Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Hugo

Rekomendowane odpowiedzi

człowiek się całe życie uczy,teraz tak zrobie przez miarkę wleje płukankę z LM czy coś lepszego jest może Dev?

Podbijam pytanie, czym płukać? I może, jest coś na co trzeba uważać szczególnie? Czego nie robić, co w pracy silnika może się zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ale w starszych 1.8T, 1.9 i 2.5tdi mocno poprawiło sie cisnienie oleju (zabity smok w pompie)

Każda wymiana oleju poprawia ciśnienie oleju co jest naturalne gdyż eksploatowany olej w miarę przejechanych kilometrów pochłania zanieczyszczenia powstałe w procesie spalania, staje się bardziej lepki i ma gorsze parametry płynności. W mercedesach podobnie w Polonezie był kiedyś montowany wskaźnik ciśnienia oleju i w miarę pokonywanych kilometrów dało się zauważyć, iż wskazówka obniżała się nawet do połowy swojego zakresu, kolejna wymiana oleju i ciśnienie ponownie było wskazywane na maxa więc teoria o zabitym smoku według mnie nie jest właściwa ale każdy wierzy w to co chce. Po to wymienia się olej i filtr oleju aby silnik był czysty od osadów a jak się tego nie robi lub jeździ na żywicy to wówczas jak najbardziej coś takiego występuję ale płukanie już nie pomoże gdyż pracujący silnik na zużytym oleju bardzo szybko się zużywa. Znajomy ma mazdę 6 i na forum miłośników tej marki panuje podobna teoria, że należy co jakiś czas czyścić smok w pompie. Kolega naczytawszy się wiedzy zrzucił miskę i stwierdził, że dół silnika łącznie ze smokiem pompy jest czysty i nie ma co tam szukać. Jednym słowem wykonał kawał solidnej nikomu nie potrzebnej roboty. Kolego Dev nie ma się też co dziwić, że śmierdziało gdyż ustrojstwo które wlewasz działa przypuszczalnie na zasadzie reakcji chemicznej dlatego co niektórzy widzą wypływające z olejem jakieś gluty.

cisnienie sie poprawiło bo wylazł cały syf z sitka w smoku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się w to wierzyć ale skoro tak uważasz to widocznie tak było. Z drugiej strony polecasz oleje motola LM i inne syntetyki tak syfiące układ smarowania co raczej dobrze nie świadczy o tych produktach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się w to wierzyć ale skoro tak uważasz to widocznie tak było. Z drugiej strony polecasz oleje motola LM i inne syntetyki tak syfiące układ smarowania co raczej dobrze nie świadczy o tych produktach.

LM syfią silniki? chyba nie wiesz o czym piszesz :whistling: u mnie w dieslu po płukance do pierwszych 300-500kilometrów olej na bagnecie jest w kolorze herbaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się w to wierzyć ale skoro tak uważasz to widocznie tak było. Z drugiej strony polecasz oleje motola LM i inne syntetyki tak syfiące układ smarowania co raczej dobrze nie świadczy o tych produktach.

a na czym jezdzisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro oddaje auto na wymianę oleju ale juz nie zdaze zamówić plukanki LM ale widzialem w sklepie motoryzacyjnym niedaleko gość ma plukanke motula brać ją czy odpuścić i przy następnej wymianie zaopatrzyć się w LM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


cisnienie sie poprawiło bo wylazł cały syf z sitka w smoku

Idę o zakład ,że większy wpływ na poprawę ciśnienia miała zmiana oleju na świeży niż oczyszczenie smoka poprzez zastosowanie płukanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet na świeżym LMie i goracym silniku na tym samym oleju cisnienie nie bylo wieksze jak 1.1bara a po drugiej plukance 1.7bara.

dziwne nie ?

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się w to wierzyć ale skoro tak uważasz to widocznie tak było. Z drugiej strony polecasz oleje motola LM i inne syntetyki tak syfiące układ smarowania co raczej dobrze nie świadczy o tych produktach.

a na czym jezdzisz ?

Na X-cesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm ,dawno bylem na forum ale widze ze co do oliw dalej jest goraca dyskusja,

Edytowane przez PRZEMEKC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się w to wierzyć ale skoro tak uważasz to widocznie tak było. Z drugiej strony polecasz oleje motola LM i inne syntetyki tak syfiące układ smarowania co raczej dobrze nie świadczy o tych produktach.

a na czym jezdzisz ?

Na X-cesie.

To co ode mnie chcesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dev najlepszy

"To co ode mnie chcesz":-)

Sam jedzi na motulu a czepia sie innych

Ja teraz przy wymianir zaleje LM. Ale.powiedz mi jaki nada sie do mojego silnika?Teraz leje 5w40

Edytowane przez M1etek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TopTec ale nie pamietam ktory 4X00

z tym ze nie jest to fullsyntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Top tec 4100

Wysłane z mojego GT-I8190

Technologia syntetyczna

Wysłane z mojego GT-I8190

Technologia syntetyczna?

Czyli to nie jest full syntetyk?

A jak jest z motulem, jaki proces technologiczny produkcji ma ten olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...