Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

"rola płukanki nie polega tylko na 15-to minutowej pracy, po zlaniu starego oleju z płukanką zawsze troche zostaje w silniku i to własnie ta reszta zrobi robotę,"

zastanawiam sie co kolega dewastation jeszcze wymyśli "madrego" aby wiecej ludzi kupowało te wynalazki.

Chyba po to jest forum, żeby dzielić się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami, nie prawda ?? pewnie nigdy nie stosowałeś czegoś takiego, więc ta ironiczna krytyka jest mało wydajna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mi kulał 4 pdk i po LM jakimś cudem rok Ok. Ich olej miałem w v40 i tez nic złego nie powiem. To czołówka światowa. Za to nie Castrolowi bo silnik w środku jak masłem uwalony ale to o magnatecu. EDGE niby ok ale ja dziękuję.

Wysłane z mojego C1605 za pomocą Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

''rola płukanki nie polega tylko na 15-to minutowej pracy, po zlaniu starego oleju z płukanką zawsze troche zostaje w silniku i to własnie ta reszta zrobi robotę,"

mi to wygląda na stwierdzenie a nie na spostrzezenie, ''zrobi robotę'' powinno być 'zrobiła w moim silniku robote' ,

i nie było by tematu

ps. nie napisałem tego bo się czepiam , bo zaraz ktos mi tu tak napisze..

niech kazdy uzywa płukanki jak i w jaki sposob chce, nawet na odwrot jak instrukcja mówi , jego to sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U jednego kolegi po zalaniu plukanki i 10 minutach pracy silnika zgasilismy go i dopiero na drugi dzien zlalismy olej.

Zalany olej to xcess 5w40, ciekawa sprawa po plukance przestaly grzechotac popychacze.

Wczesniej tez byl xcess ale podczas rozruchu byla tragedia, yebalo rowno.

---------- Post dopisany at 22:01 ---------- Poprzedni post napisany at 21:56 ----------

PrzemekC, nie trzeba miec dyplomu z chemii aby zrozumiec sens zalewania do silnika plukanki.

Nie ma w tym zadnej ironii. Nawet moj ojciec stwierdzil ze cos jest na rzeczy bo silniki inaczej sie zachowuja po tej plukance.

Wiele lat temu tez się plukalo silniki olejem wrzecionowym bo silnikowe byly diabla warte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak Dev... tylko jak używasz dobrych syntetycznych oliw z wysokim TBN to czy ja wiem czy w silniku jest co czyścić ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mowie o sobie tylko o autach w których jest wymiana oleju.

Ludziska jezdza na roznych cudach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się :decayed:

Ostatnio rozmawiałem ze znajomym który uskarżał się że w jego 80-tce obróciła się panewka.

A ja mówię : Zbysiu :wink: A powiedź na jakim oleju jeździłem i ile ?

- Hmm... panie mi to mechanik zalewał... ale to był chyba Castrol 10W40 i jeździłem na nim ze 30kkm :facepalm:

Jak można być tak nie przygotowanym :doh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10w to norma ale 15w to juz patologia "... panie bo to stare auto jest..." :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie dają mechanikom... jak obcy to powie że nalał nawet te 10W40 a zaleje najgorszy shit 15W40 i pałują ludzie ile wlezie...

A później są pogłoski że VW się popsuł jakościowo :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla turbiny 10W to tez patologia. Po starcie czeka na gesty olej chwile dłużej i wali na sucho. Dwa większą gęstość równe mniejszy przepływ a co za tym idzie smarowanie i chłodzenie. Ot i tyle.

Wysłane z mojego C1605 za pomocą Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam daję na 5W40, przebiegu na liczniku 252kkm a kto wie ile w realu :wink:

O 10W40 na razie nie myślę :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie potrzebuje porady mój ajm jeździ teraz na motulu 5w40 ale zauważyłem że tak pali go ok 100 ml na 1000 km mechanik mi powiedział że to norma i nie mam sie martwić ale dla mnie to jednak dużo. słyszałem o różnych opcjach żeby zredukować spalanie oleju np. zmiana na 10w40 czego bym niechciał lub zmiana producenta oleju np mobil czy tam kastrol. dodam że od dłuszego czasu robie tylko krótkie odcinki do 10 km i może to też wpływać na wiekszy apetyt silnika na olej? w sumie ciagle nie dogrzany. poradźcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Motula bierze Ci 100ml na 1000km to Castrola będzie pił jeszcze więcej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zimie zaczął kopcić czego nie robił wcześniej ale zużycie oleju cały czas takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak po zimie zaczął kopcić to nie wiem czy jest to w normie tak jak zapewniał Cie mechanior :decayed:

---------- Post dopisany at 09:45 ---------- Poprzedni post napisany at 09:03 ----------

To już musisz rozstrzygnąć w temacie "Bierze olej"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Motula bierze Ci 100ml na 1000km to Castrola będzie pił jeszcze więcej

W żadnym wypadku nie popieram Castrola bo jeżdżę też na Motulu ale to co tu wydumałeś to czysta spekulacja wynikająca z tego że wyświęcasz Motula nad wszystkie inne oleje.

skubiii89 pytanie na jaki kolor zaczął kopcić bo to ma znaczenie. Nie wiemy czy pali olej czy może dziura w dolocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego... po prostu jeździłem na tych obydwu oliwach więc dziele się spostrzeżeniami :facepalm:

a ogólna opinia "znikania" Castrola jest ogólnie znana...

W żadnym wypadku nie popieram Castrola bo jeżdżę też na Motulu ale to co tu wydumałeś to czysta spekulacja wynikająca z tego że wyświęcasz Motula nad wszystkie inne oleje.

skubiii89 pytanie na jaki kolor zaczął kopcić bo to ma znaczenie. Nie wiemy czy pali olej czy może dziura w dolocie.

Co ja gdzieś napisałem, że żadnego oleju nie zniknie tak jak Motula i że najmniej go ubywa ?

Kolego pastaldo ... przestań "chrzanić" jedno i to samo jak małpa w kółko bo stajesz się nudny ... :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego... po prostu jeździłem na tych obydwu oliwach więc dziele się spostrzeżeniami :facepalm:

a ogólna opinia "znikania" Castrola jest ogólnie znana...

W żadnym wypadku nie popieram Castrola bo jeżdżę też na Motulu ale to co tu wydumałeś to czysta spekulacja wynikająca z tego że wyświęcasz Motula nad wszystkie inne oleje.

skubiii89 pytanie na jaki kolor zaczął kopcić bo to ma znaczenie. Nie wiemy czy pali olej czy może dziura w dolocie.

Co ja gdzieś napisałem, że żadnego oleju nie zniknie tak jak Motula i że najmniej go ubywa ?

Kolego pastaldo ... przestań "chrzanić" jedno i to samo jak małpa w kółko bo stajesz się nudny ... :facepalm:

Nudny to jesteś Ty ale to nie temat tego wątku.

Tez jeździłem na tych 2 olejach i jak jednego ubywało to i drugiego podobnie. A Twoja uwaga że

Jak Motula bierze Ci 100ml na 1000km to Castrola będzie pił jeszcze więcej
to niczym nie podparta ciekawostka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie uaktywniaj się kolego :grin:

Nie będę robił kontry bo mówią że mądrzejszy ustąpi..:decayed:

I nie mam ochoty i czasu z Tobą się przedrzeźniać :facepalm:

I nie wyświęcam MOTULa... po prostu uważam że jest niemal najlepszy w kategorii jakość/cena.

Jak to mawia typowy Mirek : "Panie... w tych piniądzach nic lepszego pan nie kupisz :polew:"

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...