Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4.JA OD SIEBIE DODAM OKRESOWE WYJMOWANIE CZUJNIKA ZASYSANEGO POWIETRZA Z KOLEKTORA DOLOTOWEGO I CZYSZCZENIE GO - ZAUWAZYLEM ZE DOSC SZYBKO ZAPACKUJE SIE OLEJEM CO POWODUJE ZE JEGO WSKAZANIA BYWAJA DOSC ZALOSNE

Gdzie on dokładnie sie znajduje ? Gdzieś w okolicach bagnetu, tak ?

Nie - w okolicach slawetnej kierownicy powietrza

czujnike.jpg

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

WYMIANA RURKI PRZEPUSTNICA - EZEKTOR - a to jak sprawdzić ?

a czujnik wystarczy wykręcić - trudny dostęp jest ? Możesz dasz szybkie info ?

d\ja dalej się pałuję z olejem .. :/

Opublikowano

Sprawdzaj organoleptycznie czy się zagina i nie zmniejsza prześwitu a co do czujnika to jest widoczny po podniesieniu maski od przodu. Nieopodal felernej kierownicy. 1 śrubka i ładnie wychodzi. Wczoraj czyściłem swój--- sam olej. Dziś jakby lepiej motorek daje rade.

Pozdro

Opublikowano

Czołem panowie.Parę tysi temu zrobiłem przeróbkę odmy i naprawiłem kierownicę powietrza,co zmniejszyło pobieranie oleju,o około połowę.Co nie zmienia faktu ,że dalej wpier..lala.I tak po trasie,bez zbędnych redukcji i takich tam jest to do przełknięcia,ale po mieście lub nogą żonci olej znika szybko.Lecz wciąż mniej jak przed przeróbką!!! Ja już doszedłem że jeżeli o mojego szrota chodzi to są to niestety pierścienie(prawdopodobnie gotowany silnik-wyciek króćca wody).Swiadczy o tym dymienie na niebiesko,widoczne w polaryzujących okularach,zwłaszcza w bezwietrzną pogodę.A przedmuchy na tłokach powodowały jeszcze większe pchanie oleju do dolotu-takie perprtum mobile,więc przeróbka troche pomogła.Zostało mi zmierzyć ciśnienie na tłokach,tylko nie wiem czy będe miał 100% pewność bo jeśli winne są tylko olejowe to komprecha będzie,może nawet za duża.Samych pierścieni na pewno nie wymienie,bo tak się nie robi,a szlif odpada.Pozatym czasy remontów głównych chyba minęły,mało kto umie lub chce to robić,a jak robią to na odpier**l,a kasy w h*j.Troche sie do tego przyzwyczaiłem z czasem,ale jak mnie co pokórwi to kupie serce na podmianę i zrobie przeszczepa.Szkoda bo ten mało pali....benzynki :>

Opublikowano

taaa... ja też chyba wstawię 2.0 TFSI...:) Do przerobienia bardzo mało a silniczek trochę "szybszy"...:) chociaż mój nie bierze już oleju...:) michass 14 stron tematu to i tak chyba ponad to co oczekiwaliśmy co nie??:) dobrze, że chociaż w niektórych przypadkach udało się pomóc albo chociaż ograniczyć spalanie oliwy... Pozdrawiamy wszystkich zaangażowanych w temat!!

Opublikowano

taaa... ja też chyba wstawię 2.0 TFSI...:) Do przerobienia bardzo mało a silniczek trochę "szybszy"...:)

[...]

Ciekawa koncepcja :-)

Silnik można mieć w miarę tanio: http://allegro.pl/audi-a4-silnik-2-0-tfsi-2-0-fsi-8e0-2005-2006-bul-i1618387838.html, a jak z robocizną? ;-)

Opublikowano

Jak masz garaż to kupujesz rolkę na łańcuch podwieszaną pod sufitem i wymieniasz sam. Nie ma dużo roboty. Jak kupisz kompletny silnik to przekładasz prawie P&P.

Robocizna w dobrym warsztacie od 800 do 1200.

Aha no i w tym ogłoszeniu masz diesla - ja mówię o benzynie:

http://allegro.pl/silnik-audi-a4-2-0-tfsi-dowoz-wymiana-raty-okazja-i1614966175.html

lub

http://allegro.pl/silnik-audi-a4-2-0-tfsi-dowoz-wymiana-raty-okazja-i1614966174.html

Opublikowano

Jak masz garaż to kupujesz rolkę na łańcuch podwieszaną pod sufitem i wymieniasz sam. Nie ma dużo roboty. Jak kupisz kompletny silnik to przekładasz prawie P&P.

Robocizna w dobrym warsztacie od 800 do 1200.

A jak z elektroniką? Pewnie sterownik też trzeba wymienić?

W moim linku jest identyczny silnik ;-)

Szybko licząc: silnik 3500PLN + wymiana 1200PLN = 4700PLN. Jak zwykle pewnie coś wyjdzie więc myślę, że 5500PLN trzeba mieć na taki swap. Dzięki temu masz sprawnie działający silnik, większą moc, no i najważniejsze - brak przypadłości ALTa :-) ...i pewnie przypadłości 2.0TFSI ;-)

Zakładając, że w ALT w końcu każdemu pójdzie katalizator, wymiana (okresowa) odmy i trójnika oraz cykliczne dolewki oleju... to może się opłacać w dłuższej perspektywie :-D

Opublikowano

Jak masz garaż to kupujesz rolkę na łańcuch podwieszaną pod sufitem i wymieniasz sam. Nie ma dużo roboty. Jak kupisz kompletny silnik to przekładasz prawie P&P.

Robocizna w dobrym warsztacie od 800 do 1200.

A jak z elektroniką? Pewnie sterownik też trzeba wymienić?

W moim linku jest identyczny silnik ;-)

Szybko licząc: silnik 3500PLN + wymiana 1200PLN = 4700PLN. Jak zwykle pewnie coś wyjdzie więc myślę, że 5500PLN trzeba mieć na taki swap. Dzięki temu masz sprawnie działający silnik, większą moc, no i najważniejsze - brak przypadłości ALTa :-) ...i pewnie przypadłości 2.0TFSI ;-)

Zakładając, że w ALT w końcu każdemu pójdzie katalizator, wymiana (okresowa) odmy i trójnika oraz cykliczne dolewki oleju... to może się opłacać w dłuższej perspektywie :-D

odetnij od tego kase ze sprzedazy alt`ka :gwizdanie:
Opublikowano

odetnij od tego kase ze sprzedazy alt`ka :gwizdanie:

Racja, bo przeciez w garażu nie będę trzymał... :cool1:

No i mamy kolejną "Propozycję rozwiązania "problemu" OLEJU w silniku 2.0 ALT" :naughty:

Opublikowano

A paliwko ?? Więcej spali na pewno od ALT-ka a konstrukcja silnika a dokładnie wtryski wymagają instalacji LPG za około 7-8 tys zł (info sprzed paru miechów) . Owe wtryski zacierają się na samym gazie i mając gaz w 2.0 TFSI system musi "wstrzyknąć" 4 razy gaz i 1 raz Pb. A ceny tego drugiego szaleją. :gwizdanie:

Opublikowano

A paliwko ?? Więcej spali na pewno od ALT-ka a konstrukcja silnika a dokładnie wtryski wymagają instalacji LPG za około 7-8 tys zł (info sprzed paru miechów) . Owe wtryski zacierają się na samym gazie i mając gaz w 2.0 TFSI system musi "wstrzyknąć" 4 razy gaz i 1 raz Pb. A ceny tego drugiego szaleją. :gwizdanie:

Eeee... nie kupowałem takiego samochodu po to, żeby oszczędzać :wink4:

A gazem nigdy samochodu nie zbezczeszczę :>

Opublikowano

A paliwko ?? Więcej spali na pewno od ALT-ka a konstrukcja silnika a dokładnie wtryski wymagają instalacji LPG za około 7-8 tys zł (info sprzed paru miechów) . Owe wtryski zacierają się na samym gazie i mając gaz w 2.0 TFSI system musi "wstrzyknąć" 4 razy gaz i 1 raz Pb. A ceny tego drugiego szaleją. :gwizdanie:

Eeee... nie kupowałem takiego samochodu po to, żeby oszczędzać :wink4:

A gazem nigdy samochodu nie zbezczeszczę :>

ja tam zbeszczescilem i jestem zadowolony :)

Opublikowano

odetnij od tego kase ze sprzedazy alt`ka :gwizdanie:

No właśnie bo alty kompletne też koło 3500 - 3700 chodzą!!:)

Więc przeróbka w miarę.

Oczywiście komp od 2.0 TFSI musi być + wiązka.

Opublikowano

odetnij od tego kase ze sprzedazy alt`ka :gwizdanie:

No właśnie bo alty kompletne też koło 3500 - 3700 chodzą!!:)

Więc przeróbka w miarę.

Oczywiście komp od 2.0 TFSI musi być + wiązka.

ale dorzuc do tego ryzyko co do stanu silnika jaki kupujesz...

Opublikowano

tak jak itor - sami kupimy mukę taką jak sprzedawany alt i tylko wtedy torbę sobie odstrzelić ... u mnie mniej bierze oleju po przeróbkach - ale dalej ciągnie opary do ssącego ... w cholerę mocno dmucha olejem :))

Opublikowano

tak jak itor - sami kupimy mukę taką jak sprzedawany alt i tylko wtedy torbę sobie odstrzelić ... u mnie mniej bierze oleju po przeróbkach - ale dalej ciągnie opary do ssącego ... w cholerę mocno dmucha olejem :))

kurde ja znowuz kocham ten silnik:)

Opublikowano

attis3,wuja plan powiem odważny,podoba mi sie.Powiedz czy widziałeś takiego swapa,już jedzącego?Czy to prototyp ma byc?Nie widziałem na oczy tego TFSI,czy aż tak pasi.Jak z np.układem wydechowym,poduszkami,połączenie ze skrzynią i wiele innych.Chętnie szersze info na ten ciekawy temat.A za te piniędze co pisaliście to anglika po dzwonie na chodzie trza szukac i wtedy można go odpalic,ewentualni pojezdzic przed swapem.Tylko że trza by pewnie urlop zmarnowac na takie szukanie,przywiezienie i przekładkę.A to kwas.

Opublikowano

attis3,wuja plan powiem odważny,podoba mi sie.Powiedz czy widziałeś takiego swapa,już jedzącego?Czy to prototyp ma byc?Nie widziałem na oczy tego TFSI,czy aż tak pasi.Jak z np.układem wydechowym,poduszkami,połączenie ze skrzynią i wiele innych.Chętnie szersze info na ten ciekawy temat.A za te piniędze co pisaliście to anglika po dzwonie na chodzie trza szukac i wtedy można go odpalic,ewentualni pojezdzic przed swapem.Tylko że trza by pewnie urlop zmarnowac na takie szukanie,przywiezienie i przekładkę.A to kwas.

a powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz bo nie moge tego rozkimnic, z czwornika w orginale idzie rozgalezienie do rury przed przepustnica ale po co idzie kolejne rozgalezienie z tego czwornika do pompy prozniowej? tamtedy mi zasysa olej co juz pisaliscie ale wali go nie tylko w kolektor ale rowniez w rure od hamulcow, co wiecej podejzrewam ze w zwiazku z tym zalepia ten maly krociec ktory idzie do puszki pod kolektorem ssacym, ciekawi mnie po ki ch....j jest to rozgalezienie?

bylby ktos tak uprzejmy i zdjal wezyk z tej pompy od strony przepustnicy i od strony czwornika i zobaczyl czy jest przeswit, u mie jest i tak sie zastanawiam czy on powinien byc na stale czy tylko przy podcisnieniu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...