chopin Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 miałem AFN w a4 b5 co miał 400 tys.km przelotu u szwaba ,zalałem valvoline synpower 5w40 ( wiekszość starszych auta ma zalany olej z takim parametrem u szwaba ,marki różnej) zaraz po kupieniu auta,silnik rewelacyjnie śmigał, trasa 600km w jedna strone i z powrotem 600, praktycznie 0 ubytku oleju ,jazda wolniejsza i taka 195km/h .polecam olej .i nic sie nie rozszczelniło silnik suchu turbina extra az z pod tyłka uciekał,aktualnie sprzedałem juz pare miesiecvy temu auto ale nabywca chwali sobie ,a z kilku mechaników kazdy zalecał 10w40 a nawet 15w40. takie przebiegi to norma, ludzie 5 letnie auta maj po 320 tys.km i mają jeszcze prawdziwe książki serwisowe a w nich wpisy 0w30,5w30 i co ,i nic ,i nawet jak nie bedzie tej ksiazki to zaden mechanik co ma troche wiedzy nie zalej 10w40 a bo auto ma dpf np i zaden 10w40 mu nie podpasi . a wszystkie diesle od 8 do 10 lat z przebiegiem do 220 tys km na jednym z znanch portali mają urubione liczniki. ja afn lałem mobilem 1 , 5w-30 i zrobiłem nim 120 tys do 350 tys , sprzedałem kumplowi i ma obecnie 412tys i hula jak ta lala
Carlos* Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 @ Pastaldo co ma w ogóle olej do pompowtrysków , przecież one są smarowane ropką i tylko dobra jej jakość może zwiększyć ich żywotność a nie żaden olej.
daniels Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 panowie prosze powiedzcie mi co mi da wymiana z semi na full przejechalem 20tys na semi i nic nie ubywa pali na dyg na najwieksze mrozy mimo ze bateria 75....przez to ze leje semi moze pasc turbo?moze cos jeszcze....pomozcie zanim bedzie za pozno:wink: spokojne sumienie A pozatym jesli samochód jeśli masz taki jak w profilu to pompowtryski Ci podziękują chyba raczej wałek padnie
pastaldo Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 panowie prosze powiedzcie mi co mi da wymiana z semi na full przejechalem 20tys na semi i nic nie ubywa pali na dyg na najwieksze mrozy mimo ze bateria 75....przez to ze leje semi moze pasc turbo?moze cos jeszcze....pomozcie zanim bedzie za pozno:wink: spokojne sumienie A pozatym jesli samochód jeśli masz taki jak w profilu to pompowtryski Ci podziękują chyba raczej wałek padnie Własnie to miałem na mysli, skrót myślowy że silnik z PD i moga być problemy z wałkiem:decayed: Sory za nieprecyzyjność. Oczywiście co do samych pompowtrysków to Carlos* masz rację
mlodyabc Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 w profilu mam pd ale mam avf to raczej nie to samo ja wiem ze to smieszne ale jestem bardziej zielony niz trawa dlatego was mecze o to...czyli tak jak mlodyabc napisal moze pasc turbo??w takim razie kupic "czysciciela"z motula wlac na pusty juz silnik ma pochodzic na wolnych chwile zlac i zalac full?? Kupić środek do czyszczenia i wlać do silnika przed wymianą oleju, niech sobie pochodzi na wolnych obrotach 15 min i spuścić olej. PD to właśnie AVF m.in.
PRZEMEKC Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 panowie prosze powiedzcie mi co mi da wymiana z semi na full przejechalem 20tys na semi i nic nie ubywa pali na dyg na najwieksze mrozy mimo ze bateria 75....przez to ze leje semi moze pasc turbo?moze cos jeszcze....pomozcie zanim bedzie za pozno:wink: to da że na semi napewno motorek w twoim aucie szybciej tracic bedzie parametry załozone w fabryce, i pewnie kilku w tym momencie napisze aco mnkie to obchodzi bo i tak za rok go sprzedam- i w ten sposób tysiacpincet raza wiecej kupujacym trudniej jest trafic auto w dobrym stanie, a do PD napewno nie semi ,chyba ze ubywa ci ogromnie duzo oleju ale wtedy to lepiej motor kupic nowy.---------- Post dopisany at 22:49 ---------- Poprzedni post napisany at 22:44 ---------- @ Pastaldo co ma w ogóle olej do pompowtrysków , przecież one są smarowane ropką i tylko dobra jej jakość może zwiększyć ich żywotność a nie żaden olej. a to ma że napedza je wałek i wałek dostaje w dupe i PD tez dostaje w dupe na złym oleju a olej dobry też dobrze ochładza
PRZEMEKC Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 zmien na 5w40 najlepiej i to szybko bo ktoś kto kupi to auto kiedys bedzie płakał
Dev Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 Liqui Moly Motor Clean - YouTube :grin::grin::grin: ---------- Post dopisany at 23:58 ---------- Poprzedni post napisany at 23:56 ---------- OIl at -50c - Poured 0W20 and 0w40.AVI - YouTube Test oleje silnikowe 15W/40 10W/40 5W/40 Temp - 25 - YouTube
gigi amoroso Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 w profilu mam pd ale mam avf to raczej nie to samo ja wiem ze to smieszne ale jestem bardziej zielony niz trawa dlatego was mecze o to...czyli tak jak mlodyabc napisal moze pasc turbo??w takim razie kupic "czysciciela"z motula wlac na pusty juz silnik ma pochodzic na wolnych chwile zlac i zalac full?? Kupić środek do czyszczenia i wlać do silnika przed wymianą oleju, niech sobie pochodzi na wolnych obrotach 15 min i spuścić olej. PD to właśnie AVF m.in. dzieki wielkie takiej konkretnej odp oczekiwalem...i to nie jest tak ze co mi tam bo za rok go opchne bo to oczko w glowie zreszta trzeba byc debilem zeby nie dbac o cos co sie kupilo za swoje kwity...jeszcze raz dzieki i jutro z samego rana jade kupic olej i robie zmiane...a co do samego oleju to patrzylem na propozycje "hugo" motul specific vw 506.01 smialo moge zalac??moze jakies propozycje?? no i dzieki za uswiadomienie ze pd to wlasnie avf jak juz pisalem jestem bardziej zielony niz trawa:wink:
PRZEMEKC Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 506.01 505.01 a nawet 504.00 bo ta norma ma w sobie pozostałe normy z tym ze 505.01 bedzie zazwyczaj taniej bo to oleje do wymiany co 15000 km. ale jak nie żałujesz to lej cos ztych norm i bedzie git,no tylko nie lotos i orlen,zalej np. comma 5w40 PD to odrazu podzielisz sie opiniami po jezdzie
gigi amoroso Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 506.01 505.01 a nawet 504.00 bo ta norma ma w sobie pozostałe normy z tym ze 505.01 bedzie zazwyczaj taniej bo to oleje do wymiany co 15000 km. ale jak nie żałujesz to lej cos ztych norm i bedzie git,no tylko nie lotos i orlen,zalej np. comma 5w40 PD to odrazu podzielisz sie opiniami po jezdzie dzieki myslalem o motul'u pojezdze po sklepach jutro i zobacze czy maja tak czy inaczej chce to juz jutro zrobic a jak nie to zamowie jutro i w sobote wymianka i mam nadzieje ze bedzie wszystko ok ...zdam raport po wymianie dzieki za pomoc zdrowka:hi:
majuDJ Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 Mechanicy polecają 15W40 bo zazwyczaj chcą jeszcze na oleju zarobić. Klient laik zapłaci za 10W40 lub 15W40 jak za jakiś dobry 5W40
Dev Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 u nas był taki jeden cwaniaczek, w warsztacie stała jedna beczka a on miał wszystkie oleje jakie sobie zażyczyłeś
PRZEMEKC Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 506.01 505.01 a nawet 504.00 bo ta norma ma w sobie pozostałe normy z tym ze 505.01 bedzie zazwyczaj taniej bo to oleje do wymiany co 15000 km. ale jak nie żałujesz to lej cos ztych norm i bedzie git,no tylko nie lotos i orlen,zalej np. comma 5w40 PD to odrazu podzielisz sie opiniami po jezdzie dzieki myslalem o motul'u pojezdze po sklepach jutro i zobacze czy maja tak czy inaczej chce to juz jutro zrobic a jak nie to zamowie jutro i w sobote wymianka i mam nadzieje ze bedzie wszystko ok ...zdam raport po wymianie dzieki za pomoc zdrowka:hi: napewno bedzie lepiej i słuszniej---------- Post dopisany at 23:59 ---------- Poprzedni post napisany at 23:55 ---------- tez prawda ,ale na kazdym zarabiają,w naszym kraju z dobrymi mechanikami jest jak z łosiami są ale ciężko je zobaczyć i znależć.
siemasz007 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Panowie czy można spokojnie zmienić olej z normy 507.00 na 505.01 ? Czy taka praktyka szkodzi silnikowi?
chopin Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 506.01 505.01 a nawet 504.00 bo ta norma ma w sobie pozostałe normy z tym ze 505.01 bedzie zazwyczaj taniej bo to oleje do wymiany co 15000 km. ale jak nie żałujesz to lej cos ztych norm i bedzie git,no tylko nie lotos i orlen,zalej np. comma 5w40 PD to odrazu podzielisz sie opiniami po jezdzie dzieki myslalem o motul'u pojezdze po sklepach jutro i zobacze czy maja tak czy inaczej chce to juz jutro zrobic a jak nie to zamowie jutro i w sobote wymianka i mam nadzieje ze bedzie wszystko ok ...zdam raport po wymianie dzieki za pomoc zdrowka:hi: Gigi do naszych 1.9 najlepszy jest Motul Specyfik 5W-40 ---------- Post dopisany at 10:38 ---------- Poprzedni post napisany at 10:36 ---------- w profilu mam pd ale mam avf to raczej nie to samo ja wiem ze to smieszne ale jestem bardziej zielony niz trawa dlatego was mecze o to...czyli tak jak mlodyabc napisal moze pasc turbo??w takim razie kupic "czysciciela"z motula wlac na pusty juz silnik ma pochodzic na wolnych chwile zlac i zalac full?? Kupić środek do czyszczenia i wlać do silnika przed wymianą oleju, niech sobie pochodzi na wolnych obrotach 15 min i spuścić olej. PD to właśnie AVF m.in. dzieki wielkie takiej konkretnej odp oczekiwalem...i to nie jest tak ze co mi tam bo za rok go opchne bo to oczko w glowie zreszta trzeba byc debilem zeby nie dbac o cos co sie kupilo za swoje kwity...jeszcze raz dzieki i jutro z samego rana jade kupic olej i robie zmiane...a co do samego oleju to patrzylem na propozycje "hugo" motul specific vw 506.01 smialo moge zalac??moze jakies propozycje?? no i dzieki za uswiadomienie ze pd to wlasnie avf jak juz pisalem jestem bardziej zielony niz trawa:wink: PD to jest oznaczenie pompowtryskiwaczy, starsze modele miały pompe paliwową a nasze już pompowtryski
Carlos* Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Panowie czy można spokojnie zmienić olej z normy 507.00 na 505.01 ? Czy taka praktyka szkodzi silnikowi? Śmiało zmieniaj, twój silnik nie potrzebuje normy 507.00, także bez obaw dla silnika zalewaj 505.01
Tommy Gun Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Panowie czy można spokojnie zmienić olej z normy 507.00 na 505.01 ? Czy taka praktyka szkodzi silnikowi? Śmiało zmieniaj, twój silnik nie potrzebuje normy 507.00, także bez obaw dla silnika zalewaj 505.01 Carlos a co w przypadku, kiedy silnik z dpf wymagający normy 507.00, ma usunięty filtr ?? Co można wtedy zalewać ??
endriuu Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 co w przypadku, kiedy silnik z dpf wymagający normy 507.00, ma usunięty filtr ?? Co można wtedy zalewać ?? Wtedy lejesz 505.01 Wysłane z prodiża.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się