losix Opublikowano 24 Lutego 2012 Opublikowano 24 Lutego 2012 ja bede zalewac teraz 10w60 valvoline wiec zobaczymy co sie stanie teraz jezdzi na castroli 10w40 i bierze duzo za duzo
Baldwins Opublikowano 28 Lutego 2012 Opublikowano 28 Lutego 2012 Witam Wszystkich. Koledzy mam pytanko dotyczące modyfikacji odmy (przecież od tego sie tutaj wszystko zaczęło). Co prawda nie posiadam Audi, ale Passata z silnikiem ALT rok 2004 anglik, przebieg 101000 mil (162 kkm). Z olejem jest bardzo źle ostatnio 0,8 litra na 200 km przejechanych. Z mojego doświadczenia to powinienem mieć wielką chmurę za sobą i nie widzieć nic w lusterku, a tam czysto, znaczy nie kopci. Zdejmowałem kolektor dolotowy i jest tam olej również w rurze doprowadzającej powietrze i w podciśnieniu od czwórnika. Pytanie czy jakaś modyfikacja odmy może mi pomóc. Dziś udało mi się zakupić takie sitko z blaszek jak stare silniki audi/vw miały w pokrywie zaworów tylko nie wiem jeszcze jak to zmontować. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym "nowym" czwórnikiem z literką Q. Kilka dni temu czytałem jakieś forum z Australii i tam kobietka miała tak jak ja, lecz udało jej się pozbyć problemu. Pisała, że wymieniona jej odmę( nie napisała którą część) i ostatni wpis po przejechaniu przez nią 1000km od wymiany i zero ubytku.
itor Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 nic to nie pomoze, tylko zmiana oleju na gestszy
darkle Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Panowie ogólnie z silników audi w porównaniu do silników 2,0 TFSI np. silnik CDNC to ALT jeszcze nie jest takim wielkim olejożercom Silniki z lat 2009-2011, z przebiegami nieprzekraczającymi 30-50 tys dopiero ciągną olej. Ciekawostka, ale tematowi warto się przyglądać. Na tą chwilę w momencie stwierdzenia znikania oleju, ASO w autach z gwarancją, za opłatą coś 500-600 zł spuszcza olej, zalewają nowym i plombują. Po przejechaniu 1000 km olej się zlewa, waży i oblicza ubytek. I tak, w przypadku stwierdzenia zużycia poniżej 0,5l/1000 ASO stwierdza że zużycie mieści się w normie i nie podejmuje żadnych działań. Gdy zużycie przekracza te 0,5l i wynosi tak do 0,6 wtedy przeprowadzany jest Stage 1 naprawy a więc wymieniają odmę (!) uszczelniacz wału korbowego oraz soft ECU silnika. Jeśli zużycie spadnie poniżej 0,5 więc... Jeśli nie, przeprowadzany jest Stage 2. Wymieniają wtedy kompletne tłoki z korbowodami. Po stage 2 zużycie oleju znika czyli spada do 0,1l/1000km Swoją drogą, wyobrażam sobie sytuację kiedy jedziemy z rodziną nad morze, zatrzymujemy się na parkingu pełnym ludzi zmierzających na wypoczynek którzy również zatrzymali się na postój typu mały posiłek i siusiu a my... macha w górę i dolewamy olej W aucie za 250 tys :D
Baldwins Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Miałem 15w40 Castrol to gral samoregulator teraz mam 5w30. Tamten znikał i ten to samo. Wystawiłem juz na sprzedaż samochód choć nie chciałbym go sprzedawac a w kwietniu do Polski jade 1600km w jedną stronę.
darkle Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Miałem 15w40 Castrol to gral samoregulator teraz mam 5w30. Tamten znikał i ten to samo. Wystawiłem juz na sprzedaż samochód choć nie chciałbym go sprzedawac a w kwietniu do Polski jade 1600km w jedną stronę. Przy takim zużyciu to już musi być coś poważnego. Na pewno nie masz jakiegoś wielkiego wycieku??? Sprawdź dokładnie od spodu po zdjęciu osłony silnika, bo takiej ilości oleju to silnik nawet nie jest w stanie przepalić.
Baldwins Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Kolego w ciagu ostatniego miesiaca juz 2 razy zmieniałem olej codziennie wjeżdżam na rampę i szukam, ale wszędzie sucho.
Baldwins Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Silnik jest suchy. Sprawdzałem kilka razy
darkle Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Silnik jest suchy. Sprawdzałem kilka razy No cóż, cokolwiek by nie napisać nic pocieszającego się nie wymyśli. Jedyną możliwością takiego zużycia oleju są całkowicie zapieczone albo w inny sposób uszkodzone pierścienie. Proponowałbym wykręcić jeszcze świece i obejrzeć a najlepiej wrzucić fotki na forum. Prawdopodobnie są czarne i pokryte spalonym olejem. Wykręcenie świec sprawę właściwie wyjaśni. Nawet lepiej jak pomiar kompresji, bo przy takim zużyciu oleju ten olej doszczelni pierścienie i ciśnienie może wyjść dobrze. Dopiero wyjęcie tłoków i pomiar wszystkiego wyjaśni co jest nie tak w 100% Jeśli tuleje są dobre można bawić się w wymianę pierścieni ew tłokjów pod warunkiem że zrobi to fachowiec. Jeśli są rysy albo coś innego na tulejach raczej lepiej wymienić cały silnik.
Wandej Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Wczesniej pisałem ze po 1500km zrobionych na Valvoline z całośći zostało mi 3/4 stanu... Poprawka Auto postało 2 dni nie ruszane w garażu i sprawdzam olej a tutaj zaskoczenie:blink: Full stan tyle co zalałem Czy to możliwe że ten olej 5w50 tak drastycznie obniża pobieranie??
miedzikos Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Chyba nie, ja mam mobil 1 5w50 i nie mam tak dobrze... ale na wiosne wymieniam olej, to valvoline spróbuję, także zobaczymy.
Wandej Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Chyba nie, ja mam mobil 1 5w50 i nie mam tak dobrze... ale na wiosne wymieniam olej, to valvoline spróbuję, także zobaczymy. Mój kumpel jeździ na tym mobilu właśnie i nic mu nie bierze oleju:blink: A przelotu już sporo ponad 200k ma
darkle Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Wandej, no ale walnij jakieś liczby Przypomnij ile i czego brał wcześniej, bo z tego co pamiętam to Tobie i tak brał mało. No ale byłoby nieźle jakby ten 5W-50 rozwiązywał problem oleju. Tylko jak zamkniemy ten nasz ulubiony wątek to gdzie będziemy pisać?
Baldwins Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Wykręciłem świece: 1 i 2 cylinder są brunatne, 3 i 4 siwy nalot. Tłoki pokryte są czarną oleistą mazią. Fotki wrzucę późnym wieczorem.
Wandej Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Wandej, no ale walnij jakieś liczby Przypomnij ile i czego brał wcześniej, bo z tego co pamiętam to Tobie i tak brał mało. No ale byłoby nieźle jakby ten 5W-50 rozwiązywał problem oleju. Tylko jak zamkniemy ten nasz ulubiony wątek to gdzie będziemy pisać? Ostatnio motul 5w40 wział 2l na 10tyś. Teraz na tym Valvoline brak ubytku po 1,5tyś km i będe monitorował co dalej mało brał ale jak zalałem raz 0w30 motula to znikał w oczach
darkle Opublikowano 29 Lutego 2012 Opublikowano 29 Lutego 2012 Wykręciłem świece: 1 i 2 cylinder są brunatne, 3 i 4 siwy nalot. Tłoki pokryte są czarną oleistą mazią. Fotki wrzucę późnym wieczorem. A więc wygląda że 3 i 4 cylinder jest walnięty. jeśli możesz wrzuć fotki elektrod. ---------- Post added at 21:46 ---------- Previous post was at 21:44 ---------- Ostatnio motul 5w40 wział 2l na 10tyś. Teraz na tym Valvoline brak ubytku po 1,5tyś km i będe monitorował co dalej mało brał ale jak zalałem raz 0w30 motula to znikał w oczach Testuj Ja też niedługo będę tego mobila zalewał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się