Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AFN/AJM/ATJ] Temp silnika max 73'C po wymianie termostatu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja zaś podpowiem inną , prostszą metodę:

1) Sprawdzić działanie świec, zgodnie z typ co opisałem powyżej. Jeśli sa sprawne, wtedy:

2) Użyć VAG`a i testu elementów wykonawczych , opcji: test przekaźnika niskich a następnie wysokich mocy grzania dodatkowego i na właczonej lampce oświetlenia kabiny sprawdzić obciążenie.

Podpisuję się pod tym ale....

nie mam Vag'a ;( a co gorsza laptopa - widzę że trzeba o tym poważnie pomyśleć

A co masz na myśli mówiąc "sprawdzić obciążenie"? Jest taka opcja w VAG-u? :mysli: Czy raczej jakiś pomiar miernikiem?

Opublikowano

Pablo_banita mam przypadek praktycznie ten sam co ty i strasznie mnie to wkurza bo mam jeszcze Passata z silnikiem 130PS i tam silnik grzeje sie 2 razy szybciej niz Audi,nawet na postoju sie grzeje zauwazalnie , jezeli chodzi o nasze auta jest jeszcze cos takiego jak zawór ogrzewania i on tez jest podobno odpowiedzialny za grzanie auta ,znajduje sie on na lewo od zbiorniczka wyrównawczego i jest sterowany podcisnieniem,podobny jest do gruszki z turbo i jeszcze nie rozgryzłem go jak to sprawdzic i co to wogóle powoduje ,wiec moze w tym tkwi problem bo naprawde ja juz moje auto testowałem w kazdych warunkach jezeli chodzi o grzanie i zawsze wychodzi ponad 12km do 90st. przy minusowych temperaturach , ostatnio rekord to 21km do pelnego zagrzania,i u mnie nawet jak stane na postoju i mam np.55 st. to zaczyna spadac temp. , i tez zauwazyłem ze temperatura wzrasta tylko jezeli mam ponad 2000obr. ponizej sie chłodzi lub stoi , wyjechałem ostatnio po nocy stania na trase od razu i moge zrobic 40km z predkoscią ponizej 2000obr i auto sie nie zagrzeje wiec napewno cos jest nie tak , ale jak juz sie zagrzeje to trzyma idealnie temperature 90-93 st. termostat orginał ,tyle dodam.

Opublikowano

panowie mam zamiar wymienić termostat (nie osiąga temp max80 st) i przy okazji czujnik temp......gdzie on jest i jak się fachowo nazywa.Nie chcę zdawać się na wiedzę mechanika bo on to z pewnością powymieniałby mi wszystkie czujniki zanim doszedłby do właściwego.Pozdrawiam

Opublikowano

panowie mam zamiar wymienić termostat (nie osiąga temp max80 st) i przy okazji czujnik temp......gdzie on jest i jak się fachowo nazywa.Nie chcę zdawać się na wiedzę mechanika bo on to z pewnością powymieniałby mi wszystkie czujniki zanim doszedłby do właściwego.Pozdrawiam

No dokładnie tak jak mówisz/piszesz - klucz do właściwej temperatury to obroty w okolicach 2000....

Naprawdę przetestowałem już wszystko (łącznie z płukaniem nagrzewnic i bloku silnika + przedziwne sposoby odpowietrzania) i :wallbash:

jest jeszcze cos takiego jak zawór ogrzewania i on tez jest podobno odpowiedzialny za grzanie auta

jeżeli mówisz o takim dynksie znajdującym się na wężu (sterowanie jak najbardziej podciśnieniem) to wg. etki jest to zawór do obiegu chłodzenia paliwa... (ale sądzę że jest to zły trop)

Mam jeszcze tylko jedno podejrzenie tzn: po zakupie auta wymieniałem rozrząd i ....... pompę(pewnie nie oryginalną). Jak auto stoi na wolnych obrotach to po odpięciu wężą silnik -> nagrzewnica woda/płyn "siurka" sobie niemrawo. Natomiast jak się troszkę depnie to ciśnienie jest całkiem słuszne! Jeśli się nie mylę to czujnik temperatury jest gdzieś w okolicy przyłącza nagrzewnicy i tu teza :

Na wolnych obrotach pompa nie ma wystarczającej wydajności żeby zapewnić obieg a te kropelki które docierają do nagrzewnicy skutecznie wychładza wentylator nawiewu i w efekcie czujnik pokazuje to co pokazuje (jak dotknąć silnika ręką to jest dobrze ciepły) a z nawiewu ledwie letnio i na wskaźnikach 65'.

Nie znaczy to że silnik jest zimny ( na szczęście termostat nie jest elektroniczny).

Niestety do wymiany pompy trzeba rozebrać pół auta (jak do rozrządu) a nie wiem co było przed wymianą ponieważ było lato jak kupiłem auto :disgust:

Pewne jest że coś mi tu nie gra.

panowie mam zamiar wymienić termostat (nie osiąga temp max80 st)......

obawiam się że to nie takie proste jak Ci się wydaje - czujnika nie wymieniałem więc się nie wypowiem ale szukaj było gdzieś opisane (jest kilka rodzaji).

pozdrawiam

Opublikowano

Witam wszystkich po długiej nieobecności

wszystkiego najlepszego po świętach- miłego odpoczynku ( ja odpoczywam :wink4:- jestem w pracy)

koledzy kto mógłby tak na szybko podać nr kat. termostatu ori(jaka temp otwarcia) , i czujnika temperatury też ori.

obserwuję temat bo auto też niedogrzane- temp max 75 st :evil:

- dzięki i pozdrawiam

(po naprawie zdam relacje)

Opublikowano

...kto mógłby tak na szybko podać nr kat. termostatu ori(jaka temp otwarcia) .....

jeśli chodzi o termostat to proszę bardzo

http://img178.imageshack.us/img178/2788/termostatrh3.jpg

...jest jeszcze cos takiego jak zawór ogrzewania i on tez jest podobno odpowiedzialny za grzanie auta....

tu jest rysuneczek : http://img178.imageshack.us/img178/9730/zawogrzfx6.jpg

U mnie działa to tak że na dole jest taka dźwigienka i jak zapalę auto to widać że ona się podnosi więc coś tam przełącza ale...

od tego zaworu idzie cieniutki wężyk (tak około fi 3-5mm) do jakiejś czarnej skrzyneczki dziwnie zachaczonej na opasce zaciskowej do jakiegoś kabla (czytaj ktoś coś "naprawiał").

Gumballer a jak sprawa wygląda u Ciebie???

pozdrawiam

Opublikowano

Pablo_banita miał racje , to jest od regulacji chłodzenia paliwa ,wiec to nie jest związane z ogrzewaniem,zle dopatrzyłem w etce i tyle

Opublikowano

czujnik bedzie dobry ponieważ chłodnica zimna a pownien byc obieg albo termostat albo chłodnica by była tak zapieprzona a może trzeba odpwietrzyc a nadmuch dmucha zimne powietrze

Opublikowano

czujnik bedzie dobry ponieważ chłodnica zimna a pownien byc obieg albo termostat albo chłodnica by była tak zapieprzona a może trzeba odpwietrzyc a nadmuch dmucha zimne powietrze

ale, ale o so si chodzi :drunk:

Pablo_banita miał racje , to jest od regulacji chłodzenia paliwa ,wiec to nie jest związane z ogrzewaniem,zle dopatrzyłem w etce i tyle

I tak i nie - tzn. to jest od paliwa ale nie wiem co się dzieje w momencie odpalenia auta przy obecnych temperaturach to coś się przełącza i ... nie wiem czy otwiera czy zamyka obieg paliwa.Wyczytałem że jest do tego dodatkowa pompka elektryczna do obiegu chłodzenia paliwa. Jeśli przy ujemnej temperaturze włacza się obiek silnik -> chłodnica paliwa to skutecznie (i nie potrzebnie) może on studzić silnik i odbierać ciepły płyn z obiegu ogrzewania wnętrza. Nie mam obecnie czasu na zabawę ale spróbuję odłaczyć wężyk podciśnieniowy od tego zaworu i poobserwuję różnicę - a może .....

pozdrawiam

i oby HAPPY NEW YEAR :dance:

Opublikowano

Siemka

Ja bym nie szukał w tym problemu że temp. spada na postoju, ja to wykorzystuje do chłodzenia silnika po trasie przy -5 C daje na max klime i po 3 min z 90 robi sie 76-8 st. C nie widze w tym problemu jak tylko silniczek łapie 90 a olej ok 80 przy delikatnej jeżdzie to raczej jest ok.

Nie wiem może spytajcie Murzyna on ma troszke dłużej AJM.

Opublikowano

Witam gorąco :hi: mam również problem z temperaturą silnika max.70-75'C nie wymieniałem jeszcze termostatu ani czujnika, ale przypatruje się waszym opisom i na temat klimatronika,bo umnie na klimatroniku nie ma możliwości ustawienia temp.80'C jest tylko do 29'C a potem tylko wyskakuje HI .Czy ktoś może mi pomóc wyjaśnic może i blachy problem?

Oczywiście zgóry bardzo dziękuje i pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Coś chyba źle przeczytałes :)

80 stopni to temperatura z czujnika wyświetlona na klimatroniku (po wejściu w kody) a nie ustawiona ręcznie przez Ciebie.

Opublikowano

wszystkiego dobrego w nowym roku :drunk: sledze te uwagi ale w moim 1z jest taki nr ze auto po przejechaniu ok 20 km lapie temperature ok 90 st i po przejechaniu paru km spada na ok 80 st i tak sie to powtarza auto zaczelo wiecej palic ,czy to moze byc wina termostatu pozdrawiam.

Opublikowano
Nie wiem może spytajcie Murzyna on ma troszke dłużej AJM.

Już nie ma :gwizdanie:

Opublikowano

......nie widze w tym problemu jak tylko silniczek łapie 90 a olej ok 80 przy delikatnej jeżdzie to raczej jest ok.

No ja niestety widzę bo przy obecnych temp.(-10) po przejechaniu około 15km. w tempie raczej wolnym (do 2000 obr/min.) po mieście (światła, ruszanie , światła itd.) uzyskałem około 75' :confused4: ale jak wyjadę na trasę (czytaj jadę bez zatrzymywania) obroty staram się utrzymać na 2000 to po około 7-10km mam bite 90' które to już raczej nie spada.

Chodzi o to że mnie to troszką w.....a "procedura" rozgrzewania auta w drodze do pracy a i tak finiszuję z nie dogrzanym silnikiem a co do wnątrza to przez pierwsze kilometry fotel w d....ko parzy a na rękach rękawiczki - no coś tu nie tak jak na :audi:

Skoro Murzyn

Już nie ma :gwizdanie:
to może kolega Adadur się wypowie.

pozdrowienia

Opublikowano

Witam!

U mnie sytuacja wygląda tak: przy ok -10 jak to miało miejsce w ciągu ostatnich dni samochód nagrzewa się do 90 stopni po przejechaniu ok 10km. Na klimatroniku na kanale 51 dochodzi do 90 stopni i trzyma temperaturę. Jeżeli chodzi o wskaźnik na desce rozdzielczej to wzrasta on jadąc powyżej 2tyś obrotów też do 90 stopni, ale zwalniając lub zatrzymując się wskazówka opada do 80 stopni i potem znowyu wzrasta. Dodam że wskazówka i wskazanie na klimatroniku nie rosną równo (na klimatroniku szybciej). Termostat miałem wymieniany ok 1,5 miesiąca temu.

Czy to jest normalna sytuacja czy może coś jest z tym termostatem??

Aha i czy to wskazanie na klimatroniku jest wiarygodne?

Proszę o opinię na ten temat

Pozdrawiam :audi:

Opublikowano
na kanale 51 .....
u mnie jest to kanał 49 u Ciebie pewnie też.....
....na desce rozdzielczej to wzrasta on jadąc powyżej 2tyś obrotów też do 90 stopni.....
to zajmuje mi jakieś 20km przy - 10' i jakieś 10km przy +3'
Czy to jest normalna sytuacja czy może coś jest z tym termostatem??
no właśnie raczej nie :confused4: ale termostat to sobie podaruj bo ja wymieniłem dwa (ostatni oryginał) i nic to nie dało.

pozdrawiam

Opublikowano

Witam,

u mnie po przejechaniu ok 15 km(nie po mieście)w temp -5 na kanale 49 temp.87-90 zmienna. na kanale 51 temp 90 const.Po zatrzymaniu się np w korku temp na kanale 49 spada nawet do 78 na 51 wciąż 90. I uwaga ciekawostka po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu po 2-3 sek. na kanale 51 zamiast 90 jest 72 za każdym razem ;( przecież to niemożliwe żeby w tak krótkim czasie spadała tak temperatura. Macie jakiś pomysł?

pozdrawiam :a4fan:

Opublikowano

ale kanał 51 to Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC

a kanał 49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)

Więc chyba na 51 sie sprawdza.

Pozdrawiam

Opublikowano

a kanał 49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)

Więc chyba na 51 sie sprawdza.

może u Ciebie :no: u mnie jest tak jak napisałem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...