Skocz do zawartości

Ranking

  1. lewiatan1989

    lewiatan1989

    Pasjonat


    • Punkty

      4

    • Postów

      608


  2. Adam87

    Adam87

    Klubowicze


    • Punkty

      2

    • Postów

      161


  3. jedrekx

    jedrekx

    Klubowicze


    • Punkty

      2

    • Postów

      2038


  4. MaTeo85

    MaTeo85

    Pasjonat.


    • Punkty

      2

    • Postów

      2847


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 11/10/21 uwzględniając wszystkie działy

  1. Dzień dobry Cały i zdrów Lalunia też ma się dobrze No trochę jak @MaTeo85@MaTeo85 pisał przez jakiś czas dominującym było forum muratora A Audi robiło za samochód przewodowo budowlany. Jednak oboje daliśmy radę i odzywamy się z zupełnie nowej lokalizacji - pozdrawiamy z Kaszub
    4 punkty
  2. Witam! Po 13 miesięcznej przygodzie z Mercedesem, czas pokazać jego następcę z racji, że obecne ceny samochodów są jakie są i dostępność nowych samochodów jest znikoma, postanowiłem wykupić z Perfect Lease Q7mkę, którą od nowości jeździł mój brat. Samochód pochodzi z polskiego salonu, jest to rocznik 2018, ale pierwsza rejestracja miała miejsce w lutym 2019. W zasadzie dla mnie wyposażony w sam raz no może fajnie by było jakby był jeszcze pakiet skórzany.. no i w końcu biały i w końcu z powrotem Audi przebieg tylko tysiąc km więcej niż miałem w Mercu Z wypasu, poza standardem, ma na pokładzie: -pełny S-line -LED Matrix -pakiet Comfort (m.in. grzanie d*p, Advanced Key, kamera cofania itd.) -pakiet Technology (BOSE, VC, aktywny tempomat itd.) -tylna roleta elektryczna -fotele z pamięcią dla kierowcy -klima 4-strefowa -Open Sky -tylna klapa otwierana z kopa -koła 21 cali -tylna oś skrętna -pneumatyka -pakiet czerń -czarne lustra -tylna kanapa z regulacją -dekory beuafort w połączeniu z aluminium -oświetlenie ambient -tylne szyby przyciemnione -Side Assist -elektryczne dociąganie drzwi -brak oznaczeń -półskóry z alkantarą itd. Planów kilka też mam: -VIM + DVD z tyłu -wymiana znaczków na czarne - done -projektory w drzwi Audi - done -guma do bagażnika - done -bagażnik dachowy ORI - done -led w światła cofania No i jakieś tam fotki Pozdro!
    1 punkt
  3. Witam Czy zna ktoś serwisowy numer części (bagnetu oleju) który będzie pasował do silnika 2.0 CAHA, bo przyznam szczerze że jakoś nie wierzę do końca w tą elektronikę? Pozdrawiam.
    1 punkt
  4. Siemanko. Mam na imię Mateusz i kilka dni temu spełniłem moje motoryzacyjne marzenie Chciałbym się pochwalić moim nowym zakupem. Mam nadzieję, że te auto będzie już miało u mnie dożywocie. Poprzednie też miały mieć, ale po czasie zaczynało mi coś w nich nie pasować. Tu teoretycznie mam wszystko - jest dźwięk, jest turbo, jest napęd i przede wszystkim jest spory potencjał jeśli chodzi o moc. Lista samochodów jakie posiadałem w kolejności chronologicznej: Opel Corsa C 1.2 75km - moja pierwsza fura, świetnie wspominam Seat Leon 1.9 tdi 150km - do tej pory jeździ w rodzinie Audi s3 8l 260km - najlepsze auto jakie miałem Bmw e46 330i - nie wiem jednak co ludzie w tym samochodzie widzą Golf 4 1.8t 293km - rozstałem się z nim kilka dni temu, jako nieco szybsze daily jest samochodem idealnym, natomiast brakuje mu trochę do tego, żeby nazwać go autem z jajami, a takiego właśnie szukałem Trzy z nich były trochę porobione, a problem z nimi był taki, że chciałem, żeby jednocześnie wyglądały i jeździły, co jest mega ciężkie do zrobienia. Audi s3 8l - średnio jeździło ale fajnie wyglądało Golf 4 - lepiej wyglądało niż jeździło Bmw e46 330i - ani nie wyglądało, ani nie jeździło xd Czas na foty s4 S4 ma przede wszystkim jeździć. Plany co do samochodu? Zapewne będą pojawiały się wraz z upływem czasu. Na ten moment to doprowadzić auto do 100% sprawności, jest soft nieznanego pochodzenia (254g/s przepływu co daje ~317KM) przez co cofa zapłony, więc z tym problemem trzeba będzie sobie poradzić w pierwszej kolejności. Początkowo chciałem dołożyć relingi dachowe, ale z każdym dniem coraz bardziej podoba mi się eska taka jaka jest. W planach było obniżyć i utwardzić zawieszenie, ale zawias jest mega dobry (Bilstein B12), założę więc dobrą oponę i tyle jeśli chodzi o najbliższy okres. W planach naprawdę dalekosiężnych jest to o czym marzę od dawna - mieć auto pomalowane w nietuzinkowy kolor. I moc, przede wszystkim moc. W przyszłości, i to zapewne niebliskiej, chciałbym się zbliżyć w okolice 450-500km. I będzie to zrobione na pewno przed zmianą koloru. Jeśli chodzi o alternatywy jakich szukałem było to audi a3 8p 3.2 vr6 z dsg oraz s4 b6. I później to utrubić. Zakochany jestem w skrzyni dsg, ale obawiałem się, że znów kupię trochę bezpłciowe auto. B6 ma już zbyt nowoczesny design (subiektywna opinia), jednak to właśnie B5 ma w sobie to coś. Przed tą eską obejrzałem jeszcze jedną s4 b5 w podobnej cenie. Nie wiem jak można doprowadzić auto do tak fatanego stanu. Ja nie miałbym sumienia. Szukałem koniecznie polifta. Wolałem sedana, ale nie chciałem też jeździć po Polsce i szukać tej jednej perełki wśród gruzów. Tym bardziej, że w tym momencie poliftowego sedana ze świecą szukać. Auto nie jest w totalnej serii. Szkoda, bo wszystko chciałem zrobić sam. Grill jest zmieniony na ten z rs4, zegary są wzorowane na te z rs4 (nie wiem czy zegary ori, ale pięknie to wygląda). Wydech końcowy jest usunięty, na szczęście katy są ? Środek też jest zmieniony, kiedyś były jasne skóry, ktoś zmienił na ciemne. Podsufitka nie jest czarna, wydawało mi się, że każda eska miała czarny sufit. Kierownica multifunkcyjna z vinu, podobno rzadki temat. Grzane, elektryczne fotele, ksenony, bose, tempomat, to wszystko to raczej standard, na plus szyberdach. Jadąc oglądać auto nawet nie wiedziałem, że ma szyberdach, a dla mnie to ogromna zaleta. Nawet nawi jest. Są przyciemnione szyby, ale widać na nich ząb czasu, zdecydowanie do poprawki. Brązowe dekory w środku. Mi się nie podobają, wolałbym carbon albo chociaż szczotkowane aluminium. To więc też kiedyś zmienię. Tyle co na szybko przyszło mi do głowy. Generalnie bawię się trochę w jutuby, jeśli ktoś byłby zainteresowany przebiegiem modyfikacji i ogólnie jak bawię się autem to chętnie zapraszam na kanał, można tam zobaczyć filmy z udziałem moich poprzednich samochodów - s3 i golfa https://www.youtube.com/channel/UCDgM4CyIQKWzNUnJesBtDHw I najnowszy filmik, swego rodzaju zapowiedź, czego można się spodziewać w najbliższej przyszłości na kanale
    1 punkt
  5. Kolejne fanty..Tym razem od Rs Dziadek. 345 przód i 330 tył plus osłony .Po niedzieli bede zamawial tarcze i klocki
    1 punkt
  6. Czarne to: - Są mało widoczne na aucie i zlewają się z oponami, ciężko zobaczyć granice między felgą a oponą . - Są dość popularne do białych i niebieskich aut. , - pielęgnacja tych felg jest uciążliwa bo są wiecznie brudne nawet położenie powłoki niewiele pomaga, - wydają się o numer mniejsze.
    1 punkt
  7. jest i czarny znaczek
    1 punkt
  8. 1 punkt
  9. Darek to już jest kaszub błotny i tak chyba zostanie aha, do Gdańska nadal ma rzut kamieniem więc nie jest źle
    1 punkt
  10. Kaszuby przejściowo czy już na stałe?? Super fotki
    1 punkt
  11. Magiczne zdjęcia To Ci wyszedł zgrabnie ten powrót Ostatnio mam podobnie, też więcej siedzę na forum o ogrzewaniu niż naszym i im więcej czytam, tym gorzej
    1 punkt
  12. Według mnie od zawsze był taki trend że zakładało się rolki od nowszych modeli. Nie zawsze to pasowało. Tutaj według mnie równie dobrze jak blade`y
    1 punkt
  13. Dla mnie koło jest świetne ale na żywo niestety na foto traci swój urok
    1 punkt
  14. Darka pochłonęło inne forum... Budowlane...
    1 punkt
  15. No już po robocie… Miałem dwa podejścia do wymiany napinacza paska. Problem w tym, że jest tam klaustrofobicznie mało miejsca: Podejście nr 1 – tam jest tak mało miejsca, że nawet jest ciężko ściągnąć sam pasek – klucz 16mm + jakiś mały imbus żeby zablokoweać napinacz. Dodam, że do zablokowania napinacza trzeba go naciągnąć do końca do oporu – wtedy można włożyć np jakiś mały imbus zeby go zablokować. Do śruby za alternatorem żeczywiście można dojść ale do odkręcenia jest potrzebny klucz płaski 13mm z grzechotką jak w poście powyżej. Za rolkę prowadzącą i rolkę alternatora się nie brałem tego dnia. Po 2 godzinach kręcenia kluczami, 20 próbach zablokowania napinacza – dałem sobie spokój. Ręce miałem tak obolałe i poocierane, że moim zdaniem – nie ma to sensu! Złożyłem wszystko do kupy w godzinę – tak jak było. Podejście nr 2 – wieczorem przeglądałem internet żeby sprawdzić jak ściągnąć przód ze zderzakiem i odsunąć chłodnicę. Jest na youtubie filmik https://youtu.be/io7AP5-M3bM – niestety po niemiecku ale pokazują każdą śróbę jak odkręcić i co robić więc wszystko zrozumiałe – film jest w zasadzie dedykowany do wymiany rozrządu ale pierwsze 10min jest poświęcone wysuwaniu przodu. Przód wysunąłem w jakąś godzinę - Potem to już jest tyle miejsca, że robota to sama przyjemność. Zaznaczyć na pasku kredą w którą stronę się obraca, żeby tak samo założyć paske po robocie. Zdobić zdjęcie jak pasek idzie, żeby się potem nie zastranawiać Zdjąć pasek – napiąć napinacz kluczem 16mm do oporu i zablokować go np imbusem. Nie trzeba żadnych przedłużek do klucza bo napinacz idzie ładnie. Jak nie masz siły żeby napiąć napinacz bez przedłużki – będziesz mieć kłopot potem przy zdejmowaniu rolki akumulatora bo tam naprawdę potrzeba sporo siły. Odkręcić alternator – 2 śruby kluczem nasadkowym (chyba) 13mm i go wysunąć do przodu. Alternator siedzi bardzo ciasno więc można sobie pomóc jakimś śrubokrętem, żeby go wysunąć ale trzeba uważać żeby nic nie uszkodzić. Odłączyć akumulator, żeby nie zdrobić zwarcia. Odkręcić śrubę z kablem od alternatora. (jeśli ktoś uważa to nie jest to potrzebne odłączanie aku – można np owinąć izolacją śrubę do alternatora) Odłączyć wtyczkę od alternatora. Od dołu za alternatorem po lewej stronie jest śruba do napinacza – potrzeba klucz 13mm płaski z grzechotką. Po wysunięciu alternatora jest tam więcej miejsca. Napnacz wyciągamy bez większych problemów i wymieniamy – nie ściągać blokady w nowym napinaczu, napinacz wchodzi spowrotem tylko w jednej pozycji więc nie można się pomylić., Zakręcamy śróbę. Dalej wymiana rolki prowadzącej Do wymiany rolki potrzeba klucza 12 ząbkowego M10 lub M12 – już nie pamiętam który – odkręcamy śrubę i już – rolka schodzi. Wymieniamy zakręcamy śrubę. Zakładamy osłonkę plastikową Dalej wymiana rolki alternatora Montujemy spowrotem alternator. Alternator siedzi bardzo ciasno więc jest trochę zabawy ale delikatnie ja pomogłem sobie delikatnie młotkiem gumowym i poszło. Zakręcamy te dwie śruby kluczem (chyba) 13mm. Na ebayu kupiłem zestaw kluczy do ściągnięcia rolki alternatora za około 40zł, Jest to klucz 33 ząbkowy z innym kluczem który wchodzi do środka żeby blokować wałek alternatora. Bez tych kluczy nie ma co się zabierać za to. Po kilku minutach jakoś poszło. Ważne, ten klucz 33 ząbkowy kręcimy w prawo żeby odkręcić – bo jest tam lewy gwint. Rolka zeszła wymieniłem i zakręciłem. Zakładamy osłonkę plastikową Przykręcamy kabel zasilający i potem zakłądamy wtyczkę od alternatora. Zakłądanie paska. Układamy pasek według zdjęcia które wcześniej zrobiliśmy i pamiętać należy o kierunku obrotu paska który wcześniej zaznaczyliśmy. Nowy pasek ma być typu 1580 a nie 1583. Jedna osoba może to zrobić bez większych kłopotów (jak przód jest odsunięty). Pasek pasuje tylko w jednej konfiguracji, więc jak ktoś nie zrobił zdjęcia to na youtubie jest sporo filmików na których pokazują jak robić rozrząd – tam jest też pokazany pasek wielorowkowy przed wymianą i można podpatrzeć jak ma iść pasek. Kluczem 16mm napinamy lekko napinacz, żeby zwolnić blokadę/drut – i go wyciągamy. Montujemy przód i powinno działać. Całość zajęła mi jakieś 4 godziny i 2 browary. Chyba nic nie pomieszałem – trochę improwizowałem i na bierząco rozwiązywałem problemy. Drugim razem już bym to zrobił w 2 -3 godzinki. A tu dodatkowe info: Po przekopaniu internetu tego się dowiedziałem. Najlepiej zmieniać te rolki i napinacz przy wymianie rozrządu – wtedy i tak trzeba odsunąć lub zdjąć przód i wszystko jest na wierzchu. Podobno napinacz rzadko się psuje ze starości – najczęściej jest inna przyczyna zepsutego napinacza. Podobno najczęściej jest to rolka od alternatora a czasami rolka prowadząca dlatego warto obie wymienić. Pasek podobno też radzą wymienić przy okazji, bo strzeżonego Pan ....itd - mój był wymieniany rok temu więc to olałem – i 100zł w kieszeni. Jak się zerwie to można założyć bez wysówania przodu – zresztą dlaczego miałby się zerwać. Podobno są do kupienia paski typu 1583 i one powodują drgania napinacza bo są o 3mm dłuższe od oryginalnego – 1580. Jest nadruk na pasku więc łatwo to sprawdzić. Więc jak drga ci napinacz i masz taki pasek to jest szansa, że pomoże sama wymiana paska na ten typu 1580 – warto spróbować. Mam nadzieję, żę się przyda bo spędziłem godzinę wklepując te infomrację.
    1 punkt
  16. Wciśnij i trzymaj np przycisk otwierania samochodu, cały czas trzymając przycisk wsadź i przekręć za zapłon, puść przycisk po ok 10 sek i wyjmij kluczyk.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...