Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

tak samo wyglada

Może i tak samo wygląda, ale ma inną literę: 06B 103 211 J, wg VIN siedzi u mnie wersja z literą H

Wygląda jak kolejna wersja odmy, która jest stosowana od 8E-5-070 001.

to wersja dla automatu

Ja mam automat i mam czwórnik oraz odmę, a ta rura która wystaje na rysunku nie ma przyporządkowanego opisu - "Nie ma takiego nr w spisie".

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

tak samo wyglada

Może i tak samo wygląda, ale ma inną literę: 06B 103 211 J, wg VIN siedzi u mnie wersja z literą H

Wygląda jak kolejna wersja odmy, która jest stosowana od 8E-5-070 001.

to wersja dla automatu

Ja mam automat i mam czwórnik oraz odmę, a ta rura która wystaje na rysunku nie ma przyporządkowanego opisu - "Nie ma takiego nr w spisie".

ta ktorej nie ma w opisie ma numer 06D103211E i pasuje do silnika AWA

z drugiej strony co mozna zmienic w takiej odmie?

Opublikowano

średnice, może w środku są przegrody, membrany ... nie wiem ... może inny kształt, są kryzy ... ?

Opublikowano

średnice, może w środku są przegrody, membrany ... nie wiem ... może inny kształt, są kryzy ... ?

u kolego to pobozne zyczenia...

Opublikowano

co innego zostało - poprzerabiałem i bierze mniej ale teraz znowu zaczał konsumpcję ... ;/ ... czysciłem czujnik temperatury powietrza - w oleju ... czyli ciągnie przez przewód z serwem ... wrrr

Opublikowano

co innego zostało - poprzerabiałem i bierze mniej ale teraz znowu zaczał konsumpcję ... ;/ ... czysciłem czujnik temperatury powietrza - w oleju ... czyli ciągnie przez przewód z serwem ... wrrr

no ciagnie ja mam odlaczony ten przewod od czwornika

Opublikowano

no ciagnie ja mam odlaczony ten przewod od czwornika

Jakieś błędy w sterowniku?

Opublikowano

no ciagnie ja mam odlaczony ten przewod od czwornika

Jakieś błędy w sterowniku?

a z jakiej racji bledy, zaslepiony od strony serwa i od czwornika zeby lewego nie ciagnal

Opublikowano

Odnośnie jeszcze tego filmu

czy ktoś widziała od spodu tą naszą pokrywę ? może nazbierał się tam nagar i pluje olejem .

Opublikowano

Odnośnie jeszcze tego filmu

czy ktoś widziała od spodu tą naszą pokrywę ? może nazbierał się tam nagar i pluje olejem .

ja widzialem i czyscilem te pokrywe jest zupelnie innej konstrukcji byla ubabrana nagarem ale nie na tyle zeby przez to byly problemy z odpowietrzeniem

Opublikowano

Zastanawiam się cały czas gdzie tkwi problem bo jeden z kolegów na forum pisze że jemu "ubywa oleju 1l na 15tys " można to nazwać że nie ubywa :>

W tym momencie testuje swoje rozwiązanie ODMY , jak wynik będzie pozytywny to oczywiście podzielę się na forum :)

Opublikowano

Zastanawiam się cały czas gdzie tkwi problem bo jeden z kolegów na forum pisze że jemu "ubywa oleju 1l na 15tys " można to nazwać że nie ubywa :>

W tym momencie testuje swoje rozwiązanie ODMY , jak wynik będzie pozytywny to oczywiście podzielę się na forum :)

wypadaloby powiedziec co tam kolega kombinuje:)

Opublikowano

Zasadniczo nic nowego bo o ODMIE powiedziano już prawie wszystko :) czy to się sprawdzi czas pokaże będę kontrolował czy olej się przedostaje do dolotu ( planuje jeszcze na wejściu do dolotu wstawić jakąś biała membranę która przepuszcza powietrze ale "zatrzyma" olej . W skrócie jak membrana się zabrudzi olejem to będę wiedział że nadal jest źle .

Dzisiaj zauważyłem że auto mi kopci ( muszę to sprawdzić ) :confused4:

Wersja nr1

b5bdf32dc4787865.jpg

Przejechałem około 100km i widać że zebrało się troszkę oleju ( ale to już wiadomo )

68a5536858255287.jpg

Siatka ze zmywaka do zmywania w rurce do dolotu

c763f1bf6ab60f3d.jpg

Wersja 2

c0f8f308864969c7.jpg

be4c1ea406dc7c83.jpg

Wstawiłem trójnik od CO ( plastikowy ) część rurki idącej od gruszki obciąłem i wstawiłem trójnik tak żeby był jak najbardziej w pionie

W rurce łączącej dolot z trójnikiem przy trójniku jest siatka już wyżej wspomniana ( na długości około 5cmm ) do blokowania oleju w stronę dolotu .

Trójnik jest tak ustawiony żeby olej który będzie tam wędrował spływał do gruszki ( to teoria :) )

3b490e03c9421c97.jpg

Opublikowano

Witam Serdecznie, świetny temat podziwiam wasz zapal w rozwiązaniu tego problemu. Jestem również posiadaczem Audi z ALT'em i niestety również mam problem z olejem , dziś ponownie wróciłem do tego tematu .

Czytając go parę miesięcy temu odkryłem że mam uszkodzoną odmę ( standardowo popękana ) kupiłem nową i wymieniłem problem o dziwo znikną na jakiś czas ale po miesiącu znowu komunikat OIL MIN.. przy okazji dostrzegłem że miałem uszkodzony przewód ( kolanko który jest bezpośrednio za trójnikiem z tyłu układu dolotowego - również go wymieniłem. Wkurzyłem się i powiedziałem może one po prostu tak mają i jakoś od początku roku miałem spokój z olejem ( zaczęły się problemy z cewkami .... ) niestety jakieś parę dni temu znowu poziom oleju spadł do Minimum --- > dolewka ( nagły ubytek oleju moze bys spowodowany tez w moim przypadku praca silnika na tylko 3 cewkach, 1 z nich ewdientnie przerywa- wymieniłem ją na nowa i niewm czy jest uszkodzona fabrycznie czy to wina złacza i poporstu się się rozłacza - co dziwne gdy obroty wariuja - gdy uderze w ta ceewke obroty wracają do normalnej pracy )

Studiując cały ten temat jestem już skłonny zmodować tą odmę ale widzę że niedawno pojawiło się info o tym nowym 4- niku 06B103235Q czy ktoś go juz montował u siebie na silniku bez modyfikacji odmy .. ? czy to coś dało ? watpie aby naglesie onastala lekiem na całe zło ALT'ów ale ... wole zapytać ...

Opublikowano

Witam Serdecznie, świetny temat podziwiam wasz zapal w rozwiązaniu tego problemu. Jestem również posiadaczem Audi z ALT'em i niestety również mam problem z olejem , dziś ponownie wróciłem do tego tematu .

Czytając go parę miesięcy temu odkryłem że mam uszkodzoną odmę ( standardowo popękana ) kupiłem nową i wymieniłem problem o dziwo znikną na jakiś czas ale po miesiącu znowu komunikat OIL MIN.. przy okazji dostrzegłem że miałem uszkodzony przewód ( kolanko który jest bezpośrednio za trójnikiem z tyłu układu dolotowego - również go wymieniłem. Wkurzyłem się i powiedziałem może one po prostu tak mają i jakoś od początku roku miałem spokój z olejem ( zaczęły się problemy z cewkami .... ) niestety jakieś parę dni temu znowu poziom oleju spadł do Minimum --- > dolewka ( nagły ubytek oleju moze bys spowodowany tez w moim przypadku praca silnika na tylko 3 cewkach, 1 z nich ewdientnie przerywa- wymieniłem ją na nowa i niewm czy jest uszkodzona fabrycznie czy to wina złacza i poporstu się się rozłacza - co dziwne gdy obroty wariuja - gdy uderze w ta ceewke obroty wracają do normalnej pracy )

Studiując cały ten temat jestem już skłonny zmodować tą odmę ale widzę że niedawno pojawiło się info o tym nowym 4- niku 06B103235Q czy ktoś go juz montował u siebie na silniku bez modyfikacji odmy .. ? czy to coś dało ? watpie aby naglesie onastala lekiem na całe zło ALT'ów ale ... wole zapytać ...

temat jest swiezy czkamy na pierwsze odmy z literka Q jak zamontuje dam znac

Opublikowano

hmm a gdzie można zamówić taką odmę ???

W ASO :-)[br]Dopisany: 31 Maj 2011, 17:37_________________________________________________

temat jest swiezy czkamy na pierwsze odmy z literka Q jak zamontuje dam znac

Ja swoją dostałem po 4 dniach :-D

Opublikowano

hmm a gdzie można zamówić taką odmę ???

W ASO :-)[br]Dopisany: 31 Maj 2011, 17:37_________________________________________________

temat jest swiezy czkamy na pierwsze odmy z literka Q jak zamontuje dam znac

Ja swoją dostałem po 4 dniach :-D

to pieknie ja na swoja jeszcze czekam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...