Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana płynu do wspomagania A4 B6 B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem świeżo po wymianie płynu i podzielę się swoimi doświadczeniami. Płyn wspomagania postanowiłem wymienić, gdyż autem już zrobiłem 60 tys. i njie wiem kiedy był wymieniany. Poprzedni płyn nie wiem co to było, ale po zlaniu widać, że chyba był czerwony. Do wymiany kupiłem przez jednych kochany, a przez innych znienawidzony Febi 06161. Kupiłem dwa literki, literek na przepłukanie, reszta na wymianę i jeszcze zostało. Do wymiany zastosowałem metodę wypychania przez odłączenie cienkiego wężyka i zaślepienie zbiorniczka. Robiłem to sam i sukcesywnie dolewałem płynu. Auto oczywiście na kobyłkach. Nie robić tego na ziemi, gazetach itp... Po zmianie kierownica dużo lżej chodzi. Zobaczymy jak będzie wyglądać eksploatacja. Aha i nie chciało mi się czyścić zbiorniczka, ale jak zlałem cały stary płyn i dałem czystą butelkę to leciał już zielony Febi bez zanieczyszczeń. 

Opublikowano

Mnie też to czeka. Kierownica właśnie ciężko chodzi, a pompa czasami wyda jakiś dźwięk jak skręcam koła na postoju. Mam nadzieję że to pomoże, wg. historii serwisowej pompa już raz była wymieniana (8 lat temu, po 8 latach), mam nadzieję że nie jest to reguła i nie będę musiał i tej po 8 latach wymienić.

Opublikowano
29 minut temu, Langista napisał:

Mnie też to czeka. Kierownica właśnie ciężko chodzi, a pompa czasami wyda jakiś dźwięk jak skręcam koła na postoju. Mam nadzieję że to pomoże, wg. historii serwisowej pompa już raz była wymieniana (8 lat temu, po 8 latach), mam nadzieję że nie jest to reguła i nie będę musiał i tej po 8 latach wymienić.

Moze byc nawet gorzej bo to co robią teraz to straszna tandeta jest.

Opublikowano

A regeneruje ktoś w ogóle takie pompy wspomagania?

Opublikowano
7 minut temu, Langista napisał:

A regeneruje ktoś w ogóle takie pompy wspomagania?

Nom właśnie w regeneracjii jest lipa.

Wymien plyn i jak dalej lipa bedzie to szukaj uzywki.

Opublikowano

Czy to normalne a audi, że jak skrecam i potem wracam co jazdy na wprost. To muszę delikatnie pomagać kierownicy bo inaczej sama nie wróci. Mam Opla Astre F i tam kierownica sama wraca jak szalona.

Opublikowano

Wszystko zależy od tego jakie masz opony, czy są szerokie, jeżeli tak to opory są większe, no i jak zawieszenie było wymieniane niedawno to też są opory i przy skręcaniu, i powracaniu do punktu 0.

Opublikowano

Lang dobrze mowi.

Nowy zawias idzie wyczuc od razu na wspomaganiu.

Jezeli nie zmieniales zawiasu a opony masz standardy to musisz szukac przyczyny w wspomaganiu ewntualnie w srubie od reg magla.

Opublikowano (edytowane)

Opony 205/55/16 Auto kupiłem 3 lata temu niedawno byłem na przeglądzie nic z zawieszeniem się nie dzieje a ja nie wymieniałem nic. A z wspomagania nic niepokojącego nie słychać. Jedynie nie wiem kiedy był wymieniany płyn wspomagania i czy w ogóle był.

Edytowane przez akj123
Opublikowano (edytowane)

To zmien ten plyn.

Wydaje mi sie ze ktos grzebal przy srubie.

Edytowane przez wesz82
Opublikowano

A gdzie znajduje się ta śruba nigdzie nie mogę znaleźć wzmianki na temat regulacji siły wspomagania.

Opublikowano

W maglu.

Ta sruba niweczy luz na listwie ale przesadnie dokrecona powoduje np brak powrotu kiery.

Słabo coś szukasz..?

Opublikowano

Panowie, zabieram się za wymianę płynu. 

Po przeczytaniu wątki zdecydowałem się na oryginalny płyn.

Dwa pytania:

1. Gdzie kupić ten olej z pewnego źródła, w dobrej cenie, najlepiej online?

2. Który to jest przewód powrotu - ten który muszę odłączyć, wsadzić do butelki i zaślepić przy zbiorniczku? Ten od strony kabiny czy ten od zderzaka? 

Opublikowano

1.alle

2.powrot to ten co idzie od magla czyli ze strony kabiny.

Opublikowano
11 godzin temu, Macko81 napisał:

 Który to jest przewód powrotu - ten który muszę odłączyć, wsadzić do butelki i zaślepić przy zbiorniczku? Ten od strony kabiny czy ten od zderzaka? 

Powrotny ma zwykle mniejszą średnicę, tak to ten od strony kabiny.

Zasilający w kierunku pompy łatwo zobaczyć i zlokalizować.

Co do płynów to wybór przeogromny, ostatnio stosowałem Pentosin-Fuchs.

Opublikowano

Witam, powiedzcie, mam ori maglownice i w niej jest zalany febi 06162, zamierzam zmienić na tą z EXEO , to zostawić ten sam płyn ? czy zmienic ?

Opublikowano

Zmień na oryginał. Febi 06162 to olej hydrauliczny dla aut zgodnych ze specyfikacją BMW i nie powinieneś tym zalewać ukladu bo wykończysz pompę a potem magiel.

Opublikowano

to mnie teraz wprowadziłeś w konsternacje, bo ten febi mam zalany od 2012 (zmieniałem co dwa lata) i pompa i magiel suchutkie i ciche, a zmieniam tylko dlatego ze jest luz na ślimaku którego nie można skasować.

Opublikowano
W dniu 7.02.2019 o 20:52, turzol napisał:

Zmień na oryginał. Febi 06162 to olej hydrauliczny dla aut zgodnych ze specyfikacją BMW i nie powinieneś tym zalewać ukladu bo wykończysz pompę a potem magiel.

Mnie też wprowadziłeś w konsternacje , wszedzie pisze ze nadaje sie do grupy vw-audi

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, iglako napisał:

Mnie też wprowadziłeś w konsternacje , wszedzie pisze ze nadaje sie do grupy vw-audi

wejdz na stronę febi/swag i jest napisane że spełnia normę BMW 81 22 9 407 549

Edytowane przez wyzyk83

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...