Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

to ja wam zapodam ciekawy link z rosyjskiej stronki chyba tej samej z której pochodzi filmik wyzej,

kawał dobrej roboty ruscy zrobili

:shock3:BMW :shock3::shock3:

---------- Post dopisany at 22:36 ---------- Poprzedni post napisany at 22:34 ----------

[/color]pieknie pokazane jaki syf mniejszy i wiekszy zostawia olej motul castrol i inne ,polecam

---------- Post dopisany at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany at 22:36 ----------

w przypadku kilku oliw kopara opada:shock3:

---------- Post dopisany at 22:42 ---------- Poprzedni post napisany at 22:42 ----------

w przypadku kilku oliw kopara opada:shock3:

Bardzo ciekawy test. Jesli to prawda, to widac, ze Motul ssie i kupowanie oraz wychwalanie tego oleju zakrawa o chamski zart. Z dostepnych u Nas w kraju olei 5w-30 calkiem dobrze wypadl Valvoline SynPower. Ciekawe jak z reszta olei tego producenta...

No i Liqui Moly trzyma klase.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ten test jest o d.... otrzec. Po co test na 400* skoro olej pracuje w max 180* ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem tego zdania co Dev...

Może i trzyma ale cene też trzyma... LM jest średnio droższy o stówkę na bańce od Motula.

Po co grzać olej dodo 400*C ?!

Może wypalają się dodatki antypienne, antykorozyjne, antyzużyciowe ?

I może wychodzić na to że najlepsze oliwy są w teście na ostatnim miejscu...

Test ruskich jest u dupe otłuc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten test jest o d.... otrzec. Po co test na 400* skoro olej pracuje w max 180* ????

Bo miejscowo, na pierscieniach, nagrzewa sie do takiej temperatury? Max 180 stopni to masz ale w calym ukladzie, np. podstawa filtra, kanal olejowy w glowicy, w zaleznosci gdzie jest fabryczne mocowanie czujnika temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem tego zdania co Dev...

Może i trzyma ale cene też trzyma... LM jest średnio droższy o stówkę na bańce od Motula.

Po co grzać olej dodo 400*C ?!

Może wypalają się dodatki antypienne, antykorozyjne, antyzużyciowe ?

I może wychodzić na to że najlepsze oliwy są w teście na ostatnim miejscu...

Test ruskich jest u dupe otłuc...

bardzo szybko stwierdziłeś ze test jest do d*py, ale napewno nie poczytałes i nie poszukałes czegos wiecej na tej stronce rosyjskiej , chodzi mi o inne testy , o ten test, po co zrobiony jest ten test, wiem mozesz nie znac jezyk ale mozesz sobie to przetłumaczyc, wiec jak mozna tak szybko stwierdzic ze cos jest do d*py, i tak... porada dla Ciebie poczytaj o silnikach diesla, o benzynie nie wspomne, jak i w jakich warunkach odbywa sie proces ,jaki proces zapewne wiesz wiec nie pisze:wink: ,zachodzacy w silniku ,silnikach, i ze nawet tysieczne czesci tego procesu który jest ujety w testach tego rodzaju zkomulowany daje to co daje co zapewne wiesz, i ze dane dotyczace oliw podawane w kartach czesto róznią się w kolejnych partiach tego konkretnego produktu, poczytaj potłumacz zcal te wiadomosci z czasem napisze to co mam na mysli ale nie teraz bo ktos kto tak szybko wyciaga wnioski moze dla inych sprawiać wrazenie ze poprostu powiela ciagle cos z forum i nic nie wnosi od siebie ,

ciagle piszesz ze cene trzyma ze cene trzyma, nie wszyscy zyja ceną, i wcale nie mam zamiaru najezdzac bo nigdy tego nie robiłem , ale to sa moje wnioski

bo jak narazie chodzby patrzac na test ja tez szybko moge wyciagnac wniosek ze MOTUL jest do sraki.

---------- Post dopisany at 12:35 ---------- Poprzedni post napisany at 12:06 ----------

No tak ... :thumbup1:

Kupuje Motula to wiem co mam... a inne marki typu LIQUI MOLY czy VALVOLINE coraz częściej lubią robić olej "technologia syntetyczna" czy sprzedawać regenerowany przepracowany olej i reklamując się że dają o środowisko :facepalm:

wiec popatrz na test i zobacz co masz, BMW ----- tak sobie to wyglada chodzby przy BP VISCO 5000 SAE 5W40 , valvoline ,mobil

---------- Post dopisany at 12:51 ---------- Poprzedni post napisany at 12:35 ----------

''regenerowany przepracowany olej i reklamując się że dbają o środowisko" napisałes to ale nie wiem po co, bo jak narazie jest jeszce wybór a nie tylko same regenerowane oleje, to wypada w kontrze napisac ze loguja sie na forum aby wychwalac motula, myslisz ze taki olej z oleju przepracowanego bedzie do niczego w kontrze z innymi , to sie mylisz.

olej taki tworzy sie po to , no wiadomo po co , ale tez po to aby dac wybór np; dla greenpeace, niech maja i oni:tongue4:

:eusathink::yes2: i nie pisałem tego aby jakos szczególnie krytykowac motula czy komus co doje.......ć ,lub cos przeforsowac, bo zaraz mi tu ktos tak napisze albo co gorsza wypociny skasuje, ale takie wypociny nasuwaja sie same , niech inni sie wypowiedza,

---------- Post dopisany at 13:26 ---------- Poprzedni post napisany at 12:51 ----------

Też jestem tego zdania co Dev...

Może i trzyma ale cene też trzyma... LM jest średnio droższy o stówkę na bańce od Motula.

Po co grzać olej dodo 400*C ?!

Może wypalają się dodatki antypienne, antykorozyjne, antyzużyciowe ?

I może wychodzić na to że najlepsze oliwy są w teście na ostatnim miejscu...

Test ruskich jest u dupe otłuc...

to co tylko motul ma takie dodatki i tylko w nim sie one wypalaja, to cos nie tak , czy inne olej nie maj takich dodatków , heheh śmieszne , i ciekawe:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jestem tego zdania co Dev...

Może i trzyma ale cene też trzyma... LM jest średnio droższy o stówkę na bańce od Motula.

Po co grzać olej dodo 400*C ?!

Może wypalają się dodatki antypienne, antykorozyjne, antyzużyciowe ?

I może wychodzić na to że najlepsze oliwy są w teście na ostatnim miejscu...

Test ruskich jest u dupe otłuc...

bardzo szybko stwierdziłeś ze test jest do d*py, ale napewno nie poczytałes i nie poszukałes czegos wiecej na tej stronce rosyjskiej , chodzi mi o inne testy , o ten test, po co zrobiony jest ten test, wiem mozesz nie znac jezyk ale mozesz sobie to przetłumaczyc, wiec jak mozna tak szybko stwierdzic ze cos jest do d*py, i tak... porada dla Ciebie poczytaj o silnikach diesla, o benzynie nie wspomne, jak i w jakich warunkach odbywa sie proces ,jaki proces zapewne wiesz wiec nie pisze:wink: ,zachodzacy w silniku ,silnikach, i ze nawet tysieczne czesci tego procesu który jest ujety w testach tego rodzaju zkomulowany daje to co daje co zapewne wiesz, i ze dane dotyczace oliw podawane w kartach czesto róznią się w kolejnych partiach tego konkretnego produktu, poczytaj potłumacz zcal te wiadomosci z czasem napisze to co mam na mysli ale nie teraz bo ktos kto tak szybko wyciaga wnioski moze dla inych sprawiać wrazenie ze poprostu powiela ciagle cos z forum i nic nie wnosi od siebie ,

ciagle piszesz ze cene trzyma ze cene trzyma, nie wszyscy zyja ceną, i wcale nie mam zamiaru najezdzac bo nigdy tego nie robiłem , ale to sa moje wnioski

bo jak narazie chodzby patrzac na test ja tez szybko moge wyciagnac wniosek ze MOTUL jest do sraki.

---------- Post dopisany at 12:35 ---------- Poprzedni post napisany at 12:06 ----------

No tak ... :thumbup1:

Kupuje Motula to wiem co mam... a inne marki typu LIQUI MOLY czy VALVOLINE coraz częściej lubią robić olej "technologia syntetyczna" czy sprzedawać regenerowany przepracowany olej i reklamując się że dają o środowisko :facepalm:

wiec popatrz na test i zobacz co masz, BMW ----- tak sobie to wyglada chodzby przy BP VISCO 5000 SAE 5W40 , valvoline ,mobil

---------- Post dopisany at 12:51 ---------- Poprzedni post napisany at 12:35 ----------

''regenerowany przepracowany olej i reklamując się że dbają o środowisko" napisałes to ale nie wiem po co, bo jak narazie jest jeszce wybór a nie tylko same regenerowane oleje, to wypada w kontrze napisac ze loguja sie na forum aby wychwalac motula, myslisz ze taki olej z oleju przepracowanego bedzie do niczego w kontrze z innymi , to sie mylisz.

olej taki tworzy sie po to , no wiadomo po co , ale tez po to aby dac wybór np; dla greenpeace, niech maja i oni:tongue4:

:eusathink::yes2: i nie pisałem tego aby jakos szczególnie krytykowac motula czy komus co doje.......ć ,lub cos przeforsowac, bo zaraz mi tu ktos tak napisze albo co gorsza wypociny skasuje, ale takie wypociny nasuwaja sie same , niech inni sie wypowiedza,

---------- Post dopisany at 13:26 ---------- Poprzedni post napisany at 12:51 ----------

Też jestem tego zdania co Dev...

Może i trzyma ale cene też trzyma... LM jest średnio droższy o stówkę na bańce od Motula.

Po co grzać olej dodo 400*C ?!

Może wypalają się dodatki antypienne, antykorozyjne, antyzużyciowe ?

I może wychodzić na to że najlepsze oliwy są w teście na ostatnim miejscu...

Test ruskich jest u dupe otłuc...

to co tylko motul ma takie dodatki i tylko w nim sie one wypalaja, to cos nie tak , czy inne olej nie maj takich dodatków , heheh śmieszne , i ciekawe:grin:

Piszesz do "specjalisty" od olejów a szczególnie Motula więc ostrożnie:polew::polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co obrazliwe odnosnie Motula zostanie podwazone przez cabanmata:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega cabanmat ma prawo pisac swoje wnioski po to jest forum, i tak wyszło ze na podstawie jego wniosków opublikowałem swoje.

niech podważa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten test jest o d.... otrzec. Po co test na 400* skoro olej pracuje w max 180* ????

Bo miejscowo, na pierscieniach, nagrzewa sie do takiej temperatury? Max 180 stopni to masz ale w calym ukladzie, np. podstawa filtra, kanal olejowy w glowicy, w zaleznosci gdzie jest fabryczne mocowanie czujnika temp.

Owszem, ale nie w stanie ciaglym.

Olej krąży w ukladzie i nie jest narażony na taką temperaturę przez 30 minut

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że user cabanmat jest wam bardzo nie w smak...

Ale to piszą jedne i te same lajtasy :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten test jest o d.... otrzec. Po co test na 400* skoro olej pracuje w max 180* ????

Bo miejscowo, na pierscieniach, nagrzewa sie do takiej temperatury? Max 180 stopni to masz ale w calym ukladzie, np. podstawa filtra, kanal olejowy w glowicy, w zaleznosci gdzie jest fabryczne mocowanie czujnika temp.

Owszem, ale nie w stanie ciaglym.

Olej krąży w ukladzie i nie jest narażony na taką temperaturę przez 30 minut

Owszem, ale olej w samochodzie dużo dłużej krąży niż 30 minut :-)

Kto jest dobry z matematyki? Może by policzył czas ekspozycji oleju na b. wysoką temp. podczas spalania paliwa przy pieścieniach, objętość oleju która w tym uczestniczy na jednym cylindrze i ilość spalań mieszanki na jednym cylindrze od wymiany do wymiany oleju. Ciekaw jestem ile by wyszło minut ciągłej ekspozycji oleju silnikowego na taką temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna przyjac ze Olej w misce olejowej po uzyskaniu normalnych warunków pracy osiąga temperaturę 85-130o C, w rejonie pierwszego rowka pierścieniowego do 200-300 C, a w rejonie łożysk głównych od 120 C do 180 C. zaleznie od auta a konkretnie silnika rzecz jasna

i tu olej pokazuje swoje 1 oblicze

ale nikt nie pisze o jednej małej duperelce, wiec musze sam napisac

TURBINA panowie ,

i teraz ameryki nie odkryje ale:

Po forsownej jeździe natychmiastowe zgaszenie silnika powoduje, że temperatura przy łożysku skacze do 400 stopni (olej przestaje krążyć w układzie) co powoduje jego koksowanie i w konsekwencji brak smarowania turbo i jego awarię. Olej ulega degradacji w temp. powyżej 150 stopni. Trzeba pamiętać, że to spaliny napędzają turbo które może osiągnąć temperaturę 600 stopni dla diesla i aż 900 stopni dla benzyny

i tu olej pokazuje swoje 2 oblicze

---------- Post dopisany at 10:02 ---------- Poprzedni post napisany at 01:39 ----------

testy , i pozostałe testy wykonane przez ruskich mówią donośnie że nie widać jakieś sczególnej wyzszości niektórych oliw chodzby motula nad inne,a wrecz obracaja je w mit przy niektorych mobilach czy nawet castrolach ,bp ,LM .czy valvoline który trzyma jakoś od dawna , napewno v300 co do swej estrowosci sa ok , wiekszosc oliw nie pokrywa swych parametrów z kart z tym co wykazały badania , gdzie niektóre minimalnie roznia sie a inne wiecej , tu tez wybrane oliwy motula sa dalej za niektorymi innymi.nawet przy 15% zanizeniu przez metode testu.

---------- Post dopisany at 10:05 ---------- Poprzedni post napisany at 10:02 ----------

tu niech se kto chce przetłumaczy ,ale jak dla mnie tez ciekawy test.

Если вы пробовали заливать эстеровое масло типа Motul 300V в автомобили оснащенные датчиками уровня и качества масла в картере, то, возможно, сталкивались с их неработоспособностью. Блок управления воспринимает неадекватно высокие значения диэлектрической проницаемости этого масла как ошибку. Суть принципа работы этого и подобных датчиков довольно проста: окисление масла в процессе работы и насыщение его продуктами износа и увеличивает электрическую проводимость среды. Моторное масло служит диэлектриком в установленном в картер вашего автомобиля конденсаторе. Как только измеренные значения превышают порог - компьютер попросит заменить масло на меньшем пробеге, чем плановая замена.Заливая слишком "кислое" (кстати, посмотрите на кислотное число Motul 300V в первой части) по мнению датчика, масло, вы обманываете блок управления, рассчитанный на стандартные масла, диэлектрическая проницаемость которых примерно равна двум единицам. Например, компьютер рассчитан на сигнализацию о замене масла при значении диэлектрической проницаемости около 2,3. Motul 300V изначально имеет проницаемость около 2,6 - DME впадет в ступор от таких данных. Впрочем, на современных прошивках этот недостаток устранили.

Как проверить "базу масел" на предмет "эстеровости"? Напрашивается очевидная идея - измерить диэлектрические свойства масел на практике. Может быть нас обманывают и никаких особых свойств такие масла не проявляют? Для этого я использовал конденсатор открытого типа с присоединенным к нему АЦП, аналогичный датчикам, используемым во многих автомобилях. Так были получены условные значения, характеризующие полярные свойства готовых масел. А для внешнего контроля и получения абсолютных значений диэлектрической проницаемости ("ε") была использована лабораторная установка.

s640x480.jpg

---------- Post dopisany at 10:37 ---------- Poprzedni post napisany at 10:05 ----------

xclean5w40.jpg

motulll.jpg

mobil_0w40.jpg

mobil_0w40.jpg

lm0w40.jpg

lm0w40.jpg

powyzszym chodzi mi głównie zeby pamietac iż dane dotyczace oliw podawane w kartach czesto róznią się w kolejnych partiach tego konkretnego produktu,lub poprostu się różnią,co w puzniejszej fazie uzytkowania powoduje ze zradza sie w nas niesmak bo miało byc tak a wyszło tak ,(jak to ktos napisał to wiem co mam...) :decayed:bo przeciez to ja miałem miec lepsza najlepsza oliwe a wyszła średnia, nie dajmy sie omamic tym co nam wciskaja , patrzmy szeroko a nie na koniec 'wałka rozrzadu',heh,:decayed:

a to ze na jeden rynek wychodzi cos a na drugi w tym samym opakowaniu cos innego,shit, to tez inna brocha, ktos wali w kulki , ale nadal jest i ten z załozenia lepszy produkt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reasumując - wszystkie motule wg tego testu to totalny SYF.

Już lepszy jest zwykły oplowski olej GM 5W30 z normami 502.00 , 505.00 , 505.01 za jedyne 85 PLN za 5 litrów.

Dobrze wypadły niektóre tak znienawidzone tutaj Castrole oraz mniej znany dostepny na naszym rynku niemiecki Pentosin Pento III 5W30 504.00/507.00

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no nie odrazu syf,bo sa naprawde olejowe gówna,i nie ujete sa w tescie pozostałe oliwy motula,test wykazuje ze sa tez inne naprawde dobre , i poprostu co do tych akurat uzytych w tescie oliw motula obraca wyrobione ponda wszystko opinie w mit, zawsze mozemy tak jak było powiedziane na forum kontrolowac ogladac olej na bagnecie słuchac silnika wymienic olej wczesniej lub duzo wczesniej,

inna sprawa ze dany olej w kazdym silniku inaczej bedzie sie sprawował,bo nawet moze byc nowy silnik ktorego jakos wykonania bedzie tak niska ze nawet olej go nie uratuje przed szybkim zuzyciem , lub to ze w naszym siliku bedziemy miec lejace wtryski i poprostu olej bedzie ulegał szybszej degradacji niz normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary już jestem ale mnie zakreciliscie ostro bo myślę o przejściu na L.M. z Shella mimo że żadnego nie oceniam negatywnie. L.M. juz używałem kiedyś w V40 bo taki był od początku. Na Elfie ciagalem opla i tez było git. Ale jakoś L.M. dłużej był jasny. ;-)

Sony Xperia E dual Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usunąłem niepotrzebne posty-następnym razem, za głupie odzywki, a już w szczególności obrażanie, czy pisanie nie na temat-będzie skutkowało tym, że ktoś "odpocznie" od forum na trochę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, ale tu trzeba jeszcze blisko 8 tys. postów usunąć.

poprzestaniemy na tym, co jest:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że patologia wdarła się na forum i opanowuje wątek po wątku :grin:

Panowie tak psioczycie na dobrego i sprawdzonego Motula a Shella zachwalacie...

Niedługo wyjdzie, że Castrol rozdaje tu karty i Audi nie myliło się rekomendując tylko ten olej do swoich limuzyn :polew:

Na dobranoc nasz olejowy guru :decayed:

http://obrazki.elektroda.pl/2083979800_1375132784.jpg

Mam pytanie do eksperta kiedy ustosunkuje się do testu olejów zamieszczonego na rosyjskiej stronie bo pewnie już przeanalizował i czekamy na wnioski, oraz do moderatora usuwającego posty czy to jest dział kupie, sprzedam bo widzę że cabanmat umieszcza ogłoszenia w podpisie typu sprzedam lampy, kupie dywanik i jakoś jego posty nie są usuwane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją opinię odnośnie testu wykonanego przez Ruskich wyraziłem... podzieliłem zdanie kolegi Dev... :decayed:

A sama wypowiedź andrzej22#7820 pokazuje w piękny sposób kto robi "syf" w wątku olejowym :facepalm:

Prosiłbym żeby moderator wyciągnął z tego konsekwencje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...