Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Drgania samochodu przy ok 145km/h ? Może każdy się wypowie?:)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

od jakiegos czasu walcze z wibracjami przy ok 145km/h. prosilbym zeby ktos rzucil pomyslem co to moze byc ?

przy okazji musialem wymienic:

- tarcze ham z klockami przod

- polos z przegubami lewa przod

- wahacze gorne i dolne lewa /prawa strona

- poduszki pod silnikiem

- poducha pod skrzynia

- zrobiona zbieznosc

- lozysko lewe przod

- lozysko z piasta

- skrzynia bieg

do tego zmienilem alufelgi tez nic nie dalo. jezdze caly czas na tych samych oponach, maja jeden sezon Bridgeston. Czy jest mozliwosc zeby cos stalo sie z ktora z opon podczas oczekiwania w garazu na swoj sezon ? byly wywazane 3 razy oponiarze nic nie widza. czy jest szansa ze wywazarka nie widzi jakies wady ?

do pewnej predkosci nic nie wibruje. dopiero te magicznie 140km/h i lekko zaczyna dygac. wydaje mi sie ze cos z tylu poniewaz nie wali jakos szczegolnie kierownica.

geometria kol tylnich idealna, z przodu roznica w pochyleniach lekko poza norma ale na stacji mowili ze na nic to nie ma wplywu skoro: kierownica prosciutko, nic nie sciaga, nie scina opon. zbierzonosc ustawiona do tej geometrii. blacharz ustawial katy po zaliczeniu kraweznika, zmienione wahacze stad te roznice. ale na chlopski rozum co ma geometria do drgan?

czy cos z zawieszenia tylnego moze powodowac takie objawy? jakis lacznik stabilizatora?

czy raczej rezonowanie niezaleznie od tego czy na luzie, czy przyspieszanie- porpstu 140km/h lekki rezonans jest tylko i wylacznie od kol?

dodam ze nic nie puka, nic nie skrzypi itp.

Opublikowano

Ja obstawiam złe wyważenie kół, podjedź do CNF w Gdańsku na Kartuskiej albo na Osowie i dobrze wyważ koła na ich maszynach u mnie pomogło,możesz też u nich zrobić optymalizację koła na samochodzie.

Opublikowano

Miałem te same objawy jak miałem zasyfioną felgę błotem, ale jeżeli byłeś w wulkanizacji to zapewne tam felgi czyszczą wiec może wina złego założenia lub spasowania części jakie wymieniałeś

Opublikowano

Obstawiam krzywą felgę albo wadę fabryczną opon bo też się tak zdarza. A jakie masz felgi ori czy nie. Jak nie ori to zobacz bo pewnie pierścienie centrujące potrzebujesz :wink4:

Opublikowano

chcesz wykluczyc kola, zamien przod z tylem.

Opublikowano

U mnie identyczne objawy były.

Powód?

j**nięte fele. Założyłem drugie koła i jak ręką odjął.

Opublikowano

Jak dasz radę to podczas jazdy wystaw głowę za szybę i zobacz czy koło nie lata Ci na boki, a jak nie to samochód na podnośnik i wtedy odpalić silnik, wrzucić bieg i zobaczyć, u mnie też są drgania przy dużych prędkościach i okazało się że koło lata na boki, z tym że felgi oraz opony są ok, wymieniony komplet wahaczy, przeguby zewnętrzne i dalej bije. Zerknij tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=155874.0 nagrałem nawet film jak koło lata na boki.

Opublikowano

jeszcze możesz doważyć koła na samochodzie to najlepsza choć nie najtańsza metoda i mało zakładów w kraju ją oferuje no i przed tym trzeba dobrze umyć fele od środka także :cool1:

Opublikowano

miałem podobne drgania w lagunie, założone były nowe opony i po nie długim czasie przy ok 150/160 były drgania ,okazało się że opony się wyząbkowały,na wyważarce wszystko ok ,problem ustał po wymianie opon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...