Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

2) Jeśli 505.01 to czy zgodzicie się ze mną, że MOTUL SPECIFIC VW 505.01 będzie lepszy niż którykolwiek motul z normą 507.00 np MOTUL 8100 x-Clean+ 5W30 czy MOTUL SPECIFIC VW 507.00?

jesli chodzi o motula wybierz sobie, motul specific 5w40 lub motul x-clean 5w40.ten i ten bedzie ok,lub mieszaj je do woli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W instrukcji obsługi znalazłem coś takiego:

DSC_1199.jpg

Norma 506 01 - wydłużony okres przeglądów dla aut bez DPF

Norma 505 01 - stały okres przeglądów dla aut bez DPF

Norma 507 00 - stały lub wydłużony okres przeglądów dla aut z/bez DPF

---------- Post dopisany at 14:58 ---------- Poprzedni post napisany at 09:24 ----------

Zdecydowałem się na 8100 X-Clean 5W40,wydaje się mieć lepsze parametry niż Specific 5W40,a różnica w cenie tylko 10zł. Obydwa wg normy 505 01 Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast motula jaki olej polecicie do afna ? Chodzi mi o to, żeby był gęstszy. Rozmawiałem z doświadczonym użytkownikiem ciahciah i badanie ciśnienia oleju na motulu wykazało, że jest za niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast motula jaki olej polecicie do afna ? Chodzi mi o to, żeby był gęstszy. Rozmawiałem z doświadczonym użytkownikiem ciahciah i badanie ciśnienia oleju na motulu wykazało, że jest za niskie.

Nie wiesz o czym piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chwile jak zaklepią przy zapalaniu to nic złego, mi na motul 8100 tez klepało, na LM syntchoil diesel nigdy no ale on kosztuje 200zł i u mnie na nim też ciśnienie oleju mam za niskie, ale po 10tys km silnik pracuje dalej ok, a nie jak sieczkarnia bo tak było na motul’u..

ja cię do niczego nie namawiam ale motul do agresywnej jazdy w dodatku na chipie się w ogóle nie nadaje, już lepszy jest mobil półsyntetyk do tego, lepiej chroni wyeksploatowany silnik w trudnych warunkach, jedynie w zimie pierwsze min po rozruchu są gorsze dla turbo, ale wystarczy wtedy nie gnieść i nie ma obaw o turbo

motul po rozgrzaniu robi się za rzadki a co za tym idzie ciśnienie oleju spada poniżej dopuszczalnej normy a co jest tego skutkiem wiadomo, kończenie się silnika szybciej niż przy prawidłowym ciśnieniu, druga bardzo ważna cecha tego super oleju to utrata tych dobrych właściwości smarnych, on traci za szybko te właściwości, zmiany max co 8tys km na tym oleju, nie sugeruj się pracą silnika po zalaniu oleju bo dziadowskie oleje maja specjalne dodatki by po zalaniu dobrze wyciszały silnik ale z każdym km tracą swoje parametry na łeb na szyje, ja do niczego nie namawiam ale po ostrej jeździe sprawdź ciśnienie oleju przy 2000obr, powinno być min 2bar, jak jest mniej zmień olej na taki który przy 100C jest gęstszy

Motul xcess 8100.

Tzn czego nie rozumiesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Co to znaczy gęstszy? Może o większej lepkości?

- Tak lepkości.

- Większej od czego?

- Od Motula.

- Od którego Motula?

- ?

Ale to ty nie rozumiesz, nie ja. Ktoś ci coś powiedział, nie wiesz za bardzo co, zaczynasz szukać pomocy gdzieś indziej, a nie nakreślasz wyraźnie tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gęstszy. Tzn ma większą lepkość posiadać w wyższych temperaturach.

Edytowałem poprzedni post oraz konkretną wypowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, bo ten olej wg charakterystyki ma wyjątkowo dobre parametry w wysokich temp.:

Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s - lepkość

HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s - lepkość dynamiczna

Może ktoś jeszcze śmigał na tym oleju i podzieli się doświadczeniami. Jak by się miały do tego charakterystyki oleju, gdyby to była prawda?:shock3:

---------- Post dopisany at 23:50 ---------- Poprzedni post napisany at 23:27 ----------

Synthoil Energy 0W-40 5L do którego było porównanie ma lepsze smarowanie przy zimnym silniku i w niskich temperaturach (również z racji takiej, że to 0W40) natomiast wraz ze wzrostem temp. teoretycznie lepiej powinien się zachowywać 5W40 Motula (tak wychodzi z parametrów obu olejów).

Jak ktoś lubi cisnąć zaraz po odpaleniu to 0W40 jest w takich warunkach bardzo dobry, a 0W30 pewnie byłby jeszcze lepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za sprawą ca-ban-mata ten wątek niebawem zmieni nazwę "Jaki Motul do TDI"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motul nie jest zły, jednak jeżeli ciśnienie na nim jest za niskie to lepiej lać coś gęstszego. Szukam właśnie takiego oleju. Przypomnę że silnik to afn a motul na którym jest za niskie ciśnienie to xcess 8100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy za niskie ciśnienie? Jeśli naprawdę jest problem z ciśnieniem, to nie rozwiązuje się poprzez "gęściejszy" olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czyszczenie smoka w pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub panewki , ale zaczął bym od sprawdzenia smoka tak jak pisze Dev :wink:

W oleju X-cess nie doszukuj się przyczyny. Ten olej to naprawdę " lepki " olej jego parametr 5W jest bardzo wysoki , praktycznie na pograniczu 10W i nie wiele mu brakuje do żeby można było go nazywać 10W40. Tu nie doszukuj się powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju , oczywiście jeżeli ten X-cess jest z "pewnego źródła"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zastanawiam się nad "LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 5L". Cena o jakieś 50 zł wyższa. Ktoś z Was miał już porównanie między motulem a LIQUI MOLY ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze zastanawiam się nad "LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 5L". Cena o jakieś 50 zł wyższa. Ktoś z Was miał już porównanie między motulem a LIQUI MOLY ?

taa, liqui lepszy . jak masz kase to bierz LM :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co sadzicie o Castrol EDGE do 2.0 TDI CR 143 km oznaczenie CAGA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dla mnie namber łan :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, ze nie polecasz Castrola ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...