spetsnaz Opublikowano 10 Stycznia 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Ja od dłuższego czasu zaopatruję się w Motula w warszawskiej hurtowni Petrostar. Plus jest taki, że nie muszę wychodzić z pracy, bo a terenie W-wy dowóz jest gratis, nawet w przypadku jednego opakowania. Zazwyczaj przywożą tego samego dnia jeżeli tylko jeszcze nie robili objazdówki po mieście http://www.petrostar.pl/oferta.php ceny też atrakcyjne, przykładowo: MOTUL SYNERGIE 6100 10W40 10W-40 5L - 97zł MOTUL 8100 X-CESS 5W40 5W-40 5L - 140zł MOTUL 8100 ECO-CLEAN C2 5W30 5L - 188zł
tomczap Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 A co powiecie na Carlube półsyntetyk
dziku Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 A co powiecie na Carlube półsyntetyk przeczytaj pierwszy post Hugo - polecamy tu na forum do diesli tylko i wyłącznie full syntetyki. Szczególnie Motul x-cess 5w40- który ostatnio jest w rewelacyjnej cenie ok 140 zł / 5l. Nie zawracaj sobie głowy innymi specyfikami.
Pretor Opublikowano 11 Stycznia 2010 Opublikowano 11 Stycznia 2010 Chciałem zapytać czy nic się nie stanie jak zastosuję płukanie silnika w swoim aucie które ma przejechane ok 340k km sprawdzone w ASO? Chcę przepłukać ponieważ zamierzam przejść z 10W/40 na 5W/40. Oleju nie bierze prawie nic od wymiany do wymiany. Ostatnio jak ściągłem pokrywę zaworów to było widać, że jest czarny osad i dlatego chcę przepłukać silnik przed wymianą oleju na lepszy. Do przepłukania mam środek engine flush Liqui Moly.
Luki50 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Dlaczego wszyscy polecają olej Motul 8100 x-cess 5w40 a nie np. Motul 8100 x-clean c3 5w40. Przejrzałem "karty tych olejów" podstawowe specyfikacje prawie takie same ale TBM -(właściwości myjące -ilość detergentów i dyspergatorów) jest różne w x-cess jest to 10,3mg koh/g a w x-clean 7,9mg koh/g. Jeśli ktoś jeździ na oleju który ma około 7tbm to jak przejdzie na 10 czy 12 tbm to czy przypadkiem nie ulegnie rozpuszczeniu "za dużo" osadów, nie doprowadzi do rozszczelnienia silnika. Do silników diesla poleca się większe tbn ale jak ktoś zrobił 200tys na oleju o tbn 7 a później przechodzi na olej o tej samej klasie lepkości lecz właśnie zmienia tbn na większe -zależnie od producenta oleju to czy nie jest to złe dla silnika. Sam mam problem z wyborem oleju za dużo poczytałem o olejach- mętlik w głowie. Jeśli zalane mam teraz Castrola edge td 5w40. który ma wg. danych technicznych, standardów które spełnia, klas i aprobat lepsze właściwości i uniwersalność bo można go stosować do silników VW z norma 505.01 jak i 505.00 a motul x-cess i x-clean ma aprobaty tylko VW505.00-pisze tylko aprobaty do diesel.To samo z aprobatą BMWLL jak i MB wg daty. Przytoczony castrol posiada więcej aprobat i dla nowszych silników więc na "chłopski rozum" wydaje się być lepszy przynajmniej od Motul x-cess który posiada już dość stare aprobaty nie licząc BMWLL czy MB. Castrola Magnateca porównywałem z Motulem 6100 oba 10w40 kiedy byłem w posiadaniu Audi A3 1.8t.Wtedy też castrol miał więcej aprobat wg danych na "kartach produktu" lecz w testach które sam przeprowadzałem przy pomocy komputera vagiem logi np.temperatury oleju i płynu w czasie jazdy i same dolewki oleju, lepiej wypadłł motul - niższa temperatura oleju i płynu niż na castrolu i zdecydowanie spadło zużycie paliwa z 1400ml na 900ml na 10tyś km. Oczywiście chciałem aby wyniki były jak najbardziej wiarygodne, dlatego oba oleje testowałem w jak najbardziej zbliżony sposób, biorąc pod uwagę porę roku, temp.otoczenia, temp. powietrza dolotowego i inne rzeczy które można było zrobić. Pozdrawiam [br]Dopisany: 13 Styczeń 2010, 22:32_________________________________________________Zużycie oleju z 1400 na 900ml sorry - nie paliwa
rookie Opublikowano 14 Stycznia 2010 Opublikowano 14 Stycznia 2010 Na Castrolu 5W-40 auto śmiga jak ta lala, przy temp. -15,5*C odpala leciutko i nie ma tzw. hałasu przy zimnym starcie zanim olej wszędzie dotrze. Ale teraz mój silnik będzie miał wypas, zalewam mu Castrol SLX Professional Powerflow Long Life III 5W-30 z normą VW 507.00 oczywiście interwały zmiany oleju 15 tys. Pozdro
piotrcar Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 nie wiem czy to bedzie mialo jakies znaczenie dla ciebie bo ja mam benzyne ale zrobilem dokladnie tak jak ty.najpierw lalem castrol edge i silnik chodzil super,pieknie odpalal bez zadnego problemu nie bral ani grama oleju.teraz zalalem ten olej slx long life i jest lipa.odpala jakos dziwnie,a do tego zaczyna zlopac olej....wiec zastanow sie nad tym 2 razy.
jurekb133 Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 ja mam zamiar zalac swoje autko castrol edge 5w/30 long life, obecnie mam wlany castrol diesel 10w/40, mam nadzieje ze nie zaszkodze silnikowi,bo po tym co piszecie to powinien chodzic na syntetyku
chriss Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 WITAM miałem wlany Castrol diesel 10W40,teraz mam zalany MOBIL1 5W50 przejechałem około 2tyś km i narazie jest git,odpala bez żadnego problemu(lepsza kultura pracy),na razie nie zauważyłem jakiś ubytków oleju.Mam nadzieje że tak pozostanie
endriuu Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 WITAM miałem wlany Castrol diesel 10W40,teraz mam zalany MOBIL1 5W50 przejechałem około 2tyś km i narazie jest git,odpala bez żadnego problemu(lepsza kultura pracy),na razie nie zauważyłem jakiś ubytków oleju.Mam nadzieje że tak pozostanie Dobry wybór. najlepiej jakbys kupił tego Mobila za zach.granicą. wszystko byle nie Castrol.
chriss Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 WITAM miałem wlany Castrol diesel 10W40,teraz mam zalany MOBIL1 5W50 przejechałem około 2tyś km i narazie jest git,odpala bez żadnego problemu(lepsza kultura pracy),na razie nie zauważyłem jakiś ubytków oleju.Mam nadzieje że tak pozostanie Dobry wybór. najlepiej jakbys kupił tego Mobila za zach.granicą. wszystko byle nie Castrol. Na Castrolu jeździłem tylko jeden sezon,wcześniej nie wiem co było wlane. Tez uważam że dobrze zrobiłem tylko obawiałem sie większego zużycia oleju i rozszczelnienia silnika.Zobaczymy co będzie za jakieś 10tys km,bądźmy dobrej myśli hehehe
rookie Opublikowano 17 Stycznia 2010 Opublikowano 17 Stycznia 2010 nie wiem czy to bedzie mialo jakies znaczenie dla ciebie bo ja mam benzyne ale zrobilem dokladnie tak jak ty.najpierw lalem castrol edge i silnik chodzil super,pieknie odpalal bez zadnego problemu nie bral ani grama oleju.teraz zalalem ten olej slx long life i jest lipa.odpala jakos dziwnie,a do tego zaczyna zlopac olej....wiec zastanow sie nad tym 2 razy. Ma znaczenie, bo te oleje mają obydwie specyfikacje. A ten SLX LLIII, który wlałeś z pewnego źródła miałeś? Ja mam z Niemiec, kod kreskowy 400, butelki 1l i jest to Professional Powerflow, bo są i zwykłe SLX z normą 505.00 a nie 507.00.
rycerz_83 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 witam, mam zalany silnik olejem mobil super s 10w40 diesel. i po taki olej poszedlem do sklepu ale znalazlem olej: mobil super 2000 10w40 diesel. czy to jest to samo? bo tego co mam nie znalazlem i nie wiem czy to brak w jednym sklepie czy moze jakas wymiana nazwy.
panda86 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 witam, chciałem się upewnić czy mogę zalać silnik mobilem (bo taki był też wcześniej lany) myślałem o takim: silnik ma obecnie 212km przebiegu.. jest to 1.9tdi 90km - ahu bodajże czy przy tym przebiegu coś zmieniać.. - nie piszcie o motulu bo za drogi, ze bdb wiem jaka jest różnica miedzy olejem super S a Super S 2000?
arass Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Witam! Szukam i nie mogę się doszukać prawie nic, mój silnik to 1.9 TDI 1Z 90km przebieg nie całe 290kkm według byłego właściciela zalany jest Mobilem 10w40, nie bierze ani grama, jednak myślę o zmianie na Motula 8100 X-cess 5w40 co o tym sądzicie?? dodam że jak autko jest zimne to słychać lekkie stukanie, po rozgrzaniu jest już cicho. Pozdrawiam
Darev Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 Witam! Szukam i nie mogę się doszukać prawie nic, mój silnik to 1.9 TDI 1Z 90km przebieg nie całe 290kkm według byłego właściciela zalany jest Mobilem 10w40, nie bierze ani grama, jednak myślę o zmianie na Motula 8100 X-cess 5w40 co o tym sądzicie?? dodam że jak autko jest zimne to słychać lekkie stukanie, po rozgrzaniu jest już cicho. Pozdrawiam Jak nie ma nic?? a post wyżej?
scuzz Opublikowano 18 Stycznia 2010 Opublikowano 18 Stycznia 2010 witam, mam zalany silnik olejem mobil super s 10w40 diesel. i po taki olej poszedlem do sklepu ale znalazlem olej: mobil super 2000 10w40 diesel. czy to jest to samo? bo tego co mam nie znalazlem i nie wiem czy to brak w jednym sklepie czy moze jakas wymiana nazwy. Na stronie mobila pisało kiedys czy pisze ze mobil sueper s został zastąpiony super 2000 http://mobil.pl/Poland-Polish/LCW/Products_Services/Auto_Semi-Synthetics.asp pewnie coś tam dolali coś ulali zmienili nazwę i sprzedają dalej
arass Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Witam! Szukam i nie mogę się doszukać prawie nic, mój silnik to 1.9 TDI 1Z 90km przebieg nie całe 290kkm według byłego właściciela zalany jest Mobilem 10w40, nie bierze ani grama, jednak myślę o zmianie na Motula 8100 X-cess 5w40 co o tym sądzicie?? dodam że jak autko jest zimne to słychać lekkie stukanie, po rozgrzaniu jest już cicho. Pozdrawiam Jak nie ma nic?? a post wyżej? Chodziło mi bardziej o odpowiedź, czy mogę bez problemu zmienić olej z 10w40 na 5w40??
rookie Opublikowano 19 Stycznia 2010 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Przejechałeś 10000tys na pół syntetyku? Przyznam ze jest to dosyc sporo. osobiście polecam syntetyka Castrola 5W30 5L. Jaki dla mnie jest bardzo w porządku. Ale który lejesz, SLX professional powerflow czy inny? Interesuje mnie bo będę zmieniał oliwę.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się