Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 12/17/20 uwzględniając wszystkie działy
-
3 punkty
-
2 punkty
-
RS w serwisie. Dla potomnych. Gdyby komuś kto w RS-ie dobrał DRC zaczęło stukać zawieszenie przy dość małym przebiegu to jest duże prawdopodobieństwo, że padł zawór od układu, który się rozszczelnił i nie było wystarczająco dużo oleju (DRC jest zupełnie inną technologią niż Magnetic Ride w A5 i S5). Jestem ciekawy czy po jeździe w takich warunkach sam amortyzator nie dostał po d*pie i wystarczy faktycznie wymienić zawór, napełnić układ i będzie hulało. Zobaczymy. Dziś/jutro ma być decyzja czy jest ok czy nie. Ja sam jeszcze poczekam na RS-a gdyż poszła mi szyba czołowa od kamyczka, także przy okazji wymieniamy. PS. Fota naszych dwóch furek razem z niedawnej sesji Temat o S3 jest tutaj na fotum, a jak ktoś chce więcej i bardziej na bieżąco to zapraszam na IG: @kosmitaawe @audiwarsawelite2 punkty
-
AUDI HOLD ASSIST ( AHA) Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. Co to jest za System W zależności od modelu samochód wyposażony jest w funkcję Audi Hold Assist (AHA). Pierwszą rzeczą aby zrobić tego MODA musimy sprawdzić jaki posiadamy sterownik ABS Sprawdzamy to we wlepie bagaznika z kodami wyposazenia albo w ksiazce serwisowej . Kod jaki musi być to 1AT Podaje tutaj linka ktore numery sterownikow ABS będa wspolpracować ( te ktore znam i sa potwierdzone). Numery Sterownikow ABS quattro - 8K0 614 517 BA - 8K0 907 379 N - 8K0 614 517 BG - 8K0 907 379 S - 8K0 614 517 BJ - 8K0 907 379 S - 8K0 614 517 CC - 8K0 907 379 AD - 8K0 614 517 CL - 8K0 907 379 AH - 8K0 614 517 DC - 8K0 907 379 - 8K0 614 517 WE - 8K0 907 379 BE - 8K0 614 517 FN - 8K0 907 379 CA Numery Sterownikow ABS Napęd na Przód - 8K0 614 517 AT - 8K0 907 379 M - 8K0 614 517 BH - 8K0 907 379 R - 8K0 614 517 CB - 8K0 907 379 AC - 8K0 614 517 CK - 8K0 907 379 AG - 8K0 614 517 DM - 8K0 907 379 AM - 8K0 614 517 EB - 8K0 907 379 BD - 8K0 614 517 FM - 8K0 907 379 BT Ważne !!!! - Zawsze sprawdzamy czy nam przyjmuje kodowanie sterownik ABS ( bo było kilka dziwnych sytuacji ) ABS 03 ---> CODING 07 --->Long Coding Helper ----> BYTE 1 ---> Bit 6 zmiana z 0 na 1 AudiEnthusiasts Hill Hold Assist Install Pare słow na temat działania oraz uruchamiania systemu Działanie Funkcja pomaga kierowcy w sytuacji, gdy samochód ma być często lub przez dłuższy czas utrzymany w bezruchu przy pracującym silniku. Po zatrzymaniu samochodu i uaktywnieniu funkcji samochód będzie utrzymywany w bezruchu przez Audi Hold Assist (AHA). Kierowca może zwolnić pedał hamulca. Najpierw poprzez utrzymywanie ciśnienia w ESP wszystkie koła samochodu pozostają w bezruchu. Aby podczas dłuższego postoju zapobiec przegrzaniu zaworów elektromagnetycznych ESP, od temperatury zaworów elektromagnetycznych 200°C siła hamująca przekazywana jest automatycznie do elektronicznego hamulca postojowego z tyłu. Czas automatycznego zwolnienia hamulca zależy od następujących danych: - Moment obrotowy silnika - Kąt pochylenia - Włączony bieg - W samochodach z ręczną skrzynią biegów, droga pedału sprzęgła za pośrednictwem czujnika sprzęgła - W samochodach z automatyczną skrzynią biegów – zamknięcie przekładnika Aby zapobiec stoczeniu się samochodu, hamulec jest jednak zwalniany dopiero wtedy, gdy dostępny jest wystarczający moment obrotowy silnika. Aktywacja Aby włączyć funkcję stand by muszą być spełnione następujące warunki: - Kierowca ma zapięty pas - Silnik pracuje - Drzwi kierowcy zamknięte - System ESP i elektroniczny hamulec postojowy nie wykazują usterek. Uaktywnienie następuje po uruchomieniu przełącznika 2 w konsoli środkowej. Przełącznik wskazuje tryby pracy - nieaktywny, dioda świetlna w przełączniku nie świeci się. - stand by, dioda świetlna w przełączniku świeci się. - aktywny, świeci się dioda świetlna w przełączniku i wskazanie w zestawie wskaźników tablicy przyrządów, zielone P. przekazanie funkcji hamowania z ESP do elektronicznego hamulca postojowego odbywa się tylko, gdy w zestawie wskaźników widoczne jest zielone P i gdy: - zawory elektromagnetyczne w systemie ESP uzyskały temperaturę 200°C - drzwi kierowcy zostaną otwarte - pas kierowcy zostanie odpięty - silnik zostanie wyłączony - zapłon zostanie wyłączony - przełącznik zostanie uruchomiony - pedał hamulca lub pedał przyspieszenia zostanie naciśnięty. - uruchomiony zostanie przełącznik funkcji Audi Hold Assist (AHA) , bez naciskania hamulca nożnego. Asystent podjazdu utrzymuje pojazd w miejscu zatrzymania, zapobiegając jego stoczeniu ze wzniesienia. Podczas ruszania urządzenie nie wymaga użycia hamulca ręcznego, zapewniając bardziej komfortową obsługę manewru. Asystent podjazdu utrzymuje pojazd na wzniesieniu przez czas nieograniczony. System aktywuje się przyciskiem bez użycia hamulca ręcznego. Gdy czas zatrzymania pojazdu z użyciem asystenta podjazdu się wydłuża, samochód automatycznie włącza elektromechaniczny hamulec postojowy. Dalsze pokonywanie wzniesienia nie wymaga już pracy hamulca ręcznego. Asystent pojazdu jest integralnym elementem systemu sterowania ABS i ESP. Po zdjęciu przez kierowcę nogi z pedału hamulca ciśnienie hydrauliczne zostaje utrzymane, tzn. szczęki hamulcowe z przodu i z tyłu pozostają w bezpośredniej bliskości tarcz hamulcowych. Proces ten nie wymaga aktywacji elektromechanicznego hamulca postojowego. Korzyści tego rozwiązania to szybszy czas reakcji, niższy poziom zakłóceń, większa skuteczność hamowania wszystkich czterech kół, a także większe bezpieczeństwo jazdy. Audi hold assist jest dostępny tylko w połączeniu z elektromechanicznym hamulcem postojowym. Spis poszczególnych części - 8K1 927 225 C przełącznik hamulca parkowania - 000 979 009 E Piny 3 szt. ( 1 kabelek zakonczony 2 Pinami ) do przełacznika AHA - 000 979 025 E Piny 2 szt. ( 1 kabelek zakonczony 2 Pinami ) wtyka 38 PIN sterownika ABS Uwaga: dla A4 B8 Allroad jest wtyka pin 36 - przewody elektryczne 0.35 mm i 0.5 mm ( dopasować wg. długości ) - tasma izolacyjna, cyna ,srubokręt - klucz 8 mm , 10 mm , 13 mm , torx 25 - wyjmaki do tapicerek Przegląd podzespołów ABS/ESP Bosch System Bosch ESP posiada następujące funkcje: - ABS - system przeciwblokujący - ASR - regulacja poślizgu napędu - EBV - elektroniczny podział siły hamowania - EDS - elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego - ESP - elektroniczny program stabilizujący - FBS - fading brake support - HBA - hydrauliczne wspomaganie hamowania awaryjnego - MSR - regulacja hamowania silnikiem - Sygnał hamowania awaryjnego - Oczyszczanie tarcz hamulcowych - Układ stabilizacji samochód-przyczepa Układ hamulcowy jest podzielony po przekątnej. Siła hamowania jest wzmacniana pneumatycznie poprzez próżniowy wzmacniacz siły hamowania. Przez bezpośrednie połączenie wyszczególnionych elementów zredukowane zostają źródła błędów. Naprawy tych elementów dokonuje się poprzez wymianę. Zakłócenia w systemie ABS nie mają żadnego wpływu na układ hamulcowy i wzmocnienie. Zwykły układ hamulcowy działa także bez systemu ABS. Należy się liczyć ze zmienionym zachowaniem się hamulców. Po zaświeceniu się lampki kontrolnej systemu ABS tylne koła mogą się przedwcześnie zablokować podczas hamowania. 1- Czujnik liczby obrotów z tyłu po prawej stronie 2 - Czujnik liczby obrotów z tyłu po lewej stronie 3 - Zespół czujników ESP 4 - Czujnik świateł hamowania 5 - Pedał hamulca 6 - Lampka kontrolna elektromechanicznego hamulca postojowego - Miejsce zamontowania: w prędkościomierzu. - Świeci się przy zamkniętym hamulcu postojowym i włączonym zapłonie, - Świeci się przez 20 sekund przy zamkniętym hamulcu postojowym i wyłączonym zapłonie, - Miga po zamknięciu hamulca postojowego, jeżeli siła hamowania nie wystarcza do zabezpieczenia samochodu przed stoczeniem. 7 - Lampka kontrolna usterki hamulców - Miejsce zamontowania: w prędkościomierzu - Świeci się w przypadku awarii systemu ABS wraz z lampką kontrolną systemu ABS - Miga, gdy poziom płynu hamulcowego jest zbyt niski - Miga przy usterce układu hamulcowego Po naciśnięciu „przycisku SET“ usterka jest bliżej objaśniana w zestawie wskaźników. 8 - Lampka kontrolna systemu przeciwblokującego (ABS) Lampka kontrolna kontroluje system ABS oraz elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDS). Miejsce zamontowania: w prędkościomierzu - Zapala się przy włączaniu zapłonu na kilka sekund i gaśnie po automatycznym teście własnym układu ABS, jeśli w układzie ABS nie występuje żadna usterka. - Nieprawidłowość w działaniu systemu ABS występuje wtedy, gdy lampka kontrolna: - Nie zapala się przy włączaniu zapłonu, - Nie gaśnie z powrotem po kilku sekundach, - Zapala się podczas jazdy. Zakłócenia w systemie ABS nie mają żadnego wpływu na układ hamulcowy. Należy liczyć się jednak ze zmienionym zachowaniem się hamulców. Elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS) oraz system ABS współpracują ze sobą. Awarię systemu EDS sygnalizuje zapalenie się lampki kontrolnej ABS. 9 - Lampka kontrolna elektronicznego programu stabilizującego (ESP / ASR) - Miejsce zamontowania: w obrotomierzu - Miga podczas jazdy, jeśli ingeruje system ESP / ASR. - Świeci się przy włączaniu zapłonu i gaśnie po krótkim teście własnym. - Świeci się w przypadku nieprawidłowości w działaniu systemu ESP. - Świeci się w przypadku nieprawidłowości w działaniu systemu ABS, gdyż systemy ESP i ABS współpracują ze sobą. - Świeci się, gdy wyłączony jest system ASR. - Świeci się podczas programowania zespołu czujników, jeśli: - Odłączono i podłączono akumulator, - Samochód został uruchomiony za pomocą urządzenia wspomagającego rozruch, - Akumulator jest za słabo naładowany. Po zaprogramowaniu zespołu czujników lampka ESP gaśnie po przejechaniu krótkiego odcinka. 10 - Czujnik liczby obrotów z przodu z lewej strony 11 - Jednostka hydrauliczna N55 ze sterownikiem 12 - Pierscien slizgowy 13 - Czujnik kąta skrętu 14 - Czujnik liczby obrotów z przodu z prawej strony 15 - Przycisk systemu ASR/ESP - Miejsce zamontowania: w konsoli środkowej - Włącza i wyłącza system ASR 16 - Przełącznik ciśnieniowy funkcji Audi Hold Assist 17 - Przełącznik elektromechanicznego hamulca postojowego 18 - Przyłącze diagnostyczne - Miejsce zamontowania: osłona przestrzeni na nogi po stronie kierowcy Na poczatek demontujemy Panel MMI aby dostać sie do przełącznika Hamulca . Demontaz wszystkich czesci jest podany w Pomocne linki Po wyciągnięciu panelu sterujacego demontujemy stary przełacznik i zakładamy nowy . Na rysunku pokazano na przykładzie jednostki obsługi systemu Multimedia . Wymontowanie i zamontowanie przycisku elektromechanicznego hamulca postojowego , przycisku AUTO HOLD Odblokować klamry mocujące strzałki i wycisnąć przycisk elektromechanicznego hamulca postojowego /przycisk AUTO HOLD pozycja 2 z jednostki obsługi systemu Multimedia pozycja 1 . Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności . ****************************************************************************************************************************************** Nacisnąć w górę suwak bezpieczeństwa przy złączu wtykowym do sterownika 1 . Pociągnąć jarzmo blokujące zgodnie z kierunkiem strzałki i wyjąć wtyczkę. Dwa kabelki ciągniemy od sterownika pompy ABS wg schematu albo koło przewodow hamulcowych lub wzdłóż lewego błotnika do obudowy ECU . Demontaz schowka po stronie kierowcy Wyjmakiem odczepiamy boczną zaslepkę deski 1 – Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy – Wykręcić boczną śrubę 1. – Wykręcić dolne śruby 3. – Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą klina demontażowego od tablicy przyrządów strzałki . – Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna). – Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe. – Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: – Włożyć osłonę tablicy przyrządów 1 na dole w klamrę 3 przy wsporniku na nogi i klamrę 2 na klimatyzatorze strzałki . ****************************************************************************************************************************************** ****************************************************************************************************************************************** KODOWANIE : ABS 03 ---> CODING 07 --->Long Coding Helper ----> BYTE 1 ---> Bit 6 zmiana z 0 na 1 SCHEMAT PODŁĄCZENIA Wtyka przełacznika (czarna) 12 PINowa --> PIN 11 --> plus zasilanie łaczymy z przewodem (0.5 mm ) bezpiecznik po zapłonie --> PIN 12 --> do sterownika ABS (wtyka 38 PIN ) PIN 8 --> PIN 10 --> do sterownika ABS (wtyka 38 PIN ) PIN 16 MOD wykonany u kolegi _Gabriel_ oraz mojego znajomka Tomka1 punkt
-
1 punkt
-
Dla mnie zdecydowanie krótszy tytuł, a na 1 stronie opis wszystkich modyfikacji... Kolor listew i dyfuzora już wiesz jaki Ci podpowiadam - czarny połysk Felgi w ori kolor... Czekamy na proposy innych no coś tam Mateusz kiedyś planuje hehe1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Kupiłem lampy używane od użytkownika @michal11221 Wszystko przyszło ładnie zapakowane, założyłem lampy i pojechałem je ustawić na stację diagnostyczną. Okazało się że prawa lampa ma połamany wewnętrzny mechanizm regulacji. Resztę dołączam na screenach z rozmowy z użytkownikiem. Z tego co widzę to ostro handluje na forum. On się widocznie "nachapał", ja nie zbiedniałem ale niesmak pozostał.1 punkt
-
Mały update tematu. Od czasu kiedy wpadł plan na bixy i zderzak ze spryskami wiele się w aucie nie zmieniło... zmiana jest przede wszystkim w ilości gratów które nazbierałem w związku z tym modem Praca za wiele nie pozwala posiedzieć przy aucie, ale pozwala zamawiać kolejne zabawki. I tak w piwnicy na ogarnięcie czekają następujące zabawki: - zderzak przód przerobiony na S-Line pod spryski (wyżej już pokazany), chodzi mi po głowie kupno nowego, więc jeśli ktoś był by chętny na tego to piszcie PW, zobaczymy co z tego wyjdzie - zderzak tył S-Line pod jeden komin - listwy drzwiowe z S4 - Lotka klapy z B6 Wszystko czeka na trochę wolnego czasu i pójdzie do lakiernika żeby zrobić to raz a dobrze. Do zderzaka na tył wpadną wszystkie nowe czujniki PDC z Vemo (już kupione) pójdą w lakier razem w resztą. Z dodatkowych zakupów udało się nabyć kilka drobiazgów jak: - klamka pasażera pod przycisk otwierania drzwi (wersja USA) - panel Memo w drzwi kierowcy wraz z wiązką (w aso zamówiłem już obudowę pod panel w kolor Soul) - fotele elektrycznie sterowane (zapożyczę stelaże w pełnej elektryce pod swoje fotele sporty) - do fotela kierowcy dokupiłem moduł pamięci wraz z wiązką - w tylnej kanapie dojdzie utwór pod narty/długie przedmioty z pokrowcem - na wymianę lub montaż czekają też: - sprężyny w zawieszeniu z tyłu, te ori co mam już są strasznie ugniecione i nawet z podkładkami tył siedzi niżej niż przód. - klocki hamulcowe przód i tył z EBC - TPMS - Bixy z samopoziomem - lustra z fotochromami składane z blendami led pod pamięć. I na deser w końcu zakupiłem VFiz'a, dzisiaj lub jutro wsadzę do auta bo to prosta robota jest Teraz chodzi mi po głowie kilka tematów, w jaki kolor malować listwy drzwi i felgi (bo też czeka je regeneracja przed wiosną) Zastanawiam się nad ponownym malowaniem w kolor budy, może czarny półmat lub czarny black piano, czy może chrom? Może ktoś coś podpowie lub pokaże foty. Przypominam mój lakier to LY7Q.1 punkt
-
Poczekaj aż odbierzesz Audiczke ? W wolnej chwili na swoim profilu opisze co zrobiliśmy z lakierem i całą resztą. A może akurat komuś pomoge jak opisze co robiłem jakimi środkami itp. Pozdrawiam @Tkoczu_ i do zobaczenia dzisiaj ?1 punkt
-
Raczej nie bo podobnie jak ja masz MIB za stare z procesorem nVidia. Update jest dla MIB z procesorami Qualcomm.1 punkt
-
Tak ma być. Mam tak samo po wywaleniu kata więc nie dramatyzuj Przyjdzie wiosna i wszystko będzie normalnie.1 punkt
-
Są różne instalacje, różni gazownicy , różne cenniki w zależności od miejsca działalności .. Najprościej zadzwonić do kilku w okolicy, przedstawić zwięźle i rzeczowo problemy i zapytać o rząd wielkości za usługę1 punkt
-
1 punkt
-
Na jałowych masz na maksa ubogo z jakiegos powodu. Gaz do regulacji.1 punkt
-
1 punkt
-
Dobrze, że masz progres z problemem, który już chwilę zwalczałeś. Wiesz, olej 0W40 będzie zawsze lepszy (szybciej będzie "wracał" do miski) niż 5W40, o innych nie wspominając, choć ja jeżdżę na 5W40 i takich "atrakcji" jak parę razy opisywałeś nie mam i niech tak mi zostanie. Również Wesołych Świąt i bądz zdrowy.1 punkt
-
1 punkt
-
Dopisze tylko z doświadczenia bo miałem i a4 i a6 allroad że jako osoba nie potrzebująca podnosić samochodu bardziej mi odpowiadało A4 - lepiej się prowadziło A6 mimo kół 20 cali i najniższego z ustawień było takie troche pływające i w zakrętach "pływało" Dla mnie pneumatyka fajna jako gadżet i dla kogoś kto faktycznie to wykorzysta i tego potrzebuje z racji np dojazdu. Dla samego prowadzenia A4 allroad znacznie lepiej (na tych samych kołach)1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00