Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie oleje do silników TDI montowanych w Audi?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

X-Clean jest już pod pompowtryski, Ty masz pompe.

Czyli szukaj olejów pod starszą normę dla pomp 505, a nie 505.01 pod pompowtryski.

Decyduj się na takie oliwy jak Motul X-Cess 5W40, Liqui Moly High Tech 5W40

Motul chyba będzie najlepsze w sekcji cena/jakość, sam na nim jeżdżę już któryś interwał...

Edytowane przez cabanmat
  • Odpowiedzi 12.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ok ok. X-cess wziazc,? Cos bardziej?

Opublikowano (edytowane)

Słuchaj...rocznik auta masz 1998, silnik już pewnie nie jedno widział, więc X-Cess myślę, że będzie adekwatny :decayed:

U Wandeja masz w cenie 130zł za bańkę 5L :hi:

+ do tego filterek oleju KNECHT Made in Austria i Fruuu :grin:

W szukajce Motula pokazuje, że ...

Pojemność układu smarowania 3,8 litrów

Więc wymienisz oliwę i będziesz miał jeszcze jakieś 1,5L na zbyciu

Ponadto w danych katalogowych X-Cess ma punkt płynięcia -36 więc i na zimę jak znalazł.

Jak chcesz dbać o motor to zmniejsz interwał wymiany np. do 10tyś km i będzie cycuś B)

Więc leć po ten towar i Hejaaa https://www.motul.com/pl/pl/products/oils-lubricants/8100-x-cess-5w40?f[range]=25

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Akurat filterki używam z Filtrona ;)

Zawsze staram sie zmieniac olej co 10tys, ostatnio z braku czasu zmienilem po 13tys. Chociaz od kwietnia zrobilem tyle km do teraz.

8100x-cess

Opublikowano (edytowane)

Najoptymalniej do 10 000 km

Edytowane przez tomasz102
Opublikowano

Raczej do 7-8000km

Opublikowano (edytowane)

Oleje liquid moly są lepsze od motula to wiadomo. Tylko nie wiem na który się zdecydować. W styczniu planuję wymianę oleju z 10w40 na 5w40 tylko właśnie się zastanawiam, który najlepiej wziąść.

A4 b5 1.9TDI 110km, przebieg 255 tysięcy. Na zwykłej pompie bez pompowtrysków. Planuję nim długo jeździć.

Edytowane przez dawid_92
Opublikowano

Dlaczego wiadomo?

Wysłane z prodiża

Opublikowano

Olej Liquid Moly znajduje sie na niemieckiej stronie w najlepszej trójce gdzieś ostatnio czytałem

Opublikowano

Oleje liquid moly są lepsze od motula to wiadomo. Tylko nie wiem na który się zdecydować. W styczniu planuję wymianę oleju z 10w40 na 5w40 tylko właśnie się zastanawiam, który najlepiej wziąść.

A4 b5 1.9TDI 110km, przebieg 255 tysięcy. Na zwykłej pompie bez pompowtrysków. Planuję nim długo jeździć.

Mamy takie same sliniki :)

Oto moje porównanie tych oliw:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/301224-motul-8100-x-cess-5w40-vs-liqui-moly-diesel-synthoil-5w40/

Opublikowano (edytowane)

Dawid przecież pytałeś już ostatnio... Odpowiedź miałeś od wszystkich... Motul Xcess, LM Synthoil High Tech.

Oczywiście wszystko 5W40 z normą 505.

Po co pytać sto razy o jedno i to samo rozdrapując rany...

Tomasz zauważ tylko, że LM Synthoil Diesel 5W40 nie posiada normy 505 (w przeciwieństwie do LM Synthoil High Tech 5W40)

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Olej Liquid Moly znajduje sie na niemieckiej stronie w najlepszej trójce gdzieś ostatnio czytałem

A jakie.to ma znaczenie? Co to za test?

Wysłane z prodiża

Opublikowano

Olej Liquid Moly znajduje sie na niemieckiej stronie w najlepszej trójce gdzieś ostatnio czytałem

A jakie.to ma znaczenie? Co to za test?

Wysłane z prodiża

Żaden ale ten co zrobił Tomasz102.... Różnice slychac
Opublikowano

Dawid przecież pytałeś już ostatnio... Odpowiedź miałeś od wszystkich... Motul Xcess, LM Synthoil High Tech.

Oczywiście wszystko 5W40 z normą 505.

Po co pytać sto razy o jedno i to samo rozdrapując rany...

Tomasz zauważ tylko, że LM Synthoil Diesel 5W40 nie posiada normy 505 (w przeciwieństwie do LM Synthoil High Tech 5W40)

http://www.liquimoly.co.rs/e-shop/files/pdf_documentation/pdf_file/1316_1340-1341%20Diesel%20Synthoil%20SAE%205W-40_EN.pdf

Według informacji z ich strony posiada :) Mowa o VW 505 :)

Opublikowano (edytowane)

O masz... a kiedyś lukałem na ich stronce i nie było...

Specyfikacje:
ACEAB4-04; API CF

http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/syntetyczne/diesel-synthoil-5w-40-1341-detail

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

Na polskiej stronie nie mają pełnej informacji.

Opublikowano

O masz... a kiedyś lukałem na ich stronce i nie było...

Specyfikacje:

ACEAB4-04; API CF

http://www.liqui-moly.pl/produkty/srodki-smarne/oleje-silnikowe-samochody-osobowe/syntetyczne/diesel-synthoil-5w-40-1341-detail

Nie działa link

Mi działa...

Opublikowano

Ktoś usunął mój temat z konfrontacją Motula z LM. W sumie nie mam pojęcia dlaczego znalazł się on w koszu.. Dam to tutaj, przecież forum chyba jest od tego, żeby dyskutować i móc pokazywać swoje doświadczenia ? Jeżeli ktoś będzie zainteresowany to sobie tutaj odkopie:

Zrobiłem test olejów:

1. MOTUL 8100 X-CESS 5W40

2. LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40

Stworzyłem nie mal takie same warunki. Miałem 5 litrów Motula i użyłem go jako pierwszy olej. Na każdym oleju zrobiłem około 1000 km po czym przystąpiłem do testów. Jako pierwszy do testów poszedł Motul + wymiana filtra oleju.

Zrobiłem trasę 150 km. Na drugi dzień odpalam silnik i taki o to efekt:

http://w439.wrzuta.pl/film/0ZZtQY8TrRc/glos_014

Następnie wymiana Motula na LIQUI MOLY + filtra oleju i kolejny 1000 km.

Zrobiłem ponownie trasę 150 km i na drugi dzień była praktycznie taka sama temperatura jak w przypadku testowania Motula 5 C. Efekt:

http://w439.wrzuta.pl/film/17b3WAsbvb8/glos_015

Następnym testem był "punkt płynięcia". W zamrażalce było około -25 C Test wyglądał tak, że nalałem dwa oleje do dwóch butelek i dałem do zamrażalki na całą noc. Rano sprawdziłem który szybciej spłynie z butelki. Wygrał zdecydowanie LM. Różnica była kilku sekundowa.

Każdy niech sam zrobi sobie taki test i nie mam zamiaru przekonywać nikogo jaki olej wybrać. W moim przypadku start silnika i praca na wyższych obrotach jest zdecydowanie cichsza :) Mikrofon był położony w tym samym miejscu podczas nagrywania pracy silnika.

Silnik ma około 250kkm. Na hamowni po chipie pokazał 145 km czyli jeszcze nie najgorzej z nim :) Test był wykonywany na tym samym samochodzie przy zachowaniu prawie takich samych warunków atmosferycznych (temperatura). W dniu poprzedzającym test przejechana została taka sama trasa przed testem każdej oliwy. Uruchomienie silnika miało miejsce w dwóch przypadkach rano w garażu na całkowicie zimnym silniku.

Opublikowano (edytowane)

I dlatego jezdze na Valvoline SynPower MST. Motul to gowno a LM ciezko dostac, lub cena przegieta, a Valvo zloty srodek. [emoji12]

Edytowane przez POWER-KRIS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...