Pablo_banita Opublikowano 23 Listopada 2007 Opublikowano 23 Listopada 2007 Ja zaś podpowiem inną , prostszą metodę: 1) Sprawdzić działanie świec, zgodnie z typ co opisałem powyżej. Jeśli sa sprawne, wtedy: 2) Użyć VAG`a i testu elementów wykonawczych , opcji: test przekaźnika niskich a następnie wysokich mocy grzania dodatkowego i na właczonej lampce oświetlenia kabiny sprawdzić obciążenie. Podpisuję się pod tym ale.... nie mam Vag'a ;( a co gorsza laptopa - widzę że trzeba o tym poważnie pomyśleć A co masz na myśli mówiąc "sprawdzić obciążenie"? Jest taka opcja w VAG-u? Czy raczej jakiś pomiar miernikiem?
Gumballer Opublikowano 25 Grudnia 2007 Opublikowano 25 Grudnia 2007 Pablo_banita mam przypadek praktycznie ten sam co ty i strasznie mnie to wkurza bo mam jeszcze Passata z silnikiem 130PS i tam silnik grzeje sie 2 razy szybciej niz Audi,nawet na postoju sie grzeje zauwazalnie , jezeli chodzi o nasze auta jest jeszcze cos takiego jak zawór ogrzewania i on tez jest podobno odpowiedzialny za grzanie auta ,znajduje sie on na lewo od zbiorniczka wyrównawczego i jest sterowany podcisnieniem,podobny jest do gruszki z turbo i jeszcze nie rozgryzłem go jak to sprawdzic i co to wogóle powoduje ,wiec moze w tym tkwi problem bo naprawde ja juz moje auto testowałem w kazdych warunkach jezeli chodzi o grzanie i zawsze wychodzi ponad 12km do 90st. przy minusowych temperaturach , ostatnio rekord to 21km do pelnego zagrzania,i u mnie nawet jak stane na postoju i mam np.55 st. to zaczyna spadac temp. , i tez zauwazyłem ze temperatura wzrasta tylko jezeli mam ponad 2000obr. ponizej sie chłodzi lub stoi , wyjechałem ostatnio po nocy stania na trase od razu i moge zrobic 40km z predkoscią ponizej 2000obr i auto sie nie zagrzeje wiec napewno cos jest nie tak , ale jak juz sie zagrzeje to trzyma idealnie temperature 90-93 st. termostat orginał ,tyle dodam.
Maniusiek28 Opublikowano 26 Grudnia 2007 Opublikowano 26 Grudnia 2007 panowie mam zamiar wymienić termostat (nie osiąga temp max80 st) i przy okazji czujnik temp......gdzie on jest i jak się fachowo nazywa.Nie chcę zdawać się na wiedzę mechanika bo on to z pewnością powymieniałby mi wszystkie czujniki zanim doszedłby do właściwego.Pozdrawiam
Pablo_banita Opublikowano 26 Grudnia 2007 Opublikowano 26 Grudnia 2007 panowie mam zamiar wymienić termostat (nie osiąga temp max80 st) i przy okazji czujnik temp......gdzie on jest i jak się fachowo nazywa.Nie chcę zdawać się na wiedzę mechanika bo on to z pewnością powymieniałby mi wszystkie czujniki zanim doszedłby do właściwego.Pozdrawiam No dokładnie tak jak mówisz/piszesz - klucz do właściwej temperatury to obroty w okolicach 2000.... Naprawdę przetestowałem już wszystko (łącznie z płukaniem nagrzewnic i bloku silnika + przedziwne sposoby odpowietrzania) i jest jeszcze cos takiego jak zawór ogrzewania i on tez jest podobno odpowiedzialny za grzanie auta jeżeli mówisz o takim dynksie znajdującym się na wężu (sterowanie jak najbardziej podciśnieniem) to wg. etki jest to zawór do obiegu chłodzenia paliwa... (ale sądzę że jest to zły trop) Mam jeszcze tylko jedno podejrzenie tzn: po zakupie auta wymieniałem rozrząd i ....... pompę(pewnie nie oryginalną). Jak auto stoi na wolnych obrotach to po odpięciu wężą silnik -> nagrzewnica woda/płyn "siurka" sobie niemrawo. Natomiast jak się troszkę depnie to ciśnienie jest całkiem słuszne! Jeśli się nie mylę to czujnik temperatury jest gdzieś w okolicy przyłącza nagrzewnicy i tu teza : Na wolnych obrotach pompa nie ma wystarczającej wydajności żeby zapewnić obieg a te kropelki które docierają do nagrzewnicy skutecznie wychładza wentylator nawiewu i w efekcie czujnik pokazuje to co pokazuje (jak dotknąć silnika ręką to jest dobrze ciepły) a z nawiewu ledwie letnio i na wskaźnikach 65'. Nie znaczy to że silnik jest zimny ( na szczęście termostat nie jest elektroniczny). Niestety do wymiany pompy trzeba rozebrać pół auta (jak do rozrządu) a nie wiem co było przed wymianą ponieważ było lato jak kupiłem auto Pewne jest że coś mi tu nie gra. panowie mam zamiar wymienić termostat (nie osiąga temp max80 st)...... obawiam się że to nie takie proste jak Ci się wydaje - czujnika nie wymieniałem więc się nie wypowiem ale szukaj było gdzieś opisane (jest kilka rodzaji). pozdrawiam
alfuta Opublikowano 27 Grudnia 2007 Opublikowano 27 Grudnia 2007 Witam wszystkich po długiej nieobecności wszystkiego najlepszego po świętach- miłego odpoczynku ( ja odpoczywam - jestem w pracy) koledzy kto mógłby tak na szybko podać nr kat. termostatu ori(jaka temp otwarcia) , i czujnika temperatury też ori. obserwuję temat bo auto też niedogrzane- temp max 75 st - dzięki i pozdrawiam (po naprawie zdam relacje)
Pablo_banita Opublikowano 27 Grudnia 2007 Opublikowano 27 Grudnia 2007 ...kto mógłby tak na szybko podać nr kat. termostatu ori(jaka temp otwarcia) ..... jeśli chodzi o termostat to proszę bardzo http://img178.imageshack.us/img178/2788/termostatrh3.jpg ...jest jeszcze cos takiego jak zawór ogrzewania i on tez jest podobno odpowiedzialny za grzanie auta.... tu jest rysuneczek : http://img178.imageshack.us/img178/9730/zawogrzfx6.jpg U mnie działa to tak że na dole jest taka dźwigienka i jak zapalę auto to widać że ona się podnosi więc coś tam przełącza ale... od tego zaworu idzie cieniutki wężyk (tak około fi 3-5mm) do jakiejś czarnej skrzyneczki dziwnie zachaczonej na opasce zaciskowej do jakiegoś kabla (czytaj ktoś coś "naprawiał"). Gumballer a jak sprawa wygląda u Ciebie??? pozdrawiam
Gumballer Opublikowano 29 Grudnia 2007 Opublikowano 29 Grudnia 2007 Pablo_banita miał racje , to jest od regulacji chłodzenia paliwa ,wiec to nie jest związane z ogrzewaniem,zle dopatrzyłem w etce i tyle
peja1000 Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 czujnik bedzie dobry ponieważ chłodnica zimna a pownien byc obieg albo termostat albo chłodnica by była tak zapieprzona a może trzeba odpwietrzyc a nadmuch dmucha zimne powietrze
Pablo_banita Opublikowano 30 Grudnia 2007 Opublikowano 30 Grudnia 2007 czujnik bedzie dobry ponieważ chłodnica zimna a pownien byc obieg albo termostat albo chłodnica by była tak zapieprzona a może trzeba odpwietrzyc a nadmuch dmucha zimne powietrze ale, ale o so si chodzi Pablo_banita miał racje , to jest od regulacji chłodzenia paliwa ,wiec to nie jest związane z ogrzewaniem,zle dopatrzyłem w etce i tyle I tak i nie - tzn. to jest od paliwa ale nie wiem co się dzieje w momencie odpalenia auta przy obecnych temperaturach to coś się przełącza i ... nie wiem czy otwiera czy zamyka obieg paliwa.Wyczytałem że jest do tego dodatkowa pompka elektryczna do obiegu chłodzenia paliwa. Jeśli przy ujemnej temperaturze włacza się obiek silnik -> chłodnica paliwa to skutecznie (i nie potrzebnie) może on studzić silnik i odbierać ciepły płyn z obiegu ogrzewania wnętrza. Nie mam obecnie czasu na zabawę ale spróbuję odłaczyć wężyk podciśnieniowy od tego zaworu i poobserwuję różnicę - a może ..... pozdrawiam i oby HAPPY NEW YEAR
gzrybol Opublikowano 2 Stycznia 2008 Opublikowano 2 Stycznia 2008 Siemka Ja bym nie szukał w tym problemu że temp. spada na postoju, ja to wykorzystuje do chłodzenia silnika po trasie przy -5 C daje na max klime i po 3 min z 90 robi sie 76-8 st. C nie widze w tym problemu jak tylko silniczek łapie 90 a olej ok 80 przy delikatnej jeżdzie to raczej jest ok. Nie wiem może spytajcie Murzyna on ma troszke dłużej AJM.
kylo80 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Witam gorąco mam również problem z temperaturą silnika max.70-75'C nie wymieniałem jeszcze termostatu ani czujnika, ale przypatruje się waszym opisom i na temat klimatronika,bo umnie na klimatroniku nie ma możliwości ustawienia temp.80'C jest tylko do 29'C a potem tylko wyskakuje HI .Czy ktoś może mi pomóc wyjaśnic może i blachy problem? Oczywiście zgóry bardzo dziękuje i pozdrawiam
jacekm Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Coś chyba źle przeczytałes 80 stopni to temperatura z czujnika wyświetlona na klimatroniku (po wejściu w kody) a nie ustawiona ręcznie przez Ciebie.
ZABA Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 wszystkiego dobrego w nowym roku sledze te uwagi ale w moim 1z jest taki nr ze auto po przejechaniu ok 20 km lapie temperature ok 90 st i po przejechaniu paru km spada na ok 80 st i tak sie to powtarza auto zaczelo wiecej palic ,czy to moze byc wina termostatu pozdrawiam.
adadur Opublikowano 3 Stycznia 2008 Opublikowano 3 Stycznia 2008 Nie wiem może spytajcie Murzyna on ma troszke dłużej AJM. Już nie ma :gwizdanie:
Pablo_banita Opublikowano 4 Stycznia 2008 Opublikowano 4 Stycznia 2008 ......nie widze w tym problemu jak tylko silniczek łapie 90 a olej ok 80 przy delikatnej jeżdzie to raczej jest ok. No ja niestety widzę bo przy obecnych temp.(-10) po przejechaniu około 15km. w tempie raczej wolnym (do 2000 obr/min.) po mieście (światła, ruszanie , światła itd.) uzyskałem około 75' ale jak wyjadę na trasę (czytaj jadę bez zatrzymywania) obroty staram się utrzymać na 2000 to po około 7-10km mam bite 90' które to już raczej nie spada.Chodzi o to że mnie to troszką w.....a "procedura" rozgrzewania auta w drodze do pracy a i tak finiszuję z nie dogrzanym silnikiem a co do wnątrza to przez pierwsze kilometry fotel w d....ko parzy a na rękach rękawiczki - no coś tu nie tak jak na Skoro Murzyn Już nie ma :gwizdanie: to może kolega Adadur się wypowie.pozdrowienia
drarek Opublikowano 5 Stycznia 2008 Opublikowano 5 Stycznia 2008 Witam! U mnie sytuacja wygląda tak: przy ok -10 jak to miało miejsce w ciągu ostatnich dni samochód nagrzewa się do 90 stopni po przejechaniu ok 10km. Na klimatroniku na kanale 51 dochodzi do 90 stopni i trzyma temperaturę. Jeżeli chodzi o wskaźnik na desce rozdzielczej to wzrasta on jadąc powyżej 2tyś obrotów też do 90 stopni, ale zwalniając lub zatrzymując się wskazówka opada do 80 stopni i potem znowyu wzrasta. Dodam że wskazówka i wskazanie na klimatroniku nie rosną równo (na klimatroniku szybciej). Termostat miałem wymieniany ok 1,5 miesiąca temu. Czy to jest normalna sytuacja czy może coś jest z tym termostatem?? Aha i czy to wskazanie na klimatroniku jest wiarygodne? Proszę o opinię na ten temat Pozdrawiam
Pablo_banita Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 na kanale 51 ..... u mnie jest to kanał 49 u Ciebie pewnie też.........na desce rozdzielczej to wzrasta on jadąc powyżej 2tyś obrotów też do 90 stopni..... to zajmuje mi jakieś 20km przy - 10' i jakieś 10km przy +3'Czy to jest normalna sytuacja czy może coś jest z tym termostatem?? no właśnie raczej nie ale termostat to sobie podaruj bo ja wymieniłem dwa (ostatni oryginał) i nic to nie dało.pozdrawiam
Tuborg 1 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Witam, u mnie po przejechaniu ok 15 km(nie po mieście)w temp -5 na kanale 49 temp.87-90 zmienna. na kanale 51 temp 90 const.Po zatrzymaniu się np w korku temp na kanale 49 spada nawet do 78 na 51 wciąż 90. I uwaga ciekawostka po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu po 2-3 sek. na kanale 51 zamiast 90 jest 72 za każdym razem ;( przecież to niemożliwe żeby w tak krótkim czasie spadała tak temperatura. Macie jakiś pomysł? pozdrawiam
drarek Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 ale kanał 51 to Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC a kanał 49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu) Więc chyba na 51 sie sprawdza. Pozdrawiam
Tuborg 1 Opublikowano 7 Stycznia 2008 Opublikowano 7 Stycznia 2008 a kanał 49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu) Więc chyba na 51 sie sprawdza. może u Ciebie u mnie jest tak jak napisałem
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się