Monti Opublikowano 6 Czerwca 2020 Opublikowano 6 Czerwca 2020 Dzięki za pomoc. Byłem w samochodzie i nie mam żadnych prezentów od Audi. Wszystkie kabelki będę musiał dorobić albo kupić od kaja. Pozdrawiam i dzięki.
Biggi Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 (edytowane) Ja się chętnie podkleję do tematu, bo się pogubiłem w moim aucie. Mianowicie według VINu wychodzi na to, że kiedyś było zamontowane lusterko z fotochromem (co by wymagało modułu F), natomiast na bank auto było stuknięte i ma zmienioną szybę no i wraz z szybą zostało wrzucone lusterko zwykłe. Dodatkowo mój włącznik świateł nie ma funkcji auto, a moduł MCE mam z końcowką C czyli LOW. Czy istniało takie połączenie modułu LOW z fotochromem? Jak najlepiej to sprawdzić? Domyślam się, ze powinien występować jakaś wtyczka w podsufitce, ale jak wyciągałem lampkę podsufitową z przodu to raczej nic tam nie zauważyłem (edit: Chyba zę to wszystko siedzi we wtyczce, którą się wpina do lampki podsufitowej) Kurcze, aż tak ktoś by się bawił z wymiany modułu z F na C jeśli obsługiwało fotochrom? No chyba, że to nie ma związku i nie ma co patrzeć na VIN ( co w sumie było dziwne) Będę wdzięczny za info bo próbuję rozgryźć moje auto od strony elektryki, aby dopasowac DRL z auto lub bez. Edytowane 15 Czerwca 2020 przez Biggi
MaTeo85 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 (edytowane) Wojtek źle interpretujesz listę wyposażenia. Niestety kod 4L2 z trochę niejasntm opisem oznacza że lustro było standardowe z możliwością "ściemnienia" czyli pod lustrem jest przełacznik który przestawia kąt i nie rażą Cię wtedy światła aut jadących za Tobą. Żeby było fotochromatyczne musi być kod 4L6. oczywiście jak nie miałeś to czeka Cię pociągnięcie wiązki, zmiana lusterka, no i oczywiście MCE na ten z literką F, a to z kolei z zabawą z kablami od oświetlenia pojazdu. przeskok z mce low na high. patrząc na listę Twojego wyposażenia wynika że auto fabrycznie miało spryski, samopoziom i xenon więc nie mogło mieć modułu C, coś musiałeś mieć zmieniane. Edytowane 15 Czerwca 2020 przez MaTeo85
Biggi Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 (edytowane) No właśnie auto jest po dzwonku z przodu, pewnie jak był do Polski w 2008 sprowadzany to połatali jakoś. Bixy mam, ale bez poziomowania (ktoś je chyba dołożył, bo nawet włącznik w kabinie jest od zwykłych świateł z regulacją 0 1 2 3), spryski niby też są, ale ponoć pęknięty jest jakiś zbiorniczek od płynu do sprysków, a same spryski są połączone takim ordynarnym wężykiem ogrodowym. Przyznam że jeszcze sam nie zaglądałem dogłębnie pod spód auta. Zauważyłem też, że chyba ktoś coś sztukował przy włączniku świateł bo kabelki są zabezpieczone taśmą. Kurde możliwe żeby ktoś po dzwonku zapodal po prostu zwykle lampy i moduł C a potem kolejny właściciel zmienił na bixy? Zresztą według kodów to sline a jak widzicie (ups fotki w innym dziale) zderzak przód i tył był zmieniany na zwykle. Ja nie mam pretensji bo to auto ma 16 lat i pewnie miało przygody a'la igła od Niemca, ale chciałbym je "wyprostować". ? @MaTeo85 4L2 na wlepce nie widzę ? Edytowane 15 Czerwca 2020 przez Biggi
MaTeo85 Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 5 minut temu, Biggi napisał: No właśnie auto jest po dzwonku z przodu, pewnie jak był do Polski w 2008 sprowadzany to połatali jakoś. Bixy mam, ale bez poziomowania (ktoś je chyba dołożył, bo nawet włącznik w kabinie jest od zwykłych świateł z regulacją 0 1 2 3), spryski niby też są, ale ponoć pęknięty jest jakiś zbiorniczek od płynu do sprysków, a same spryski są połączone takim ordynarnym wężykiem ogrodowym. Przyznam że jeszcze sam nie zaglądałem dogłębnie pod spód auta. Zauważyłem też, że chyba ktoś coś sztukował przy włączniku świateł bo kabelki są zabezpieczone taśmą. Kurde możliwe żeby ktoś po dzwonku zapodal po prostu zwykle lampy i moduł C a potem kolejny właściciel zmienił na bixy? Zresztą według kodów to sline a jak widzicie (ups fotki w innym dziale) zderzak przód i tył był zmieniany na zwykle. Ja nie mam pretensji bo to auto ma 16 lat i pewnie miało przygody a'la igła od Niemca, ale chciałbym je "wyprostować". ? @MaTeo85 4L2 na wlepce nie widzę ? Weź sobie listę wyposażenia którą Ci chłopaki rozkoszowali to będziesz miał 4L2, bo skąd bym miał wiedzieć co masz w aucie jak nie widziałem nigdy na oczy Jak będziesz potrzebował pomocy z czymś to w miarę możliwości pisz śmiało. Na razie jestem na robocie, ale jak tylko mam neta i chwilę to coś pomogę.
Biggi Opublikowano 15 Czerwca 2020 Opublikowano 15 Czerwca 2020 A tak myślałem że listę wziąłeś :D, bo ja dopiero lapka odpaliłem i mam listę pod ręką a tak to z tel. pisałem. No to jak widać z listy, ponoć mam grzane stołki a nie mam...za to mam elektryczne szyby tył, a na liście że mechaniczne. Jedna wielka zagadka to auto. Ale już nie spamuję. Dzięki. Jak coś to Cię pomęczę
dzejo Opublikowano 17 Czerwca 2020 Opublikowano 17 Czerwca 2020 Siemanko. Szykuje sie do montażu foto+ drl + clh+ wlacznik auto. Włącznik AUTO mam z exeo 3R0941531A i teraz jakie piny muszę przepiać? tak jak z włącznikiem od B7? (Wystarczy przepiąć żółty kabelek podłączony fabrycznie do pinu 11 w pin 13 (rozwiąże to problem z nie działającymi światłami mijania).
MaTeo85 Opublikowano 17 Czerwca 2020 Opublikowano 17 Czerwca 2020 Tak ten z exeo to jest to samo co b7
dzejo Opublikowano 17 Czerwca 2020 Opublikowano 17 Czerwca 2020 2 godziny temu, MaTeo85 napisał: Tak ten z exeo to jest to samo co b7 ok. Ale poza tym robimy to samo co z low na high? czyli (Oprócz tego pin 7 łączymy z pinem 29 w 32-pinowej kostce MCE (uruchomienie automatycznego włączania świateł gdy włącznik ustawiony zostanie w pozycji AUTO). Następnie łączymy pin 1 przełącznika świateł z pinem 18 w 32-pinowej kostce MCE (ucinamy ori czarny kabelek doprowadzony do pinu 1 w przełączniku świateł, izolujemy go i zostawiamy luzem).)
MaTeo85 Opublikowano 17 Czerwca 2020 Opublikowano 17 Czerwca 2020 wszystkie połaczenia musisz wykonać jak w opisie, potem zmienisz włącznik zamieniając tylko odpowiednie piny.
Lukasz_mk2 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Witam, mam u siebie dziwny przypadek. Lusterko fotochrom, CLH oraz włącznik od świateł AUTO ( włącznik z B7 + przełożony odpowiedni pin tak by to działało w B6) założyłem u siebie już ze dwa lata temu. Co jakiś czas się wkurzałem, że światła mijania co jakiś czas muszę podnosić do góry (imbusem w lampie) - myślałem, pewnie lamy stare i co jakiś czas coś się w nich samoczynnie przestawia, ale wczoraj jadąc w nocy przez ciemną d....pę widziałem tylko to co metr przede mną i nie dawało mi to spokoju. Gdy zajechałem pod dom i stanąłem przed ścianą jakie było moje zdziwienie, że gdy przełączyłem włącznik świateł z pozycji AUTO (tak jechałem całą drogę) na pozycje świateł mijania lampy się same podniosły do góry (włącznik od regulacji świateł non stop w pozycji "0"), przełączając znowu na AUTO lampy idą samoczynnie w dół, wtf?? Przeglądając schematy nie widzę żadnych zależności włącznika z poziomem ustawienia świateł OCB?? Wiązkę od CLH i fotochromu oraz do włącznika AUTO zakupiłem już gotową tu na forum. Czy ma ktoś jakiś pomysł co z tym mogę zrobić??
MaTeo85 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Ciekawe, będę później miał auto pod ręką to z ciekawości sprawdzę czy u mnie też tak się robi.
bobikos Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Jeśli masz zwykłe lampy i miałeś pierwotnie moduł B6 low to zasilanie silniczków masz wzięte z przewodu zasilającego światło mijania. Jeśli więc MCE na trybie auto przygasza światła (w przypadku halogenów h7 kanał 5 w adaptacjach - standardowo ustawiony na 92%) to automatycznie silniczki zasilane są z niższego napięcia. Należy sprawdzić skąd masz zasilone silniczki oraz sam przełącznik poziomu świateł. U mnie na dziennych światłach silniczki zaczynały buczeć. Jak na razie zmieniłem adaptację w kanale na 100% i nie ma problemu. Jedyne co się nie zgadza u Ciebie to że taka sytuacja ma miejsce w nocy, wtedy światła powinny świecić pełną mocą. Dlatego sprawdź skąd są wzięte zasilania elementów. Obydwa winny być zasilone pełnym napięciem.
Lukasz_mk2 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Zawsze miałem mce high, nie miałem w nim tylko obsługi sprysków świateł i dlatego go wymieniałem. Światła mi nie przygasają tylko silniczki od lamp w pozycji auto włącznika schodzą w dół
GreGoriO Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 (edytowane) Moduł MCE w trybie Auto w instalacji bez ksenonów ma inaczej zasilanie do silniczków lamp. Nie pamiętam pinów, ale podobny problem był z samoregulacją w trybie Auto, w samochodach w których oryginalnie nie było samopoziomu. Mała ingerencja w układ elektryczny, przepięcie zasilania silniczków, spowodowało że dynamiczna regulacja zaczęła działać także w pozycji Auto. Tak jak pisze @bobikos musi to mieć związek z zasilaniem silniczków. instalacja do przejrzenia i rozkminienia, gdzie jest błą∂. Bo sytuacja nie jest normalna. Nigdy fabryka nie wypuszczała włącznika auto bez regulacji automatycznej. Edytowane 4 Sierpnia 2020 przez GreGoriO
Lukasz_mk2 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 24 minuty temu, GreGoriO napisał: Moduł MCE w trybie Auto w instalacji bez ksenonów ma inaczej zasilanie do silniczków lamp. Nie pamiętam pinów, ale podobny problem był z samoregulacją w trybie Auto, w samochodach w których oryginalnie nie było samopoziomu. Mała ingerencja w układ elektryczny, przepięcie zasilania silniczków, spowodowało że dynamiczna regulacja zaczęła działać także w pozycji Auto. Tak jak pisze @bobikos musi to mieć związek z zasilaniem silniczków. instalacja do przejrzenia i rozkminienia, gdzie jest błą∂. Bo sytuacja nie jest normalna. Nigdy fabryka nie wypuszczała włącznika auto bez regulacji automatycznej. toś mnie zabił ;( nawet nie wiem jak tego szukać ;(
Banan Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Masz samopoziom czy ręczną regulację?
Lukasz_mk2 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 (edytowane) mam ręczną regulację, przymierzam się dopiero do ksenonów (obecnie zwykłe żarówki), ale póki co mam: MCE z obsługą sprysków (wcześniej miałem bez obsługi sprysków, ale instalacja zawsze była w wersji high - kontrola spalonych żarówek itp.) włącznik z obsługa AUTO (dokładany) + lusterko fotochrom (dokładany) manualną regulacje świateł oraz CLH (CLH dokładany) To co sam dokładałem wykonywałem zgodnie ze schematami na forum oraz poprzez całe gotowe wiązki Edytowane 4 Sierpnia 2020 przez Lukasz_mk2
GreGoriO Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 MCE w jakiej wersji. Bo nie podajesz. E czy F? To, że masz lusterko, nie znaczy że podpięte poprawnie... Kto to podpinał, na jakiej podstawie? schematy z forum czy inne źródło? Masz rozpiskę wykonanych prac?
Lukasz_mk2 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 Opublikowano 4 Sierpnia 2020 MCE F, wiązka od @Kaju, podpięte wg jego opisów - wszystko zadziałało za pierwszym razem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się