Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki koledzy. Racja, nie zadalem pytania ale chodzi o najlepszy olej do mojego auta. Ile osob tyle opinii. Dev czyli specific lub xclean , ale ktory z nich najlepszy? I norma 505.01?

  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

XCess jest do silników starszej generacji na pompie wtryskowej VP z normą 505.

Do Ciebie jest wymagana norma 505.01 dla silników na pompowtryskiwaczach PD.

Specific jest typowo tylko do silników volkswagenowskich.

XClean też posiada te normy ale również inne normy innych producentów..

Który lepszy ... Trudno powiedzieć...

Oczywiście w obu przypadkach mówimy o lepkości 5W40

Kiedyś w Motulu odpisali mi, że na Specificu obserwują mniejsze znikanie oliwy niż na XCleanie w silnikach VW.

Jak cena nie gra roli to może Liqui Moly ?

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Treściwie to rozpisaleś cabanmat dziękuję. Właśnie takich odpowiedzi potrzebuje poczatkujacy. Cena nie gra roli i jesli Liqui Moly jest lepszy i lepiej współgra z silnikiem to proszę podpowiedz który olej z ich gamy bedzie najlepiej odpowiadal :)

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

O X-Cess'ie nawet nie rozmawiajmy bo jest przeznaczony do starszej generacji silników TDI (sam na nim jeżdżę)

Czego musisz szukać ?

Musisz szukać oliwy 5W40 0W40 z normą 505.01

Myślę, że standardowo 5W40, 0W40 byłby lepszy na mroźne zimy ale chyba nie ma co przesadzać...

Najlepiej bez "normy" dla DPF. Po co lać większy syf ? :)

X-Clean właśnie już jest przystosowany pod DPF, banajmniej takie info zobaczymy na etykiecie

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-clean-5w40?f[application]=139&f[quality]=31&f[range]=25&f[viscosity]=34

Specific :

https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/specific-505-01-502-00-5w40?f[application]=139&f[quality]=31&f[range]=25&f[viscosity]=34

Więc ja z tej dwójki lałbym chyba Specifica :wink:

Jeżeli cena nie ma różnicy to może spróbuj Liqui Moly Made in Germany...

Tutaj już tak nie pomogę.

http://www.liqui-moly.pl/component/virtuemart/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/syntetyczne?Itemid=0

Z tego co widzę, to z normą 505.01 w LM jesteś skazany na technologię syntetyczną, a nie na full syntetyk...

http://www.liqui-moly.pl/component/virtuemart/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/technologia-syntetyczna/top-tec-4100-5w-40-2686-detail?Itemid=0

Ewentualnie pytaj nasze sklepy co polecą z LM w pełni syntetycznego do Twojego motoru (Wandej ma dobre ceny na LM) :

http://a4-klub.pl/index.php?/forum/155-sprzedam-ogloszenia-komercyjne/

Technologia syntetyczna =/= Syntetyczność !!!

Oleje z technologii syntetycznej nie są to oleje w pełni syntetyczne !!!

:hi:

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano (edytowane)

Dziękuję cabanmat :) z tego co przeczytalem to motul specific jest lepszy zważywszy na dostosowany skład do silnikow bez DPF. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc. Juz mam jasniej w glowie.

Pozdrawian

Edytowane przez spodeusz
Opublikowano

Panowie... mam problem. Mój AVF prawie nie bierze oleju od wymiany do wymiany (10tyś. km) ubywa ledwie 3-4mm na bagnecie, więc nie ma potrzeby dolewania.

Tym oto sposobem jestem posiadaczem trzech różnych resztek olejowych z baniaków 5l... dodam, że wszystkie w tej samej normie 5W40 (Motul, Millers). Czy mogę je zmieszać i dać tą mieszankę przy wymianie oleju?

Opublikowano

Bez problemu.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję cabanmat :) z tego co przeczytalem to motul specific jest lepszy zważywszy na dostosowany skład do silnikow bez DPF. Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc. Juz mam jasniej w glowie.

Pozdrawian

To na co się kolego zdecydowałeś ?

To już musisz pytać chłopaków... co lepsze.. czy Francuski MOTUL Specific 5W40 Full Syntetyk czy Technologia Syntetyczna od Niemieckiego Liqui Moly...

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano (edytowane)
cabanmat rozmawialem z mechanikiem i mowil ze dla silnika będzie lepszy motul specific. Ty tez radziles ze bys go wzial dlatego zdecydowalem sie na ten olej, aczkolwiek przez weekend i tak nie kupie takze sie jeszcze doksztalce w tej kwestii :D Edytowane przez spodeusz
Opublikowano (edytowane)

Nie to żebym go polecał jako numer jeden, po prostu z X-Clena i Specifica wybrałbym Specifica.

Ja u Siebie jeździłem jedną wymianę na Specificu, później przeszedłem na X-Cessa i się tego trzymam ;)

Do worka rozważań można dorzucić jeszcze oliwy marki Valvoline.

Jakbyś miał motor TDI na pompie wtryskowej z normą 505 to mógłbyś brać LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH.

Bardzo polecają tą oliwę http://galonoleje.pl/sklep/109-liqui-moly-synthoil-high-tech-5w40-5l.html

Ale nie wiem co lepsze... czy full syntetyk od Motula czy technologia syntetyczna od Liqui Moly.

Bo nie widzę full syntetyków od LIQUI MOLY z normą dla pompo-wtrysków PD 505.01

Może inni userzy coś podpowiedzą..np. Dev :decayed:

:hi:

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Caban , czy ta na prawdę wierzysz w tą FULL Syntetyczność Motula w cenie 130-140 zł/5 L. , gdzie cena za litr ~ 27 zł. Prawdziwy Full Syntetyk to inna pólka cenowa.

Opublikowano

?

Bańka X-Cessa u autoryzowanego importera kosztuje 229zł.

To, że my z forum mamy go w cenie 130-140zł to już swoją drogą...

Opublikowano

To ,że u autoryzowanego importera kosztuje 229 zł to jego problem dla mnie może go sprzedawać nawet i za 500 zł. Ja u importera kupuję dużo dużo taniej. Poza tym nie jest ważne za ile go sprzedaje, a za ile go kupuje od MOTULA.

Jeśli czysta baza PAO, czyli grupa IV z której to powstają 100% syntetyki, nawet w Chinach kupowana na kontenery kilkunastotonowe kosztuje $5 za litr a w EU jeszcze drożej to jakim cudem cena gotowego produktu " niby 100% syntetyka" dopchanego w uszlachetniacze itp. w hurcie może być rzędu kilkunastu zł netto za L. Wliczając w to utrzymanie całej firmy, logistykę i kupę kasy na reklamę, sponsoring teamów sportowych, marże wielu pośredników itp itd... B)

Opublikowano (edytowane)

To Carlos* jaki przedział cenowy i jakie oliwy są dla Ciebie Full-Syntetyczne <_<

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Nie wiem jaki przedział cenowy, ale myślę ,że poniżej 30zł/l nie ma co szukać prawdziwego Full Syntetyka gdzie w większości to baza PAO. Oleje na bazie Estrów są jeszcze droższe , więc sam sobie odpowiedz.

Oczywiście rozmawiamy o olejach gdzie baza pełno syntetyczna stanowi większość a nie jest jedynie dodatkiem :wink:

Opublikowano (edytowane)

Czyli kupowane przez nas syntetyczne motule nie są olejami syntetycznymi?

Bo są tanie i itp?

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

ma DPF ?

Opublikowano

Jeśli czysta baza PAO, czyli grupa IV z której to powstają 100% syntetyki, nawet w Chinach kupowana na kontenery kilkunastotonowe kosztuje $5 za litr a w EU jeszcze drożej to jakim cudem cena gotowego produktu " niby 100% syntetyka" dopchanego w uszlachetniacze itp. w hurcie może być rzędu kilkunastu zł netto za L.

Nie wiem skąd ta cena, bo syntetyczne bazy olejowe produkowane są tylko przez kilku producentów i bynajmniej żaden z nich nie znajduje się w Chinach. Oni produkują/pordrabiają bardzo wiele, ale na szczęście jeszcze nie wszystko.

Opublikowano

Witam, czy do silnika 1.9 tdi w octavii z 01 roku moge wlać motul specyficzne 5w40 z norma 505.01 Czy tez polecicie coś innego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...