Skocz do zawartości

Ranking

  1. seto

    seto

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      26


  2. Gorczyk

    Gorczyk

    Pasjonat


    • Punkty

      1

    • Postów

      50


  3. Muskel1

    Muskel1

    Pasjonat.


    • Punkty

      1394

    • Postów

      22738


  4. janusz75

    janusz75

    Pasjonat


    • Punkty

      2

    • Postów

      285


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 05/28/25 uwzględniając wszystkie działy

  1. Czy ten opis wykonania adaptacji skrzyni DL382 (0CK) za pomocą vcds jest prawidłowy? A drugie pytanie to czy adaptacja może być zrobiona przed wymianą olejów i filtrów? Takie zalecenie dostałem od mechanika jak mu powiedziałem że skrzynia zaczyna lekko szarpać. Powiedział żebym najpierw zrobił adaptację by wykluczyć jakieś mechaniczne uszkodzenia skrzyni o dopiero jak po adaptacji będzie poprawa działania skrzyni to wtedy mam przyjechać na wymianę olejów i filtrów. Sam nie wiem co o tym myśleć?? Przygotowanie do adaptacji Przed rozpoczęciem adaptacji upewnij się, że: • Masz zainstalowany program VCDS w najnowszej wersji (24.7.1) • Temperatura oleju w skrzyni biegów wynosi między 40°C a 60°C (przejechaj autem około 20 minut) • W sterowniku skrzyni biegów nie ma żadnych błędów • Auto stoi na równej powierzchni • Hamulec ręczny jest zaciągnięty Procedura adaptacji krok po kroku: Krok 1: Podłączenie i uruchomienie programu (około 2-3 minuty) • Stan silnika: WYŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: Obojętna (auto wyłączone) 1. Podłącz interfejs VCDS do gniazda OBD w samochodzie 2. Uruchom program VCDS na komputerze 3. Kliknij “Select” i wybierz swój model samochodu (Audi A4 B9) Krok 2: Dostęp do sterownika skrzyni biegów (około 1-2 minuty) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Uruchom silnik 2. Ustaw dźwignię selektora w pozycji P 3. W głównym menu VCDS wybierz “02 - Auto Trans” (sterownik skrzyni biegów) 4. Kliknij “Basic Settings” (04) z menu po lewej stronie Krok 3: Kasowanie licznika procedur start-stop (około 1-2 minuty) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Z rozwijanej listy grup wybierz “Erase counter for start and stop process” 2. Kliknij przycisk “Go” 3. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Not Running” lub “Finished correctly” 4. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 4: Kalibracja zaworów sprzęgła (około 3-5 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wróć do “Basic Settings” (04) 2. Z rozwijanej listy wybierz “Clutch valve calibration” 3. Kliknij przycisk “Go” 4. Silnik automatycznie zwiększy obroty o około 200 RPM 5. W tym momencie ze skrzyni mogą dobiegać różne dźwięki - to normalne 6. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 7. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 5: Kalibracja czujników odległości (około 5-8 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wróć do “Basic Settings” (04) 2. Z rozwijanej listy wybierz “Distance sensor calibration” 3. Kliknij przycisk “Go” 4. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 5. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Krok 6: Reset punktów adaptacji do ustawień fabrycznych (około 2-3 minuty) • Stan silnika: WYŁĄCZONY, tylko ZAPŁON włączony • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Wyłącz silnik, ale pozostaw włączony zapłon (pozycja II kluczyka) 2. Wejdź ponownie do sterownika “02 - Auto Trans” 3. Przejdź do “Basic Settings” (04) 4. Wybierz “Reset start point adaptation to the factory setting” 5. Kliknij “Go” 6. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 7. Kliknij “Stop” Krok 7: Adaptacja punktów załączania sprzęgła (około 3-5 minut) • Stan silnika: WŁĄCZONY • Pozycja skrzyni: P (parking) 1. Uruchom silnik (pozostaw dźwignię w pozycji P) 2. Pozostając w menu “Basic Settings” (04) 3. Wybierz “Clutch engagement point adaptation” 4. Kliknij “Go” 5. Poczekaj aż pojawi się komunikat “Finished correctly” 6. Kliknij “Stop” i “Done, go back” Jazda adaptacyjna (około 30-60 minut) Po wykonaniu adaptacji za pomocą VCDS: 1. Przejedź około 20-30 km w różnych warunkach 2. Wykonaj kilka płynnych przyspieszeń i hamowań 3. Unikaj gwałtownych manewrów przez pierwsze 100 km
    1 punkt
  2. Muskel1 z całym Szacunkiem dla Ciebie... nie szkoda Ci czasu?.. nie każdemu da się pomóc... czasem należy odpuścić...
    0 punktów
  3. A tak sobie ostatnio wpadło w podłokietnik 😊
    0 punktów
  4. I znowu tajemnica ? P.S. Pisanie niemieckiej wielką literą, nie sprawi, że części będą lepszej jakości
    0 punktów
  5. 0 punktów
  6. Absolutnie tam nie oddawajcie auta! W biurze krętacz który za każdym razem kłamie. Odstawiłem auto w poniedziałek i według ustaleń miał być wymieniony rozrząd najpóźniej do piątku. Okazało się że umawianie na konkretny dzień to fikcja bo zaczęto je robić w czwartek, zapewniano jednak że nie trzeba wyciągać silnika. Wieczorem w czwartek dzwoni gość i twierdzi że pokrywa rozrządu jest pęknięta i się nie wyrobią jednak, zapomniał dodać że sami ją wyłamali bo nie odkręcili jednej śruby, kupiłem klapę tego samego dnia bo twierdzili że mogą ją mieć dopiero na wtorek. Zawiozłem, a silnik wyciągnięty, kolejne kłamstwo że nie trzeba go wyciągać. Po 2 tygodniach w końcu odebrałem auto i jadę w trasę. Dałem rady dojechać kawałek za Lublin i na desce rozdzielczej kolorowo, zgrzytanie na wolnych obrotach - zamontowali śrubę jednorazowego montażu i urwała się. Laweta. I znowu czekanie aż łaskawi państwo się zajmą, mija kolejne 2 tygodnie i w końcu auto odpalone. W międzyczasie kolejne kłamstwa, że silnik wjeżdża jutro (piątek), dzwonię we wtorek, czekają na część. Dzwonię do serwisu - część dostępna z dnia na dzień, a ci mi mówią że 5 dni. Po tym auto nie przejechało już nawet 200km a awaria już poważna. Dym z silnika, brak kompresji, płyny na asfalcie. Silnik zapewne do wymiany, a panowie co? a że dopiero w czwartek się łaskawie zajmą autem (a silnik padł w poniedziałek).
    0 punktów
  7. Cześć, tydzień temu odebrałem moje Audi A4. Jest to mój pierwszy samochód w życiu. Zabieram się do czytania forum
    0 punktów
  8. Może detalik ale na pokładzie pojawił się w końcu czarny emblemat
    0 punktów
  9. Nowe mapki wersja P410 2025/2026 zaktualizowane. https://a4-klub.pl/topic/488168-mapy-mib-w-audi-a4-b9/page/39/#findComment-5815189
    0 punktów
  10. Miałem dzisiaj okazję pojeździć nowymi SQ5 oraz S5. Wrażenia bardzo pozytywne. Oba pojazdy maksymalnie doposażone, fotele mazaże i wentylacja, wszystkie możliwe asystenty, Audio B&O. Miałem wrażenie jakby B&O w SQ5 nieco lepiej grało. Siedziałem także w nowym A6 i tam B&0 grało rzecz jasna zdecydowanie lepiej. Ogólnie bardzo fajne auta, zarówno SQ5 jak i S5 oraz ta A6. Jedyne co trochę denerwuje to ta ISA. Kilka fotek:
    0 punktów
  11. Eh. Wystarczy wejść na aledrogo by zobaczyć jak wygląda czujnik https://allegro.pl/wlacznik-biegu-wstecznego-audi-a4-b6-b7-a6-c5-c6-i7549547978.html
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...