jospethe Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 No to dobrze, że dobry. W sumie różnice widać gołym okiem, bo nie cieknie z silnika tak jak na castrolu 10w. Przy wymianie wyssałem pompką i cienkim weżykiem z dna miski sporo starego oleju. Zalałem swieży, zrobiłem już torchę kilometrów i olej w silniku jest nadal przezroczysty a nie tak jak na tamtym, że od razu czarny. Sprzedawca w sklepie mówił mi żebym nie lał 5 w jak miałem wlany 10 w bo silnik się rozszczelni, Pójda uszczelki na wale i takie tam. Jak widać narazie jest ok i nic sie nie rozsszczelniło, tylko uszczelniło. Czytałem, że któryś z tych olejów valvoline ma takie właściwości, że rozmiękcza uszczelki i tym samym uszczelnia silnik. Widzę, że to sie sprawdza w praktyce. Dzięki za rady i pomoc.
cabanmat Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Pewnie mowa o Valvo MaxLive
tomasz102 Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Sprzedawca w sklepie mówił mi żebym nie lał 5 w jak miałem wlany 10 w bo silnik się rozszczelni, Pójda uszczelki na wale i takie tam Pewnie sprzedawca to stary rocznik dlatego takie głupoty gadał. Ta teoria dzisiaj już nie ma uzasadnienia, bo główny wpływ ma wartość TBN a nie 0,5,10,15W coś tam. Po za tym zbyt duży nagar w silniku to też nic dobrego. Valvoline jak napisał dev to bardzo dobry olej i moim zdaniem lepszy niż motul. Do Twojego silnika będzie bardzo dobry również LM diesel 5W40 w fioletowym opakowaniu. Jest to w pełni syntetyczny olej, który ma bardzo szeroki zakres temperatur. Valvoline ma lepszą bazę oraz trochę korzystniejsze właściwości w niskich temperaturach w porównaniu do Motula.
jospethe Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) Mowa o takim specyfiku . http://allegro.pl/valvoline-durablend-diesel-5w40-5l-5w-40-gratis-i4719952456.html Sprzedawca dosyć młody, trochę mnie nastraszył stwierdzeniami, że puszczą uszczelki itp. . Olej nie rozpuszcza uszczelek, chyba że silnik jest już naprawdę w opłakanym stanie i bierze olej to może i półsyntetyk byłby dobry do takeigo. Mój bierze 0,5 litra na 10 tyś km. Mógłbym bez dolewki jeździć, ale lubię mieć pełny stan na bagnecie. Trochę żałuję, że od razu po zakupie nie wlałem mu takiego, tylko jeździłem przez kilka lat na półsyntetyku. Edytowane 30 Października 2014 przez jospethe
cabanmat Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Zaleca się 3/4 bagnetu, na maxa niekoniecznie.
jospethe Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Tak też zamierzam trzymać poziom oleju, czyli tak właśnie na 3/4. Ciekawe jak będzie z poborem oleju. W razie czego to został litr na dolewkę. A wiecie czy ten olej można dostać w bańkach 4 litrowych , bo nigdzie nie widzę żeby był.
jihaad Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Zaleca się 3/4 bagnetu, na maxa niekoniecznie. Gdzie tak się zaleca? Czy poziom 1/2 jest zły? Czym grozi taki poziom oleju, czyli w połowie pomiędzy MIN i MAX?
tomasz102 Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Odnośnie poziomu oleju to: Ma być częściowo zakryte pole zygzakowate na bagnecie, jak ktoś robi dużo autostrad to ma być całe to pole zakryte - interpretacja z instrukcji obsługi.
POWER-KRIS Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 No niestety wał jest "zatopiony" w oleju z misy, jezeli jest mało i pompa zabierze na smarowanie góry to może dla wału nie starczyc. Była jakaś wtopa z miarkami oleju w Audi że źle wymierzone w jakiś silnikach.
cabanmat Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Gdzie tak się zaleca? Czy poziom 1/2 jest zły? Czym grozi taki poziom oleju, czyli w połowie pomiędzy MIN i MAX? Moja sugestia dotyczyła aby nie lać na max poziom. Tylko bezpieczniej na 3/4 Tak owszem, poziom 1/2 jest dobry.
marekg Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Dlaczego 3/4 jest bezpieczniejsze niż max oznaczony przez producenta?
tomasz102 Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Bo zostaje 1/4 zapasu na wszelkie błędy. To tak jakbyś woził ze sobą 2 koła zapasowe.
jospethe Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Nie wiem czy dostanę odpowiedź bo nie dotyczy to silnika TDI, ale posiadam też Toyotę Yaris 1.0 VVt-i . Jak do tej pory lałem Mobila Peak Life 5w50. Szukam wszędzie jakiej specyfikacji musi być olej do takiego silnika i nigdzie nie mogę znaleźć. Może ktoś kiedyś trafił na taką informację?
jospethe Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Akurat motula w okolicy nie mogę dostać. A coś z Valvoline albo Lm podejdzie?
Dev Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Kazdy full 5W40 podejdzie. zapodaj LM SHT 5W40 lub Valvo Synpower 5W40
jospethe Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 Dobra dzięki za odpowiedź Zapiszę sobie i przed wymianą będę szukał takich. 5 litrów kupię to będzie od razu na dwie wymiany.
cabanmat Opublikowano 30 Października 2014 Opublikowano 30 Października 2014 (edytowane) Na forum wszystko dostaniesz. Na jedno wyjdzie bo to co wydasz na wysył, to zaoszczędzić na towarze, bo zapewne zawsze na forum będzie ciut taniej niż w lokalnym sklepie. A chłopcy się dostosują.. wyślą kurierem po wpłacie, przy odbiorze lub paczkomat jak wolisz Edytowane 30 Października 2014 przez cabanmat
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się