grzes283 Opublikowano 29 Czerwca 2018 Opublikowano 29 Czerwca 2018 11 godzin temu, pajda napisał: Jeździłem superbem 1.6 105 koni i szału nie było. W mieście jako tako ale trasa to tragedia. 105, to nie 150 zawsze 45 koni więcej. Myślę, że i tak szału nie będzie, ale jesli by jeździł podobnie co moje A6 to wystarczy jako tako. Byłem Mazdę oglądać i tam jest 2 litrowa benzyna 165km - to by mi podeszło, ale żadnych sensownych rabatów nie dają, a za fajną wersję "6" trzeba 128k położyć. Jakoś w połowie lipca wchodzi "6" z liftem - robi wrażenie, ale nie mój budżet.
wampir Opublikowano 29 Czerwca 2018 Opublikowano 29 Czerwca 2018 Lepsze doładowanie 150 niż wolnossące 165. Pewnie realnie wolnossak nie trzyma serii a turbo ma bonus. Druga sprawa że turbo ma większy i szerszy zakres momentu oraz da się zrobić chip. Nawet jakiś stage 0.5 aby nie tracić gwarancji. Najlepiej się sam przejedź bo to Tobie się ma podobać.
pajda Opublikowano 29 Czerwca 2018 Opublikowano 29 Czerwca 2018 1.4 turbo 125 koni astra 5 taka miałem okazje jeździć przez tydzień i w porównaniu do tego 1.6 w superb to astra dawała więcej radości z jazdy i byłem mile zaskoczony że opel zrobił całkiem fajne autko, które dobrze trzyma się drogi. I miejsca więcej niż w a4.
grzes283 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 10 godzin temu, wampir napisał: Lepsze doładowanie 150 niż wolnossące 165. Pewnie realnie wolnossak nie trzyma serii a turbo ma bonus. Druga sprawa że turbo ma większy i szerszy zakres momentu oraz da się zrobić chip. Nawet jakiś stage 0.5 aby nie tracić gwarancji. Najlepiej się sam przejedź bo to Tobie się ma podobać. Słusznie, każdy ma inne wymagania i odczucia. Mnie przeraża nie tyle moc, co moment 250Nm....troszkę mało;-)
grzes283 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 9 godzin temu, pajda napisał: 1.4 turbo 125 koni astra 5 taka miałem okazje jeździć przez tydzień i w porównaniu do tego 1.6 w superb to astra dawała więcej radości z jazdy i byłem mile zaskoczony że opel zrobił całkiem fajne autko, które dobrze trzyma się drogi. I miejsca więcej niż w a4. Astra fajne autko. Żona ma "J" 1.7 125KM i jakoś to jezdzi, ale tylko miasto, trasy już gorzej.
wampir Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 To lipa. Trzeba będzie kręcić wysoko
turzol Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 W dniu 28.06.2018 o 08:30, grzes283 napisał: Siemano, czy ktoś z Was jeździł Superbem 1.4 benzyna 150 KM? Mocno rozważamy zakup nowego auta i 1.8 już nie będzie produkowany, a 2.0 za wysoka cena. Na ropniaki mają rabaty, ale 2.0 190 KM nawet po rabatach na seryjnym wyposażeniu wychodzi zbyt dużo. Alternatywą ma być w przyszłym roku 1.5 benz. 150 koni, ale nie wiem jak to się będzie sprawowac z taką budą. Nie sądzę, że to będzie dobre połączenie, silnik będzie za słaby do tej budy. Jeżdże dosyć często rocznym Suberb III 2.0TDI 190PS 4x4 i tam jest mocy na styk. Tak poza tym to dość kłopotiwe auto - częste nieplanowane wizyty w ASO...
grzes283 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 3 godziny temu, turzol napisał: Nie sądzę, że to będzie dobre połączenie, silnik będzie za słaby do tej budy. Jeżdże dosyć często rocznym Suberb III 2.0TDI 190PS 4x4 i tam jest mocy na styk. Tak poza tym to dość kłopotiwe auto - częste nieplanowane wizyty w ASO... Kłopotliwe jako Superb, czy z racji silnika 1.5? Znajomy ma 2.0 tdi 190 i już drugi rok mu leci bezawaryjnej jazdy - tylko bierzące serwisy, a około 70k już ma na blacie.
grzes283 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Dzisiaj siedziałem w Sportline, wiadomo nie jest to Audi, ale porównując stosunek jakości, wyposażenia, przestrzeni wewnątrz i ceny, to Superb nie ma konkurencji. Wszyscy sa daleko w tyle.
rade Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Jeździłem Superbem 2.0 150KM w dieslu w automacie i kombi i było słabo , szczególnie, jak siadły 4 osoby. Auto jest mega ciężkie, porównywalnie do nowego Passata. Passatem jeździłem w manualu i też bieda, ale za to równie komfortowa Nie wyobrażam sobie jazdy z mniejszym momentem niż ma ten diesel (340nm) a 1.4 ma max 250nm. Mam Golfa 7 2.0 150KM w dieslu, 320nm i to się jakoś super nie odpycha a waży co najmniej 150kg mniej. Jest też kwestia spalania , diesel mniej wciągnie, obawiał bym się też o żywotność tego silnika. Cena generalnie kosmos ale i tak lepiej niż Audi
grzes283 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Opublikowano 30 Czerwca 2018 Sportline na prawie fullu z silnikiem 1.5 po rabatach wychodzi 130k.....golfa VII za taką kasę w golasie dostaniesz, paska moze comforta też. O A4 w górę to już nie wspomnę. Co do żywotności 1.5 150km, to przy moich 12-15 tysiącach rocznie, to podejrzewam, że przez 10 lat palcem nie kiwnę ? Golfa VII też brałem pod uwagę, ale ciężko się przesiąść z A6 na coś znacznie mniejszego. Być może to kwestia kilku dni jazdy, aby się przestawić. Jak się zdecydujemy i sprzedam A6, to na kilka miesięcy wezmę pod nogę żony astrę, wówczas będę miał czas, aby się przestawić na mniejszy gabaryt i manual:-)
turzol Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 11 godzin temu, grzes283 napisał: Kłopotliwe jako Superb, czy z racji silnika 1.5? Znajomy ma 2.0 tdi 190 i już drugi rok mu leci bezawaryjnej jazdy - tylko bierzące serwisy, a około 70k już ma na blacie. Auto praktycznie od nowości wciągało olej i również płyn chłodniczy (sic!). Początkowo serwis bagatelizował sprawę i kazał dolewać we własnym zakresie, przy pierwszym dużym serwisie przyznali że tak duże ubytki nie są normalne i wymienili na gwarancji turbinę bo podobno ona przepuszczała olej. Teraz faktycznie jest spokój. Największe problemy są jednak z elektryką - auto ma najwyższą navi dotykową Columbus, która żyje własnym życiem. Same wybierają się kontakty i wykonuje do nich połączenia, wciskają sie samoistnie różne funkcje jakieś dziwne trasy a także ostatnio zaczęła sie restartować podczas jazdy. Zgłaszane wielokrotnie na serwis - akurat jak to zwykle bywa, oni nie widzą tych problemów i wgrali jedynie nowy soft, który nie rozwiązał problemów. W Superb na gwarancji wymieniane już były sterowniki AFS czyli dynamicznego systemu świateł. Co chwila mechaniczne przesłony w lampach się zacinają i auta z naprzeciwka nam mrugają. Od początku nie działa otwieranie klapy na "kopa" i w sumie wymieniać mógłbym więcej gdybym go użytkował codziennie, a tak jeżdże Skoda od czasu do czasu. Wkurza mnie też hałas przy wyższych prędkościach, mimo że to 4-cyl klekocie to mogliby się postarać bardziej z wyciszeniem kabiny. To samo z szumem wiatru, przy 160km/h nagram kiedyś film bo to się w pale nie mieści jak szumi. Moze akurat mam nieco spaczone odczucia bo porównuje do prywatnego Phaetona gdzie jest topowe wyciszenie, ale jak się użytkuje VAGi od lat tak jak ja to czuć, że Skoda to taka biedniejsza siostra.
turzol Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 Acha, żeby nie było że tylko krytykuje - Superb ma świetny komfort prowadzenia dzięki aktywnemu zawieszeniu, co nie jest niespodzianką - rewelacyjną skrzynię DSG, bardzo podoba mi się ilość światła przy opcji z bixenonem, dobrze przemyślane wnętrze i ta pakowność (!), chyba mistrz w swojej klasie. I jakby nie patrzeć wizualnie, szczególnie Sportline wygląda rewelacyjnie jak na mój gust (nie lubie obłych samochodów)
MilUl Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 Zamawiał ktoś takie przyciski chrom do foteli w elektryce ? https://pl.aliexpress.com/item/Car-Accessories-Seat-Adjust-Button-Cover-Trim-Chrome-For-Audi-A4-Q5-A5-A6-Q3-A7/32789342350.html?spm=a2g17.search0104.3.231.2c6e437bD3LMK3&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10152_10151_10065_10344_10068_5722815_10342_10325_10343_10546_10340_5722915_10548_10341_5722615_10696_10084_10083_10618_10304_10307_10820_5722715_10843_10059_100031_10103_524_10624_10623_10622_5722515_10621_10620,searchweb201603_25,ppcSwitch_7&algo_expid=a79085b8-fc5e-4a84-94f9-58735efa9f58-34&algo_pvid=a79085b8-fc5e-4a84-94f9-58735efa9f58&transAbTest=ae803_2&priceBeautifyAB=0 Podpasuje to do b6 ?
pajda Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 Panowie a jeździł ktoś octavia 3 bo też tak się przymierzam i się zastanawiam nad zmianą paska. Trochę się napaliłem na superb 2 po liftingu ale jak się przejechałem tym 1.6 to trochę ochłonołem pozatym środek bardzo zbliżony do Passata . Octavia 3 już na bardziej nowocześniejszy środk z dużą nawigacja i innymi bajerami.
rade Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 @grzes283 Golfa w dieslu pod siebie to tak 130-140k trzeba mieć fakt i uważam, że to jest dużo. Oczywiście po rabatach można coś z tego urwać. Przesiadka Superb/Passat na Golfa szczerze mówiąc widoczna była jak się siedziało z tyłu , jako kierowca to nie czułem różnicy w ogóle, prawie ten sam samochód. No i bagażnik oczywiście jest większy w tych pierwszych. A6 jest duże w środku, ale tak na prawdę jako kierowcy, o ile nie masz 2m wzrostu to w sumie na ile Ci to potrzebne? Na pewno będzie Ci mało mocy po przesiadce Jak się tak zastanawiasz to ja bym w ogóle nie brał nowego... No chyba, że chcesz go na 10 lat. Kupiłem niespełna 3 latka i po roku za dużo stracił na wartości, AC też dużo wychodzi, a gdzie tam nówka ? @pajda Octavia 3 to taki tańszy Golf 7 Oglądałem, coś tam się przejechałem i szczerze mówiąc nie widziałem większej różnicy w prowadzeniu. Cena bardzo przemawia za Octavią bo będzie o wiele lepiej wyposażona niż Golf. A z Golfa jestem mega zadowolony, a chciałem kupić właśnie Octavię ( achhh te ledy w przednich lampach ? ). Nawigacja jest delikatnie przereklamowana, po Polsce wolę Google, ale już obsługa kart SD, Audio BT, telefonu, radia bajka, jedyna wada, że nie można zmieniać katalogów z kierownicy. Polecam w miarę możliwości pół-skóry, chyba, że lubisz pełne. Szukał bym też ze skrętnym biksenonem, zwykły daję radę , ale jest niedosyt Silnik minimum 2.0 TDI 150KM, 1.6 nawet jedzie ale zaczyna hałasować przy prędkości autostradowej, spalanie 5.5 w trasie to dla mnie coś pięknego. Ze złych doświadczeń to napinacz paska rozrządu potrafi się rozsypać, w moim przypadku przy ponad 80tyś km , VW się oficjalnie nie przyznaje, ale generalnie problem istnieje patrząc po internecie. Audi na pierwszy samochód mi tylko otworzyło oczy ? 1
grzes283 Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 8 godzin temu, turzol napisał: Auto praktycznie od nowości wciągało olej i również płyn chłodniczy (sic!). Początkowo serwis bagatelizował sprawę i kazał dolewać we własnym zakresie, przy pierwszym dużym serwisie przyznali że tak duże ubytki nie są normalne i wymienili na gwarancji turbinę bo podobno ona przepuszczała olej. Teraz faktycznie jest spokój. Największe problemy są jednak z elektryką - auto ma najwyższą navi dotykową Columbus, która żyje własnym życiem. Same wybierają się kontakty i wykonuje do nich połączenia, wciskają sie samoistnie różne funkcje jakieś dziwne trasy a także ostatnio zaczęła sie restartować podczas jazdy. Zgłaszane wielokrotnie na serwis - akurat jak to zwykle bywa, oni nie widzą tych problemów i wgrali jedynie nowy soft, który nie rozwiązał problemów. W Superb na gwarancji wymieniane już były sterowniki AFS czyli dynamicznego systemu świateł. Co chwila mechaniczne przesłony w lampach się zacinają i auta z naprzeciwka nam mrugają. Od początku nie działa otwieranie klapy na "kopa" i w sumie wymieniać mógłbym więcej gdybym go użytkował codziennie, a tak jeżdże Skoda od czasu do czasu. Wkurza mnie też hałas przy wyższych prędkościach, mimo że to 4-cyl klekocie to mogliby się postarać bardziej z wyciszeniem kabiny. To samo z szumem wiatru, przy 160km/h nagram kiedyś film bo to się w pale nie mieści jak szumi. Moze akurat mam nieco spaczone odczucia bo porównuje do prywatnego Phaetona gdzie jest topowe wyciszenie, ale jak się użytkuje VAGi od lat tak jak ja to czuć, że Skoda to taka biedniejsza siostra. Ale może to problem diesela z olejem i płynem. Chociaż znajomy, jak wcześniej wpsomniałem jest bardzo zadowolony. Nigdy nie wspominał o przycinających się klapkach, awaryjnym radiu, czy braniu oleju - może wstydzi się przyznać ? Jaki jest rok Superba, o którym piszesz? Może to problemy "wieku dziecięcego"? Ja miłem przez moment Passata B7 2.0 TDI 140KM - jakoś tam jeździł, trasa i 140 wzwyż to jakaś masakra - jeden wielki szum, podobnie jak opisujesz w Superbie. Tyle, że w tym drugim za 600 zł można zakupić szyby z lepszym wyciszeniem;-) Co do klapy " z kopa" - mój szef ma nowe Q7 w pakiecie RS i też czasami macha girą, żeby otworzyć klapę, żadko udaje mu się to za pierwszym razem. Według mnie zbędny bajer ? Ale o to w tym wszystkim chodzi.
grzes283 Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 3 godziny temu, rade napisał: @grzes283 Golfa w dieslu pod siebie to tak 130-140k trzeba mieć fakt i uważam, że to jest dużo. Oczywiście po rabatach można coś z tego urwać. Przesiadka Superb/Passat na Golfa szczerze mówiąc widoczna była jak się siedziało z tyłu , jako kierowca to nie czułem różnicy w ogóle, prawie ten sam samochód. No i bagażnik oczywiście jest większy w tych pierwszych. A6 jest duże w środku, ale tak na prawdę jako kierowcy, o ile nie masz 2m wzrostu to w sumie na ile Ci to potrzebne? Na pewno będzie Ci mało mocy po przesiadce Jak się tak zastanawiasz to ja bym w ogóle nie brał nowego... No chyba, że chcesz go na 10 lat. Kupiłem niespełna 3 latka i po roku za dużo stracił na wartości, AC też dużo wychodzi, a gdzie tam nówka ? @pajda Octavia 3 to taki tańszy Golf 7 Oglądałem, coś tam się przejechałem i szczerze mówiąc nie widziałem większej różnicy w prowadzeniu. Cena bardzo przemawia za Octavią bo będzie o wiele lepiej wyposażona niż Golf. A z Golfa jestem mega zadowolony, a chciałem kupić właśnie Octavię ( achhh te ledy w przednich lampach ? ). Nawigacja jest delikatnie przereklamowana, po Polsce wolę Google, ale już obsługa kart SD, Audio BT, telefonu, radia bajka, jedyna wada, że nie można zmieniać katalogów z kierownicy. Polecam w miarę możliwości pół-skóry, chyba, że lubisz pełne. Szukał bym też ze skrętnym biksenonem, zwykły daję radę , ale jest niedosyt Silnik minimum 2.0 TDI 150KM, 1.6 nawet jedzie ale zaczyna hałasować przy prędkości autostradowej, spalanie 5.5 w trasie to dla mnie coś pięknego. Ze złych doświadczeń to napinacz paska rozrządu potrafi się rozsypać, w moim przypadku przy ponad 80tyś km , VW się oficjalnie nie przyznaje, ale generalnie problem istnieje patrząc po internecie. Audi na pierwszy samochód mi tylko otworzyło oczy ? Przy dwójce dzieci doceniasz miejsce za swoim fotelem - uwierz mi. Co do różnicy w ilości miejsca. U siebie siadam za sobą spokojnie, w Superbie to już nawet nie wspomnę, choć na szerokość jest zdecydowanie mniej miejsca pod kierownicą. W Golfie i Octavii wcisnę się za siebie, ale jakoś komfortowo nie jest. Natomiast za kierownicą , tak jak piszesz w każdym z tych aut jest spoko. Co do nowego auta, ciężki i sporny temat. Myślę, że do tego trzeba dojrzeć - o ile to właściwe słowo. Jak kupowałem A6, to nawet przez myśl mi by nie przeszesł pomysł na zakup nowego auta - lepiej markowe kilkuletnie. Teraz uważam inaczej, a co do utraty wartości i wywalonej kasy, to osobny temat. W każdym razie modzenie, doposażanie, ulepszanie i jak to tam jeszcze można nazwać również niesie za sobą olbrzymie koszty. Przerabiam to już w czwartym aucie i nawet nie chcę wiedzieć ile to mnie kosztowało kasy, nerwów i czasu przez ostatnie 15, czy więcej lat.....teraz zakup nowego będzie swego rodzaju emeryturą ?
MaTeo85 Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 Ja ostatnio byłem w salonie Skody i przez przypadek oglądałem Karoq'a może troche inna gama niz superb czy passat ale bylem pozytywnie zaskoczony wnetrzem i nie najmniejszą iloscia miejsca.
grzes283 Opublikowano 1 Lipca 2018 Opublikowano 1 Lipca 2018 9 minut temu, MaTeo85 napisał: Ja ostatnio byłem w salonie Skody i przez przypadek oglądałem Karoq'a może troche inna gama niz superb czy passat ale bylem pozytywnie zaskoczony wnetrzem i nie najmniejszą iloscia miejsca. Dokładnie i cenowo jest coś pomiędzy Octavią a Superbem. Bardzo ciekawy samochód i rozsądny cenowo. Może to nie Kodiak, ale cena o 20k mniejsza. Ale Superb mam wrażenie, że dłużej będzie cieszył oko ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się