miszka Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 panowie mam pytanie zakupiłem ostatnio takie tajle lustro 8E0 857 511 B 6PS włącznik 8E0 941 531 B Nie mam na razie czasu na ogarnięcie tej całej kabelkologii związanej z włożeniem nowego MCE w wersji High i chciałbym podłączyć lusterko fotochrom na krótko , czyli bez udziału MCE. dowiedziałem się że aby to dobrze hulało to wystarczy się podłączyć do plusa i minusa i ponoć najlepszym wyjściem jest pociągnięcie kabelków do kostki włącznika światem pin1 plus pin10 minus chyba że ktoś zna miejsce gdzieś bliżej lusterka gdzie jest dobry prądjak dobrze wyczytałem z tego wątku w w kostce lusterka które zakupiłem pin1 plus pin2 minus czy będzie to działało w tej konfiguracji ? Następna sprawa , jak się dowiedziałem to moje lusterko jest z opcją kompasu , czy jak podłącze ten plus i minus to ten kompas sam się włączy czy potrzeba jeszcze jakiś czujnik do odpalenia tego kompasu I następna sprawa , czy zewnętrzne lusterka fotochrom można odpalić także bez udziału MCE , tylko poprzez pociągniecie do nic kabelków z kostki lusterka wewnętrznego pinów 4 i 5 . Rozumiem że to są plusy do lusterek a minusy można pociągnąć gdzieś z drzwi . I następna sprawa odnośnie włącznika z funkcja auto , czy jak zrobię według tej instrukcji to włącznik będzie miał ta funkcje Auto czy raczej do tego potrzeba zmienić MCE. Instalacja włącznika A (lub w instalacji LOW (MCE A, C i D): Odpowiadając na kilka pytań, które dostałem na pw – aby założyć włączniki o zwiększonej funkcjonalności czyli ten z końcówką A lub B (auto) w przypadku gdy wcześniej używaliśmy przełącznika standardowego - wymagane będzie przełożenie pinów w kostce włącznika świateł. I tak aby uruchomić światła mijania, postojowe i pozycyjne (plus ze stacyjki) przekładamy pin 4 do 11. Aby podać stałe zasilanie dla świateł postojowych i pozycyjnych – przekładamy pin 16 do 14. sorry za moją nie wiedzę i dziwne pytania ale nie jestem tak dobry w elektronice jak nie którzy na tym forum
domin79 Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 wszystko co napisałeś sie zgadza:wink: odnośnie zewnętrznych foto to możesz je zakładać bez zmiany MCE , natomiast włącznik z auto nie będzie spełniał swojej roli i na auto światła nie będą działać
miszka Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 czyli jak założę ten włącznik auto nic się nie zmieni , włącznik świateł będzie działać tak jak mój stary tylko funkcja auto nie będzie działać
domin79 Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 czyli jak założę ten włącznik auto nic się nie zmieni , włącznik świateł będzie działać tak jak mój stary tylko funkcja auto nie będzie działać dokładnie:wink:
Fr0styyy. Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 czyli jak założę ten włącznik auto nic się nie zmieni , włącznik świateł będzie działać tak jak mój stary tylko funkcja auto nie będzie działać Tylko pin 4 do 11ego wsadź w kostce jak założysz włącznik.
Bart-S Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Opublikowano 15 Maja 2013 czyli jak założę ten włącznik auto nic się nie zmieni , włącznik świateł będzie działać tak jak mój stary tylko funkcja auto nie będzie działać Tylko pin 4 do 11ego wsadź w kostce jak założysz włącznik. Nie przełoży bo w tych gniazdach piny są różne - trzeba ciąć i przelutować przewody między 4 a 11.
Fr0styyy. Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 czyli jak założę ten włącznik auto nic się nie zmieni , włącznik świateł będzie działać tak jak mój stary tylko funkcja auto nie będzie działać Tylko pin 4 do 11ego wsadź w kostce jak założysz włącznik. Nie przełoży bo w tych gniazdach piny są różne - trzeba ciąć i przelutować przewody między 4 a 11. A tak pamiętam W 4 pinie w oryginalnym włączniku jest ten taki jakby podwójny pin (szerszy)
miszka Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 czyli jak założę ten włącznik auto nic się nie zmieni , włącznik świateł będzie działać tak jak mój stary tylko funkcja auto nie będzie działać Tylko pin 4 do 11ego wsadź w kostce jak założysz włącznik. Nie przełoży bo w tych gniazdach piny są różne - trzeba ciąć i przelutować przewody między 4 a 11. a co będzie jak nie przełożę tego pinu ?
Fr0styyy. Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 czyli jak założę ten włącznik auto nic się nie zmieni , włącznik świateł będzie działać tak jak mój stary tylko funkcja auto nie będzie działać Tylko pin 4 do 11ego wsadź w kostce jak założysz włącznik. Nie przełoży bo w tych gniazdach piny są różne - trzeba ciąć i przelutować przewody między 4 a 11. a co będzie jak nie przełożę tego pinu ? Twój włącznik czyli zwykły ma zasilanie świateł mijania na 4 pinie, a włącznik AUTO na pinie 11 więc jak założysz włącznik AUTO to po włączeniu świateł mijania światła się nie włączą
bobikos Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 popatrzyłem na schematy i generalnie przekładanie z kabla z pinu 4 do 11 jest ok, ale... no właśnie - nie polecam tego rozwiązania jako docelowego. We włączniku LOW światła mijania są zasilane z obwodu po stacyjce za pomocą przewodu o przekroju 1 mm2. W momencie kiedy zmieniamy włącznik na HIGH i przepinamy pin, światła mijania będą zasilane z permanentnego +12V, doprowadzonego do włącznika przewodem 0,5 mm2. Światła mijania ciągną ok 10A, a to sporo jak na tak cienki przewodzik - może się grzać. Dodatkowo wydaje mi się że jeśli po takiej przeróbce zostawimy włącznik na pozycji świateł mijania to po wyjęciu kluczyka będą się one nadal świeciły, podczas gdy w oryginalnej wersji świecą się tylko postojówki. Temat do sprawdzenia.
Bart-S Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Opublikowano 15 Maja 2013 popatrzyłem na schematy i generalnie przekładanie z kabla z pinu 4 do 11 jest ok, ale... no właśnie - nie polecam tego rozwiązania jako docelowego. We włączniku LOW światła mijania są zasilane z obwodu po stacyjce za pomocą przewodu o przekroju 1 mm2. W momencie kiedy zmieniamy włącznik na HIGH i przepinamy pin, światła mijania będą zasilane z permanentnego +12V, doprowadzonego do włącznika przewodem 0,5 mm2. Światła mijania ciągną ok 10A, a to sporo jak na tak cienki przewodzik - może się grzać. Dodatkowo wydaje mi się że jeśli po takiej przeróbce zostawimy włącznik na pozycji świateł mijania to po wyjęciu kluczyka będą się one nadal świeciły, podczas gdy w oryginalnej wersji świecą się tylko postojówki. Temat do sprawdzenia. Idąc tym tropem - trzeba by wymienić połowę instalacji w aucie 1.0mm a 0.5mm nie robi aż takiej wielkiej różnicy... Zobacz ile ludzi zmienia fotele z wersji lędźwiowej na full. Kable w ori instalacji są o połowę cieńsze i do dziś wszystkim całość ładnie działa (nic się nie przepaliło/spaliło itd.).
miszka Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 coś mi sie zdaję że założę tylko lustro a włącznik schowam do szuflady i poczekam na przypływ mocy do rezania
bobikos Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 A kolega nie powinien jeszcze pinu 16 na 14 przełożyć?
Bart-S Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Opublikowano 15 Maja 2013 coś mi sie zdaję że założę tylko lustro a włącznik schowam do szuflady i poczekam na przypływ mocy do rezania Bez przesady - zakładaj... to potwierdzisz teorię Bobikosa. Coś dla forum od czasu do czasu też trzeba zrobić ---------- Post dopisany at 00:08 ---------- Poprzedni post napisany at 00:08 ---------- A kolega nie powinien jeszcze pinu 16 na 14 przełożyć? O tym już pisał...
bobikos Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 Idąc tym tropem - trzeba by wymienić połowę instalacji w aucie 1.0mm a 0.5mm nie robi aż takiej wielkiej różnicy... Zobacz ile ludzi zmienia fotele z wersji lędźwiowej na full. Kable w ori instalacji są o połowę cieńsze i do dziś wszystkim całość ładnie działa (nic się nie przepaliło/spaliło itd.). Ja wiem że to dość daleka interpretacja, chociaż fotel ustawiasz pół minuty a światła działają kilka godzin. Tak jak napisałem, temat do sprawdzenia dla osób które zmieniły włącznik na HIGH.
miszka Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 coś mi sie zdaję że założę tylko lustro a włącznik schowam do szuflady i poczekam na przypływ mocy do rezania Bez przesady - zakładaj... to potwierdzisz teorię Bobikosa. Coś dla forum od czasu do czasu też trzeba zrobić ---------- Post dopisany at 00:08 ---------- Poprzedni post napisany at 00:08 ---------- A kolega nie powinien jeszcze pinu 16 na 14 przełożyć? O tym już pisał... Czyli uporządkujmy żeby ten włącznik auto działał tak jak mój dotychczasowy muszę obciąć kabelki z pinów 4 i 11 zamienić miejscami i zlutować z powrotem a pin 16 włożyć w miejsce pinu 14
Bart-S Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Opublikowano 15 Maja 2013 Idąc tym tropem - trzeba by wymienić połowę instalacji w aucie 1.0mm a 0.5mm nie robi aż takiej wielkiej różnicy... Zobacz ile ludzi zmienia fotele z wersji lędźwiowej na full. Kable w ori instalacji są o połowę cieńsze i do dziś wszystkim całość ładnie działa (nic się nie przepaliło/spaliło itd.). Ja wiem że to dość daleka interpretacja, chociaż fotel ustawiasz pół minuty a światła działają kilka godzin. Tak jak napisałem, temat do sprawdzenia dla osób które zmieniły włącznik na HIGH. Gdyby to był 1mm vs. 2.5mm lub 4mm to OK - ale nie 0.5mm vs. 1mm W moim mniemaniu - przewody instalacji elektrycznej w aucie daj się na wyrost - po to aby była zgodność z obowiązującymi normami m.in. bezpieczeństwa. Przy montażu oczywiście nie należy przesadzać - tam gdzie można, zakłada się kabelek taki jaki powinien być ale w takim przypadku naprawdę nie widzę sensu rycia w instalacji... Na to można sobie pozwolić gdy Tworzymy nową wiązkę ---------- Post dopisany at 00:18 ---------- Poprzedni post napisany at 00:17 ---------- coś mi sie zdaję że założę tylko lustro a włącznik schowam do szuflady i poczekam na przypływ mocy do rezania Bez przesady - zakładaj... to potwierdzisz teorię Bobikosa. Coś dla forum od czasu do czasu też trzeba zrobić ---------- Post dopisany at 00:08 ---------- Poprzedni post napisany at 00:08 ---------- A kolega nie powinien jeszcze pinu 16 na 14 przełożyć? O tym już pisał... Czyli uporządkujmy żeby ten włącznik auto działał tak jak mój dotychczasowy muszę obciąć kabelki z pinów 4 i 11 zamienić miejscami i zlutować z powrotem a pin 16 włożyć w miejsce pinu 14 Tak.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się