GranuL Opublikowano 18 Lutego 2011 Opublikowano 18 Lutego 2011 Konkretne moje pytanie: Czy to prawda, że te silnik przeszły swój lift i po 2002roku nie ma co obawiać się o wałki i inne mankamenty z których słynie ten silnik dając mu opinię najbardziej awaryjnego?? Odpowiedzcie mi tu bo czytam i czytam i opinie są tak mocno zróżnicowane ze nie wiem co mam myśleć. A B6tke z tym silnikiem idzie wyrwać za grosze. Jakie jest realne spalanie tego silnika prosiłbym o wypowiedzenie się posiadaczy takich silników bez gdybania bo interesują mnie realne wyniki. Jak sobie radzą z przyspieszaniem
leo... Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 szukaj silnika z oznaczeniem Bxx ... spalanie miasto ~ 10 (dynamiczna jazda) trasa ~ 7,5 (spokojna jazda) skrzynia manual 6 biegów
kubson Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Z quattro przy dynamicznej jezdzie to i 20l pali Ale przeważnie około 10-12 po mieście i 8 w trasie
Flow Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 W mieście automat i Q 13 nawet potrafi :gwizdanie: w trasie 7 Co do przyspieszania to chyba jeden z lepszych silników z tamtej epoki jest super elastyczny
GreGoriO Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 właśnie przyśpieszanie..coś u mnie szwankuje w zakresie 1000-2000, szukam przyczyny bo logów nie mam kiedy zrobić. poza tym mam już rok, i jestem bardzo zadowolony kulturą pracy. NIE UKRYWAM, że kupiłem A4 przede wszystkim z powodu V6...dźwięk mnie powala. co do szczegółów...średnia w trasie jak podałem w innym wątku wyszła 8,4L codzienna eksploatacja około 12L. wynik jest zawyżony codziennym stanie w korku na granicy około 60-120 min wtedy komp pokazuje mi średnie spalanie 25-32L a gdy dojadę do domu (40km)mam na zegarach właśnie 12L. prędkość przelotowa około 160km/h. ogólnie polecam... a ha.... muszę dopisać że pomimo iż mieszkam nad morzem, to spalanie mam wyższe ponieważ teren jest bardzo zróżnicowany 0-100m n.p.m. a w odległości 10-20 km w głąb lądu mam już góry o wysokości 600-1500 m, poza tym na głównej drodze jest wiele rond, więc to też podwyższa średnią...
truckmaniac Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Zacznijmy od początku. B6 to w ogóle jest porażka. Najgorszy model Audi. (opinia posiadaczy B5) 2,5 TDI to syf jakich mało (opinia posiadaczy 1,9 TDI) Multitronic to największe nieporozumienie w historii marki (opinia posiadaczy manuali, zazwyczaj tych, którzy w życiu nie jeździli automatem) Z trzech powyższych powodów mam to co mam i od 2,5 roku jeżdżę sobie very happy i baz żadnych usterek. :gwizdanie: :gwizdanie: :gwizdanie:
lukas309 Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 o B7 nie wspomnę :gwizdanie: :gwizdanie:
ziby00 Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 cześć kiedyś szukałem silnika 2.5tdi i po 2002 ulepszono te silniki że nie trapiło go już tyle awarji silniki-BCZ i BAU euro3 a BDG i BDH euro4
sahipp Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Powiem tak: Na pewno nie należę do grona twierdzących że b6 to porażka bo jak u stukam kase to to będzie następne autko Co do silnika 2.5 Tdi to porażka. Zanim kupiłem auto to robiłem wywiad jaki silnik i niestety w 2.5 Tdi wszystko się kopie. Oczywiście są wyjątki potwierdzające regułę :gwizdanie: Czytałem całą historię silników 2.5 aż do teraz. To prawda przeszły modernizację, część błedów konstrukcji wyeliminowano ale dalej silnik posiada spore wady których naprawdę sporo zaczynając od tego że traci stopniowo swoją moc kończąc na wytrzymałości. Szukaj na forum gdzieś tutaj był obszerny artykuł Ja mam wytrzymały i solidny 1.9 Tdi po lekkim wirusie i nie mam problemów z wytrzymałością, drogą eksploatacją (bo to tez wada 2.5) a jeżeli chodzi o osiągi to wszystkie seryjne 2.5 zostają w tyle Najlepiej jak poszukasz sam informacji na ten temat i sam wyciągniesz wnioski bo przeważnie jest tak że się lubi ci się ma i to się zachwala więc poszukaj sam obiektywnych informacji na ten temat i wyciągnij wnioski..... J"a jestem kategorycznie na nie jeżeli chodzi o 2.5 TDi... , ale to moje zdanie.... Następne będzie b6 1.9 tdi w quatro + wirus i będzie Pozdrawiam
tomas11 Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Jestem posiadaczem b6 od pół roku i jestem zadowolony z auta , komfort jazdy dużo lepszy niż w pasku ,dobre przyspieszenie a co do spalania to 10 w mieście , trasa 7 ale to są uroki v 6.
MiruK Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Zacznijmy od początku. B6 to w ogóle jest porażka. Najgorszy model Audi. (opinia posiadaczy B5) ... Coooo kto tak twierdzi ????????? Jako były właściciel B5 mogę stwierdzić że B6 jest o wiele lepsze pod każdym względem od poprzednika, powiedział bym nawet że nie ma porównania, miedzy innymi: o wieeeele cichsze, dużo lepiej się trzyma na drodze, środek też bez porównania ...itd, itd... Co do silników 2.5 to już inna bajka
Gik Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Silniki 2.5TDI to porażka? Nie są najidealniejszymi jednostkami Audi, ale też nie są najgorsze Jestem w pełni zadowolonym użytkownikiem od ponad roku. I nie zapowiada się, że zdanie zmienię. Koszta części eksploatacyjnych już dawno mocno spadły i są zadowalające. Miałem 1.9TDI - chciałem coś lepszego i mam 2.5TDI następny będzie 3.0TDI
truckmaniac Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Coooo kto tak twierdzi ????????? Było tu na Forum kilka batalii w tym temacie . Powiem tak: Na pewno nie należę do grona twierdzących że b6 to porażka bo jak u stukam kase to to będzie następne autko Co do silnika 2.5 Tdi to porażka. Zanim kupiłem auto to robiłem wywiad jaki silnik i niestety w 2.5 Tdi wszystko się kopie. Oczywiście są wyjątki potwierdzające regułę :gwizdanie: Czytałem całą historię silników 2.5 aż do teraz. To prawda przeszły modernizację, część błedów konstrukcji wyeliminowano ale dalej silnik posiada spore wady których naprawdę sporo zaczynając od tego że traci stopniowo swoją moc kończąc na wytrzymałości. Szukaj na forum gdzieś tutaj był obszerny artykuł Ja mam wytrzymały i solidny 1.9 Tdi po lekkim wirusie i nie mam problemów z wytrzymałością, drogą eksploatacją (bo to tez wada 2.5) a jeżeli chodzi o osiągi to wszystkie seryjne 2.5 zostają w tyle Najlepiej jak poszukasz sam informacji na ten temat i sam wyciągniesz wnioski bo przeważnie jest tak że się lubi ci się ma i to się zachwala więc poszukaj sam obiektywnych informacji na ten temat i wyciągnij wnioski..... J"a jestem kategorycznie na nie jeżeli chodzi o 2.5 TDi... , ale to moje zdanie.... Następne będzie b6 1.9 tdi w quatro + wirus i będzie Pozdrawiam No widzisz. Nie miałeś tego silnika, a jednak wyrażasz opinie... Na jakiej podstawie? Prześledź Forum i np. ilość usterek zgłaszanych przez uzytkowników 1,9 TDI, a 2,5 TDI. A co do wspomnianej drogiej eksploatacji, to wybacz, ale jest pewna różnica, pomiędzy prostym , rzędowym czterocylindrowcem, a (jak na owe czasy) technologicznie zaawansowanym V6. Poza tym, to kto przy zdrowych zmyslach kupuje sobie V6 dla oszczędności
aju Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 truckmaniac ale chyba musisz przyznać że jednak silniki 2,5 mają pewien problem z hydrauliką i wałkami 2,5 jest fajnym silnikiem ale jak się kupi doinwestowany lub samego się go zrobi od podstaw, a i wtedy może zdarzyć się przygoda jak mojemu koledze który po 50~ tyś zmieniał drugi raz wałki Multitronic to największe nieporozumienie w historii marki (opinia posiadaczy manuali, zazwyczaj tych, którzy w życiu nie jeździli automatem) to jest opinia ludzi których nie stać na serwisowanie tej skrzyni dla przykładu mi się wysrał "niezawodny" manual a kolega jeździ automatem (tyle że tipem) bezawaryjnie już 80tyś (ogOlny przebieg auta 290tyś) i po 2002roku nie ma co obawiać się o wałki i inne mankamenty z których słynie ten silnik dając mu opinię najbardziej awaryjnego?? został poprawiony ale awarie się zdażają, mniej jak w seri Axx ale bywają [br]Dopisany: 19 Luty 2011, 21:25_________________________________________________aha dodam że szukałem silnka 1,8t albo właśnie 2,5tdi... 1,9tdi wpadło dlatego że nie mogłem znaleźćdobrej sztuki 2,5 lub 1,8t
Armi Opublikowano 19 Lutego 2011 Opublikowano 19 Lutego 2011 Coooo kto tak twierdzi ????????? Było tu na Forum kilka batalii w tym temacie . Powiem tak: Na pewno nie należę do grona twierdzących że b6 to porażka bo jak u stukam kase to to będzie następne autko Co do silnika 2.5 Tdi to porażka. Zanim kupiłem auto to robiłem wywiad jaki silnik i niestety w 2.5 Tdi wszystko się kopie. Oczywiście są wyjątki potwierdzające regułę :gwizdanie: Czytałem całą historię silników 2.5 aż do teraz. To prawda przeszły modernizację, część błedów konstrukcji wyeliminowano ale dalej silnik posiada spore wady których naprawdę sporo zaczynając od tego że traci stopniowo swoją moc kończąc na wytrzymałości. Szukaj na forum gdzieś tutaj był obszerny artykuł Ja mam wytrzymały i solidny 1.9 Tdi po lekkim wirusie i nie mam problemów z wytrzymałością, drogą eksploatacją (bo to tez wada 2.5) a jeżeli chodzi o osiągi to wszystkie seryjne 2.5 zostają w tyle Najlepiej jak poszukasz sam informacji na ten temat i sam wyciągniesz wnioski bo przeważnie jest tak że się lubi ci się ma i to się zachwala więc poszukaj sam obiektywnych informacji na ten temat i wyciągnij wnioski..... J"a jestem kategorycznie na nie jeżeli chodzi o 2.5 TDi... , ale to moje zdanie.... Następne będzie b6 1.9 tdi w quatro + wirus i będzie Pozdrawiam No widzisz. Nie miałeś tego silnika, a jednak wyrażasz opinie... Na jakiej podstawie? Prześledź Forum i np. ilość usterek zgłaszanych przez uzytkowników 1,9 TDI, a 2,5 TDI. A co do wspomnianej drogiej eksploatacji, to wybacz, ale jest pewna różnica, pomiędzy prostym , rzędowym czterocylindrowcem, a (jak na owe czasy) technologicznie zaawansowanym V6. Poza tym, to kto przy zdrowych zmyslach kupuje sobie V6 dla oszczędności Wszystko się zgadza tylko, że użytkowników 1.9TDI jest zdecydowanie więcej niż 2.5TDI. Więc nie wiem czy statystycznie 1.9 jest bardziej awaryjny W tym podwieszonym wątku jest "wszystko" o 2.5TDI napisane: http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=127017.0 Btw, brałem pod uwagę 2.5TDI i bardziej od usterek silnika przeraziła mnie delikatna pompa wtryskowa (wiadomo, jakie paliwo mamy w Polsce). Mój kolega regenerował pompę - 3,5k zł. A ja za zmianę na pompę 11 płaciłem 1.5k zł
Pawel88ST Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 2,5 to chyba najlepszy silnik diesla w tych latach, oczywiście nie jest przeznaczony dla kogoś kto chce kupić auto pojeździć 2 lata i nie zaglądac pod maskę, bo o ten silnik trzeba zadbać, wymiana pasków rolek itp to około 2000 zł, mój BDH ma ponad 300 tys km, co do wałków to silniki BAU, BDH, BDG, i jeszcze jakiś ma całkowicie inaczej skonstruowane wałki i nie ma prawa się z nimi nic stać, do tego mnie awaryjna pompa wtryskowa, i ogólnie pozbawiony chorób wieku dziecięcego, jazda nim to przyjemnosć, max średnie spalanie w quattro manualu miałem coś około 13, minimalne przy zamulaniu do 80 trasą około 6 !!!. Pod względem kultury pracy bije na łeb 1,9, można bez stresów śmigac trasą po 180 - 200 i w środku jest cisza i spokój. Te wszystkie negatywne opinie biorą sie pewnei od wielu a4 a6 a8 z pierwszysch lat produkcji, których jeżdżą setki a przebiegi realny oscylują w granicach 500-600 tyś. Sam osobiście szukałem 1,9 ale teraz bym go nie zamienił za nic Kolejne audi oczywiście też będzie v6 tdi Pozdrawiam
Gik Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 dokładnie, na 2.5TDI narzekają prawie zawsze wieczni oszczędnisie, którzy do 1.9 też będą lać mineralny olej, albo pół syntetyk. Albo nawet przez 2lata nic nie wymienią...
turdzi Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Ja tez mam w domu BAU i nic sie z tym autem nigdy nie dzialo , a przejechalo u nas juz ponad 100 tys teraz ma 200 i salej jest szelest.
lukas309 Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 zdania są podzielone panowie ale jak ktoś przywiezie autko z niemiec i narzeka i mowi co za szmelc to nie mamy o czym rozmawiać , kupcie auto w salonie i od początku je eksploatujcie i wtedy możecie coś powiedziec jednoczesnie dbając o nie a szczególnie o silnik, powiem tak ja rozczarowany jestem tylko B7 2,0 TDI ponieważ te autka mają po 2 lub 3 lata i są problemy z silnikiem , kolega ma B6 2,5 TDI i jest zadowolony ale dba o silnik drugi ten sam silniczek i non stop narzeka ale jak sie z czymś zwleka jak on ( ostatnio padła mu przepływka i jezdzi już tak z tym 4 miechy) to robi to potem są efekty, paliwo leje z beczki bóg wie jakiego pochodzenia , olej półsyntetyk i to wymieni raz na rok to sorry , chociaż na jakość paliwa to nie ma reguły ponieważ zaś kumpel ma B6 1,9 TDI i też paliwo leje z beczki i śmiga autko ale jak długo zobaczymy
Magdalenah Opublikowano 20 Lutego 2011 Opublikowano 20 Lutego 2011 Coooo kto tak twierdzi ????????? Było tu na Forum kilka batalii w tym temacie . Powiem tak: Na pewno nie należę do grona twierdzących że b6 to porażka bo jak u stukam kase to to będzie następne autko Co do silnika 2.5 Tdi to porażka. Zanim kupiłem auto to robiłem wywiad jaki silnik i niestety w 2.5 Tdi wszystko się kopie. Oczywiście są wyjątki potwierdzające regułę :gwizdanie: Czytałem całą historię silników 2.5 aż do teraz. To prawda przeszły modernizację, część błedów konstrukcji wyeliminowano ale dalej silnik posiada spore wady których naprawdę sporo zaczynając od tego że traci stopniowo swoją moc kończąc na wytrzymałości. Szukaj na forum gdzieś tutaj był obszerny artykuł Ja mam wytrzymały i solidny 1.9 Tdi po lekkim wirusie i nie mam problemów z wytrzymałością, drogą eksploatacją (bo to tez wada 2.5) a jeżeli chodzi o osiągi to wszystkie seryjne 2.5 zostają w tyle Najlepiej jak poszukasz sam informacji na ten temat i sam wyciągniesz wnioski bo przeważnie jest tak że się lubi ci się ma i to się zachwala więc poszukaj sam obiektywnych informacji na ten temat i wyciągnij wnioski..... J"a jestem kategorycznie na nie jeżeli chodzi o 2.5 TDi... , ale to moje zdanie.... Następne będzie b6 1.9 tdi w quatro + wirus i będzie Pozdrawiam No widzisz. Nie miałeś tego silnika, a jednak wyrażasz opinie... Na jakiej podstawie? Prześledź Forum i np. ilość usterek zgłaszanych przez uzytkowników 1,9 TDI, a 2,5 TDI. A co do wspomnianej drogiej eksploatacji, to wybacz, ale jest pewna różnica, pomiędzy prostym , rzędowym czterocylindrowcem, a (jak na owe czasy) technologicznie zaawansowanym V6. Poza tym, to kto przy zdrowych zmyslach kupuje sobie V6 dla oszczędności Potwierdzam silnik jest superrrrr moj ma ponad 200 tys i żyje, multi też nie naprawiana ale serwisowana silnik do jeżdżenia po mieście nie jest tani ale jak ktoś chce tani to taki kupuje prawda? na trasie to jest jedna wilka bajka Pozdrawiam użytkowników
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się