Attis3 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 10 Czerwca 2011 hehe - nic tam nie ma... to tylko harmonijka tak jak mówi itor.
ed3ride Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Przeglądam juz ten wątek od pewnego czasu, ale z przerwą i troszke się pogubiłem. Czy obecnie któryś z patentów działa, albo tylko działał na początku a potem wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Zastanawiam się nad patentem itora . Bierze mi ok 0.6l na 1000km w chlodniejszej porze, teraz troche wiecej (ostatnio 0.3l na 100km...)mam altka z 03r. i 240tyś. przebiegu. Doradźcie coś, oprócz dolewania oleju tak często
itor Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Przeglądam juz ten wątek od pewnego czasu, ale z przerwą i troszke się pogubiłem. Czy obecnie któryś z patentów działa, albo tylko działał na początku a potem wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Zastanawiam się nad patentem itora . Bierze mi ok 0.6l na 1000km w chlodniejszej porze, teraz troche wiecej (ostatnio 0.3l na 100km...)mam altka z 03r. i 240tyś. przebiegu. Doradźcie coś, oprócz dolewania oleju tak często zrob tak tylko odlacz i zaslep jeszcze przewod od czwornika do serwa
fahur Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 A ja powrócę do swojej koncepcji, która dyskutowałem z Wami parę postów temu... Udało mi się zebrać wszystkie potrzebne materiały, a więc do dzieła :-) Przypomnę, że moim celem nie jest likwidacja poboru oleju, a bardziej zapobieżenie dostawaniu się do oleju do dolotu, co ma wyniszczający wpływ na dolot, a przede wszystkim katalizator. Gąbkę, którą już tutaj pokazywałem: Włożyłem w czwórnik ("nowy") od strony dolotu: A następnie zabezpieczyłem siatką, żeby, jak to itor zwrócił uwagę, nie została wciągnięta do dolotu: Zabezpieczę to jeszcze taśmą PCV, żeby sitaki się dobrze trzymały. Od strony serwa, nabyłem nową rurkę olejową od jakiegoś Daewoo za 8PLN, za które dostałem idealnie pasujący przewód olejowy i dwie opaski zaciskowe. A z drugiej strony zatkam śrubą o średnicy 10mm. Oczywiście skrócę to jeszcze tak, żeby odcinek rury był jak najkrótszy. Ori przewód od serwa też zatkam śrubą. Jak wszystko to założę do samochodu, to też strzelę fotkę. Mam nadzieję, że na tyle osłabię ssanie z dolotu, że olej nie będzie tam chlapał, a jednocześnie poziom odpowietrzenia układu będzie odpowiedni. Generalnie jak dmucham w ten czwórnik, zatykając jednocześnie wszystkie otwory oprócz tego z gąbką, to powietrze przechodzi, ale z dosyć dużym oporem. Po jakimś czasie zdejmę czwórnik i zobacze, jak daleko olej przesiągnął przez gąbkę.
tigy Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 to czekamy - ale dobre pytanie - który patent ma najwyższą skuteczność i o ile zmniesjza branie oleju ...
itor Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 to czekamy - ale dobre pytanie - który patent ma najwyższą skuteczność i o ile zmniesjza branie oleju ... ja zarzucilem teraz nowy czwornik z Q i na razie stan trzyma ale dopiero zrobione 700 km
itor Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 tylko zmiana czwórnika ? tak ale nie ma co sie podniecac na razie bo zbyt maly przebieg
ed3ride Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Dzięki za odpowiedź, właśnie myślałem żeby tak spróbować, przed wszystkim też kupię ten czwórnik z Q bo u mnie to w slabszym stanie jest i myśle, że do 2 tyg. jak będzie więcej czasu to coś zrobię
sylwesterharnas Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Witajcie, zastanawia mnie, gdzie jest odpowietrzany silnik ALT w przypadku zastosowania tej odmy w czerwonym kółku (podobno wersja AUTOMAT) Jak by ktoś miał zdjęcie pokrywy zaworów od spodu, to proszę wkleić, bo jestem ciekaw jak wygląda, a nie chcę odkręcać swojej, tylko po to żeby sobie pooglądać.
itor Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Witajcie, zastanawia mnie, gdzie jest odpowietrzany silnik ALT w przypadku zastosowania tej odmy w czerwonym kółku (podobno wersja AUTOMAT) Jak by ktoś miał zdjęcie pokrywy zaworów od spodu, to proszę wkleić, bo jestem ciekaw jak wygląda, a nie chcę odkręcać swojej, tylko po to żeby sobie pooglądać. to nie jest od automatu tylko od innego symbolu silnika
sylwesterharnas Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Witajcie, zastanawia mnie, gdzie jest odpowietrzany silnik ALT w przypadku zastosowania tej odmy w czerwonym kółku (podobno wersja AUTOMAT) Jak by ktoś miał zdjęcie pokrywy zaworów od spodu, to proszę wkleić, bo jestem ciekaw jak wygląda, a nie chcę odkręcać swojej, tylko po to żeby sobie pooglądać. to nie jest od automatu tylko od innego symbolu silnika Ciekawe jaki to symbol? - jaki by nie był, to na pewno jest odpowietrzany, można by się odpatrzyć.
itor Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Witajcie, zastanawia mnie, gdzie jest odpowietrzany silnik ALT w przypadku zastosowania tej odmy w czerwonym kółku (podobno wersja AUTOMAT) Jak by ktoś miał zdjęcie pokrywy zaworów od spodu, to proszę wkleić, bo jestem ciekaw jak wygląda, a nie chcę odkręcać swojej, tylko po to żeby sobie pooglądać. to nie jest od automatu tylko od innego symbolu silnika Ciekawe jaki to symbol? - jaki by nie był, to na pewno jest odpowietrzany, można by się odpatrzyć. Pisalem juz w tym watku kilka stron wczesniej, nie zmiesci sie pod kolektor
sylwesterharnas Opublikowano 14 Czerwca 2011 Opublikowano 14 Czerwca 2011 Oryginalny się nie zmieści - oczywiście masz rację "itor" ale może wiesz gdzie jest zrobione odpowietrzenie? Bo w naszych ALT-ach odpowietrza się na czwórniku do kolektora ssącego, a w tym czerwonym kółku na rysunku jest tak jakby tylko rura gumowa łącząca górę silnika z dołem , "więc obieg zamknięty i ciśnie rośnie" dlatego na pewno jest gdzieś odpowietrzenie w kierunku zasysania, tylko gdzie? 1
TooMeeK87 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Witam , pojawiły się u mnie dziwne objawy w ALT-q po zaślepieniu przewodu między egzektorem (czy jakoś tak) i czwornikiem (ver Q) . Zaślepiłem to nie odłączając wyjścia z czwórnika do dolotu. dodam że wyczyściłem całą rurę dolotu od przepływomierza do przepustnicy i wlot do niej. przez około 150 km rakieta samochód bardziej zrywny itd... przy około 200 km jazdy dziwne falowanie obrotów i efekt taki jakby się motorek zachłysnął, przy zmianie biegu lekki podskok obrotów i spadek ale "inny". Przy wciśnięciu sprzęgła jak przy normalnej zmianie biegu i przytrzymaniem do momentu gdy obroty spadały to tylko do 1000-1200 obr/min po około 10 sekundach dopiero do normalnej wartości. Czasami dłużej trzymał obroty w okolicy 1000 a czasami wcale tego nie było. Nie wiem jak ze stanem oleju bo dopiero wypadłem z auta po trasie Sokołów>Łódź. Czy takie działanie jest niedopuszczalne i karygodne ?? [br]Dopisany: 17 Czerwiec 2011, 19:11_________________________________________________Ogólnie dodam jeszcze , ze po zmianie czwornika z bodajże "G" na "Q" dobrze było przez około 1600-1800 km i dalej to samo. Wiec to ustrojstwo w moim przypadku nic nie zmieniło.
itor Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 jeszcze raz na spokonie i powoli napisz o co ci chodzi :>
TooMeeK87 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Itor zaślepiłem przewód podciśnienia między czwórnikiem a egzektorem tak jak Ty jakieś śrubki tam wkręcałeś... . u mnie objawy jak wyżej. A przed chwilą mierzyłem olej i ubyło około 4-5mm od maxa , a pod samochodem na osłonie mokrawo od spodu i to jest olej (przy wymianie oleju było tak lekko widać wyciek ale teraz na bogato tam poleciało). Ogólnie chodzi mi o te głupie obroty czy mi to się wali czy tak powinno być z tym że obroty nie spadają bezpośrednio do normalnego poziomu. :> może i namotałem sorry ale jestem przewrażliwiony z tym olejem i oznaczeniem ALT...
itor Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Itor zaślepiłem przewód podciśnienia między czwórnikiem a egzektorem tak jak Ty jakieś śrubki tam wkręcałeś... . u mnie objawy jak wyżej. A przed chwilą mierzyłem olej i ubyło około 4-5mm od maxa , a pod samochodem na osłonie mokrawo od spodu i to jest olej (przy wymianie oleju było tak lekko widać wyciek ale teraz na bogato tam poleciało). Ogólnie chodzi mi o te głupie obroty czy mi to się wali czy tak powinno być z tym że obroty nie spadają bezpośrednio do normalnego poziomu. :> może i namotałem sorry ale jestem przewrażliwiony z tym olejem i oznaczeniem ALT... gdzies chyba ciagnie lewe powietrze
TooMeeK87 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 może coś być jak piszesz bo inaczej pod machą trochę słychać. Poza tym zatkanie tego przewodu podciśnienia nie powoduje chyba zwiększenia ciśnienia w silniku?(jak na mój chłopski rozum) ? Podczas jazdy miałem wrażenie jakby hebel lepszy kapkę. Lewe powietrze może po moim składaniu po wyczyszczeniu dolotu. :gwizdanie:
itor Opublikowano 18 Czerwca 2011 Opublikowano 18 Czerwca 2011 może coś być jak piszesz bo inaczej pod machą trochę słychać. Poza tym zatkanie tego przewodu podciśnienia nie powoduje chyba zwiększenia ciśnienia w silniku?(jak na mój chłopski rozum) ? Podczas jazdy miałem wrażenie jakby hebel lepszy kapkę. Lewe powietrze może po moim składaniu po wyczyszczeniu dolotu. :gwizdanie: a gdzie masz odpowietrzenie teraz?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się