Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 11/08/19 w Odpowiedzi
-
Bity nie bity oj tam oj tam ? Jednak miałem wizję by tam było no ale jak nie znajdę to będzie bez i tak lepiej będzie wyglądać niż ze szkiełkiem pomarańczowy...2 punkty
-
Cześć Poniżej przedstawiam DIY z fotostory jak wyjąć pompę paliwa w A4 b6 1.8t z napędem na przednie koła. Jest to bardziej skomplikowane niż w quattro dlatego może komuś się przyda a więc zaczynamy. Do wyjęcia pompy potrzeba nam są: -torxy -imbus -śrubokręt płaski i krzyżakowy -"czujnik" kinetyczny z naprowadzaniem trzonkowym (zwany też młotkiem) -mała deseczka/kawałek drewna -spokój i około 2h czasu ZACZYNAMY! - do każdego wskazówki ilustracja jest poniżej tekstu 1. Na początek otwieramy bagażnik, zwijamy podłogę i ją wyciągamy. - po złożeniu należy pchnąć w stronę oparć foteli i unieść do góry. Na takich zaczepach jest ta zwijana podłoga (u mnie ktoś już kiedyś się z tym szarpał): 2. Teraz wyciągami boczki gdzie znajdują się przykładowo nawigacja czy subwoofer. 3. W autach bez LPG należy wyjąć koło zapasowe lub ten styropianowy pojemnik na narzędzia. Następnie zabieramy się za listwę która osłania zamek klapy bagażnika. Jest zamocowana na 4 śruby typu torx oraz zaczepiona na dwóch zatrzaskach. - wykręcamy 4x torx zaznaczone na czerwone - po wykręceniu torxów te plastikowe elementy należy zdjąć - teraz łapiemy listwę i ciągniemy do góry ( trzymają ją dwa zatrzaski po lewej i prawej stronie) - tu są zatrzaski 4. Teraz zabieramy się za uchwyty siatki na zakupy. - odkręcamy wszystkie cztery uchwyty i wyciągamy z samochodu 5. Teraz chyba najtrudniejsza część rozbierania - wymontowanie boczków z bagażnika. - zaczynamy od złożenia tylnych foteli, będzie łatwiej się wyciągało - wykręcamy śruby typu torx które są schowane tam gdzie zaczepia się roletę bagażnika - teraz odkręcamy śruby, o które zaczepiają się tylne fotele - ważne żeby NIE odkręcać nakrętki a jedynie imbus, głębiej jest nakrętka która to trzyma. Warto zaznaczyć sobie pozycję nakrętki bo później możecie mieć problem ze złożeniem foteli. - żeby łatwiej to odkręcić należy po poluzowaniu imbusem, odkręcać ręką śrubę i jednocześnie ciągnąć do siebie, żeby przyblokować złotą nakrętkę - operację powtarzamy z obu stron bagażnika - teraz wyciągamy boczki na których leży pas bezpieczeństwa. Wkładamy rękę jak na zdjęciu i ciągniemy w prawo i za razem do siebie wysuwając boczek stopniowo tak jak widać na zdjęciu - po drugiej stronie bagażnika robimy tak samo - następnie bierzemy się za boczki bagażnika, zaczynamy od strony tyłu samochodu, lewa strona boczku ( czarny plastik ) trzyma się na dwóch zatrzaskach. Palce należy włożyć od strony uszczelki i wcisnąć jak najbliżej zatrzasków które wyczujecie. Nie otwierajcie tej zaślepki, tam jest śruba ale nie trzeba jej ruszać żeby wypiąć z zatrzasków - teraz zajmujemy się stroną boczku przy fotelach. Tutaj musimy wejść od strony drzwi, unieść trochę fotel ( lepiej widać ) i następnie złapać dwoma rękami i ciągnąć w lewo oraz w górę zgodnie z narysowanymi strzałkami. (to kółko z kropką oznacza żeby ciągnąć w górę). Ciągniemy aż zeskoczy nam z dwóch zatrzasków - jeden mniej więcej na środku a drugi zaraz za miejscem gdzie była śruba na imbus. - teraz wyciągamy tylko małe zatrzaski które trzymają boczek u góry - te małe zatrzaski wyglądają w ten sposób - wrzucam też ilustrację po zdjęciu boczku i rozmieszczenie wszystkich zatrzasków i śruby torx Ściągając boczek z drugiej strony robimy wszystko tam samo -jedyna różnica jest taka że po prawej stronie jest gniazdo 12V od którego trzeba odpiąć wtyczkę po wyjęciu wszystkich zatrzasków. -wtyczkę ściskamy jak na zdjęciu i wysuwamy do siebie 6. Teraz zabieramy się za wyjęcie czarnej podłogi bagażnika pod którą jest pompa. - upewniamy się czy w zaznaczonych miejscach nie ma śrub - - łapiemy oburącz i ciągniemy do góry, przy butli LPG jest to zrobione na wcisk więc może będzie trzeba mocniej szarpnąć ale spokojnie, niczego innego to się nie trzyma - naszym oczom ukazuję się dekiel pod którym jest pompa paliwa - odkręcamy 3x śruby śrubokrętem krzyżakowym - pod deklem mamy taki widok, pewnie będzie bardziej brudna bo ja już swoją trochę przetarłem. Na początek odczepiamy wtyczkę (ja swoją oczywiście połamałem - standardowo) siedzi mocno więc radzę zrobić to na spokojnie. NIE RUSZAMY PRZEWODÓW - teraz zabieram się za przewody, ważne jest to że w jednym jest benzynka pod ciśnieniem! Aby odpiąć przewód należy nacisnąć najlepiej płaskim śrubokrętem niebieską część i następnie wyciągnąć przewód paliwowy do góry. Najpierw odpinamy przewód zaznaczony "1" i "2", warto tutaj wziąć jakaś szmatkę i zasłonić od góry przewód nr 2, żeby nie prysnęło benzyną do auta. W przewodzie nr 1 nie ma ciśnienia bo to powrotny, - przewody owiń w szmatkę i odsuń na bok. Zabieramy się za odkręcanie tej dużej białej nakrętki z żeberkami. Może i są do tego jakieś klucze ale ja użyłem kawałka drewna i młotka. Przykładamy do żeberka i stukamy z umiarkowaną siłą, przekładając co jakiś czas drewienko na inne żeberko. Po poluzowaniu, odkręcamy rękami. - teraz pompa jest już luźna i można ją ruszać. Ważne jest że pomiędzy pompą a autem jest czarna gumowa uszczelka której lepiej żebyście nie zgubili, można ją na początku wyciągnąć a wygląda ona tak: 7. Dobra, teraz jakoś trzeba wyjąć pompę. Nie jest to takie łatwe gdyż pompa jest tak praktycznie włożona na wcisk. Najpierw musimy odpiąć wąż który bierze paliwo z dna baku, wygląda on mniej więcej tak i jest przymocowany do pompy w miejscu gdzie pokazuje strzałka: - unieś ręką lekko pompę aż zobaczysz gdzie jest mocowanie tego węża, wepchnij tam palce i odepnij od pompy ściskając białe zaczepy w kierunku jak pokazują strzałki. -po odpięciu, złap za wąż i wyciągnij go z baku - podobnie musisz zrobić z drugim wężem, tyle że on z dwóch stron jest przyczepiony do pompy więc musisz wyciągnąć go tylko na górę pompy żeby nie haczył przy wyciąganiu jej z baku - teraz już tylko pozostaje wyciągać pompę pionowo do góry uważając na przewody elektryczne. Wychodzi bardzo ciasno ale da się to zrobić. Ważne żeby nie przechylać pompy na boki, bo jest w niej jeszcze jakieś 0.5L benzyny i szkoda żeby wylała się gdzieś w bagażniku. Ja osobiście włożyłem pompę do wiaderka i później w nim wylałem resztki benzyny, a jak ktoś nie wie co się robi z wiadrem benzyny to odsyłam do literatury : Mam nadzieję, że poradnik komuś się przyda, zdjęcia są średniej jakości ale nie miałem nic lepszego po ręką. W wolnej chwili postaram się zrobić poradnik jak wymienić sam wkład pompy bo wiem że niektórzy o to pytali na forum. Wymiana samego wkładu pompy: Zaczynamy od wyjęcia przewodu wciskając zabezpieczenia zgodnie ze strzałkami następnie wypinamy przewody elektryczne wciskając zabezpieczenie zgodnie ze strzałką ( tylko przy czarnym przewodzie) teraz można zdjąć przewód paliwowy z króćca pompy. Wąż jest mocno zassany i trzeba będzie się trochę namęczyć. Najpierw trzeba ściągnąć oryginalną opaskę zaciskową a potem chyba najlepiej podgrzać przewód i ściągać go przekręcając i ciągnąc jednocześnie e. Jak już zdejmiemy wąż, obracamy kosz na drugą stronę i Torxem 20 odkręcamy 4x śruby Dzięki temu odseparujemy zestaw pompy na dwie części. Zabieramy się za tą w której jest pompka. Obracamy sitkiem do góry i demontujemy je delikatnie podważając np płaskim śrubokrętem w miejscu jak na zdjęciu. tutaj pewna uwaga: Przy montażu należy zwrócić uwagę aby otwór w pompce i rurka w sitku w siebie weszły, a miejsce w którym podważaliśmy sitko weszło w na swoje miejsce. Teraz odpinamy cztery zatrzaski obudowy: Mamy taki widok, teraz należy złapać pompkę i wyciągnąć, trzyma się na wcisk na oringu ( można poobracać jesli będzie ciężko szło) Uważajcie na oringi, łatwo spadają. Jeden jest też od dołu pompki( nie widać na zdjęciu). Tutaj łapcie wymiary pompy. Wrzuce w wolnej chwili też długości bo gdzieś zapodziałem :/1 punkt
-
Wyposażenie: 4x elektryczne szyby 4x airbag podgrzewane siedzenia podgrzewane lusterka fotochromatyczne climatronic elektryczny szyberdach skórzana tapicerka rozkładane tylne siedzenia skarpeta na narty/wędki tempomat Eksploatacja: Klocki tył (Sierpień 19r.) nabicie klimy (Sierpień 19r.) olej, filtry (Sierpień 19r.) szyba czołowa (Wrzesień 19r.) spawanie dziurki w wydechu (Wrzesień 19r.) rozrząd (Październik 19r.) termostat (Październik 19r.) olej w dyfrze i w skrzynii wyeliminowanie piszczenia z tylnego zawieszenia Zawieszenie/koła: MTS -40/-40 poliuretany twardszy stabilizator przód rozpórki felgi 17-18 Hamulce: swap na s4 b5 Silnik: Dodatkowa chłodniczka oleju 2.7tt/2.4 turbo/kompresor skrzynia 6 lepsze sprzęgło Wnętrze: Malowanie rączek, konsoli (Listopad 19r.) Oklejanie podsufitki, słupków czarnym materiałem UKP/dodatkowe zegary podświetkanie klamek i nóg dioda z oprawką żarówki led wygłuszenie Wydech: Tłumik końcowy s4 b5 (kupiony) przelot na przepustnicy Nadwozie: Lampy tył Depo dymione (Październik 19r.) Lampy przód Depo black żarówki led postojówki RGB siłowniki klapy bagażnika otwierające ją automatycznie czujniki parkowania tył grill rs4 zmiana pióra wycieraczki (jest nieoryginalne) zderzaki s4 duże lusterko z prawej Car Audio: Radio JVC Wzmacniacz Blaupunkt GTA Subwoofer Blaupunkt GTB 300 Wzmacniacz Pride Uno Plus 700w Subwoofer Pride LP 12" Konsola: Rączka: Tutaj mała jesienna sesja:1 punkt
-
Witam. Dzisiaj pokaże jak rozebrać fotel w celu wymiany poszycia lub oddania do tapicera. Ja rozbierałem fotel kierowcy nieelektryczny z grzaniem i będę go opisywał. Żeby wyciągnąć fotel wystarczy odkręcić plastikowe osłony i wykręcić 4 śruby(spline 10) trzymające fotel. Odłączamy akumulator. Następnie odpinamy przewody od air bag, grzania i innych o ile macie. Jak już mamy fotel na stole wyjmujemy zagłówek i zdejmujemy plastikowe plecy fotela. Aby to zrobić podważamy od góry, są tam trzy zatrzaski, następnie wyciągamy do góry Następnie odpinamy od dołu poszycie Kolejna rzecz to demontaż plastiku od strony podnoszenia i regulacji pochylenia. Ściągamy rączkę od podnoszenia, jest na zatrzasku metalowym i pokrętło regulacji pochylenia również na zatrzaski ale plastikowe, delikatnie podważamy ręką żeby nie urwać Następnie wyciągamy plastikowe kołki. W środku mają kołki które trzeba wepchnąć do środka(uważaj żeby ich nie zgubić) szpiczastym narzędziem wyciągamy spinki do siebie. Teraz plastik już tylko trzyma się na prętach fotela, od przodu należy jeden wypiąć, odchylamy z drugiej strony od pokrętła i wyciągamy pchając do przodu Stawiamy fotel i wypinamy poszycie z pleców fotela Wyciągamy poszycie od dołu. Możemy pochylić oparcie do tyłu Następnie odkręcamy dwie nakrętki(9) trzymające airbag Odpinamy klips który trzyma przewód od airbaga aby go trochę wyciągnąć. Po odchyleniu ukazuje nam się taki widok Następnie wypinamy białe plastikowe klipsy wokół Kolejna rzecz to zatrzaski trzymające poszycie. W pierwszej kolejności wypinamy te wzdłuż fotela. Pozostałe wszerz możemy po prostu wysunąć. Zostaje już tylko przełożyć materiał przez prowadnice zagłówków. Teraz zabieramy się za siedzisko W pierwszej kolejności rozpinamy poszycie od dołu. Trzyma się na haczykach których nie musimy odginać. Odczepiamy materiał od tyłu Ściągamy poszycie i wypinamy z zatrzasków tą samą metodą co oparcie. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ja na samym początku to bym sprawdził ciśnienie oleju na dobrze rozgrzanym silniku,bo niekiedy czyszczenie smoka nie pomoże, bo pompa już kaput.1 punkt
-
bardzo podobnie jak łańcuch z napinaczem. przy odpaleniu dosyć głośno ale bardzo krótko, potem na zimnym delikatnie, a potem już w ogóle bo dostają oleju i pracują jak trzeba ;)1 punkt
-
No na północnym zachodzie lipka... wczoraj było dopiero 0... śniegu zero a widZe u Adama już napadało ? w zeszłym roku przez tydzień miałem zimę z temp. Nie mniejsza jak -10 ? ale tu w rejonie dwie pory roku, wiosna i jesień1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ja byłem w Norwegii jakoś na przełomie września i października i już wtedy pojawiał się śnieg i temperatury poniżej zera.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Opiszę swoje zmagania z polepszeniem oświetlenia w reflektorach z H4. Ponieważ samochód potrzebowałem na codzień, nie mogłem zdemontować lamp i jeździć bez nich. Zakupiłem najtańsze popękane i pobite lampy z allegrosza. Zależało mi tylko na odbłyśnikach na sztukę. Moje odbłyśniki były w strasznym stanie. Zdemontowałem lampy i rozebrałem, żeby wyjąć odbłyśniki. Na szczęście reflektory z H4 uszczelniane są zwykłą uszczelką i nie trzeba bawić się w rozklejanie i klejenie. Wybrałem 2 najgorsze odbłyśniki z czterech i wysłałem do regeneracji, składając lampy na pozostałych dwóch, aby samochód mógł być używany. Kiedy odebrałem odbłyśniki, byłem w szoku jak one powinny wyglądać. Przy okazji kolejnego rozbierania lamp celem podmiany odbłyśników na zregenerowane, wypolerowałem szkła. Użyłem do tego tlenku ceru. Efekt był całkiem zadowalający. Spolerowane zostały najdrobniejsze ubytki w szkle i światło przechodzące przestało być rozpraszane (dobrze widać na zdjęciu odbicie lampy sufitowej - z lewej strony ostre, z prawej rozmazane) I na koniec jeszcze porównanie światła (każda para przed/po przy tych samych nastawach aparatu) Tutaj efekt na ścianie (jeszcze przed ustawieniem reflektorów)1 punkt
-
Przy uszkodzonym turbo wysterowanie n75 byłoby na maksa. Ale problem ewidentnie jest w braku doładowania i zajrzenie do turbo jak i sztangi nieuniknione.1 punkt
-
Jak dla mnie nie ma co kombinować tylko trzeba zdjąć kata i zobaczyć jak wygląda turbo, czy klapa wg jeszcze istnieje. Odkręć kat od turbo, odchyl go trochę i włóż telefon żeby porobić zdjęć. Może klapa całkiem odpadła, a może wszystko ok i wystarczy podkręcić trochę gruszkę od klapki. Zajrzysz to się dowiesz1 punkt
-
Nie wyważaj otwartych drzwi. Moduł komfortu, Wymieniasz dokładasz kabelki, które i tak zrobiłeś. kodujesz i masz nogi podświetlone. każde drzwi/stopy masz wtedy z osobna. Listwy-dekory masz osobny wątek ze zdjęciami i opisami jak to zrobić. Podświetlenie progów bierzesz albo z modułu komfortu albo z lampki czerwonej drzwi. Albo jeszcze podłączasz się poprzez zwykłą diodę i przekaźnik NC do CLH Wszystko jest na forum....czytaj czytaj czytaj!1 punkt
-
No dzieje się w temacie - to teraz jak wyżej piszą czas na vfiz chyba, że coś innego w planach?1 punkt
-
1 punkt
-
Dlatego zrezygnowałem z nowego modelu na recz dopracowanej A6C7 i wiem że już nie zdecyduje się na jakikolwiek nowy model auta. Moja pierwsza myślą pod koniec roku była nowa q5 która urzekła mnie wyglądem. Później po jeździe próbnej stwierdziłem tak to jest auto którego potrzebuje, lecz po kilku dniach ochlanalem i zacząłem się zastanawiać czy to jest to czego chce? Życia w niepewności? A jak powtórzy się sytuacja taka jak z A4? Nie! powiedziałem nie. I padło na A6 mam nadzieję że z tym modelem będzie lepiej:) Jest to model który na rynku już jest kilka parę ładnych lat więc wszelkie usterki powinny być wyeliminowane1 punkt
-
1 punkt
-
ja kupiłem zestaw za 230zł - H7 6000K z przetwornicami slim cyfrowymi..niestety wywalało mi błąd i musiałem zmienic na przetwornice can-bus i jest spokuj:wink:... wiec przy zakupie od razu zamow przetwornice can-bus i kolor 5000K bedzie mniej razic policjantów:tongue4:1 punkt
-
Witam ponownie! Promocja na koła zamachowe i sprzęgła firmy SACHS.!!!!!! Sprawdzcie sami, taniej nie znajdziecie!! Pozdrawiam i zapraszam1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00