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Czym się różni Millers XFD 5w40 od XFS 5w40? Chciałbym zakupić któryś z tych olei ale nie wiem na co się zdecydować. Silnik jak w podpisie, poczciwy stary 1Z.
endriuu Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 oleje do diesla maja dodatki, kotre latwiej absorbuja sadze na przyklad itp. czesto sa to jednak te same oleje tylko marketingowo zmieniono literke S na D np castrol tak robi.
trepek Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Czyli XFD dla diesla a XFS dla benzyny? XFD jest tańszy od XFS o ok 20zł.
endriuu Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 oczywiscie jak moowisz. XFD moze byc tanszy bo jest produkowany bardziej "masowo" od XFS i cena spada.
trepek Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Przytaczając słowa pewnej reklamy: jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać
matikemk Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Witam wszystkich klubowiczów! Pytanie do specjalistów... Co myślicie o zastosowaniu oleju 0w-40 w silniku z PD? Orlen właśnie zaprezentował nowe oleje MaxPower 0w-40 i 0w-30 mam zamiar teraz na zimę zalać do wolnossącego diesela(nie mam zamiaru płacić za reklamę, więc wybieram Orlen), tylko zastanawiam się jeśli okaże się dobry to czy będę mógł go z powodzeniem stosować w silniku z 1.9TDI PD?? Dlaczego niby ograniczać się tylko do tej normy 505.01 i do lepkości 5w-40? Przecież 0w-40 w 100st. C będzie miał taką samą lepkość jak 5w-40, ale za to przy niskich temperaturach będzie lepszy przy rozruchu silnika.
endriuu Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 matikemk - nie jest to dobry pomysl. norma 505.01 ma za zadanie nie dopuszczenie do wytarcia krzywek naciskających na PD. Pompowtrysk naciska na krzywkę z siłą ok. tony na 1mm kw. więc jak nie ma za dużo cynku fosforu to jest "cienko" a jak jest niska stabilność lepkościowa i film jest przerywany (słabe HC, minerały) to też może dojść do tarcia granicznego. Takze norma 505.01 to nie jakies widzimisie. Mozesz zalac cos z norma 506.01 0W-30 np. Motul Specyfic 506.01. Propo polskich olejów - lepiej lac Lotosa niż Orlen - Lotos ma duza lepsza baze olejowa. Orlen robiony jest na tej samej linii co Mobil...
kamilb5 Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 A orlen jakościowo robi dobre oleje czy nie bardzo? Lotos jest lepszy? Testował ktos tego nowego lotosa 5w40 syntetic plus? Teraz ma najwyższa normę do benzyny SN może okazac sie dobry,co o nim myslicie? Mysle że do diesla też nie będzie zły.
matikemk Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 No dobrze endriuu, tylko bierz po uwagę to że olej 0w-40 będzie miał taką samą lepkość co 5w-40 w temp. 100st C. Na dowód przedstawiam wykres lepkości ze strony: Graph your oils Proszę zwrócić uwagę jaka jest lepkość oleju 5w-40 w -20st. C: <br /><br /> A tu jak wygląda lepkość tych dwóch olejów w temp ok 100 st C (jest taka sama) czyli parametry w wysokich temp. mają take same, ale 0w-40 lepszy jest w zimie podczas rozruchu. Parametr HTHS w 150st C. wynika z wykresu, że też będzie lepszy bo 0w-40 ma większą lepkość w 150st.C. <br /><br /> Wniosek: Jeżeli w wyższych temp. lepsza jest większa lepkość to 0w40 będzie w tym przypadku lepszym olejem. W tych rozważaniach ciągle biorę pod uwagę silnik pracujący w normalnych warunkach drogowych. Czytałem, że ponoć 90% zużycia silnika powstaje podczas rozruchów. W takim przypadku olej 0w-40 będzie dla nas także lepszym rozwiązaniem bo zapewni większą płynność w niskich temperaturach. Co do bazy olejowej? Uważam, że baza olejowa jest ważna, ale dziś posiadamy ośrodki certyfikujące i kontrolujące jakość oleju takie jak ACEA i API, więc to one klasyfikują oleje. Myślę że olej o wyższej klasie nadanej przez API i ACEA nie będzie na gorszej bazie. W żadnej instrukcji nie pisze, aby stosować oleje tylko i wyłącznie z baz np. ropy kalifornijskiej. Swego czasu rozmawiałem z ludźmi z Orlen i Tedex z działu olei i to nie jest tak, że oni sobie mieszają oleje w betoniarce. Wszystkie oleje spełniają normy jak i te inne reklamowane zachodnie. Jeśli chodzi o to czy olej Orlen jest na takiej samej linii co Mobil to o to także pytałem w Orlenie i zaprzeczyli. Mówiono mi, że kupują różne bazy i to zależy od dostawcy i cen w danym momencie. Dodatki do olejów robi tylko kilka firm na całym świecie więc oleje Mobil, Motul i Orlen prawdopodobnie mogą zawierać dodatki z tej samej firmy. Oleje 0w-40 najczęściej są pełnymi syntetykami, a nie jak 5w-40 które w większości to oleje wykonane w technologii syntetycznej. Oleje rodzimej produkcji są tańsze więc można przecież je wymienić częściej co także jest lepsze. Nawet jeśli ktoś leje trochę gorszy olej do silnika to jak go wymienia częściej to jest ok. Co do normy 505.01, to wydaje mi się że różni się ona od 505 tym że ma mniej popiołów. dataStack Polecam to narzędzie, proszę wybrać normę VW 505.01 i 505 i w tabeli po prawej można zauważyć różnice. Choć myślę, że i tak te oleje mogą posiadać inne substancje modyfikujące tarcie.
Carlos* Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 matikemk - nie jest to dobry pomysl. norma 505.01 ma za zadanie nie dopuszczenie do wytarcia krzywek naciskających na PD. Pompowtrysk naciska na krzywkę z siłą ok. tony na 1mm kw. więc jak nie ma za dużo cynku fosforu to jest "cienko" a jak jest niska stabilność lepkościowa i film jest przerywany (słabe HC, minerały) to też może dojść do tarcia granicznego. Takze norma 505.01 to nie jakies widzimisie. Mozesz zalac cos z norma 506.01 0W-30 np. Motul Specyfic 506.01. Propo polskich olejów - lepiej lac Lotosa niż Orlen - Lotos ma duza lepsza baze olejowa. Orlen robiony jest na tej samej linii co Mobil... Endriuu z tego co ja wiem to za odporność filmu olejowego na zerwanie odpowiada wskaźnik HTHS. Idąc twoim tokiem rozumowania to żaden olej spełniający normę 507 nie powinien być dopuszczony do PD lub posiadać 505.01 bo zawiera dużo mniej fosforu itd.... Sam dobrze wiesz ,że bardzo wiele osób jeździ na oleju 505.00 w autach z PD gdzie wymagana jest norma 505.01 i nic kompletnie się nie dzieje, a zrobiły juz setki tys km. Moim zdanie wiele norm można wsadzić sobie głęboko w d...e. Olej motul specific 506.01 0W30, ten olej jest zalecany do PD a zerknij na jago HTHS - 3.1, a niby do aut z PD norma wymaga HTHS >3,5, więc sam widzisz ,że normy to jest tylko wyciąganie kasy przez producentów aut , bo za normę trzeba zapłacić i to słono..
endriuu Opublikowano 6 Września 2012 Opublikowano 6 Września 2012 Co do 505.01 powienien sie wypowiedziec mechanik, ktory rozbierał silnik PD jezdzacy na np 505.00 i moglby powiedziec co w srodku zastal. Ja tez znam silniki PD, ktore jezdza na 505.00 i jest ok. Zawsze mozna zalac 506.01 0W-30 i nie martiwc sie o norme (ta bedzie spelniona), a i silnik bedzie chroniony przed zimnym rozruchem jak nalezy.
Carlos* Opublikowano 7 Września 2012 Opublikowano 7 Września 2012 Zawsze mozna zalac 506.01 0W-30 i nie martiwc sie o norme (ta bedzie spelniona), a i silnik bedzie chroniony przed zimnym rozruchem jak nalezy. Endriu no ale co wtedy z tarciem granicznym na krzywkach wałków napierających na PD jak ten olej Motula 506.01 ma HTHS 3,1 , czyli dość mało. Widzisz jak ktoś zapłaci to olej spełnia normę mimo, że norma 505.01 wymaga hths > 3.5 Tak więc norma 505.01 sam widzisz jak jest rozbieżna niby wymagania wysokie, ale jednak dopuszczają olej i innych parametrach. Tak samo jest z normą 507.00 olej wiadomo jaki , ale można stosować do aut z PD a sam dobrze wiesz jakie są oleje do DPF - ów .....
Janek Janek Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 A czy jest możliwe zaproszenie do tej dyskusji technologów z kliku znanych producentów "krwi silnikowej" ? Mogliby przedstawić swoje produkty i napisać kilka słów o testach i próbach jakie przeprowadzają przed dopuszczeniem produktu na rynek i wydrukowaniem nalepki która decyduje o naszym wyborze.
Dev Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 jak przyjdzie Ci wymieniac: opony, zawieszenie, hamulce to też bedziesz zapraszał technologów do tych działów ???????? najlepiej miec wszystko podane na tacy nie ? nie mozna wysilić swoich szarych komórek ? a pozniej wszyscy sie dziwią że społeczeństwo zachowuje sie jak Down'y
Janek Janek Opublikowano 9 Września 2012 Opublikowano 9 Września 2012 No zróbmy tak : który olej wybrałbyś na podstawie przedstawionych doświadczeń nr. 1 nr. 2 nr. 3 Czy takie doświadczenia mogą przekonać klienta bardziej, niż niepełne opisy karty technicznej i nic nie mówiące cyferki które rozpozna tylko mgr. fizyk lub profesor chemii.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się