endriuu Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 oczywiscie. polsyntetyki jak maja 25% bazy syntetycznej w calosci to jest dobrze. taki 10w40 potrzebuje 30 sec aby dotrzec do wszystkich wezlow tarcia w silniku przy zimnym rozruchu. druga sprawa jest taka ze masz silnik z PD. jak chcesz zachowac norme 505.01 z 10w40? zmieniaj czym predzej na 5w40 dobry. motul specyfic lub valvo mst extreme synpower. wysłane z prodiża
bestfisher Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) czyli wymienić na 5W40 a nie na 5W30 ? a jak z mozliwoscia wypłukania uszczelek i idacym za tym ryzykiem ciekniecia i saczenia z powierzchni styku ? no i pytanie o to czy ma jakies znaczenie jaki był wczesniej olej przez okres X czasu w silniku Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez bestfisher
Faraday Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Też mam teraz 10w40 Mobil1 Diesel bo jak mechanik zobaczył że kupiłem Liquy Moly 5w40 full syntetyk to się za głowę złapał i kazał mi wymieniać na 10w40 bo mi rozszczelni silnik. Silnik 1.9 TDI 90 KM AHU (nie PD) Wysłane z mojego LG-F320K przy użyciu Tapatalka
endriuu Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 idiota nie mechanik. zmieniaj mechanika. wysłane z prodiża
bestfisher Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) ENDRIUU skąd ta pewność ? jakieś płukanie robić przy tym ? I 5W40 a nie 5W30 jak szło w oryginale ? Dowiedziałem się ze mój mechanik wymienił na 10W40 bo poprzednio w silniku był taki sam i nie moze wlać niczego innego bo rozszczelni silnik . Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez bestfisher
endriuu Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 oczywiscie. plukanka LM engine flush. wysłane z prodiża
Faraday Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Endriuu broń Boże nie chcę podważać Twojego autorytetu ale jeśli podobne zdanie mają mechanicy z różnych stron Polski to może coś w tym jest ze silnik od rzadszego oleju zacznie się pocic ? Wysłane z mojego LG-F320K przy użyciu Tapatalka
endriuu Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 a mozesz mi powiedziec dlaczego ci sami mechanicy z różnych stron kraju uwazaja, ze jak silnik osiagnie 200 tys trzeba przejsc na polsynt, a jak 300 tys na mineral? jak myslisz co jest powodem? wysłane z prodiża
bestfisher Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 (edytowane) Pany decyzja zapadła zadzwoniłem do zaprzyjaznionego własciciela stacji wymiany i powiedział ze bezwzglednie wlewamy 5W40 bo pompowtryski sie męczą i turbo pozatym przy wyzszych obrotach lub butowaniu nie specjalnym dojsc do zatarcia pewnych elementów. Mam na tyle "świeży" olej 10W40 ze zleje go do butli i w razie problemów z 5W40 zaaplikuje go ponownie. Tylko on polecił http://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/cars/engine-oils/castrol-edge/product-range.html Jakie macie zdanie na ten temat ? Edytowane 2 Kwietnia 2016 przez bestfisher
endriuu Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 no juz myslalem ze pierwszy mądry ale tym castrolem kolega nie zachwycil. 5w40 505.01 - obligatoryjnie castrol - ostatni jaki bym zalał wysłane z prodiża
skrab Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Koledzy a bmw f11 2.0d z dpf-em jakim zalac olejem ,ostatnio zalalem valvoline 5w30? Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
endriuu Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 i bardzo dobry wybór wysłane z prodiża
Faraday Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Endriuu nie mam zielonego pojęcia. O mechanice wiem tyle co nic. Dlatego lubię posłuchać mądrych ludzi. Stąd moje pytanie bo zastanawia mnie skąd właśnie takie przekonanie wśród mechaników że stary silnik to walimy gęsty olej a na forum panują zupełnie inne opinie :-) Wysłane z mojego LG-F320K przy użyciu Tapatalka
endriuu Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 to pokłosie starych silnikoow z duzych fiatow itp. i tak z dziada pradziada przechodzi teoria o stosowaniu gestszego oleju im auto starsze. nowoczesne silniki - od lat 80tych - jezdzą na syntetyku cale zycie. jesli silnik sie poci - wymien uszczelnienia a nie zalepiaj gestym olejem wysłane z prodiża
Faraday Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Dzięki za douczenie. Ostatnio zaczął brać mi olej pierwszy werdykt to turbina. Mechanik chodził dumny jak paw ze zalał mi 10w40 nie proponowane przeze mnie 5w40 bo ,tu cytat "już dawno ta turbine by Ci wyplukalo". Na szczęście to tylko poluzowany przewód odmy. Mam przejechane 5 tyś na tym oleju dobije do 8 tyś i plukanko z oliwą od LM :-) Wysłane z mojego LG-F320K przy użyciu Tapatalka
Hezen Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Ja mam afn, ma nalatane grubo ponad 400tys. i cały czas syntetyk. Tym razem będę wymieniał sam (poprzednią wymiane robił mechanik wraz z rozrządem) i wleci płukanka i dalej valvo 5W40 Gdzieś czytałem że chyba na forum jest ktoś kto ma w AFN ponad bańke najechane i silniczek nadal pracuje na syntetyku Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
bestfisher Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Moja szybkie pytanie, czy mozna wymienić olej 10W40 na syntetyczny(5W40) bez płukania ?
endriuu Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 mozna ale ten syntetyk zlej po 3 tys. bedzie niezly szlam. a szlam silnika nie smaruje. wysłane z prodiża
sosenka Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Siema i co chodzi z ta plukanką silnika i jak się ją przeprowadza?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się