Skocz do zawartości
IGNOROWANY

MCE 09 Moduł Centralnej Elektryki lusterko włącznik świateł czujnik światła Coming Leaving Home


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a nie mozna przerobic tego modulu co mam z koncowka "E" na "F" ?

  • Odpowiedzi 3.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
a nie mozna przerobic tego modulu co mam z koncowka "E" na "F" ?
Hehe dobre:grin:
Opublikowano
a nie mozna przerobic tego modulu co mam z koncowka "E" na "F" ?

Przeróbka kosztuje ponad dwie stówki i polega na wymianie modułu E na moduł F.

Opublikowano

Mam takie pytanie, czy do "prowizorycznego" zrobienia CLH nie wystarczyloby zmasowanie pinu 24/32 w MCE oraz kodowanie ??? Do wlacznika CLH idze masa i wychodzi wlasnie do pinu 24 w MCE

Opublikowano
No nic szukam MCE na podmiankę. Może ktoś z okolic Częstochowy ma jutro bądź w przyszłym tyg trochę wolnej chwili żeby spróbować??

sprawdź czy na bezpiecznikach 36 i 37 masz po zapłonie jakiekolwiek napięcie? Jeśli brak to sprawdź czy na cienkim czerwonym i grubym czerwonym dochodzącym do opisanego wcześniej przekaźnika dochodzi napięcie. Jeśli dochodzi to na pin 4 (czarno-żółty cienki) podaj masę, wtedy na czarno-żółtym grubym powinno pojawiać się napięcie i przynajmniej część układów powinna się zasilić i zacząć działać.

A więc próby zrobione: po podaniu masy na wyżej wymieniony przewód ( czarno- żółty cienki ) w przekaźniku zadziałały wycieraczki, spryskiwacze, halogeny natomiast nie zadziałał klakson. Udało się też podpiąć inny moduł niestety z końcówką " B " zamiast " F " i zadziałał sam klakson.

Wniosek taki, że któryś z elementów wykonawczych w module kontroli elektryki J519 jest uszkodzony. Na jutro umówiony jestem z elektronikiem, może uda się go wskrzesić, jeśli nie to czeka mnie zakup innego. I teraz moje pytanie jakiego modułu szukać? Mogę zastosować zamiennie np z literką "G" ??

Opublikowano

A więc próby zrobione: po podaniu masy na wyżej wymieniony przewód ( czarno- żółty cienki ) w przekaźniku zadziałały wycieraczki, spryskiwacze, halogeny natomiast nie zadziałał klakson. Udało się też podpiąć inny moduł niestety z końcówką " B " zamiast " F " i zadziałał sam klakson.

Wniosek taki, że któryś z elementów wykonawczych w module kontroli elektryki J519 jest uszkodzony. Na jutro umówiony jestem z elektronikiem, może uda się go wskrzesić, jeśli nie to czeka mnie zakup innego. I teraz moje pytanie jakiego modułu szukać? Mogę zastosować zamiennie np z literką "G" ??

F to najwyższa wersja dla B6, możesz szukać E ale wtedy nie będziesz miał CLH (o ile masz teraz). O module G nie słyszałem, możesz spróbować zastosować jeśli masz dostęp.

Jeśli zastosowałeś B to też wszystko powinno chodzić, sprawdź czy nie masz czegoś uszkodzonego, może którejś masy nie ma?

Opublikowano
Mam takie pytanie, czy do "prowizorycznego" zrobienia CLH nie wystarczyloby zmasowanie pinu 24/32 w MCE oraz kodowanie ??? Do wlacznika CLH idze masa i wychodzi wlasnie do pinu 24 w MCE

Pytanie, czy masz moduł F i instalację "High". Zrobiłem właśnie taką prowizorkę, tzn. dołożyłem nowy tylko moduł F i włącznik świateł. Nie mam jeszcze wyłącznika CLH i lusterka. Tak jak mówisz, zmasowałem pina i CLH działa.

Opublikowano
Mam takie pytanie, czy do "prowizorycznego" zrobienia CLH nie wystarczyloby zmasowanie pinu 24/32 w MCE oraz kodowanie ??? Do wlacznika CLH idze masa i wychodzi wlasnie do pinu 24 w MCE

Pytanie, czy masz moduł F i instalację "High". Zrobiłem właśnie taką prowizorkę, tzn. dołożyłem nowy tylko moduł F i włącznik świateł. Nie mam jeszcze wyłącznika CLH i lusterka. Tak jak mówisz, zmasowałem pina i CLH działa.

jeszcze nie sprawdzilem jaki mam modul ale wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo. czyli bez wlacznika "auto" tez bedzie dzialalo ;) Tak narazie taka prowizorka, docelowo bedzie jak w ksiazkach pisze ;)

Opublikowano

jeśli moduł poprawny, to pamiętaj że w ciągu dnia również załączy ci CLH, więc wyłącznik zrób sobie pod ręką.

Opublikowano
jeśli moduł poprawny, to pamiętaj że w ciągu dnia również załączy ci CLH, więc wyłącznik zrób sobie pod ręką.

Tak wiem, ale mi to nie przeszkadza ;)

Opublikowano

ja z powodu braku lusterka WEW. montuję zmierzchowy 12v, jak wszystko zadziała napiszę co i jak zrobić aby mieć poprawnie działające światła AUTO i CLH :wink:

Opublikowano

A więc próby zrobione: po podaniu masy na wyżej wymieniony przewód ( czarno- żółty cienki ) w przekaźniku zadziałały wycieraczki, spryskiwacze, halogeny natomiast nie zadziałał klakson. Udało się też podpiąć inny moduł niestety z końcówką " B " zamiast " F " i zadziałał sam klakson.

Wniosek taki, że któryś z elementów wykonawczych w module kontroli elektryki J519 jest uszkodzony. Na jutro umówiony jestem z elektronikiem, może uda się go wskrzesić, jeśli nie to czeka mnie zakup innego. I teraz moje pytanie jakiego modułu szukać? Mogę zastosować zamiennie np z literką "G" ??

F to najwyższa wersja dla B6, możesz szukać E ale wtedy nie będziesz miał CLH (o ile masz teraz). O module G nie słyszałem, możesz spróbować zastosować jeśli masz dostęp.

Jeśli zastosowałeś B to też wszystko powinno chodzić, sprawdź czy nie masz czegoś uszkodzonego, może którejś masy nie ma?

Nie pamiętam czy sprawdziłem pracę wycieraczek na module B ale na pewno działał klakson, a nie działały światła. Świecił chyba tylko xenon i nic poza tym. Mślę jak sprawdzić czy moduł wogóle wystawia sygnał do sterowania wycieraczkami czy np halogenami. Wszystkie te obwody sterowane są masą???

Opublikowano (edytowane)

jestem już po montażu CZUJNIKA zmierzchowego, który daje kontrolę nad światłami gdy WŁĄCZNIK ŚWIATEŁ jest w pozycji AUTO...
i CLH.... po wyjściu z auta gdy chcemy doświetlać otoczenie...
zmodyfikowałem trochę instalację i....
WYKONAŁEM PRZERÓBKĘ według tego schematu.....
dsc0007yhi.jpg

rysunek jest mojego autorstwa więc proszę się nie śmiać z charakteru pisma:grin:
jak widać na schemacie, należy przeciąć dwa przewody idące do MCE...
.....z włącznika świateł pin 7/16....MCE C29
.....oraz włącznika CLH pin 7....MCE C24
należy zastosować przekaźnik z dwoma parami styków... zwierno-rozwiernych
dla świateł AUTO należy podłączyć pod styki normalnie zwarte, dla CLH pod styki normalnie rozwarte....
należy wpiąć się do przewodu fioletowego poprzez diodę, aby MCE dostawał napięcie z pinu7 włącznika świateł w czasie gdy jest jasno... zgasi nam wtedy światła mijania. dioda jest po to, aby napięcie nie wracało się na podświetlenie żółtej ikony AUTO w pozycji 0(ZERO) WŁĄCZNIKA ŚWIATEŁ.

przewód idący do pinu C29 nie musi być podłączony...usunie to ikonę/sygnał na FISie o załączeniu świateł....ja zrezygnowałem już po pierwszym dniu....wkurzało mnie to ciągłe pikanie po załączeniu

pozostaje nam teraz tylko, regulacja samego włącznika zmierzchowego aby załączał światła w momencie gdy tego potrzebujemy...
oraz poprawne umieszczenie fotorezystora.
ja zastosowałem TAKI włącznik zmierzchowy, KTÓRY ZASILIŁEM z C18, usunęło to miganie diody żółtej AUTO.
z drugiej strony pozwala to na wyłączenie czuwania samego czujnika i zminimalizowanie ryzyka rozładowania akumulatora w czasie gdy auto stoi przez kilka dni....
fotorezystor umieściłem na razie przy przednim lewym słupku na wysokości zegarów, aby mieć możliwość regulacji czułości na światło. sam czujnik zmierzchu jest we wnęce nad skrzynką bezpieczników, ułatwia mi to regulację progu zadziałania...
10602.jpg
...usunąłem z niego tylko kondensator C1 odpowiadający za histerezę aby móc poprawnie ustawić próg zadziałania... i chyba go nie będę lutował, lampy w garażu nie robią na nim wrażenia...zobaczę jak będzie podczas wieczornej jazdy i w tunelach...
ZWRACAM UWAGĘ, że czujnik ten występuje w 2 wersjach... jako zmontowany oraz do samodzielnego montażu...różnica w cenie niewielka.
ORAZ taki przekaźnik (lub podobny)
przekaznik-12v-v23042-a2_2692.jpg

całkowity koszt instalacji to 32 złote....
dopóki nie będzie lusterka...... robota warta zachodu.....
jak na razie mam to zamontowane od kilku godzin....za parę dni przekonamy się czy wszystko jest OK...

pozdrawiam....

EDIT... 27.12.2012
DOPISUJĘ, ponieważ zauważyłem u siebie pewne objawy których nie zauważyłem w momencie pierwszej próby...
otóż zauważyłem, że w momencie załączenia świateł mijania w ciągu dnia, coś mi cykało pod deską...
po kilku próbach doszedłem do odkrycia, że winą tego jest sygnał zasilający czujnik zmierzchu...przypominam, że to sygnał z C18
gdy było ciemno i czujnik pobierał prąd problemów nie było, tylko w ciągu dnia...może to dlatego że układ nie pobiera praktycznie żadnego prądu a układ sprawdza czy jest czujnik, a może to wina mojego MCE, nie wiem, nie mierzyłem.
po dołożeniu rezystora 100 om/10w problemy zniknęły..
po drugie....jeśli zostawię włącznik świateł w pozycji AUTO, a CLH załączony, to po otwarciu drzwi (gdy jest ciemno) CLH załączy się na chwilę i zgaśnie...ponowne naciśnięcie przycisku pilota włącza na prawidłowy czas CLH...mnie się to nawet podoba, nie zużywa prądu niepotrzebnie...
w przypadku przełączenia włącznika na pozycję 0, CLH działa od pierwszego momentu prawidłowo.
jak widać, dopisek jest po miesiącu działania układu...po za tymi spostrzeżeniami reszta działa prawidłowo..auto stało nawet 4 dni bez odpalania i nie było żadnych problemów..
miłego rezania

EDIT 14.10. 2014 poprawiam zdjęcia bo zniknęły.

przy okazji potwierdzam prawidłowe działanie układu. Jak widzicie, mija 2 lata (od napisania postu). mój układ WCIĄŻ działa w jak najlepszym porządku. nic się nie dzieje, nic nie zmieniałem, akumulator wciąż dobry, nic go nie rozładowuje.

EDIT 10.11.2015. MINĄŁ KOLEJNY rok, układ działa wyśmienicie, chociaż dalej nie mam lustra w aucie.

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano

Nono szacun za takie rezanie:hi:tak jak mówisz trzeba pojeździć i sprawdzić jak to chodzi i będzie ewentualnie dla potomnych ten Twój patent:decayed:

Opublikowano

po 3 dniach użytkowania mogę powiedzieć, że warto było kupić ten zmierzchowy.

udało mi się ustawić poprawnie próg zadziałania, musiałem tylko tak ustawić czujnik zmierzchu aby nie "patrzał" w górę tylko do środka auta.

lampy halogenowe na stacji benzynowej gasiły mi światła ale teraz jest OK. żadne światło nie zakłóca, ani w tunelu ani uliczne, ani tym bardziej od innych samochodów...do tego, poprawnie załącza/wyłącza przy wjeździe do tunelu czy garażu....LUSTRO nie jest już potrzebne....:banan:

zmienię tylko w przyszłości, dokładając drugi taki sam włącznik, próg zadziałania funkcji CLH... nie potrzebnie załącza się za każdym razem po zmroku...wolałbym aby była całkowita ciemność, wtedy kiedy nic nie widać w otoczeniu auta...a to można załatwić właśnie dodatkowym czujnikiem zmierzchu...

Opublikowano

dzięki...

zauważyłem także, że jeśli zostawię włącznik w pozycji auto przy wysiadaniu to zawsze po otworzeniu pilotem CLH oświeci i zgasi światła, kolejne naciśnięcie przycisku na pilocie ponownie oświeca na prawidłowy czas.. fajna funkcja (niezamierzona) kiedy np stoimy przy markecie w dostatecznym świetle,oszczędza na aku.

nie ma tego miejsca jeśli włącznik jest w pozycji ZERO...

zauważyłem również, że naciśnięcie przycisku otwarcia (NA PILOCIE) w czasie gdy wysiadamy po zgaszeniu silnika, powoduje przedłużenie świecenia CLH o dodatkowe kilka minut....

Opublikowano
dzięki...

zauważyłem także, że jeśli zostawię włącznik w pozycji auto przy wysiadaniu to czasami zdarza się tak, że po otworzeniu pilotem CLH oświeci i zgasi światła, kolejne naciśnięcie przycisku na pilocie ponownie oświeca na prawidłowy czas..

nie ma tego miejsca jeśli włącznik jest w pozycji ZERO... czy w oryginale też tak się dzieje?

Jeszcze trochę i połowa ludzi z forum którzy szukają kupę czasu lustra fotochrom będą modzić po Twojemu:decayed: ale wszystko na plus więc jeszcze raz gratki modzika:hi:
Opublikowano

A więc próby zrobione: po podaniu masy na wyżej wymieniony przewód ( czarno- żółty cienki ) w przekaźniku zadziałały wycieraczki, spryskiwacze, halogeny natomiast nie zadziałał klakson. Udało się też podpiąć inny moduł niestety z końcówką " B " zamiast " F " i zadziałał sam klakson.

Wniosek taki, że któryś z elementów wykonawczych w module kontroli elektryki J519 jest uszkodzony. Na jutro umówiony jestem z elektronikiem, może uda się go wskrzesić, jeśli nie to czeka mnie zakup innego. I teraz moje pytanie jakiego modułu szukać? Mogę zastosować zamiennie np z literką "G" ??

F to najwyższa wersja dla B6, możesz szukać E ale wtedy nie będziesz miał CLH (o ile masz teraz). O module G nie słyszałem, możesz spróbować zastosować jeśli masz dostęp.

Jeśli zastosowałeś B to też wszystko powinno chodzić, sprawdź czy nie masz czegoś uszkodzonego, może którejś masy nie ma?

Nie pamiętam czy sprawdziłem pracę wycieraczek na module B ale na pewno działał klakson, a nie działały światła. Świecił chyba tylko xenon i nic poza tym. Mślę jak sprawdzić czy moduł wogóle wystawia sygnał do sterowania wycieraczkami czy np halogenami. Wszystkie te obwody sterowane są masą???

Jestem po wymianie modułu zakupionego zresztą od kolegi z forum. Dzięki wielkie. Wszystko działa jak należy. Mam tylko pytanie jak zmienić nr VIN w module. W tej chwili MCE wywala błąd o różnych nr VIN między autem a modułem.

Opublikowano

Istotne też, aby wejść w adaptację na kanał 81 i przyuczyć moduł nowego VINu samochodu. Należy wpisać wartość 46992, dać TEST, odczekać minutkę, później dać SAVE i znowu odczekać minutę.

Jeżeli się nie udało przyuczyć, to znaczy że odczekałeś za krótko po kliknięciu TEST, a później SAVE

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...