Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Takie testy mozna o kant d*py rozbić. Mozna tak testowac towot a nie olej silnikowy. Czesto tez sa w ten sposob testowane oleje o tej samej lepkosci np 5W-40 ale nikt nie pomysli o normie i tak oleje z norma 505.00 stoja obok 505.01 - niedorzeczne.

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

ten dziki test nie odwzorowuje warunków pracy w silniku,temperatura oleju,ciśnienie :facepalm:

Opublikowano
ten dziki test nie odwzorowuje warunków pracy w silniku,temperatura oleju,ciśnienie :facepalm:

Zanieczyszczanie, zakwaszanie, spienianie, wypieranie wody itp.

Opublikowano

Pany potrzebuję oleje do dwóch samochodów a nie wiem jak tam jest z normami w Oplu i Ranault, a coś dobrego potrzebuje zalać.

1. Opel Astra IV 2011r. 1.4 Turbo benzyna

2. Renault megane 2010r. 1.9 DCi

Opublikowano

Ad 1

Motul Specific Dexos2 5W-30

Ad 2

Motul Specific 0710 0700 5W40

lub Motul X-clean 5W40 - spelnia obie normy na raz.

mozesz tez zrobic silnikowi dobrze i zalac 0W40 np. Millers XFS 0W40 lub Motul X-max 0W40

Opublikowano

Dzięki:hi:

Już wiem z czego wybierać.

Opublikowano

Mam pytanie zalałem olej 10w40 ale... w tym pospiechu nie doczytałem i... zalałem Castrol Magnatec normy VW 501.01,505.00:facepalm::facepalm::facepalm: a miało być 505.1 czy coś mi grozi z tego tytułu ??:kwasny:

Opublikowano
Mam pytanie zalałem olej 10w40 ale... w tym pospiechu nie doczytałem i... zalałem Castrol Magnatec normy VW 501.01,505.00:facepalm::facepalm::facepalm: a miało być 505.1 czy coś mi grozi z tego tytułu ??:kwasny:

Pozbawienie praw publicznych na lat 10 ! A co na to silnik to nie wiem.

Opublikowano
Mam pytanie zalałem olej 10w40 ale... w tym pospiechu nie doczytałem i... zalałem Castrol Magnatec normy VW 501.01,505.00 a miało być 505.1 czy coś mi grozi z tego tytułu ??

Jeżeli ten olej będzie jeździł u Ciebie w silniku do 10tys km i go zmienisz na właściwy to tylko wyrzuty sumienia Ci grożą... jeśli nawet będzie jeździł na takim oleju więcej niż jedną zmianę to nie wiadomo czy wpłynie to na pracę silnika.

Dzisiaj oleje stojące na półkach w sklepie są naprawdę dobrej jakości. Tak naprawdę nie wiemy jaka jest różnica między normą 505.01 a 505. Wg moich dociekań wychodzi na to, że ta różnica to zawartość popiołów siarczanowych, ale czy tak naprawdę jest to nie wiem. Ważne jest aby olej zmieniać w odpowiednim momencie albo wcześniej, wtedy wszystko gra. Nawet jeśli wystąpi za jakiś czas jakaś awaria to nie jesteś w stanie określić czy powodem jest stosowanie oleju o innej normie - musiałbyś to zbadać w laboratorium.

Opublikowano

hej mam pytanie nie wiecie ile jest prawdy w tym ze silniki disla 2.0 z roku 03-04 ze skrznia 6 sa wadliwe ?????? bo chce kupic cos takiego prosze o podpowiedz jaki najlepiej silnik wybrac dzieki ;)

Opublikowano

Czyli może nie będzie tak źle. A tak w ogóle czy może orientuje się ktoś czy można kupić półsyntetyk z normą 505.1 ??

Opublikowano
Czyli może nie będzie tak źle. A tak w ogóle czy może orientuje się ktoś czy można kupić półsyntetyk z normą 505.1 ??

A co parę złoty więcej Ci żal czy nasłuchałeś się pseudofachowców którzy opowiadają bajki o rozszczelniających się silnikach:facepalm:

Kup normalnego 5W40 dobrej firmy a nie jakieś niepotrzebne kombinacje robisz.

Opublikowano

NYNA ma racje. Kup normalny syntetyk 5w-40 i naprawdę to będzie "miód i mleko" dla Twojego silnika. Oleje z normą 505.01 też nie są jakoś bardzo drogie więc jak chcesz mieć spokojną głowę to poszukaj i kup 505.01.

Opublikowano

Nie chodzi o pieniądze...:facepalm: poprzedni właściciel od 5lat lał półsyntetyk i miałem stracha zalać go syntetykiem :kwasny: bardzo dużo jeżdżę więc te 10tys km minie mi moment a wtedy chyba zaryzykuję :grin:

Opublikowano
Czyli może nie będzie tak źle. A tak w ogóle czy może orientuje się ktoś czy można kupić półsyntetyk z normą 505.1 ??

po czym poznajesz polsyntetyk? po klasie lepkosci? 10W-40 to pol, a 5W-40 to full?

nie do konca tak jest Arturze.

Przyklad 10W-40 bedacy fullsynt: AMSOIL - SAE 10W-40 Synthetic Motor Oil (AMO)

Oleje wyczynowe: Motul - MOTUL - 300V Le Mans 20W60

Oleje z norma 505.01 sa to oleje z dodatkami HC - aby olej scisle przylegal do krzywek napedzajacych PD. Jeden producent okresli to jako full inny jako pół - np. Millers i XFE-PD 5w40 lub XSS 5w30.

Opublikowano

wkoncu ktos mi odpowiedzial co to jest ta norma 505.1 :) czyli bez tej normy krzywki są mniej chronione tak??

Opublikowano
Oleje z norma 505.01 sa to oleje z dodatkami HC - aby olej scisle przylegal do krzywek napedzajacych PD. Jeden producent okresli to jako full inny jako pół - np. Millers i XFE-PD 5w40 lub XSS 5w30.

endriuu, mógłbyś dokładniej wytłumaczyć co to są dodatki HC? To np jak do pompo-wtrysków zaleje olej przewyższający normę 505.01 np 507 to będzie on słabiej chronił pompo-wtryski?

Opublikowano

Teoretycznie bedzie chronil tak samo - oleje 507.00 rowniez maja HC w sobie najczesciej - taka technologia i nie ma w tym nic zlego. o HC poczytaj sobie na sieci albo w tym watku. bylo o tym duzo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...