eSSence Opublikowano 16 Września 2012 Opublikowano 16 Września 2012 Mam do was pytanie...Posiadam włącznik świateł 531 jeśli chciałbym zmienić go na 531C to z tego co wyczytałem to muszę zmienić pin 11 na 13 i jest to żółty kabelek ? Z tym że sprawdzałem w wyłączniku u mnie i pod pin 11 i 13 nic nie jest podpięte a żółty kabel wchodzi do pin nr 4
Bart-S Opublikowano 16 Września 2012 Autor Opublikowano 16 Września 2012 Masz wszystko w pierwszym poście... Instalacja włącznika A (lub w instalacji LOW (MCE A, C i D): Odpowiadając na kilka pytań, które dostałem na pw – aby założyć włączniki o zwiększonej funkcjonalności czyli ten z końcówką A lub B (auto) w przypadku gdy wcześniej używaliśmy przełącznika standardowego - wymagane będzie przełożenie pinów w kostce włącznika świateł. I tak aby uruchomić światła mijania, postojowe i pozycyjne (plus ze stacyjki) przekładamy pin 4 do 11. Aby podać stałe zasilanie dla świateł postojowych i pozycyjnych – przekładamy pin 16 do 14.
lemon_lmn Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Witam. Na wstepie - prosze mnie nie zjesc - od 2 godzin nie moge sie doczytac ktore piny poprzekladac co bedzie dzialac, co trzeba itd... Chce wymienic wlacznik swiatel. Zmieniam z 351 na 351D. Posiadam MCE w wersji low. Czy bez montazu czujnika swiatla bedzie dzialac funkcja AUTO i na jakiej zasadzie? Wam odpowiedz zajmie minute a ja juz sam nie wiec co poprzekladac a co zmostkowac. Z gory dziekuje
Bart-S Opublikowano 17 Września 2012 Autor Opublikowano 17 Września 2012 Przecież wszystko masz w pierwszym poście - kurcze czytajcie ze zrozumieniem Instalacja włącznika A (lub w instalacji LOW (MCE A, C i D): Odpowiadając na kilka pytań, które dostałem na pw – aby założyć włączniki o zwiększonej funkcjonalności czyli ten z końcówką A lub B (auto) w przypadku gdy wcześniej używaliśmy przełącznika standardowego - wymagane będzie przełożenie pinów w kostce włącznika świateł. I tak aby uruchomić światła mijania, postojowe i pozycyjne (plus ze stacyjki) przekładamy pin 4 do 11. Aby podać stałe zasilanie dla świateł postojowych i pozycyjnych – przekładamy pin 16 do 14. Instalacja włącznika z B7 (C lub D) w nadwoziu B6: Wystarczy przepiąć żółty kabelek podłączony fabrycznie do pinu 11 w pin 13 (rozwiąże to problem z nie działającymi światłami mijania).
lemon_lmn Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Ale dalej nie został rozwiązany problem z zamiana włącznika 531 na 531D. Piny poprzekładane , a AUTO nie działa. 531 zamieniony na 531C po przełożeniu pinów / tych samych/ działa normalnie. 531C zamienia się na 531D bez przekładek - nic nie czaję czego ten 531 zamieniony na 531D nie hula. Sugerowalem sie tym wpisem...
Bart-S Opublikowano 17 Września 2012 Autor Opublikowano 17 Września 2012 Generalnie pin 4 dajesz w 13 a 16 w 14 i to cały swap.
lemon_lmn Opublikowano 17 Września 2012 Opublikowano 17 Września 2012 Dziekuje bardzo - wolalem sie upewnic Ps. Tak tez zrozumialem i nawet napisalem sobie na kartce ale nie udalo mi sie w pierwszym starciu z pinami jakis miesiac temu a teraz czas na drugie podejscie
A4_Dominik_WAW Opublikowano 21 Września 2012 Opublikowano 21 Września 2012 Czy wiecie gdzie mogę znaleźć taki sygnał: wyjscia z alarmu które podaje impuls do sterownika zamka centralnego albo do siłownika do przewodu na którym pojawia sie +12V poczas zamykania drzwi pilotem na potrzeby modułu sd-2 ?
Bart-S Opublikowano 21 Września 2012 Autor Opublikowano 21 Września 2012 Centralka alarmu jest w MK - sygnał do sterowników drzwi (bo to one wysterowują zamki) leci po CANie więc tutaj możesz zapomnieć o analogu. Wybranego sygnału należy szukać w wiązce między silniczkiem danych drzwi a zamkiem. ...spróbowałbym szczęścia z niebieskim kabelkiem (pin 1 w 12-pinowej kostce sterownika drzwi - wchodzi w pin 3 w zamku). Oczywiście dot. drzwi kierowcy.
A4_Dominik_WAW Opublikowano 22 Września 2012 Opublikowano 22 Września 2012 Bartek a co myślisz o tym kabelku? Brązowy z SD-2 wejscie/wyjscie swiateł pozycyjnych Ten przewód nalezy podłaczyc do bezpiecznika od swiateł pozycyjnych lub do przewodu idącego do pozycyjnych I z mojego toku myślenia wynika że trzeba go podłączyć pod ten kabel: Gniezdo C w MCE: mostkuje z: Pin 25 – Zasilanie świateł postojowych (WE) [szary]
lemon_lmn Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 No i poprzekladalem piny we wtyczce wlacznika 4 - 13 , 16 -14 i wszystko dziala oprocz funkcji auto - wlacznik w pozycji auto w ogole sie nie jest podswietlony ani zadne swiatla nie dzialaja. Przypomne - MCE wersja low a wlacznik swiatel z b7 z koncowka D Macie na to jakis patent?
Bart-S Opublikowano 26 Września 2012 Autor Opublikowano 26 Września 2012 Jeszcze raz odsyłam Cię do pierwszego postu Masz tam rozdział poświęcony włącznikom świateł - przeczytaj go dokładnie.
lemon_lmn Opublikowano 26 Września 2012 Opublikowano 26 Września 2012 Ok - prosze spokojnie i bez nerwow Jak zmostkuje pin 7 i 16 we wtyczce wlacznika i pociagne pin 7 do pinu 29 w 32-pinowej kostce MCE to zadziala funkcja AUTO (bez czujnika swiatla - na zasadzie ciaglego swiecenia po przekreceniu zaplonu) ??? (przypominam - mam MCE w wersji low)
bobikos Opublikowano 27 Września 2012 Opublikowano 27 Września 2012 Ok - prosze spokojnie i bez nerwow Jak zmostkuje pin 7 i 16 we wtyczce wlacznika i pociagne pin 7 do pinu 29 w 32-pinowej kostce MCE to zadziala funkcja AUTO (bez czujnika swiatla - na zasadzie ciaglego swiecenia po przekreceniu zaplonu) ??? (przypominam - mam MCE w wersji low) Jeśli masz MCE B6 w wersji LOW to nie ma szans by światła mijania zadziałały Ci w trybie AUTO. Jak chcesz się bawić to zmień MCE na HIGH, innej opcji nie ma. Tak jak Bart-S napisał, na wszystkie pytania na tym etapie odpowiedź znajdziesz w pierwszym poście.
serfin Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 hej, dobiłem do 32 str tego wątku i poki co czytałem o modach zaawansowanych, mam b6 z 2001r wersja MCE najuboższa bez literki, wstawiam wlasnie bixenon i spryski chce dorzucic ale moj MCE nie obsluguje spryskow wiec musze szukac wersje LOW z literką A lub D i tu pytanie jak odróżnić przy zakupie wersji "D" czy obsługuje czy też nie spryski? bo kupie "D" i potem okaże się, że mam problem :/ myslałem wczesniej o MCE high wersji "F" i wielu cudach ale ta kabelkologia mnie jednak zniechęciła, nie chce ingerować w ori okablowanie. takze rozumiem że wymieniając MCE low bez literki na wersje Low A lub D robie tylko P&P i nie musze nic ciąć przekładać dosztkowywać? oprócz przewodu od dołożonej pompki od sprysków do MCE Zależy mi tylko na dodaniu sprysków do Bixenonów które wstawiam w miejsce zwykłych H7, bo zmiana samych lamp to jak rozumiem tylko P&P i kodowanie VAGiem, a już aby dołożyć spryski to w moim przypadku zmiana modulu MCE. z góry dzieki za wytłumaczenie tematu.
Bart-S Opublikowano 29 Września 2012 Autor Opublikowano 29 Września 2012 hej, dobiłem do 32 str tego wątku i poki co czytałem o modach zaawansowanych, mam b6 z 2001r wersja MCE najuboższa bez literki, wstawiam wlasnie bixenon i spryski chce dorzucic ale moj MCE nie obsluguje spryskow wiec musze szukac wersje LOW z literką A lub D i tu pytanie jak odróżnić przy zakupie wersji "D" czy obsługuje czy też nie spryski? bo kupie "D" i potem okaże się, że mam problem :/ myslałem wczesniej o MCE high wersji "F" i wielu cudach ale ta kabelkologia mnie jednak zniechęciła, nie chce ingerować w ori okablowanie. takze rozumiem że wymieniając MCE low bez literki na wersje Low A lub D robie tylko P&P i nie musze nic ciąć przekładać dosztkowywać? oprócz przewodu od dołożonej pompki od sprysków do MCE Zależy mi tylko na dodaniu sprysków do Bixenonów które wstawiam w miejsce zwykłych H7, bo zmiana samych lamp to jak rozumiem tylko P&P i kodowanie VAGiem, a już aby dołożyć spryski to w moim przypadku zmiana modulu MCE. z góry dzieki za wytłumaczenie tematu. D jest tylko jedna wersja - opis może mylić. Jakikolwiek kupisz, będzie miał piny obsługujące spryski.
serfin Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 dzieki za info Bartek, sugerowałem sie opisem ze zwijki z pierwszej strony bo jest tam napisane ze wersja MCE Low D jest z obsługą i bez obsługi spryskow wiec ja to czytajac zrozumialem, ze sa dwie rozne wersje "D" nie moge dorwac wersji MCE A a moge miec wersje D i obawialem sie czy napewno ma juz obsluge spryskow ;P dzieki za info takze biore wersje D zalezy mi tylko na dodaniu obslugi spryskow bo Bixenon podlaczam a chce jak najmniej inwazyjna metode wybrac tj nie chce ciac ori wiazek z kablami i sztukowac ciagnac dodatkowych kabli etc.
Bart-S Opublikowano 29 Września 2012 Autor Opublikowano 29 Września 2012 Tyle że instalacja pod BiX wymaga modułu HIGH - D masz dla wersji LOW ponieważ system spryskiwaczy był opcją także dla zwykłych reflektorów. Jak widzisz, kabelkologia Cię nie ominie - szukaj F i jedź do Dominika na swap.
serfin Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 no to mnie podłamałeś teraz gdzieś tam czytałem, że wystarczy, że podmienie lampy zwykle H7 na Bixy i jest to operacja P&P wtyczki normalnie pasują i nic nie wyczytałem o konieczności większego rezania tj przerabiania instalacji kabelkowej. układ samopoziomowania ma swój oddzielny moduł i nie ma za wiele wspolnego z MCE, także myslałem że wystarczy mi zwykły MCE wersja Low do obsługi sprysków, samopoziomowanie i bixenony beda chodziły w pełni jak w ori wydaniu.
Bart-S Opublikowano 29 Września 2012 Autor Opublikowano 29 Września 2012 Widzisz ja zawsze tłumacząc coś odnoszę się do fabrycznych instalacji... Jest możliwe wykonanie modyfikacji w wariancie jaki obrałeś - poprosiłem Dominika aby tu zajrzał w wolnej chwili i wyjaśnił wątpliwości.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się