Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Propozycja rozwiązania brania OLEJU w silniku 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja bede zalewac teraz 10w60 valvoline wiec zobaczymy co sie stanie teraz jezdzi na castroli 10w40 i bierze duzo za duzo :wallbash:

  • Odpowiedzi 3.9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam Wszystkich. Koledzy mam pytanko dotyczące modyfikacji odmy (przecież od tego sie tutaj wszystko zaczęło). Co prawda nie posiadam Audi, ale Passata z silnikiem ALT rok 2004 anglik, przebieg 101000 mil (162 kkm). Z olejem jest bardzo źle ostatnio 0,8 litra na 200 km przejechanych. Z mojego doświadczenia to powinienem mieć wielką chmurę za sobą i nie widzieć nic w lusterku, a tam czysto, znaczy nie kopci. Zdejmowałem kolektor dolotowy i jest tam olej również w rurze doprowadzającej powietrze i w podciśnieniu od czwórnika. Pytanie czy jakaś modyfikacja odmy może mi pomóc. Dziś udało mi się zakupić takie sitko z blaszek jak stare silniki audi/vw miały w pokrywie zaworów tylko nie wiem jeszcze jak to zmontować. Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tym "nowym" czwórnikiem z literką Q. Kilka dni temu czytałem jakieś forum z Australii i tam kobietka miała tak jak ja, lecz udało jej się pozbyć problemu. Pisała, że wymieniona jej odmę( nie napisała którą część) i ostatni wpis po przejechaniu przez nią 1000km od wymiany i zero ubytku.

Opublikowano

Panowie ogólnie z silników audi w porównaniu do silników 2,0 TFSI np. silnik CDNC to ALT jeszcze nie jest takim wielkim olejożercom :)

Silniki z lat 2009-2011, z przebiegami nieprzekraczającymi 30-50 tys dopiero ciągną olej. Ciekawostka, ale tematowi warto się przyglądać.

Na tą chwilę w momencie stwierdzenia znikania oleju, ASO w autach z gwarancją, za opłatą coś 500-600 zł spuszcza olej, zalewają nowym i plombują.

Po przejechaniu 1000 km olej się zlewa, waży i oblicza ubytek. I tak, w przypadku stwierdzenia zużycia poniżej 0,5l/1000 ASO stwierdza że zużycie mieści się w normie i nie podejmuje żadnych działań. Gdy zużycie przekracza te 0,5l i wynosi tak do 0,6 wtedy przeprowadzany jest Stage 1 naprawy a więc wymieniają odmę (!) uszczelniacz wału korbowego oraz soft ECU silnika. Jeśli zużycie spadnie poniżej 0,5 więc... Jeśli nie, przeprowadzany jest Stage 2. Wymieniają wtedy kompletne tłoki z korbowodami. Po stage 2 zużycie oleju znika czyli spada do 0,1l/1000km :D

Swoją drogą, wyobrażam sobie sytuację kiedy jedziemy z rodziną nad morze, zatrzymujemy się na parkingu pełnym ludzi zmierzających na wypoczynek którzy również zatrzymali się na postój typu mały posiłek i siusiu a my... macha w górę i dolewamy olej :D W aucie za 250 tys :D :D :D

Opublikowano

Miałem 15w40 Castrol to gral samoregulator teraz mam 5w30. Tamten znikał i ten to samo. Wystawiłem juz na sprzedaż samochód choć nie chciałbym go sprzedawac a w kwietniu do Polski jade 1600km w jedną stronę.

Opublikowano
Miałem 15w40 Castrol to gral samoregulator teraz mam 5w30. Tamten znikał i ten to samo. Wystawiłem juz na sprzedaż samochód choć nie chciałbym go sprzedawac a w kwietniu do Polski jade 1600km w jedną stronę.

Przy takim zużyciu to już musi być coś poważnego. Na pewno nie masz jakiegoś wielkiego wycieku??? Sprawdź dokładnie od spodu po zdjęciu osłony silnika, bo takiej ilości oleju to silnik nawet nie jest w stanie przepalić.

Opublikowano

Kolego w ciagu ostatniego miesiaca juz 2 razy zmieniałem olej codziennie wjeżdżam na rampę i szukam, ale wszędzie sucho.

Opublikowano
Silnik jest suchy. Sprawdzałem kilka razy

No cóż, cokolwiek by nie napisać nic pocieszającego się nie wymyśli. Jedyną możliwością takiego zużycia oleju są całkowicie zapieczone albo w inny sposób uszkodzone pierścienie. Proponowałbym wykręcić jeszcze świece i obejrzeć a najlepiej wrzucić fotki na forum. Prawdopodobnie są czarne i pokryte spalonym olejem. Wykręcenie świec sprawę właściwie wyjaśni. Nawet lepiej jak pomiar kompresji, bo przy takim zużyciu oleju ten olej doszczelni pierścienie i ciśnienie może wyjść dobrze. Dopiero wyjęcie tłoków i pomiar wszystkiego wyjaśni co jest nie tak w 100% Jeśli tuleje są dobre można bawić się w wymianę pierścieni ew tłokjów pod warunkiem że zrobi to fachowiec. Jeśli są rysy albo coś innego na tulejach raczej lepiej wymienić cały silnik.

Opublikowano

Wczesniej pisałem ze po 1500km zrobionych na Valvoline z całośći zostało mi 3/4 stanu... Poprawka :decayed: Auto postało 2 dni nie ruszane w garażu i sprawdzam olej a tutaj zaskoczenie:blink: Full stan tyle co zalałem :naughty: Czy to możliwe że ten olej 5w50 tak drastycznie obniża pobieranie??

Opublikowano

Chyba nie, ja mam mobil 1 5w50 i nie mam tak dobrze... ale na wiosne wymieniam olej, to valvoline spróbuję, także zobaczymy.

Opublikowano
Chyba nie, ja mam mobil 1 5w50 i nie mam tak dobrze... ale na wiosne wymieniam olej, to valvoline spróbuję, także zobaczymy.

Mój kumpel jeździ na tym mobilu właśnie i nic mu nie bierze oleju:blink: A przelotu już sporo ponad 200k ma :wink4:

Opublikowano

Wandej, no ale walnij jakieś liczby :) Przypomnij ile i czego brał wcześniej, bo z tego co pamiętam to Tobie i tak brał mało. No ale byłoby nieźle jakby ten 5W-50 rozwiązywał problem oleju. Tylko jak zamkniemy ten nasz ulubiony wątek to gdzie będziemy pisać? :P

Opublikowano

Wykręciłem świece: 1 i 2 cylinder są brunatne, 3 i 4 siwy nalot. Tłoki pokryte są czarną oleistą mazią. Fotki wrzucę późnym wieczorem.

Opublikowano
Wandej, no ale walnij jakieś liczby :) Przypomnij ile i czego brał wcześniej, bo z tego co pamiętam to Tobie i tak brał mało. No ale byłoby nieźle jakby ten 5W-50 rozwiązywał problem oleju. Tylko jak zamkniemy ten nasz ulubiony wątek to gdzie będziemy pisać? :P

Ostatnio motul 5w40 wział 2l na 10tyś. Teraz na tym Valvoline brak ubytku po 1,5tyś km i będe monitorował co dalej :good: mało brał ale jak zalałem raz 0w30 motula to znikał w oczach :decayed:

Opublikowano
Wykręciłem świece: 1 i 2 cylinder są brunatne, 3 i 4 siwy nalot. Tłoki pokryte są czarną oleistą mazią. Fotki wrzucę późnym wieczorem.

A więc wygląda że 3 i 4 cylinder jest walnięty. jeśli możesz wrzuć fotki elektrod.

---------- Post added at 21:46 ---------- Previous post was at 21:44 ----------

Ostatnio motul 5w40 wział 2l na 10tyś. Teraz na tym Valvoline brak ubytku po 1,5tyś km i będe monitorował co dalej :good: mało brał ale jak zalałem raz 0w30 motula to znikał w oczach :decayed:

Testuj ;) Ja też niedługo będę tego mobila zalewał :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...