Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i Działanie Webasto Diesel 1.9 2.0 TDI [ALL B6/B7]


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

pilota widzi, próbuje startowac nawet puszcza delikatnego dymka i to by było na tyle... mam wrażenie że wtedy pompkę dozującą mało co słychać, błąd no flame, dodałem wczoraj antyżelu do paliwa, dzisiaj było co prawda cieplej niz wczoraj ale odpaliło bez problemu, która wartośc jest od tego napięcia w vagu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli blad no flame to cos z paliwem, pompka, zasilaniem. Odlacz przewod paliwowy . zasilajacy piec i zrob test pompki ile napompuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak niema mrozu wszystko jest ok, podejrzewam że jak auto odpali i napięcie wzrasta to pompka pompuje, tylko czy to wina pompki czy żelowatego paliwa ? ta pompka jest pod autem czy pod fotelem ? józek, paliwa mam prawie full :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka jest pod progiem przed tylnym prawym kolem.

blad no flame skazuje na zasilanie paliwa lub jakosc. Mozesz tez przeczyscic uklad. Przy tym bledzie napiecie nie ma raczej znaczenia. W przewodzie paliwowym moze wydzielila sie parafina i cos zatyka zasilanie paliwem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale, ale jak odpaliłem auto to po 10 sekundach webasto już chodziło, co tylko potwierdza że napięcie tu zrobiło robotę, bo napewno za 10 sekund nic się nie zagrzało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, ale może być tak że dla sterownika napięcie jest ok ale np pompka niedomaga lub paliwo jest żelowate i żeby ją ruszyć nie wystarczy te 12,xx V a około 14, akumulator na jesień nowy moll, świeca nowa, podajnik paliwa nowy, sam wkład był kupiony jak nowy, tylko lał podajnik, więc tak naprawdę już niema co się psuć ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, ale może być tak że dla sterownika napięcie jest ok ale np pompka niedomaga lub paliwo jest żelowate i żeby ją ruszyć nie wystarczy te 12,xx V a około 14, akumulator na jesień nowy moll, świeca nowa, podajnik paliwa nowy, sam wkład był kupiony jak nowy, tylko lał podajnik, więc tak naprawdę już niema co się psuć ;/

Może tak być, a do tego w zależności od nr. sterownika to może nie być nawet 12V :wink:

"...Do numeru części komputera sterującego z indeksem „B“pompa dozująca -V54- w trybie ogrzewania postojowego jest przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego -J364- sterowana pełnym napięciem. W przypadku komputerów sterujących z numerem części od indeksu „C“ (stopniowe zastosowanie od modelu roku 2005) napięcie sygnału wysterowania pompy dozującej -V54- zostaje ograniczone w trybie ogrzewania postojowego do 9,2 V w wersji na benzynę i do 9,8 V w wersji na olej napędowy, przez to zmniejszony zostaje szum pracy pompy dozującej -V54-...."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam Fabrycznie webasto a auto z 2004 roku wiec chyba powinno być ok teoretycznie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze ja zapytam, czy te nasze ori webasta moga dzialac jako dogrzewacze silnika? bo gdy odpale webasto, po chwili odpale auto to webasto wygasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze ja zapytam, czy te nasze ori webasta moga dzialac jako dogrzewacze silnika? bo gdy odpale webasto, po chwili odpale auto to webasto wygasa.

Oczywiście że mogą. VAG'iem to można zmienić, jest to gdzieś opisane, poszukaj w tym wątku w pierwszym poście albo w wątku o błędach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to jeszcze ja zapytam, czy te nasze ori webasta moga dzialac jako dogrzewacze silnika? bo gdy odpale webasto, po chwili odpale auto to webasto wygasa.

Oczywiście że mogą. VAG'iem to można zmienić, jest to gdzieś opisane, poszukaj w tym wątku w pierwszym poście albo w wątku o błędach.

mozna to zrobic tylko w serwisie albo vcds z licencja

Sent from my Iphone 6

Kurcze napisz więcej szczegółów gdzie to się koduje i czy benzynę też można.

Też mi nie chce działać jako dogrzewacz i nie wiem czy w benzynie jest to możliwe. :eusathink:

Już wiem że w benzynie taka funkcja nie jest przewidziana.

Edytowane przez Bromchit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam prośbę o przesłanie fotografi na której znalazłby się taki zaworek jak poniżej zamontowany w audi A4 B6 1,9 TDI.

Próbuję zamontować ogrzewanie postojowe i nie za bardzo wiem gdzie ponizszy zawór powinien być zainstalowany.

Z tego co rozpoznałem to montuje się go na dwie śrubki.

https://www.google.pl/search?q=8e0820035b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=JhjGVK-CLciuUZKQgbgN&ved=0CAkQ_AUoAg&biw=1680&bih=947#imgdii=_&imgrc=ft8lB13nxcLC_M%253A%3Bh1HZVclW6aF_8M%3Bhttp%253A%252F%252Fjunge-autoersatzteile.de%252Fauctionstudio%252F1210%252FPictures%252F201101%252FP1170855_800x600.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ebay.de%252Fitm%252FAudi-A4-A6-A8-Phaeton-Magnetventil-8E0820035B-%252F370473052813%3B800%3B600

Edytowane przez CzarekJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam prośbę o przesłanie fotografi na której znalazłby się taki zaworek jak poniżej zamontowany w audi A4 B6 1,9 TDI.

Próbuję zamontować ogrzewanie postojowe i nie za bardzo wiem gdzie ponizszy zawór powinien być zainstalowany.

Z tego co rozpoznałem to montuje się go na dwie śrubki.

https://www.google.pl/search?q=8e0820035b&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=JhjGVK-CLciuUZKQgbgN&ved=0CAkQ_AUoAg&biw=1680&bih=947#imgdii=_&imgrc=ft8lB13nxcLC_M%253A%3Bh1HZVclW6aF_8M%3Bhttp%253A%252F%252Fjunge-autoersatzteile.de%252Fauctionstudio%252F1210%252FPictures%252F201101%252FP1170855_800x600.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.ebay.de%252Fitm%252FAudi-A4-A6-A8-Phaeton-Magnetventil-8E0820035B-%252F370473052813%3B800%3B600

tego zaworka nie montuje sie w rzędowym ropniaku ;)

Sent from my Iphone 6

Tak kolego masz rację, ale mam instalację oryginalną instalację i sterownik który daje możliwość podłączenia tego zaworu. Chciałbym go zainstalować by skrócić czas nagrzewania się silnika w przypadku nieużywania webasto, ale niestety nie wiem w którym miejscu i jak jest zamontowany.

Edytowane przez CzarekJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś nad piecykiem w okolicy filtra paliwa. Po wężach powinieneś dojść jeśli masz oryginalne bo są fabrycznie pozaginane. Swoją drogą nie sądzę abyś skrócił czas nagrzewania. U mnie przed montażem pieca i po (dłuższy układ) nie zauważyłem aby na wyłączonym piecu auto grzało się dłużej. I tak pod tym względem 1,9 TDI jest dość słabe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor montuje sie chyba przy 2.5 tdi. Prawda?

Tak masz rację.

Niestety na pomoc panów z serwisu liczyć nie mogę. Już i tak mnie unikają jak pytam o teile do moich modów.

Węże mam nieoryginalne i tym tropem też iść nie mogę. Szukam w ETKA, ale tam temat webasto tak trochę "po łepkach" potraktowano.

Pewne jest tylko to że zaworek jest montowany po stronie kierowcy, gdzieś nad piecykiem.

Nie chcę robić druciarstwa montując ten zaworek gdzie popadnie.

Z tego co się dowiedziałem od wujka google to jest jakaś blaszka montażowa która pośredniczy pomiędzy zaworkiem a nadwoziem.

Byłbym wdzięczny za zdjęcie lub numer ETKA tego uchwytu.

W moim przypadku po wielokrotnych pomiarach wyszło mi że się silnik nagrzewa o 1/3 czasu dłużej.

Czy u Was, posiadaczy 1,9 TDI tez jest tak, że pompka cyrkulacyjna pracuje non stop nawet gdy webasto jest wyłączone?

Według mnie tak być nie powinno, a przez to ze pracuje ciągle powoduje wychłodzenie silnika przy wyłączonym webasto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawor montuje sie chyba przy 2.5 tdi. Prawda?

Tak masz rację.

Niestety na pomoc panów z serwisu liczyć nie mogę. Już i tak mnie unikają jak pytam o teile do moich modów.

Węże mam nieoryginalne i tym tropem też iść nie mogę. Szukam w ETKA, ale tam temat webasto tak trochę "po łepkach" potraktowano.

Pewne jest tylko to że zaworek jest montowany po stronie kierowcy, gdzieś nad piecykiem.

Nie chcę robić druciarstwa montując ten zaworek gdzie popadnie.

Z tego co się dowiedziałem od wujka google to jest jakaś blaszka montażowa która pośredniczy pomiędzy zaworkiem a nadwoziem.

Byłbym wdzięczny za zdjęcie lub numer ETKA tego uchwytu.

W moim przypadku po wielokrotnych pomiarach wyszło mi że się silnik nagrzewa o 1/3 czasu dłużej.

Czy u Was, posiadaczy 1,9 TDI tez jest tak, że pompka cyrkulacyjna pracuje non stop nawet gdy webasto jest wyłączone?

Według mnie tak być nie powinno, a przez to ze pracuje ciągle powoduje wychłodzenie silnika przy wyłączonym webasto.

Co masz na mysli mowiac ze pompka wody dziala przy wylaczonym webasto?

Webasto jest calkowicie wylaczone czy zostaje wlaczone ale juz nie buczy(zagrzalo juz plyn)?

Zawor montuje sie chyba przy 2.5 tdi. Prawda?

Tak masz rację.

Niestety na pomoc panów z serwisu liczyć nie mogę. Już i tak mnie unikają jak pytam o teile do moich modów.

Węże mam nieoryginalne i tym tropem też iść nie mogę. Szukam w ETKA, ale tam temat webasto tak trochę "po łepkach" potraktowano.

Pewne jest tylko to że zaworek jest montowany po stronie kierowcy, gdzieś nad piecykiem.

Nie chcę robić druciarstwa montując ten zaworek gdzie popadnie.

Z tego co się dowiedziałem od wujka google to jest jakaś blaszka montażowa która pośredniczy pomiędzy zaworkiem a nadwoziem.

Byłbym wdzięczny za zdjęcie lub numer ETKA tego uchwytu.

W moim przypadku po wielokrotnych pomiarach wyszło mi że się silnik nagrzewa o 1/3 czasu dłużej.

Czy u Was, posiadaczy 1,9 TDI tez jest tak, że pompka cyrkulacyjna pracuje non stop nawet gdy webasto jest wyłączone?

Według mnie tak być nie powinno, a przez to ze pracuje ciągle powoduje wychłodzenie silnika przy wyłączonym webasto.

Co masz na mysli mowiac ze pompka wody dziala przy wylaczonym webasto?

Webasto jest calkowicie wylaczone czy zostaje wlaczone ale juz nie buczy(zagrzalo juz plyn)?

Jezeli wylaczysz piec calkowicie i klimatron juz nie dziala a pompka wody wciaz pracuje to jest cos nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inaczej, jest okej jeśli pompka nie dostaje prądu ale pracuje w wyniku przepływu cieczy tyle że u mnie tego chyba nie słychać chociaż nigdy się aż tak nie wsłuchiwałem. Przyjrzyj się schematów tych węży jeszcze raz bo jak dobrze pamiętam to zawór zamyka obieg na silnik jeśli ustawisz grzanie tylko środka a nie na odwrót czyli ze grzeje tylko silnik dlatego ja go nie zakładałem i leży mi w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompka elektryczna przy webasto działa do jakiś 70 stopni mimo iż webasto nie działa. Tak ma być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...