Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Skowrix napisał:

@Banana to nie zegary tobią za taki 'gateway' w B6/B7? To tam spotykają się wszystkie CAN'y. 

Tak też tak może być , mogłem coś pomieszać ale pamiętam że kiedyś przy kombinacjach z wypinaniem różnych rzeczy doszedłem do takiego wniosku , kolega @pila24 ma setup na stole do odpalania Bluetooth , może on potwierdzi moje przypuszczenia albo wyprowadzi z błędu 

 

Edit - już wiem skąd miałem ten pomysł , zeszyt ssp343 o a4 B7 , wrzucam screen - komfort jest gatewayem diagnozy , a moduł kolumny nie ma linii K 

Screenshot_2021-11-09-13-08-28-50_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f.jpg

Edytowane przez Banan
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3.4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No to według tego schematu faktycznie moduł kierownicy i MCE są ze sobą połączone ale jedynie korzystają z tej samej linii co moduł komfortu, nie przechodzą przez niego :eusathink:trzeba podmienić moduły i zweryfikować:whistling:

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można wejść zegary i w blokach pomiarowych kanał 120,121 albo 130,131 sprawdzić,będzie tam wyszczególniony każdy sterownik zakodowany w adaptacjach zegarów. Cyfra 1 to połączenie poprzez can,cyfra 0 to brak komunikacji zegarów z danym sterownikiem. Bo komunikacja może być zachowana,przy braku możliwości połączenia się z danym sterownikiem .

Edytowane przez pila24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pila24 no dokładnie ,  chyba blok pomiarowy 125 i w górę  to can drivetrain , 140 i w górę to can infotainment  , czyli na 130 będzie can convienience

@Langista wg tego co Mateo wrzucił to będzie to samo co B7 , can jest siecią równoległą także nie ma czegoś takiego jak jest czy nie ma przejścia , ale jak widać diagnoza po linii K idzie do komfortu i on zbiera sygnały z modułów po can convienience. 

Licznik jest gatewayem dla wymiany danych między szynami can ( np.prędkość trafia z szyny can drivetrain przez licznik na szynę can infotainment i do radia , lub na szynę can convienience do sterownika pdc , tak samo sygnały przycisków kierownicy przez moduł kolumny na can convienience przez licznik na can infotainment i do radia ) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Langista ma moduł komfortu z A3 a tam może być inny sotf przy takim samym hardware jak z a4,z uwagi na to że szyna danych w a3 jest obsługiwana poprzez dedykowany gateway oraz brak lini K moduł komfortu z a3 może nie uwzględniać diagnozy na lini K w A4. A przynajmniej tak mi się wydaje,trzeba by było looknąć jaki soft w tym MK siedzi.

Edytowane przez pila24
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Banan napisał:

@pila24 no dokładnie ,  chyba blok pomiarowy 125 i w górę  to can drivetrain , 140 i w górę to can infotainment  , czyli na 130 będzie can convienience

Posprawdzam jutro i tu wkleję info.

2 godziny temu, pila24 napisał:

z a3 może nie uwzględniać diagnozy na lini K w A4. A przynajmniej tak mi się wydaje,trzeba by było looknąć jaki soft w tym MK siedzi.

Jakiś sposób to sprawdzić? Jakieś bloki pomiarowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Langista napisał:

Posprawdzam jutro i tu wkleję info.

Jakiś sposób to sprawdzić? Jakieś bloki pomiarowe?

Na ekranie z kodowaniem powienien być soft w prawym górnym okienku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłubałem i wyszło, że i licznik, i moduł komfortu ma kontakt z tymi modułami..

IMG_20211110_191444.jpg

IMG_20211110_190956.jpg

IMG_20211110_191135.jpg

Przy pierwszej próbie wejścia w MCE lub kierownicy, jest takie coś:IMG_20211110_191618.jpg

Potem już wywala, że zbyt wiele błędów komunikacji bądź moduł nie odpowiada.. Czasami odczyta cały numer i kodowanie, czasami całe 4 pierwsze okna odczyta ale to tylko za pierwszym razem, tj. odłączam interfejs i podłączam na nowo. Za każdym razem jednak kończy się brakiem odpowiedzi kontrolera lub zbyt wieloma błędami połączenia. 

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zwykły moduł komfortu z b6 ze standardowym softem,moduły z a3 8p w ogóle są inne bo to inna platforma. Na kilku różnych interfejsach podłączyłeś i zawsze ten sam problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem interfejs od Viakena i miałem to samo, teraz klon VAG 012 mam i też żadnej różnicy. Sprzedający coś mówił, że z A3 to wymontował, to uznałem, że to moduł z A3, może jednak miał tego na kopy i zapakował tego z A4 :eusathink:Kompem od mechanika za 10k też ta sama sytuacja. Oczywiście nie połączyłem na początku faktów ale jakby tak pomyśleć, to wcześniej wszystko działało a od zmiany modułu komfortu mam ten problem.. Zaraz po tym zmieniłem radio ale wierzyć mi się nie chce, aby radio blokowało komunikację z tymi modułami.

Ogólnie rok temu zmieniałem kierownicę na 4 ramiona MF - działało, potem zmieniłem licznik - działało. Niestety moduł komfortu i radio zmieniłem za jednym razem ale pamiętam, że przy pierwszym kodowaniu tego wszystkiego pod auto też działało. Chyba po zakodowaniu, jak rozładował mi sie akumulator kilka tygodni później, to podłączyłem Viakenem żeby błędy pokasować i już w tedy nie mogłem wejść w te dwa moduły. VAG-COM potrafił trochę więcej powalczyć jak VCDS Lite ale efekt końcowy był taki sam.

Edytowane przez Langista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak coś się wywaliło w tym mce który posiadasz,can jest w porządku. Zapewne będziesz za jakiś czas konwertował na jakiś wyższy więc ogarniesz ? ewentualnie za grosze wyrwiesz taki sam jaki teraz posiadasz i podmienisz. A na dole masz foto mk z a3 8p

Audi-A3-8P-Modul-Komfortu-8P0959433.jpeg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zupełnie co innego, gościu chyba samochody pomylił ?

A nie jest tak, że MCE idzie przez moduł kierownicy i dalej do MK? Wychodziło by w takim razie, że to moduł kierownicy może coś mieć uszkodzonego po linii k :co: w każdym razie, na razie temat odpuszczam, przy tej temperaturze na dworze podchodzenie do demontażu progów, które mają wszystkie uchwyty całe to jak proszenie się o ich uszkodzenie ? Może w grudniu będę miał dostęp do hali znajomego to się za to wezmę, zaczynając od podmiany modułu komfortu, kończąc na wymienia MCE żeby dołożyć drl z czujnikiem zmierzchu i wstecznym lusterkiem z automatycznym przyciemnianiem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Langista napisał:

A nie jest tak, że MCE idzie przez moduł kierownicy i dalej do MK? Wychodziło by w takim razie, że to moduł kierownicy może coś mieć uszkodzonego po linii k :co:

Moduł kierownicy nie na lini K,na stronie wcześniej @MaTeo85 wkleił schemat komunikacji pomiędzy modułami. Moduł komfortu,MCE,moduł kiery diagnozę mają po lini can komfort,następnie "zgłaszają" się w zegarach i dopiero od zegarów diagnoza idzie po linii K . A linia Can jest równoległą linią,inaczej wystarczyło by odłączyć jeden sterownik i cała linia by padła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli raczej mało prawdopodobne, żeby na raz padły oba te moduły w dokładnie taki sam sposób, no nic, zacznę rozglądać się za innym modułem komfortu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka, mam pytanko co do org CLH, chciałbym żeby razem z przeciwmgielnymi uruchamiał się również xenon. Czy ktoś działał w tym temacie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanko do posiadaczy włacznika z funkcja AUTO,w moim aucie jest to ori i zolty napis auto na wlaczniku tylko czasem swieci sie przez 15sek po wlaczeniu auta,a czasem wcale.

Kiedys wydaje mi sie,ze swiecił caly czas - dioda nie jest spalona zadnych przerwanych sciezek tez nie ma na wlaczniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeci się gdy światła zostały automatycznie włączone, po tym jak czujnik zmierzchu podał sygnał, że należy aktywować światła mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimne luty, powinien świecić cały czas

Edytowane przez biggman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...