Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SPOT POZNAŃSKI - NIEDZIELA godzina 17:00


Arkadiush

Rekomendowane odpowiedzi

:hi: :hi: :hi:

z tego co widzę, Android ma kiepski dostęp do info o pogodzie, Iphone ma z google weather forecast i od prawie 3 lat jeszcze mnie to nie zawiodło, ale i tak dodatkowo mam inną aplikację jak np. Celsius z opcją godzinową, IOS5 też już ma opcję godzinową :)

jak chcę dokładniejszych info wchodzę np. na http://www.yr.no/place/Poland/Greater_Poland/Pozna%c5%84/

a to juz zalezy z jakiej aplikacji korzystasz, android w tym zakreesie ma swobode wyboru :cool1: rowniez jest widget weather forecast

pozatym w tej chwili weather forecast serwuje temperature 1C tymczasem jest 5C.

wszelkie prognozy maja charakter lokalnie globalny. natomiast pomiedzy np. terenem zabudowanym a niezabudowanym temperatura moze sie bardzo roznic. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 103.6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Madas

    16552

  • nike21

    8875

  • Musashi

    5707

  • variocustoms

    5052

Top użytkownicy w tym temacie

kiedyś można było w porządnych telefonach marki Nokia włączyć sobie tryb diagnostyczny

zżerał baterię .. ale miałeś parametry z aktualnie podłączonego BTSa ... chyba temperatura też tam była

ale to tylko lokalnie miałeś odczyt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: rozglądam się powoli za dwiema nowymi oponami letnimi 17/45/225. Aktualnie jeżdżę na Conti SportContact 3. Polecicie coś sensowniejszego? :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: rozglądam się powoli za dwiema nowymi oponami letnimi 17/45/225. Aktualnie jeżdżę na Conti SportContact 3. Polecicie coś sensowniejszego? :wink4:

dozynam powoli dunlop sportmaxx tt rewelacja, juz 3 sezony letnie, i jeden zimowy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi: rozglądam się powoli za dwiema nowymi oponami letnimi 17/45/225. Aktualnie jeżdżę na Conti SportContact 3. Polecicie coś sensowniejszego? :wink4:

dozynam powoli dunlop sportmaxx tt rewelacja, juz 3 sezony letnie, i jeden zimowy :decayed:

ja też mam do kupienia dwie nowe letnie tylko 225/45/18 na początku roku kupowałem 2 opony i kupiłem dunlopy sportmaxx i też takich szukam.

a może poszukamy większej ilości osób i postaramy sie o jakiś rabat?[br]Dopisany: 12 Listopad 2011, 20:20_________________________________________________AHA!! w czwartek zmieniłem zawieszenie i podniosłem autko o 20mm :cool1: na wyglądzie autko nie straciło ale jeździ sie o wiele lepiej :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sportmaxxow to czytalem duzo opini ze sie wyzabkowuja szybko i dlatego je odpuscilem w przedbiegach :mysli: ogolnie na conti jezdzi sie super tylko sa troche glosne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:[br]Dopisany: 13 Listopad 2011, 09:16_________________________________________________

Pany, co ze spotem w niedziele? :kox: Jest? :mysli: :mysli:

dzisiaj nie moge [br]Dopisany: 13 Listopad 2011, 09:18_________________________________________________

co do sportmaxxow to czytalem duzo opini ze sie wyzabkowuja szybko i dlatego je odpuscilem w przedbiegach :mysli: ogolnie na conti jezdzi sie super tylko sa troche glosne...

nie naleze do oszczedzajacych opony inie zauwazylem zabkowania, najprawdopodobniej narzekacze mieli niesprawne amortyzatory :cool1:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może poszukamy większej ilości osób i postaramy sie o jakiś rabat?

musze kupic letnie 4 szt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję pomocy naszych speców przy wyborze aku... W zasadzie już kiedyś dyskutowaliśmy na ten temat ;)

Wybór padł na MOLL-a jako, że to seryjnie siedzi w naszych Audikach...

Fabryczny akumulator to 72Ah i prąd rozruchowy 380A (wg. normy DIN czyli 680 w EN). I teraz muszę podjąć 3 decyzje...

1. Parametry:

MOLL nie ma w ofercie aku 72Ah/380A. Generalnie jeśli chodzi o modele, które według katalogu tej firmy są przeznaczone dla Audi - do wyboru mamy:

- 70Ah/340A

- 80Ah/380A

Z uwagi na to, że w aucie jest dużo więcej elektryki niż przy wyjeździe z fabryki - od początku rozważam większą pojemność (oczywiście nie za dużo aby alternator dał radę to nadgonić ;)). Pytanie czy skok z 72AH na 80Ah nie będzie za duży dla alternatora 140A :mysli:

2. Do wyboru mam dwa modele:

- Moll Kamina Start (http://www.moll-batterien.pl/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=66)

- Moll M3 Plus K2 (http://www.moll-batterien.pl/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=52&Itemid=67)

Cena jest zbliżona - pytanie czy warto się pakować w patenty M3 Plus K2.

3. Po aku mam zamiar jechać dziś rano - w Poznaniu znalazłem 2 firmy:

- "Akuma" na Bałtyckiej lub 28 czerwca

- "Centrum Akumulatorów" na Garbarach

Poradźcie coś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- 70Ah/340A

- 80Ah/380A

Z uwagi na to, że w aucie jest dużo więcej elektryki niż przy wyjeździe z fabryki - od początku rozważam większą pojemność (oczywiście nie za dużo aby alternator dał radę to nadgonić ;)). Pytanie czy skok z 72AH na 80Ah nie będzie za duży dla alternatora 140A :mysli:

2. Do wyboru mam dwa modele:

- Moll Kamina Start (http://www.moll-batterien.pl/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=51&Itemid=66)

- Moll M3 Plus K2 (http://www.moll-batterien.pl/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=52&Itemid=67)

Cena jest zbliżona - pytanie czy warto się pakować w patenty M3 Plus K2.

3. Po aku mam zamiar jechać dziś rano - w Poznaniu znalazłem 2 firmy:

- "Akuma" na Bałtyckiej lub 28 czerwca

- "Centrum Akumulatorów" na Garbarach

po dlugich przemysleniach wybralem - Moll M3 Plus K2 83091 czyli 91 Ah w lutym minie rok od montazu w aucie.

nie zauwazylem niedoladowania akumulatora. od razu wyjasnienie, wieksza wydajnosc alternatora jest zawsze podyktowana wieksza laczna moca odbiornikow, aby oprocz ich zasilania starczylo wydajnosci do ladowania akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcin - a poradzisz coś w kwestii wyboru firmy? Miałeś z nimi do czynienia? Ponoć lepszą opinią cieszy się "Centrum"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć wiaruchna,

Ja w kwestii aku. Właśnie dzwoniłem do Akumy i tam padła propozycja 74 Ah Kamina Start albo 80 Kamina start lub eventualnie 75 M3. 74 Kamina Start w cenie 380 PLN. Te same aku sprzedaje też Sznajder, ale tam gościu usiłował mi wcisnąc za wszelką cenę Swój produkt Sznajder a na Moll była cena zaporowa 480 PLN za 74 Ah Kamina Start. A na stronie Molla jako dwa miejsca dealerskie są właśnie Sznajder i Akuma, natomiast nie ma Centrum Akumulatorów. Ja bym się chyba skłaniał ku Akumie.... Facet stwierdził, "niech pan przyjedzie, pomierzymy...", może to nie aku. Ale mój jest raczej od nowości, więc już pewnie sie kończy i raczej to nic innego, więc chyba i tak wezmę.....

Chyba więc jak dla mnie to Akuma.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:hi:

Dzięki Marcin - a poradzisz coś w kwestii wyboru firmy? Miałeś z nimi do czynienia? Ponoć lepszą opinią cieszy się "Centrum"...

bralem w Akuma na Fortecznej. z zebranego info, maja aku prosto z dostaw, a nie magazynowane miesiacami.[br]Dopisany: 14 Listopad 2011, 12:28_________________________________________________co do wielkosci, i pojemonsci, 91 Ah miesci sie nastyk. to najwiekszy rozmiar akumulatora. natomiast od strony praktycznej:

w temperaturze -20C aku ma przykladowo 50% pojemnosci znamionowej

realnie patrzac, nowy z aku 72 Ah ma 36 Ah

91 Ah ma 45 Ah,

natomiast gdy jezdzimy sporo po miescie, czesto uruchamiamy silnik, auto dlugo stalo,moze sie okazac ze jest niedoladowany i z naszych 72Ah wyladowalo sie 30 Ah, wiec energii zmagazynowanej ma tylko 42 Ah ( a te 30 Ah sie niedoladowalo) ladunku mamy wciaz do wykorzystania 50% czyli 21 Ah .... a jezeli temperatura dalej spadnie....

w przypadku Aku 91 Ah i brakujacych 30Ah mamy wciaz 61 Ah czyli w -20C ok 30Ah.

pojawia sie watpliwosci dotyczacych sprawnosci alternatora.

alternator ma uzupelnic ladunek zuzyty, przez elektronike w czasie postoju,oraz rozrusznik i swiece zarowe w czasie uruchamiania silnika. obojetnie czy bedzie to aku 72 Ah czy 91 Ah ilosc energii do uzupelnienia bedzie taka sama, poniewaz zalezy ona od poboru pradu przez wymienione odbiorniki. Wiec alternatorowi sytuacja sie nie zmienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...