Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Diesel vs Benzyna


.i.KALI.i.

Jaki masz silnik w swoim Audi? (jak masz LPG zaznaczasz Benzyna)  

4 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki masz silnik w swoim Audi? (jak masz LPG zaznaczasz Benzyna)



Rekomendowane odpowiedzi

"Benzyna jest lepsza od diesela, ale diesel jest lepszy od benzyny. Wklej to na swojego śledzika, w przeciwnym razie twój samochód jutro rano nie odpali."

:polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co sie moze podobac w dieslu :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown: Oprocz spalania przy przyjemnej mocy,nie widze plusow...

tyle,że mogę sobie jeździć dynamicznie takim autem na co dzień,a jak chcę pociągnąć sporą przyczepę,to zaczepiam i jadę.

Wtedy przydaje się moment diselka.

Spróbujcie podczepić 2,5tony do skoksowanego 1.8T i latać z tym cały dzień.

Turbo benzyny ponad 200KM są dla szaleńców.Sam się muszę pilnować w dieslach 100-160KM,żeby nie przeginać na drodze.

Zeby stać się posiadaczem mocnej turbo-benzyny musiał bym w pierw poddać się transfuzji i wymienić krew na benzynę.... :cool1:

kolego ale chyba porównujesz swojego diesla do 1.8T :cool1: 1.9TDI też by tak z przyczepą wymiatał? :gwizdanie: Są przecież i duże benzyniaki w naszych autkach :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czego miał by nie wymiatać :gwizdanie: 300nm mu w zupełnosci pozwala płynnie ciagnać przyczepke :kox:[br]Dopisany: 15 Wrzesień 2010, 18:03_________________________________________________

never ending story

zaraz skończy sie głosowanie i można będzie zamknac swobodnie temat, dobrze że juz temat zszedłz elastycznosci silników :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze 150 to najsłabsze 1.8t a najmocniejsze 1.9 wiec to nie ma sensu :cool1:

no wiadomo że jak inne silniki i moce to i auta trochę się od siebie różnią

ale bierzesz 2 takie same modele i porównujesz pojedynczo te parametry to jest 2:1 :kox:

tak że przy 1.8t i 1,9 150 koni takie same są moce wiec wygrywa tdi tak jak napisałem wcześniej :tongue4:

pozdro. i zielony niech zamknie i wywali bo to się nigdy nie skończy :decayed:

Dokładnie i nikt nie zwrocił uwagi na to ze Diesel ma doladowanie 1,5 bara a benzynka na tą samą moc potrzebuje tylko 0,74 bar. Czyli wniosek taki ze w benzyniaku mniejszym kosztem osiagamy te 150km.

Nie skreslam diesla, tyle tylko ze min 5 cylindrow musi byc.. Jezdzilem kiedys w124 2.5D bez turba, mimo ze muł i jedyne 90km mial to bardzo pozytywnie to wspominam... jak juz sie rozbujał to szedł jak burza, ten charakterystyszny klekot i "ciąg"/dzwiek jak wchodził na obroty. Przy nim 1.9Tdi pierdzi gorzej jak trabant :] Busami jezdziłem mimo ze strasznie głosno to tez wrazenia jak najbardziej. Sprinter 312D nie rzadko potrafił zamielic na 3 biegu jak tylko turbo dziura sie skonczyła. W nowszych Sprinterach na CR to juz jednak nie to samo... mimo ze dobrze sobie radzi z duzymi ładunkami to jednak juz nie ma tego "kopa" i moc rozwijana jes bardziej harmonijnie, tak jakos bez płuciowo mozna powiedziec. Jak dla mnie im nowszy Diesel tym gorszy niestety, nie ma juz tego "klimatu" jak stare 2.0/2.4D w poczciwej becze i wolnossace Diesle w W124.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze 150 to najsłabsze 1.8t a najmocniejsze 1.9 wiec to nie ma sensu :cool1:

no wiadomo że jak inne silniki i moce to i auta trochę się od siebie różnią

ale bierzesz 2 takie same modele i porównujesz pojedynczo te parametry to jest 2:1 :kox:

tak że przy 1.8t i 1,9 150 koni takie same są moce wiec wygrywa tdi tak jak napisałem wcześniej :tongue4:

pozdro. i zielony niech zamknie i wywali bo to się nigdy nie skończy :decayed:

Dokładnie i nikt nie zwrocił uwagi na to ze Diesel ma doladowanie 1,5 bara a benzynka na tą samą moc potrzebuje tylko 0,74 bar. Czyli wniosek taki ze w benzyniaku mniejszym kosztem osiagamy te 150km.

Nie skreslam diesla, tyle tylko ze min 5 cylindrow musi byc.. Jezdzilem kiedys w124 2.5D bez turba, mimo ze muł i jedyne 90km mial to bardzo pozytywnie to wspominam... jak juz sie rozbujał to szedł jak burza, ten charakterystyszny klekot i "ciąg"/dzwiek jak wchodził na obroty. Przy nim 1.9Tdi pierdzi gorzej jak trabant :] Busami jezdziłem mimo ze strasznie głosno to tez wrazenia jak najbardziej. Sprinter 312D nie rzadko potrafił zamielic na 3 biegu jak tylko turbo dziura sie skonczyła. W nowszych Sprinterach na CR to juz jednak nie to samo... mimo ze dobrze sobie radzi z duzymi ładunkami to jednak juz nie ma tego "kopa" i moc rozwijana jes bardziej harmonijnie, tak jakos bez płuciowo mozna powiedziec. Jak dla mnie im nowszy Diesel tym gorszy niestety, nie ma juz tego "klimatu" jak stare 2.0/2.4D w poczciwej becze i wolnossace Diesle w W124.

noi kolejny, zwróc uwage że diesel to inna konstrukcja, żeby osiagnać taka moc musi mieć większe doładowanie, znajdź takie dwa silniki konkurencyjne(benzyna i diesel) gdzie moc i moment będą takie same w benzynie i w dieslu, a zarazem doładowanie i moze jeszcze dawka paliwa :wallbash: zauważ że w 110km doładowanie jest na 1bar i ma tylko 110km, a w takim 1,8 doładowanie 0,9bara - 1bar daje już ok 180kuca :naughty: wiec po co takie argumenty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba zrobić klubową "ustawkę" - dieslowcy vs benzynowcy i gazownicy i wtedy znajdziemy odpowiedz na pytanie co lepsze :decayed: a swoją drogą 3litrowe 204konne R6 diesel w samochodzie starego pali mniej niz 1.6 FSI 115km w samochodzie brata. i to powinno rozwiazac konflikt co lepsze :wink4::ON:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze 150 to najsłabsze 1.8t a najmocniejsze 1.9 wiec to nie ma sensu :cool1:

no wiadomo że jak inne silniki i moce to i auta trochę się od siebie różnią

ale bierzesz 2 takie same modele i porównujesz pojedynczo te parametry to jest 2:1 :kox:

tak że przy 1.8t i 1,9 150 koni takie same są moce wiec wygrywa tdi tak jak napisałem wcześniej :tongue4:

pozdro. i zielony niech zamknie i wywali bo to się nigdy nie skończy :decayed:

Dokładnie i nikt nie zwrocił uwagi na to ze Diesel ma doladowanie 1,5 bara a benzynka na tą samą moc potrzebuje tylko 0,74 bar. Czyli wniosek taki ze w benzyniaku mniejszym kosztem osiagamy te 150km.

Nie skreslam diesla, tyle tylko ze min 5 cylindrow musi byc.. Jezdzilem kiedys w124 2.5D bez turba, mimo ze muł i jedyne 90km mial to bardzo pozytywnie to wspominam... jak juz sie rozbujał to szedł jak burza, ten charakterystyszny klekot i "ciąg"/dzwiek jak wchodził na obroty. Przy nim 1.9Tdi pierdzi gorzej jak trabant :] Busami jezdziłem mimo ze strasznie głosno to tez wrazenia jak najbardziej. Sprinter 312D nie rzadko potrafił zamielic na 3 biegu jak tylko turbo dziura sie skonczyła. W nowszych Sprinterach na CR to juz jednak nie to samo... mimo ze dobrze sobie radzi z duzymi ładunkami to jednak juz nie ma tego "kopa" i moc rozwijana jes bardziej harmonijnie, tak jakos bez płuciowo mozna powiedziec. Jak dla mnie im nowszy Diesel tym gorszy niestety, nie ma juz tego "klimatu" jak stare 2.0/2.4D w poczciwej becze i wolnossace Diesle w W124.

noi kolejny, zwróc uwage że diesel to inna konstrukcja, żeby osiagnać taka moc musi mieć większe doładowanie, znajdź takie dwa silniki konkurencyjne(benzyna i diesel) gdzie moc i moment będą takie same w benzynie i w dieslu, a zarazem doładowanie i moze jeszcze dawka paliwa :wallbash: zauważ że w 110km doładowanie jest na 1bar i ma tylko 110km, a w takim 1,8 doładowanie 0,9bara - 1bar daje już ok 180kuca :naughty: wiec po co takie argumenty

Przeciez to wlasnie chciałem podkreslic co napisałes, a tak na marginesie, spróbujcie tą moc osiągnąć w dieslu bez turbinki... nierealne? w benzynce bez najmniejszego problemu. :good:

...dobra koniec dyskusji ja sie wyłanczam :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, bez przesady, jeśli diesel paliłby tyle co benzyna tzn. 8-11L/100km to wolałbym cichszą benzynkę.

Wady diesla:

chodzi troszkę jak traktor, dłużej sie nagrzewa silnik, droższe naprawy, krótkie biegi, większe prawdopodobieństwo trafienia podjechanego egzemplarza z dużym przebiegiem. ale jeśli ktoś trafi na zadbany egzemplarz to większość wad go nie dotyczy a do reszty łatwo sie przekona lub przyzwyczai.

Zalety diesla:

małe spalanie, a więc większy zasięg,szeroko rozumiana elastyczność - (tu akurat mam na myśli jazda w trasie, jak wrzuce 6-tkę to mało kiedy redukuje, no chyba że prędkość spadnie poniżej 70 km/h) , żywotny i bardzo udany silnik 1.9,

Wady benzynki:

większe spalanie,

Zalety:

łatwiejsze i raczej tańsze naprawy, silnik szybciej sie nagrzewa, cichy silnik, niższa cena zakupu,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mało się rozpisałeś nad wadami benzyny.

To, że pracuje jak "traktor" to ma też swój urok, bo nie chciał bym cichej benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...