YatzeK Opublikowano 30 Sierpnia 2010 Opublikowano 30 Sierpnia 2010 150-200 i więcej zimą po odśnieżonych trasach :gwizdanie: jak kolega dobis1 zauważył duży szacun dla Was Panowie Po suchych, odśnieżonych dwupasmówkach owszem, zdarzało się. I jestem przekonany, że niejednemu z Was też.
MROZOL Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 To ja dołożę coś od siebie. W zeszłym roku przetestowałem to na sobie. Mam u siebie taki fajny łuk przednie oponki są w dobrym stanie tylne były już dość mocno dojechane. Na tym łuku zawsze uciekał mi tył. Kupiłem dwie nowe opony założyłem je na tył i nagle się okazało, że moje auto potrafi jechać normalnie w zakrętach, nie wykonując jakichś dziwnych ewolucji. Więc lepsze opony jak dla mnie tylko na tył.
Leman Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 To ja dołożę coś od siebie. W zeszłym roku przetestowałem to na sobie. Mam u siebie taki fajny łuk przednie oponki są w dobrym stanie tylne były już dość mocno dojechane. Na tym łuku zawsze uciekał mi tył. Kupiłem dwie nowe opony założyłem je na tył i nagle się okazało, że moje auto potrafi jechać normalnie w zakrętach, nie wykonując jakichś dziwnych ewolucji. Więc lepsze opony jak dla mnie tylko na tył. dokładnie czytając niektóre wypowiedzi mam wrażenie że nikt tego samodzielnie nie przetestował ale ostro zabiera głos przekładałem oponki tył na przód i odwrotnie i jest dokładnie tak jak napisał Mrozol
Kimi Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 Kolego bryleks zakładaj lepsze gdzie uznasz za stosowne najważniejsze żebyś nie stracił przyczepności Żeby nie stracić przyczepności, lepsze opony ZAWSZE zakłada się na tył, niezależnie od rodzaju napędu.
greg2505 Opublikowano 8 Września 2010 Opublikowano 8 Września 2010 niezależnie od napędu dobre na tył
boguki Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Jakiś czas temu na TVN Turbo był program dotyczący tematu tego wątku. Było kilka testów z których jednoznacznie wynikało iż opony lepsze zawsze należy zakładać na tył. Nie będę pisał dlaczego bo już koledzy to ładnie opisali.
akjam Opublikowano 9 Września 2010 Opublikowano 9 Września 2010 Lepsze na tył. A zwykle i tak jest tak, że jak przychodzi czas na zmianę opon i zajeżdżamy do zakładu gdzie usługa ma być wykonana to Pan po szybkich oględzinach zeszłorocznych opon jakie przywieźliśmy mówi: "lepsze założymy na przód..." No wiadomo, że decyzja należy do Nas ale mało kto chce inaczej bo jak już kolega napisał wyżej chodzi też u niektórych o kasę i po co mamy kupować nowe opony jak jeszcze ten sezon na tych zrobimy...
julo23 Opublikowano 13 Września 2010 Opublikowano 13 Września 2010 Tak jak koledzy wyżej mówią, lepsze na tył, ale na przód też nie mogą był łyse. Przodem przyspieszamy, hamujemy, skręcamy. Więc obie osie są bardzo ważne. A w warsztatach mówią że założą lepsze na przód ale to moze dlatego ze na przodzie sie bardziej ścierają. I powinno sie przekładać co sezon przód na tył i odwrotnie żeby sie równo ścierały. Więc dla mnie nie ma tematu. Kupuje 4 nowe i tylko co sezon je zmieniam przód na tył i odwrotnie.
ŁYSY44 Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 widzę że ilu kierowców tyle opini i stylów jazdy a tak naprawdę to kierowca prowadzi auto jeden poradzi sobie zimą na letnich a drugiemu najlepsze zimówki nie pomogą
mily Opublikowano 14 Września 2010 Opublikowano 14 Września 2010 Jak założysz nowe na przód to nie będziesz miał problemów z wyjazdem w śnieg, ale na zakręcie może autko zachować się jak tylkonapędówka (czyli może uciekać Ci tył), jak założysz na tył to autko będzie miało problemy z wyjazdami no i na zakręcie możesz pojechać prosto. Ja bym założył na przód, bo z uciekającym tyłem narazie sobie we wszystkich sytuacjach poradziłem Wolę mieć kontrolę nad kierownicą niż nad tyłem. A po drugie jak jedziesz się poślizgać to fajniej nosi wtedy
greg2505 Opublikowano 18 Września 2010 Opublikowano 18 Września 2010 może i fajnie nosi ,jechałem ze znajomym jak nas na rondzie poniosło to w pewnym momencie to tył jechał pierwszy oczywiście kumpel założył nówki na przód a na tyle były b.kiepskie autko napęd przód (na rondzie ubity śnieg)
mily Opublikowano 21 Września 2010 Opublikowano 21 Września 2010 może i fajnie nosi ,jechałem ze znajomym jak nas na rondzie poniosło to w pewnym momencie to tył jechał pierwszy oczywiście kumpel założył nówki na przód a na tyle były b.kiepskie autko napęd przód (na rondzie ubity śnieg) Jak by miał na przód gorsze to poprostu by w rondo przyj...ał. Też takie przeżycie już miałem, a teraz te ronda troche wysokie robią i jeszcze z betonu.
rusektdi Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 Kazdy specjalista powie Ci za na tyl zaklada sie lepsze opony...
mily Opublikowano 22 Września 2010 Opublikowano 22 Września 2010 Kazdy specjalista powie Ci za na tyl zaklada sie lepsze opony... To ja nie chcę mieć do czynienia z takimi specjalistami. To jest tak samo jak z Audi i BMW, z dieslem i benzyną. Ile głów tyle zdań i nie ma konkretnej odpowiedzi. Jeżeli założysz gorsze na tył to masz kontrolę nad kierunkiem jazdy, ale autko łatwiej wpadnie w poślizg tyłem. Jeżeli założysz gorsze na przód to autko gorzej wprowadzić w poślizg, ale w poślizgu tracisz kontrolę nad kierownicą. To jest kwestia nie do rozwiązania, bo każda opcja ma swoje zalety i wady.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się