Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Niepokojący dźwięk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie mam zamiaru ładować kasy w nowe turbo kiedy to które mam ładnie dmucha i cały inny jego osprzęt, pozostaje przyzwyczajenie sie ale juz dziś wiem że będzie trudno hehe, tak jak mówisz trzeba by napisać do samego Rogala i sie zapytać czy po virusie z autem nie bedzie sie nic działo. mam cicha nadzieje ze jak sie ociepli to trochę trzeba bedzie auto odmulić i moze to pomoże ;)

Opublikowano

nie mam zamiaru ładować kasy w nowe turbo kiedy to które mam ładnie dmucha i cały inny jego osprzęt, pozostaje przyzwyczajenie sie ale juz dziś wiem że będzie trudno hehe, tak jak mówisz trzeba by napisać do samego Rogala i sie zapytać czy po virusie z autem nie bedzie sie nic działo. mam cicha nadzieje ze jak sie ociepli to trochę trzeba bedzie auto odmulić i moze to pomoże ;)

Ja swojego "odmulam" sporadycznie co jakiś czas, ale pozytywnych efektów nie widzę :wallbash: Do tego mam jeszcze bbbuuu z okolic filtra powietrza i dudni jak dodaje gazu, ale i tak już sobie to odpuściłem :gwizdanie: Auto ciągnie ładnie więc nie ma co sie przejmować :naughty:

Opublikowano

ale to bbbuuuuu to tak ma być z okolicy filtra u mnie buczy i słychać w środku myślałem ze to to słychać a to jednak nie jest to, tylko tłumik środkowy . u szwagra jest buuuuuuu z okolicy filtra i cisza w srodku

Opublikowano

ale to bbbuuuuu to tak ma być z okolicy filtra u mnie buczy i słychać w środku myślałem ze to to słychać a to jednak nie jest to, tylko tłumik środkowy . u szwagra jest buuuuuuu z okolicy filtra i cisza w srodku

To ściągnij całkiem filtr powietrza i rurę do dolotu. U mnie wtedy jest huczenie jak cholera. No chyba, że ten tłumik mi siadł?? hmmm dziwne. A i plecionkę wymieniałem...

U mnie w środku bbuuuczy jak nie wiem, nawet teraz na postoju ale dużo ciszej

Opublikowano

witam, chyba udało mi się uciszyć ten dziwny dźwięk, a mianowicie ograniczyłem turbinkę wkręcając śrubkę (śruba zderzakowa ograniczająca ruch sztangi) o 2.5 obrotu tak żeby ograniczyć wychylenie kierownic turbiny, później wróciłem o jeden obrót, ale dźwięk powrócił, więc zostawiłem na 2,5 obrotu.

poniżej fotka (0 ile dobrze ją zmajstrowałem)

zdjcie001u.jpg

Po tym zabiegu nie odczułem jakiś różnic w mocy czy momencie, tak że pojeżdżę i zobaczę czy dźwięk powróci jak by co to dam znać.

Sorki za jakieś błędy właściwie to mój pierwszy post

A w turbo BRD gdzie znajde tą regulację??? Jakoś u siebie nie moge tej srubki znalesc , ta fotka jest o gory???

Opublikowano

Panowie czy ktoś wymyślił coś nowego odnośnie uporczywego dżwięku ???

Opublikowano

niestety co pytam jakiegoś mechanika to nie mam konkretnej odpowiedzi nic nowego nie mówią :-(

Opublikowano

winowajcą jest hydraulika głowicy.powszechnym mankamentem tych silników jest nadmiernie scierający sie od przeciążenia wałek rozrządu.musi on obsłużyć 4 pompowtryskiwacze co nie jest łatwym zadaniem szczególnie gdy olej nie jest najlepszej jakości lub przedłuża się okres jego wymiany. także panowie polecam zajrzeć pod pokrywe zaworów i zrobić ocene organoleptyczną cacków pod wałkiem :decayed: wersja "lajt" obejmuje wymiane samych szklanek,wersja "hard" wałek rozrządu z panewkami i szklanki.

Opublikowano

He He mnie też sie wydaje że dzwięk nie pochodzi z wadliwej pracy wałka czy szklanek, przecież słyszalny jest przy zejściu z obrotów i raczej z turbulum lub z układu dolotowego a nie z okolic głowicy.Ponadto jak kolega wyżej opisuje po przegonieniu auta na trasie dzwięk zanika na jakiś czas.U mnie też to zauważyłem. :naughty:

Opublikowano

Ja miałem wyczyszczoną turbinę i nic to nie dało :-(

Opublikowano

Ja oddalem fure na warsztat wycziscili mi turbine tak bynajmniej powiedzieli przez 3 miechy smigalo super potem dzwiek wrócil :P

Opublikowano

u mnie dzwięk szurania narazie zniknął, ale za to jak zwykle mam buczenie w kabinie :confused4: co dziwne buczenie jest tylko przy mrozach, jak stoi w garazu i wyjade rano to jest ok, a jak wracam po pracy to przy temp -5 mozna dostać kur.... . kupilem dzis wieszaki tłumika, ale wątpie że to bedzie to.

Opublikowano

Kolego opisywałem ten problem w dziale układy wydechowe. Mianowicie za buczenie słyszalne podczas jazdy w kabinie odpowiedzialny jest środkowy tłumik a dokładnie wypalenie się go w środku. Ja u siebie wymieniłem ten tłumik i jest cisza :>zwłaszcza przy 1800 obr przy których wchodził w rezonans. Ale szuranie nie odstępuje mnie na krok :angry:

Opublikowano

He He mnie też sie wydaje że dzwięk nie pochodzi z wadliwej pracy wałka czy szklanek, przecież słyszalny jest przy zejściu z obrotów i raczej z turbulum lub z układu dolotowego a nie z okolic głowicy.Ponadto jak kolega wyżej opisuje po przegonieniu auta na trasie dzwięk zanika na jakiś czas.U mnie też to zauważyłem. :naughty:

Wałek rozrządu ma duży wpływ, bo gdy krzywki są zużyte zawory się mniej otwierają i występuje dławienie doładowanego powietrza. Dlatego dźwięk jest słyszalny przy turbo. Jak przegonisz auto to dźwięk ustępuje na jakiś czas ponieważ układ dolotowy się trochę oczyści i jest mniejsze dławienie.
Opublikowano

Wałek rozrządu ma duży wpływ, bo gdy krzywki są zużyte zawory się mniej otwierają i występuje dławienie doładowanego powietrza...........

No i mamy rozwiązanie...... Niebywałe......

Podeprzyj(cie) swoje przemyślenia jakimiś konkretami (np. wymieniłem i cisza....) i już pędzę po wałki, szklanki, zawory, głowice, uszczelki......

A może szukacie jelonka, który wymieni i napisze: "nie to jednak nie pomogło"

Jeśli masz życzenie to mogę zaraz opisać dlaczego za powstawanie tego dźwięku bezpośrednio odpowiedzialny jest:

tłumik, wieszak tłumika, plecionka, pęknięty tłok, poduszka silnika/skrzyni, dowolna śruba/nakrętka w silniku itd. itp. :kox:

Zadam Ci proste pytanie: dlaczego ten dźwięk jest słyszalny (bardziej) przy schodzeniu z obrotów ?

Czy wtedy wałek kręci się inaczej? Zawory inaczej otwierają? Czy jest może jakiś inny powód?

Ja nie twierdzę że to niemożliwe (tylko nieprawdopodobne), ale chętnie podyskutuję - jestem otwarty na ARGUMENTY.

Konkrety panowie, konkrety.....

Opublikowano

z tymi wałkami to słyszałem o tym dudnieniu,ale ten nasz dźwięk jest całkiem inny niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju ja się już w nim zakochałem i nie chcę żeby ucichł nie zamienię go na żaden inny. :kox:

Opublikowano

pewnie przegapiłem,czytając wątek.ale czy ktoś zainteresowany tym tematem wymieniał popychacze i wałek?

Opublikowano

Wałek rozrządu ma duży wpływ, bo gdy krzywki są zużyte zawory się mniej otwierają i występuje dławienie doładowanego powietrza...........

No i mamy rozwiązanie...... Niebywałe......

Podeprzyj(cie) swoje przemyślenia jakimiś konkretami (np. wymieniłem i cisza....) i już pędzę po wałki, szklanki, zawory, głowice, uszczelki......

A może szukacie jelonka, który wymieni i napisze: "nie to jednak nie pomogło"

Jeśli masz życzenie to mogę zaraz opisać dlaczego za powstawanie tego dźwięku bezpośrednio odpowiedzialny jest:

tłumik, wieszak tłumika, plecionka, pęknięty tłok, poduszka silnika/skrzyni, dowolna śruba/nakrętka w silniku itd. itp. :kox:

Zadam Ci proste pytanie: dlaczego ten dźwięk jest słyszalny (bardziej) przy schodzeniu z obrotów ?

Czy wtedy wałek kręci się inaczej? Zawory inaczej otwierają? Czy jest może jakiś inny powód?

Ja nie twierdzę że to niemożliwe (tylko nieprawdopodobne), ale chętnie podyskutuję - jestem otwarty na ARGUMENTY.

Konkrety panowie, konkrety.....

Przeczytaj ten wątek: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=169588.0 a kazanie później. Zwróć uwagę na to co zrobił w tym temacie kolega banshee, a na "jelonka" nie wygląda. Nie ma w tym charczeniu jednej konkretnej przyczyny - wszyscy już wymienili to czy tamto z osobna i nic. To problem całościowy wynikający ze zużycia się elementów silnika, przy nast. objawach:

1. Dźwięk zaczyna występować po przebiegu 160-180tkm;

2. Pochodzi od strony turbo;

3. W tym samym zakresie obrotów

I na koniec: przy schodzeniu wałek rozrządu kręci się inaczej - bo WOLNIEJ.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...