Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czyli taki...

B7 Wersje HIGH:

8E0 907 279 J (wycofany ?) -> 8E0 907 279 L (wycofany 01/10/2005) -> 8E0 907 279 N

zwijak sie kłania....

  • Odpowiedzi 3.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

sorry,

nie przyczailem ze tam ponizej w B7 są tez wypisane

Opublikowano

Witam, mam takie pytanie czy lusterko z b7 podejdzie Elektrycznie P&P tą kostka 6 pinową do przygotowanej już ori instalacji b6 i będa działały fotochromy na zewnątrz a w razie czego CLH

Opublikowano

p&p nie podejdzie , jest gdzieś w dziale warsztat opis przeróbki , co do fotochromów będą dzialać natomiast clh będzie działało 24h bo w tym lustrze niema czujnika światła:wink:

Opublikowano
p&p nie podejdzie , jest gdzieś w dziale warsztat opis przeróbki , co do fotochromów będą dzialać natomiast clh będzie działało 24h bo w tym lustrze niema czujnika światła:wink:

Tzn jeżeli chodzi o mocowanie to wiem że trzeba je zmienić , pierścień duży na mały, widziałem gdzieś opis.

Jeżeli chodzi o elektrykę to wszystkie piny w 6-pinowej wtyczce b6 i b7 mają podobny opis co za co odpowiada, czyli w samej wtyczce obejdzie się bez przekładania pinów, czyli jest p&p ??

Czy ten czujnik światła jest jeszcze do czegoś podpięty oprócz CLH??próbował go ktoś dołączyć do lustra b7??

Czy jakieś błędy wyskakują??

sory że tak dobitnie pytam ale trochę zabawy z uchwytem jest więc wolał bym wiedzieć wszystko na 100%

chodzi o konkretnie to lustro:

LUSTERKO WEWNETRZNE FOTOCHROM Audi RS4/S4 Avant B7 (2645291964) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Opublikowano
p&p nie podejdzie , jest gdzieś w dziale warsztat opis przeróbki , co do fotochromów będą dzialać natomiast clh będzie działało 24h bo w tym lustrze niema czujnika światła:wink:

Tzn jeżeli chodzi o mocowanie to wiem że trzeba je zmienić , pierścień duży na mały, widziałem gdzieś opis.

Jeżeli chodzi o elektrykę to wszystkie piny w 6-pinowej wtyczce b6 i b7 mają podobny opis co za co odpowiada, czyli w samej wtyczce obejdzie się bez przekładania pinów, czyli jest p&p ??

Czy ten czujnik światła jest jeszcze do czegoś podpięty oprócz CLH??próbował go ktoś dołączyć do lustra b7??

Czy jakieś błędy wyskakują??

sory że tak dobitnie pytam ale trochę zabawy z uchwytem jest więc wolał bym wiedzieć wszystko na 100%

chodzi o konkretnie to lustro:

LUSTERKO WEWNETRZNE FOTOCHROM Audi RS4/S4 Avant B7 (2645291964) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

W B6 masz wbudowany czujnik światła - w B7 jest to osobny moduł (zawierający także czujnik deszczu) wkładany w podstawę lusterka.

Czujnik nie jest podłączony do C/LH tylko do MCE i to on zajmuje się podaniem odpowiednich sygnałów wyjściowych (czyli uruchamiających tryb doświetlania).

Rozpiskę pinów lusterka masz w pierwszym poście - zarówno dla B6 jak i B7 (po prostu porównaj sobie opis pinów).

Opublikowano

Mam kolejny problem

kupiłem lusterko z b6 8e0 857 511 6PS lub GPS i wkłady fotochrom, cała instalacja jest fabrycznie przygotowana, po podłączeniu wszystkiego lusterko nie działa, nie świeci się dioda ani nie reaguje na latarkę. Oczywiście wcześniej zakodowałem 09cent.electric> 07recode i zmieniłem 00011 na 01011, potem wyłączenie zapłonu i włączenie i już cyferki są jak mają być, ale lusterka nie ściemniają się a dioda na lusterku nie świeci.wyskakują błędy:

01502 - Bulb for Rear Fog: Left (L46)

57-00 - Electric Circuit Failure

02105 - Supply Voltage for Light Detection Sensor

57-00 - Electric Circuit Failure

lewa przeciwmgielna która świeci oraz napięcie zasilania dla czujnika światła.

co z tym zrobić??

Opublikowano
Mam kolejny problem

kupiłem lusterko z b6 8e0 857 511 6PS lub GPS i wkłady fotochrom, cała instalacja jest fabrycznie przygotowana, po podłączeniu wszystkiego lusterko nie działa, nie świeci się dioda ani nie reaguje na latarkę. Oczywiście wcześniej zakodowałem 09cent.electric> 07recode i zmieniłem 00011 na 01011, potem wyłączenie zapłonu i włączenie i już cyferki są jak mają być, ale lusterka nie ściemniają się a dioda na lusterku nie świeci.wyskakują błędy:

01502 - Bulb for Rear Fog: Left (L46)

57-00 - Electric Circuit Failure

02105 - Supply Voltage for Light Detection Sensor

57-00 - Electric Circuit Failure

lewa przeciwmgielna która świeci oraz napięcie zasilania dla czujnika światła.

co z tym zrobić??

Co to znaczy, że instalacja jest fabrycznie przygotowana? Miałeś wcześniej zwykłe lusterko tak?

Opublikowano

kupiłem s4 " okradzione" przez poprzedniego właściciela w celu zmniejszenia ceny .Jest w podsufitce wtyczka do lusterka a w lusterkach bocznych są kable pod fotochromy.Po rozkodowaniu vinu też widać ze z fabryki wyjechało z lusterkami fotochrom. lusterko zwykłe miałem a kabelek schowany w podsufitce

Opublikowano
kupiłem s4 " okradzione" przez poprzedniego właściciela w celu zmniejszenia ceny .Jest w podsufitce wtyczka do lusterka a w lusterkach bocznych są kable pod fotochromy.Po rozkodowaniu vinu też widać ze z fabryki wyjechało z lusterkami fotochrom. lusterko zwykłe miałem a kabelek schowany w podsufitce

Lusterko może być uszkodzone - najprościej podlecieć na lokalnego spota i podmienić na chwilę. Inna droga to analiza wiązki elektrycznej (czy nie ma gdzieś zwarcia lub otwartego obwodu).

Opublikowano

Z soboty na niedzielę będę widział a3 8p z takim lusterkiem tyle ze jeszcze z czujnikiem deszczu, jak podepnę je do instalacji tego a3 to coś da się sprawdzić??

Nie kojaże nikogo z okolicy kto by miał w b6 fotochrom.

Mam też włącznik świateł Auto z literką B ale instalacja jest jeszcze z literką A, jak był ten włącznik podłączony to na fisie zaświeciła się ikona takich świateł jak by do tunelu.

jakie otwory zakryć a w jakie świecić żeby sprawdzić czy działa??

jakie piny albo kolory kabli sprawdzać??

Opublikowano
Z soboty na niedzielę będę widział a3 8p z takim lusterkiem tyle ze jeszcze z czujnikiem deszczu, jak podepnę je do instalacji tego a3 to coś da się sprawdzić??

Nie kojaże nikogo z okolicy kto by miał w b6 fotochrom.

Mam też włącznik świateł Auto z literką B ale instalacja jest jeszcze z literką A, jak był ten włącznik podłączony to na fisie zaświeciła się ikona takich świateł jak by do tunelu.

jakie otwory zakryć a w jakie świecić żeby sprawdzić czy działa??

jakie piny albo kolory kabli sprawdzać??

Całą rozpiskę masz w pierwszym poście. Na pierwszy ogień trzeba przywrócić instalację do żywych (pozbyć się błędów z MCE). Potem zajmiesz się poprawnością pracy sensora.

Lusterko z A3 nie podejdzie (no chyba że tylko po to aby sprawdzić czy działa fotochrom). Generalnie możesz sprawdzić czy lusterko ma zasilanie (pin 1).

Instalację od razu przerób pod B zgodnie z pierwszym postem.

Opublikowano

wszystko wiadomo, brak części pinów we wtyczce 32 MCE.

Pin 18 – Zasilanie czujnika światła i iluminacji włącznika CLH/regulacji świateł (WY) [czarno/niebieski]

Pin 19 – Sygnał z czujnika światła (WE) [biało/fioletowy]

Pin 24 – Aktywacja systemu Coming/Leaving Home (WE) [biały]

Pin 29 – Aktywacja trybu automatycznych świateł do jazdy (WE) [niebieski]

Pin 30 – Zasilanie wewnętrznego lusterka fotochromatycznego (WY) [niebiesko/czerwony]

skoro brakuje mi pinów przy MCE a w podsufitce są to prawdopodobnie na wtyczce łączącej elektrykę podsufitki czyli pomarańczowy 17-pinowy konektor, jak się do tego dostać i gdzie dokładnie??

Opublikowano

Ściągnij osłonę progową po stronie kierowcy.

Opublikowano

witam jaki MCE musze kupic do b7 zeby mi dzialal CLH

widze ze niby J/L/N powinny to obslugiwac ale nizej wyczytalem ze musi byc MCE z literka F

jak to jest naprawde?

Opublikowano

F to do B6, Ty masz B7 więc J, L lub N.

Opublikowano
[...]

Uważam, że można by zastąpić oryginalne lustro jakimkolwiek czujnikiem zmierzchowym w którym podamy poprzez przekaźnik masę...

Należy wtedy zastosować przekaźnik o stykach NC normaly close (normalnie zwarte).

zastosowanie wyłącznika zmierzchowego zasilanego z wejścia dla lusterka pozwoli nam oszukac komputer i wyeliminowac błąd lusterka.

NAJWAŻNIEJSZA zaleta tego zabiegu będzie taka, że możemy sami umieścić w dowolnym miejscu fotorezystor i tak go sobie wyregulować

aby spełniał nasze oczekiwania, jednakże przestrzegam przed zbyt późnym włączeniem, bowiem może nam nie załączyć świateł gdy wjedziemy do oświetlonego tunelu czy garażu w hipermarkecie...jeśli włączymy na AUTO.

Właśnie nad czymś takim się zastanawiam. Będę rezał CLH, ale nie potrzebuje fotochromu.

Bart-S pisał o czujniku światła:

pin 6 = sygnał z czujnika światła oraz rozłączenie fotochromu w przypadku włączenia lampki w podsufitce (do MCE, kostka 32-pin/19 – w drodze do MCE przechodzi przez panel świateł pin 1 -> pin 11 a następnie przez pomarańczowy 17-pinowy konektor – pin 13 – w lewym dolnym słupku A) [brązowo/czarny – od lusterka do lampki, biało/fioletowy – od lampki do MCE]

Gdyby ktoś zmierzył (lub ma takie dane) jaki zakres napięć od-do pojawia się na pinie 6-tym lusterka? Pliss:decayed: Jedna wartość napięcia - to będzie przy zakryciu palcem czujnika, druga wartość - np. przy poświeceniu latarką.

Ta informacja pozwoli wykombinować jakiś czujnik światła DIY.

Opublikowano

do mnie dziś dotarł MCE.... dzięki @mati9591

oraz przełącznik świateł D....dzięki @krupskim

biorę się właśnie za kabelkologię...

jak się uporam, dam znać czy moje przemyślenia się potwierdzą

Opublikowano

witam szanownych forumowiczow.

mam b7 z clh, fotochromem i czujnikami light i rain. to czego mi brakuje to dlr, bo stwierdzilem, ze skoro mam wlacznik auto to dobrze byloby zapomniec o czyms takim jak wlacznik swiatel. auto ma zwykle lampy (zaden xenon). chcialbym sie dopytacc jak wg. was przerobic auto aby byl ten drl, tzn abym ustawil sobie wacznik na 'auto' i zapomnial o kreceniu galka. zaproponujcie w co isc - czy wymienic tez lampy na xenony/bixenony lub cos innego -wiem ze w tym wypadku zmienic trzeba sporo rzeczy na okolo - zderzak, zbiorniczek, dolozyc zyroskop itd... nie chodzi mi o koszt tylko o to, zeby to sie nie psulo. poczatkowo chcialem xenony zalozyc ale widze, ze te zwykle lampy swieca wystarczajaco dobrze, wiec generalnie jesli mam wymienic pol przodu auta i mam miec z tym problemy to rezygnuje z podmiany lamp (cena nie gra roli - chodzi o bezawaryjnosc). czy wiec moze zamiast isc w xenon to wystarczy kupic lampy z drl i nic nie trzeba zmieniac? albo przekodowac jakos sterwonik, tylko czy da sie tak to zrobic, zeby bylo ok i zebym mogl usawic auto i olac sprawe nie wymieniajac lamp (chodzi o ten tryb skandynawski)? prosze o sugestie...

Opublikowano

To może spróbuj przekodować MCE na tryb skandynawski i będziesz miał spokój.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...