mat-85 Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 Sporo trzeba robić km, żeby zakładanie takiej instalacji się zwróciło - bo dodatkowo takie coś musi zużywać benzynę.
Kowi87 Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 Na razie dostępne są tylko auta z grupy VW - 4 cylindrowe do poj. 1.8 włącznie. Wiemy, że trwają prace w fabryce Vialle nad dalszymi aplikacjami do innych marek aut. Prosimy pytać cyklicznie o szczegóły! Odpowiedź z lipca
radi Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 http://www.ac.com.pl/pl/produkt/369/stag-400-dpi
quki Opublikowano 28 Października 2011 Opublikowano 28 Października 2011 w nowym dodatku do Auto Świat jest artykuł o nowych instalkach lpg.
marek5151 Opublikowano 1 Listopada 2011 Opublikowano 1 Listopada 2011 Sporo trzeba robić km, żeby zakładanie takiej instalacji się zwróciło - bo dodatkowo takie coś musi zużywać benzynę. No właśnie chodzi o to, że instalacje Vialle nie potrzebują zużywać w ogóle benzyny. Nawet rozruch jest na gazie. Co do robienia kilometrów to faktycznie trochę ich trzeba, żeby się zwróciło.
hubipl9 Opublikowano 2 Listopada 2011 Opublikowano 2 Listopada 2011 Sporo trzeba robić km, żeby zakładanie takiej instalacji się zwróciło - bo dodatkowo takie coś musi zużywać benzynę. No właśnie chodzi o to, że instalacje Vialle nie potrzebują zużywać w ogóle benzyny. Nawet rozruch jest na gazie. Co do robienia kilometrów to faktycznie trochę ich trzeba, żeby się zwróciło. Więc w jaki sposób są chłodzone wtryski skoro nie pobiera benzyny? Czytałem ich stronę i nic nie wspominają o chłodzeniu. Tylko, że gaz pod wysokim ciśnieniem podawany jest przez benzynowy układ zasilania.
przemek4net Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 do LPG nie bierze sie silnikow z bezposrednim wtryskiem - koniec i kropka Instalacje LPG (niezaleznie czy od duzego fiata regulowana na srubke czy jakis wypas wtryskowy) podaja gaz do kolektora dolotowego (przez mieszacz albo wkrecone w kolektor wtryski gazu) - tak bylo, jest i pewnie bedzie chyba, ze producenci zaczna produkowac silniki konstrukcyjnie projektowane pod LPG a nie adoptowane do LPG - dotyczy to takze aut z tzw. fabrycznymi instalacjami) Jezeli wtryski od benzyny wkrecone w glowice nie beda pracowalo to szlag je trafi (czytaj: auto bez ich naprawy bedzie juz tylko chodzilo na LPG - chyba ze sa jakies instalki z domontowywanym wtryskiem benzyny w w kolektor czy cos w tym stylu by na benzynie tez chodzil...) Teraz gdzie tu sens: kupowac auto z taka wypas technologia wtrysku bezposredniego, nastepnie przeplacac przez to na instalacji LPG by i tak podac gaz w kolektor i do tego zuzywac benzyne by te wtryski szlag nie trafil...to chyba juz lepiej klekota (doplata do LPG to tyle do doplata do klekota) Do LPG najlepszy jest wolnossacy nieudziwniony silnik benzynowy - bardzo dobrze sie spisywal mi sie z LPG (ponad 100tys na LPG zrobionych przez 9 lat) silnik hondy civic 1.4 16v 90 (taki w modelu 95r do poczatek 97r) mimo, ze to byla instalacja jeszcze "na mieszaczu" (zero problemow, strzalow, przerywania, palenia sie check engine itp - kable WN ori byly mimo, ze to auto mialo nascie lat jak je sprzedawalem, jezdzilo na syntetyku, nie zlopalo oleju) Wszelkie udziwnienia to potencjalne zrodlo problemow... jezeli ktos chce koniecznie LPG i audi w szukanych rocznikach nie ma silnikow z tradycyjnym wtryskiem nie nalezy kupowac audi (proste jak drut) pozdrawiam, Przemek
majkel_majki Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Hubipl9 i przemek4net, nie umiecie czytać ze zrozumieniem, a jeden to się na epoce instalacji na śrubkę i civica 1.4 '95 zatrzymał nowe instalacje Vialle typu Lpdi podają gaz w postaci CIEKŁEJ przez WTRYSKIWACZ BENZYNY, nie do kolektora ssącego, nie podlewają benzyną co któryś cykl itp. patenty. Gaz wtryskiwany do cylindra w postaci ciekłej rozpręża się, czemu towarzyszy znaczne obniżenie temperatury w ośrodku, więc o chłodzenie wtryskiwacza raczej nie trzeba się już martwić.
marewel Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 majzel_majki właśnie tak jest jak napisałeś. Śrubka i honda to nie wiem do czego to ma nawiązać.
wrocek66 Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Instalacje do FSI sa robione pod konkretny silnik , więc aby stwierdzić czy można dane auto " zagazować " potrzebny jest kod silnika i wtedy można powiedzieć czy się da czy nie i jaka instalacja .
majkel_majki Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 majzel_majki właśnie tak jest jak napisałeś. Śrubka i honda to nie wiem do czego to ma nawiązać. Nawiązałem do opinii Kolegi przemek4net, myślę, że zanim zacznie się wygłaszać autorytatywne opinie lepiej wiedzieć o czym się mówi, a nie oceniac najnowsze rozwiązania przez pryzmat starych samochodów i instalacji lpg.
przemek4net Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 majzel_majki właśnie tak jest jak napisałeś. Śrubka i honda to nie wiem do czego to ma nawiązać. Nawiązałem do opinii Kolegi przemek4net, myślę, że zanim zacznie się wygłaszać autorytatywne opinie lepiej wiedzieć o czym się mówi, a nie oceniac najnowsze rozwiązania przez pryzmat starych samochodów i instalacji lpg. mialem instalacje sterowana z sondy lambda (znaczy sie role srubki przejal silnik krokowy wysterowany przez elektronike podlaczona do sondy lamda jak i czujnika otwarcie przepustnicy Teraz wracajac do waszych dylematow... instalacje LPG montuje sie by oszczedzac w kosztach eksploatacji - jezeli ktos chce montowac instalke za 10 kola bo nie chce patrzec przez pryzmat $$$ tylko przez pryznat nowych technologii to ja sie Czy ktos z Was kalkulowal kiedy ta instalka sie zwroci by mowic wreszcze "a teraz to oszczedzam"? Ile trzeba przejechac? 50tys 100tys? A jak sie maja nowe technologie i stare problemu z padajacymi gniazdami w niektorych autach (w hondzie tego nie ma - porzadna marka ale w dziwnym trafem koledze w modeo 2,0 i innemu w oplu polecialo) Jak nowe technologie nie sa jak stare hondy i trzeba bedzie glowice robic to jak wtedy wyglada kalkulacja? Na ziemie oszczednisie! instalacja ma pozwolicz oszczedzac wiec silnikow z bezposrednim wtryskiem paliwa nie kupuje sie do LPG - koniec i kropka Pozdrawiam, Przemek EDIT fakt, nie wiedzialem ze wtryskuja teraz gaz przez wtr benzyny (gdy tematem sie interesowalem wtedy tego nie bylo)... ale szybko nadrabiam zaleglosci Google Twoim przyjacielem http://www.lpgforum.de/gas-cafe/11129-seat-altea-xl-1-4-tsi-mit-vialle-lpdi-5.html To po germansku wiec jak ktos nie rozumiem to wyjasniam, ze jest to piekna dyskusja o problemach (wielu a nie jednej osoby) chyba w najprostrzym silniku szmelcwagena TSI (1.4) i bujanie sie do instalatorow w celu regulacji, updatu softu itp Jak ktos takie cos bedzie przerabial w aucie za 100 kola i bedzie mial problemy jak wlasciciel fiata uno na lpg na srubke...to gdzie tu sens? EDIT2 dzwonilem do polskiego instalatora z linku ponizej nie ma instalacji do wiekszych niz 1.8 silnikow, nie ma instalacji do silnikow z T a do wolnossacego 1,8 kosztuje jedyne 8,5 kola http://www.gazeo.pl/forum_lpg_cng/printview.php?t=1622&start=0&sid=0a72cc39b898bd7eeb259992bbe4f8dd To jak chlopaki? Kto Wam zamontuje ta super instalke do wiekszych silnikow? Pozdrawiam i niedlugiego oczekiwania na wysniona instalke do wysnionego 4 litrowego TSI Przemek
wrocek66 Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Mylisz się kolego , tu masz link do przykładowej instalacji do silnika 2.0 TFSI ,a do 3.2 FSI też jest , więc dzwoń do kumatych "gazowników" po informacje , a nie do garażowców . http://www.prinsautogas.com/view_attachment/1658/2608400B.pdf
majkel_majki Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Przemek, bez urazy ale nie wiem czy masz jakiś problem z głową, że się tak zacietrzewiłeś czy po prostu nie trafia do Ciebie albo nie chcesz przyjąć do wiadomości, że bezpośredni wtrysk benzyny to jest względna nowość, a instalacje bezpośredniego wtrysku gazu to już zupełna nowość i ciągle się to udoskonala. Temat jest trudny dlatego paleta silników, do których Vialle opracowało instalacje jest wąska, a cena wysoka bo jeżeli poza Holendrami ktoś to produkuje to można ich policzyć na palcach jednej ręki zasłużonego drwala Dzisiaj gaz do wielocylindrowej V założysz za 3-4 tysiące, ale pamiętaj, że zwykłe instalacje sekwencyjnego wtrysku gazu jeszcze jakieś 7 lat temu kosztowały podobne jak nie większe pieniądze co dzisiaj Lpdi zanim się rozpowszechniły i ludzie robiący duże przebiegi to zakładali. Jeżeli mówisz o ciągłej dłubaninie przy silniku z powodu gazu to zwróc uwagę, że niektórzy gazownicy do dzisiaj nie potrafią tego poprawnie montować i ludzi jeżdżą później kilka-kilkanaście razy na poprawki zanim zacznie to jeździć względnie dobrze. Wrocek66, akurat ta instalacja co podałeś to niestety nietrafiony przykład, już n a schemacie ideowym widać, że to zwykła sekwencja podlewająca raz po raz benzyną dla schłodzenia wtryskiwacza.
przemek4net Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Mylisz się kolego , tu masz link do przykładowej instalacji do silnika 2.0 TFSI ,a do 3.2 FSI też jest , więc dzwoń do kumatych "gazowników" po informacje , a nie do garażowców . http://www.prinsautogas.com/view_attachment/1658/2608400B.pdf a to gdzie konkretnie w Polsce zamontuja taka instalacje i za ile do Vki TSI i do TFSI? Montuja te instalacje czy "jest to narazie nowosc"... pozdrawiam, Przemek
wrocek66 Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Jasne , jest to IV generacja ale do silników FSI i TFSI , a chodzi przecież o to , aby te silniki chodziły na LPG bez szkody dla wtryskiwaczy . I jak widać da się zamontować do tych silników LPG . Całkiem inną sprawą jest ekonomiczność takiego zastosowania , ale jak na razie ( poza jedną firmą ) wszyscy producenci idą w tym kierunku .
przemek4net Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Jasne , jest to IV generacja ale do silników FSI i TFSI , a chodzi przecież o to , aby te silniki chodziły na LPG bez szkody dla wtryskiwaczy . I jak widać da się zamontować do tych silników LPG . Całkiem inną sprawą jest ekonomiczność takiego zastosowania , ale jak na razie ( poza jedną firmą ) wszyscy producenci idą w tym kierunku . czyli jednak nie mozna na dzien dzisiejszy w Polsce zamontowac instalacji wtryskowej do vek i tfsi takiej by podac gaz przez wtryskiwacze benzyny? [TAK/NIE]
majkel_majki Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Jasne , jest to IV generacja ale do silników FSI i TFSI , a chodzi przecież o to , aby te silniki chodziły na LPG bez szkody dla wtryskiwaczy . I jak widać da się zamontować do tych silników LPG . Całkiem inną sprawą jest ekonomiczność takiego zastosowania , ale jak na razie ( poza jedną firmą ) wszyscy producenci idą w tym kierunku . czyli jednak nie mozna na dzien dzisiejszy w Polsce zamontowac instalacji wtryskowej do vek i tfsi takiej by podac gaz przez wtryskiwacze benzyny? [TAK/NIE] Podzwoń kurde po instalatorach i się popytaj czy założą, do jednego ponoć już dzwoniłeś i znasz cenę do 1.8. Zresztą do v'ek jeszcze instalacji nie ma.
wrocek66 Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 Lpdi nie montujemy ( więc sie nie wypowiadam ) , jak również nie podajemy gaz przez np. układ wydechowy , bo po co ? jeśli są instalacje działające poprawnie poprzez podanie gazu przez zewnętrzne , dodatkowe , wtryskiwacze LPG . Pytanie główne zrozumiałem tak : czy można zamontować instalację LPG do silników FSI i TFSI ? i na to pytanie jest odpowiedź twierdząca . I systematycznie jest rozszerzana lista dostępnych silników .
przemek4net Opublikowano 4 Listopada 2011 Opublikowano 4 Listopada 2011 czyli podumowujac goraca dyskusje.. do pipidowatych silnikow FSI mozna zamontowac instalacje wtrysku bezposredniego za jedyne 8,5 kola wiec to bezsens ekonomiczny... do tego dochodza standardowe emocje czy silnik nie okaze sie nie tak do konca niezniszczalny bo przeciez nie jeden posiadacz auta na lpg musial robic glowice bo mu gniazda zaworow siadly...juz lepiej celowac w jakiegos malego diesla typu 1,6tdi co po byle czipie bedzie objezdzal te fsi wzdluz i wszerz i przy tym na trasie bedzie palil ponizej 4 litrow i mozna go zaparkowac w garazu podziemnym Przechodzimy do opcji silnikow V albo z T... tutaj jak widac niechetnie ale fani gazu przyznali nie ma na dzien dzisiejszy w PL wtryskow bezp gazu wiec pozostaja zmoty typu wkrecane wtryski gazu w kolektor (modlitwa by gazownik wszystko co mu przy wierceniu wpadnie do kolektora powyciagal...bo inaczej silnik to przetrawi) + jakies co jakis czas czy na pol gwizdka uruchamianie benzyny (by wtryski od razu szlag nie trafil)... czysta zagadka jest jak bedzie sie spalalo paliwo zmieszane z 2 paliw o roznej liczbie oktanowej (na bank bardzo zdrowe dla silnika)... a co jak od postojow zrabia sie wtryski? ano wtedy szlag trafil cale to oszczedzanie bo to nie duzy fiat i tu czesci kupe kasiory kosztuja...i tak zle i tak niedobrze Powtorze: do silnikow FSI i TFSI nikt normalny nie zaklada gazu bo to glupota ekonomicznie patrzac - lepiej kupic starszy model z wtryskami benzyny w kolektorze albo poszukac nie-szmlelzwagena Pozdrawiam, Przemek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się